xCarpediem schreef:@bigone: val ik dan ook onder de idealistische blinde kippen? Mijn ervaring met mensen in het algemeen is dat als je je positief opstelt het al meteen een stuk beter gaat. Dat mensen hun verhaal niet mogen doen van de regering is grote onzin, er heerst nog steeds vrijheid van meningsuiting in ons land en ik kom op sociale media en in de gewone media meer negatieve dan positieve verhalen tegen. Dat de regering zich niet laat leiden door die negatieve verhalen is een ander verhaal en daar struikelt de groep 'relschoppers' over. Kijk eens naar die stakingen die plaats hebben gevonden, gedragen 'wij' als Europeanen ons dan zo netjes?
Dus (jonge) mannen hebben geen recht op veiligheid? Wees blij dat er niet óók nog een vrouw en kinderen deze ellende moeten meemaken. Ik heb nergens gezegd dat alle mannen eerst komen en daarna hun gezin over laten komen.![]()
Ik blijf bij mijn punt dat het voor velen goed zou zijn om zich er eens open voor te stellen en in te verdiepen. De meeste opmerkingen die hier worden gemaakt zijn ongelooflijk respectloos tegenover andere mensen (ja, vluchtelingen zijn mensen zoals jij en ik).
Nee zker val je niet onder de blinde kippen maar ik maak de laatste tijd steeds vaker situaties mee waarbij voor en tegenstanders zo erg tegenover elkaar staan dat je er moedeloos van word. Ik vind dat mensen die moeten vluchten omdat ze anders een zeer grote kans maken om vermoord te worden, onderdak in een veilig land moeten krijgen. Ik hoef me niet open te stellen maar ben van nature open naar alle mensen, allochtoon of autochtoon. Jij hebt het over mensen in het algemeen en bruintje heeft het waarschijnlijk over de groep die niet onder algemeen valt, jij komt te positief over en bruintje te negatief en de waarheid zal ergens in het midden liggen. En aangezien de regering ook elke keer met naar hun hand gezette cijfers naar buiten komt is mijn vertrouwen in de overheid niet groot en is ze zeker niet meer geloofwaardig. Dat hebben ze allang verspeelt bij mij , vandaar dat ik vind dat alle ervaringen met vluchtelingen en gelukszoekers, positief of negatief gedeeld moeten worden. Dat jij er over praat zal de regering niet erg vinden, jij bent positief. Daarom riep ik Bruintje ook op om met haar verhalen de openbaarheid te zoeken. Zodat mensen een eerlijk beeld krijgen en niet alleen wat de regering ons wil laten geloven.