Vluchtelingen in afgelegen dorp in Zweden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:01

xCarpediem schreef:
@bigone: val ik dan ook onder de idealistische blinde kippen? Mijn ervaring met mensen in het algemeen is dat als je je positief opstelt het al meteen een stuk beter gaat. Dat mensen hun verhaal niet mogen doen van de regering is grote onzin, er heerst nog steeds vrijheid van meningsuiting in ons land en ik kom op sociale media en in de gewone media meer negatieve dan positieve verhalen tegen. Dat de regering zich niet laat leiden door die negatieve verhalen is een ander verhaal en daar struikelt de groep 'relschoppers' over. Kijk eens naar die stakingen die plaats hebben gevonden, gedragen 'wij' als Europeanen ons dan zo netjes?

Dus (jonge) mannen hebben geen recht op veiligheid? Wees blij dat er niet óók nog een vrouw en kinderen deze ellende moeten meemaken. Ik heb nergens gezegd dat alle mannen eerst komen en daarna hun gezin over laten komen. ;)

Ik blijf bij mijn punt dat het voor velen goed zou zijn om zich er eens open voor te stellen en in te verdiepen. De meeste opmerkingen die hier worden gemaakt zijn ongelooflijk respectloos tegenover andere mensen (ja, vluchtelingen zijn mensen zoals jij en ik).

Nee zker val je niet onder de blinde kippen maar ik maak de laatste tijd steeds vaker situaties mee waarbij voor en tegenstanders zo erg tegenover elkaar staan dat je er moedeloos van word. Ik vind dat mensen die moeten vluchten omdat ze anders een zeer grote kans maken om vermoord te worden, onderdak in een veilig land moeten krijgen. Ik hoef me niet open te stellen maar ben van nature open naar alle mensen, allochtoon of autochtoon. Jij hebt het over mensen in het algemeen en bruintje heeft het waarschijnlijk over de groep die niet onder algemeen valt, jij komt te positief over en bruintje te negatief en de waarheid zal ergens in het midden liggen. En aangezien de regering ook elke keer met naar hun hand gezette cijfers naar buiten komt is mijn vertrouwen in de overheid niet groot en is ze zeker niet meer geloofwaardig. Dat hebben ze allang verspeelt bij mij , vandaar dat ik vind dat alle ervaringen met vluchtelingen en gelukszoekers, positief of negatief gedeeld moeten worden. Dat jij er over praat zal de regering niet erg vinden, jij bent positief. Daarom riep ik Bruintje ook op om met haar verhalen de openbaarheid te zoeken. Zodat mensen een eerlijk beeld krijgen en niet alleen wat de regering ons wil laten geloven.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:11

Ik denk dat er genoeg vervelende, negatieve verhalen naar buiten zijn gebracht. Ik kom immers niets anders tegen, maar het zijn verhalen en die hebben altijd twee kanten. In mijn ogen ben ik niet te positief, maar ontdoe ik mij van vooroordelen over mensen en bepaalde groeperingen. Ik vind het oprecht vervelend dat bruintje zulke nare dingen heeft meegemaakt, maar dat is háár kant van het verhaal en ik ga daar niet mijn complete mening op bij stellen, hetzelfde geldt voor de ervaring van flitzz. Dat dat me niet in dank wordt afgenomen of dat ik dan als 'te positief' wordt neergezet is dan jammer.

Ondanks dat ik zelf nog nooit een nare ervaring met een vluchteling, asielzoeker of moslim heb meegemaakt, zeg ik nergens dat het allemaal goede mensen zijn die geen fouten maken of niets fout kunnen doen. Ik zoek daarin de middenweg en weet dat het ook wel eens fout gaat en dat er ook rotte appels tussen zitten. Om die reden benader ik elk persoon als individu en ga ik niet van te voren al van het ergste uit omdat een paar rotte appels eerder een fout gemaakt hebben.

Je kunt heel pessimistisch tegen de wereld aan gaan kijken, maar daar bereik je in mijn ogen helemaal niets mee. Door deze mensen nu al af te schilderen als mogelijke verkrachters omdat je misschien niet meer alleen het bos in kunt, gaat mij gewoon echt te ver. Daarnaast wordt er zo vaak de Islam bij gehaald en gezegd dat deze mensen respectloos zijn tegenover vrouwen, sorry maar dan vind ik echt dat je eens verder moet kijken dan je neus lang is.

Dit is overigens niet alleen op jou gericht, maar in het algemeen.

Daarnaast ben ik ook wel benieuwd of jij vindt dat (alleenstaande) mannen minder recht hebben op veiligheid omdat je in je vorige reactie aangaf dat het grootste gedeelte van de vluchtelingen alleenstaande mannen zijn. Dit is geen aanval, maar pure nieuwsgierigheid. :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:13

Het valt me wel op dat het gross hier behoorlijk naief is wat betreft mensen uit de streken waar de islam gebruikelijk is.

Ik heb jaren gewerkt met welleswaar lagergeschoolde turken en marokanen en nee zet ze niet samen want dat geeft ruzie.
Ik heb naast turken gewoond en ook hier in Belgie(eerst in Nederland jaren) weer met allerlei nationaliteiten gewerkt.
Vooral de buitenlanders werkten graag met mij, zoals ze zelf zeiden, Nederlanders zijn veel vriendelijker voor ons ,als Belgen en dat klopt ook wel.

Hun gebruiken en denkwijze ligt op een aantal vlakken nu eenmaal totaal anders als onze ideeen , gebruiken en gewoontes.
Die sluiten niet aan en aangezien ze thuis hun eigen gebruiken blijven gebruiken, ook bij hun kinderen(wat op zich natuurlijk niet gek is, dat doen wij zelf ook) zullen sommige gebruiken en gedachten niet snel veranderen.

Het nadeel bij de islam is dat ze het zo duidelijk naar buiten moeten dragen en dat alles wat niet moslim is, minder is of eigenlijk niks en daar hoef je ook niet met respect mee op te gaan.
Stukje geschiedenis, zo gingen de katholieken ook de wereld over , dus we waren 100/200 jaar geleden geen haar beter wat dat betreft.
Zet daatbij nog wat moslimleiders die oproepen tot geweld en je hebt de poppen aan het dansen .
Zijn wij nog koele Hollanders, mensen uit zuiderlijke landen zijn wat sneller heetgebakerd en ook nog bereid om iets uit te voeren wat een leider honderden kmters verderop verkondigd.

En zoals dat altijd gaat bepaald de meerderheid.
Dus als het aantal moslims hier in ons deel van Europa enorm toeneemt , komen onze gewoontes en gebruiken wel steeds meer in het nauw.

Ik ben niet tegen het opvangen van vluchtelingen, helemaal niet.
Wel vind ik dat de prosedures veels telang duren en mensen ondertussen best mee kunnen helpen in ons land , inplaats van opgesloten zitten met elkaar in kazernes en andere tijdelijke locaties.
En geef gelijk duidelijk aan wat mensen kunnen verwachten, geef ze geen valse hoop.

Het feit dat er nu al weer mensen zijn die terug gaan is toch wel heel apart.
Verder verbaas ik me over het feit dat deze mensen sowieso deze kant op willen terwijl wij landen zijn met een totaal ander geloof en niet opgevangen worden in de landen om hun eigen land heen.
Blijkbaar hebben ze een behoorlijk vertekent beeld over onze landen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:25

Zoals je kunt lezen vind ik dat ieder mens, jong oud man vrouw , onderdak in een veilig land moet kunnen krijgen wanneer hun leven gevaar loopt. Dat nu het grootste gedeelte jonge mannen komen is een logisch gevolg van de oorlog want die worden gedwongen om te vechten. Dat mannen hier komen en later hun gezin laten overkomen is ook terecht maar dat is helemaal niet zo'n grote groep. En dat komt ook omdat de regels in nederland veel strenger zijn geworden, economische vluchtelingen komen niet meer in aanmerking, dat weten ze dus blijven ze weg. En ik heb niemand van verkrachting oid beschuldigt , er zijn grote culture verschillen tussen ons en veel asielzoekers, daar moet een weg in gevonden worden en dat zal geven en nemen worden, respect moet je verdienen. Ik maar zij ook!!! Ik geef ze maar al te graag een kans maar verknallen ze die moedwillig dan is het voor mij over, dit geld ook voor mijn Nederlandse kennissen. Als klein meisje woonde ik in een buurt met bijna alleen gastarbeiders uit Marokko en Turkije , geen enkel probleem gehad en reuze gezellig en veilig om op te groeien. Maar dit waren mensen die vrijwillig kozen om hier te wonen en te werken, de mensen nu worden gedwongen te verkassen naar een land met andere normen en waarden en ik vind dat iedereen ook de normen en waarden moet leren respecteren van de ander, zowel wij van de vluchteling en de vluchteling de onze. En wat Spatter schrijft, niet hun geloof en gebruiken aan ons op moeten dringen(doen er meer) maar kiezen voor een ander land ook de gebruiken in dat land accepteren. We hoeven hier in Nederland geen Orlando toestanden en reken maar dat dat hier ook zeker kan gebeuren, ben ik daar bang voor? Nee, ik vertik het om in angst te leven, maar het gaat wel de verkeerde kant op met een land waar één geloof de rest zijn wil op gaat leggen of dit probeert.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:54

Waarom ik daar werkte is simpel. Mijn werkgever droeg dat op.
En zoals je kon lezen ben ik daar toen niet negatief heen gegaan.
Maar sorry, net zo naïef als jullie nu nog zijn. Zielige vluchteling met een enkele rotte appel. Ook dat was wat ik dacht. Want dat is wat de regering ons voor houdt.

Maar daar toen is mijn mening veranderd.
Veel rotte appels met grote smoel. Die niet komen voor de veiligheid maar omdat ze weten dat alles gratis is.
ZE passen zich niet aan en laten ook duidelijk weten dat ze dat ook nooit van plan zijn.

Ik ben niet tegen hulp van de echte vluchteling.
Ik ben wel tegen wat Europa hier nu doet.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:05

Ik ben het met jullie allemaal eens dat je je aan moet passen aan het land waar je komt wonen, maar ik begrijp ook dat dat niet van de een op andere dag gaat. Net zoals wij onze gebruiken en normen en waarden hebben, hebben zij ook bepaalde gebruiken en normen en waarden. Beide groepen zien die dingen als de juiste en daar gaat het vaak mis. We moeten een compromis zien te vinden, maar wij houden ons ook (!) maar al te graag vast aan onze gebruiken en daar gaat het mis. De meeste mensen roepen maar dat 'zij' zich maar aan moeten passen en dat 'zij' zich teveel vasthouden aan hun gebruiken, maar die mensen doen precies hetzelfde. 'Wij' als Europeanen zien de dingen die wij normaal vinden toch ook als het juiste?

Niet alleen vanuit de Islam wordt het geloof opgedragen, dat doen christenen net zo goed, dus die opmerking gaat voor mij niet op. Dat je Orlando erbij haalt vind ik best kwalijk, daarmee scheer je weer een groep mensen over één kam terwijl dat het werk van een individu was.

@bruintje: Dat jou mening is verandert kan, daar zeg ik niets over en dat respecteer ik. Maar door mij naïef te noemen zonder te weten wat ik heb gedaan om mijn mening te vormen, dat is waar ik over val.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:06

xCarpediem schreef:
Ik ben het met jullie allemaal eens dat je je aan moet passen aan het land waar je komt wonen, maar ik begrijp ook dat dat niet van de een op andere dag gaat. Net zoals wij onze gebruiken en normen en waarden hebben, hebben zij ook bepaalde gebruiken en normen en waarden. Beide groepen zien die dingen als de juiste en daar gaat het vaak mis. We moeten een compromis zien te vinden, maar wij houden ons ook (!) maar al te graag vast aan onze gebruiken en daar gaat het mis.

Niet alleen vanuit de Islam wordt het geloof opgedragen, dat doen christenen net zo goed, dus die opmerking gaat voor mij niet op. Dat je Orlando erbij haalt vind ik best kwalijk, daarmee scheer je weer een groep mensen over één kam terwijl dat het werk van een individu was.

@bruintje: Dat jou mening is verandert kan, daar zeg ik niets over en dat respecteer ik. Maar door mij naïef te noemen zonder te weten wat ik heb gedaan om mijn mening te vormen, dat is waar ik over val.

Kun je een voorbeeld noemen van wat dan een compromis zou zijn voor jou? Wat zijn gebruiken waar 'wij' teveel aan vasthouden?

Gaan we trouwens niet teveel offtopic hier..?

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:09

Ik snap TS wel, zou ook argwanend zijn met die verhouding..
Zeker na verhaal van dat Zweedse meisje wat hielp in een AZC, zij stond open voor de mensen, hielp deze mensen en had geen vooroordelen maar wordt toch doodgestoken. Wil niet zeggen dat elke vluchteling zo is, maar er zitten genoeg rotte appels tussen om ze zomaar te vertrouwen.

bruintje123

Re: Vluchtelingen in afgelegen dorp in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:13

En ik val er over dat jij mij respectloos noemt. Dat je er van uit gaat dat ik nooit het verhaal van een vluchteling hebt gehoord.
En als jij dan daarop aansluit zonder nuance dat ze zo hopeloos zijn maak ik inderdaad de conclusie dat je naïef bent.
Net zo als dat jij over mij ook je mening hebt gevormd.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:16

Ik zal even nadenken over een concreet voorbeeld, die heb ik zo even niet. Wat ik ermee bedoel is dat iedereen zijn eigen 'waarheid' heeft. Men roept steeds dat vluchtelingen (maar ook moslims) zich teveel vasthouden aan hun eigen gebruiken, maar die gedachte komt voort uit het feit dat ze niet in overeenstemming zijn met hun eigen gebruiken. Door open te staan voor de gebruiken van de ander en door je eens te verdiepen in de gedachtegang achter deze gebruiken, kun je prima met deze mensen door één deur. Wat ik in mijn omgeving merk is dat alles wat anders is als 'fout' wordt gezien.

@bruintje: Ik noem je nergens respectloos, ik heb gezegd dat ik vind dat je respectloos reageert en daar zit een groot verschil tussen. Ik heb gevraagd of je ooit eens met een vluchteling gepraat hebt en niet op voorhand een conclusie getrokken. :) Ik heb me helemaal geen mening over jou gevormd en dat ga ik ook niet doen, het enige dat er 'aan de hand' is, is dat ik het niet eens ben met jou mening. Dat staat van mij los van het feit hoe jij als persoon zal zijn. Als ik je voor jou gevoel daarmee persoonlijk heb aangevallen, bied ik bij deze graag mijn excuses aan aangezien dat is niet mijn bedoeling geweest.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:20

xCarpediem schreef:
Mag ik vragen waarom jij in een AZC bent gaan werken, bruintje? Als je zo respectloos bent tegenover deze mensen, dan vraag ik me heel eerlijk gezegd af wat je daar te zoeken hebt. Ooit al eens naar het verhaal van een vluchteling geluisterd? Die mensen zijn zo hopeloos en dat ze dan kiezen voor het welvarende westen kan ik begrijpen, waarom zou je naar een ander probleemland gaan?

Hier zeg je toch echt dat ik respectloos ben. Niet dat je dat over mijn mening vind.
En je vult direct je eigen mening in na die vraag. Op die manier is het geen vraag meer.

Maar ik wil er niet over verder neuzelen.
Maar verwijt geen dingen over mening vormen zonder precies te weten hoe het zit als je dat zelf ook doet. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:28

Dat is niet mijn bedoeling geweest, dus bij deze mijn excuses. :)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:39

xCarpediem schreef:
Ik ben het met jullie allemaal eens dat je je aan moet passen aan het land waar je komt wonen, maar ik begrijp ook dat dat niet van de een op andere dag gaat. Net zoals wij onze gebruiken en normen en waarden hebben, hebben zij ook bepaalde gebruiken en normen en waarden. Beide groepen zien die dingen als de juiste en daar gaat het vaak mis. We moeten een compromis zien te vinden, maar wij houden ons ook (!) maar al te graag vast aan onze gebruiken en daar gaat het mis. De meeste mensen roepen maar dat 'zij' zich maar aan moeten passen en dat 'zij' zich teveel vasthouden aan hun gebruiken, maar die mensen doen precies hetzelfde. 'Wij' als Europeanen zien de dingen die wij normaal vinden toch ook als het juiste?

Waarom zou ik moeten aanpassen of veranderen? Degene die nieuw binnenkomt moet zich toch aanpassen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:42

Ships heel stuk getypt. Weg.
Korte versie.

Excuses aanvaard.
Al hoef ik hier geen excuses voor.
In een politiek topic heeft iedereen een sterke mening.
En dat moet mogen.
Maar verwijt andere die mening niet als je die zelf ook hebt.

Ik wordt er ook altijd flauw van als mensen in politieke topics weer aan de tem hangen.
Je weet dat het in die topics nooit een overeenkomst komt en mensen fel kunnen zijn.
Kun je daar niet tegen (je op niemand specifiek bedoeld) dan moet je op het kruisje klikken ipv op het uitroepteken.

Zo mijn offtopic weer :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:43

Zij moeten hun gebruiken en normen en waarden aanpassen, wij onze gedachten over deze mensen. Deze mensen zullen nooit precies zoals 'wij' worden en dat moeten we accepteren, vind ik.

AlSafy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:59

bruintje123 schreef:
Jenny.
Dan ga ik niet naar een islamitisch land. Maar een land dat beter aansluit.
Dan ga ik niet mijn leven in de soos hangen. Maar me aanpassen aan gewoontes. De taal leren.

dat is makkelijk praten zeg. Wie zegt dat je zomaar overal heen kan? Veel van deze vluchtelingen waren liever naar de VS en Canada gegaan maarja, de mogelijkheid was er niet. Arabische landen hebben al meer dan 2.5 miljoen vluchtelingen opgevangen dus dat wordt ook steeds moeilijker. Misschien begrijp je dan waarom ze in Europa terecht komen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:03

En daarom slaan ze massaal de landen over die ze niet in de watten leggen?

Arabische landen zijn groot. Daar past gemakkelijk meer bij.
Canada en Amerika zijn slimmer. Daar komen ze niet zomaar binnen nee. Begrijpelijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:14

xCarpediem schreef:
Zij moeten hun gebruiken en normen en waarden aanpassen, wij onze gedachten over deze mensen. Deze mensen zullen nooit precies zoals 'wij' worden en dat moeten we accepteren, vind ik.

Ik accepteer volledig dat deze(alle) mensen niet zoals ik denken en doen, dat doet niemand en dat geeft niets. Dat maakt een samenleving meestal leuk en uniek, echter, waar ik alle gebruiken en geloven van iedereen respecteer en niemand daarover veroordeel, verwacht ik dat ook van anderen. En daar zit nu net het verschil, de moslims die ik ken en waar ik vaak contact mee heb kijken niet op mij neer als ongelovige of atheist. Veel moslims echter willen hier graag blijven maar kijken wel neer op de ongelovige honden zoals ze niet moslims vaak noemen. Mijn moslimvrienden geven mij wel een hand en zeggen ook dat ze gebruiken kunnen overnemen van ons land zonder een slechte moslim te zijn. Als ze bij me eten zorg ik dat het halal is en zo zijn er veel kleine verschillen maar kun je prima samen leven in dezelfde maatschappij. Wil je echter als moslim extreem vasthouden aan alle rituelen en verboden die de koran je oplegt en weiger je regels en wetten te accepteren in het land waar je woont en probeer je je leefwijze op te dringen aan anderen dan is er voor die personen in onze samenleving geen plek. Hard? Racistisch? Nee, realistisch, net zo goed dat er geen plek voor Neo nazi's oid moet zijn in onze maatschappij.

AlSafy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:16

arabische landen zijn groot? daar past makkelijk meer bij? misschien moet je even je ogen en oren open doen. Wij zitten in alle arabische landen met oorlog en buitenlandse troepen. daarnaast hebben we Da3esh die terreur aanslagen pleegt en het gemiddelde loon is 45 euro per maand. Tevens kan je niet zomaar in de bergen of woestijn een nieuw huis bouwen? even logisch nadenken voordat je zulke dingen gaat roepen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:19

Aah het loon. Daar is het probleem.
Daarom ook geen Portugal in Europa.
Wel Duitsland. Nederland.

Ik denk na. Ogen en oren zijn Open. Meer dan ik zou willen.
Daarom herken ik ook wat voor ellende het geeft hier.

Bigone. Goed omschreven.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:28

Het loon daar is laag. Misschien heeft dat ook een reden? Bijvoorbeeld dat wij van ons hoge loon heel veel afdragen om uitkeringen aow enz enz. etc. Te kunnen bekostigen.
Wij zitten daar niet om oorlog te springen.
Daar hoeven ze van die paar tientjes loon geen energiebelasting en al die shot te betalen. En een huis bouwen daar. De eisen zijn anders. Het is compleet veschillend denk ik en echt niet te vergelijken. Maar je moet reeel blijven. Je kan niet alle mensen opvangen en permanent hetzelfde bieden als alle ingezetenen die daarvoor ook plichten moeten vervullen. Tuurlijk moet er hulp zijn en nood opvang. Maar ooit gaan ze gewoon terug naar waar ze vandaan komen. Anders wordt het hier een complete puinhoop.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:33

Al gaat dit misschien meer over economische migranten dan over bijvoorbeeld oorlogsvluchtelingen, het blijven mensen die op zoek zijn naar een leven in betere omstandigheden.

https://www.youtube.com/watch?v=36cqFt9HdD8
Waarom worden deze mensen in Italië opgevangen en niet direct teruggebracht naar waar ze vandaan kwamen? Niet dat ik ze geen beter leven gun, daar gaat het me niet om, maar het lijkt me meer dat dit voor anderen juist weer een stimulans vormt om de zeer gevaarlijke overstap te wagen naar Europa? Worden mensen zo niet juist aangemoedigd om hun leven op het spel te zetten waardoor er nog meer mensen omkomen op zee? Nouja ik weet het ook niet. Ik vind het vooral erg triest allemaal, ook dat mensen dus blijkbaar deze sprong durven wagen. Dat doe je, lijkt me, niet omdat je het thuis zo goed hebt.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:37

Ja is ook triest. Maar ik denk niet dat het makkelijk is ze terug te brengen naar waar ze vandaan komen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:11

En wat is er mis met gelukszoekers? Wij Nederlanders zoeken al eeuwen ons 'geluk' elders... In VOC jaren plunderden en eigenden we ons alles toe. De bevolking van de Noord Amerika is grotendeels import. En kijk een aflevering van 'Ik vertrek' en ook daar zie je mensen die hun geluk (al dan niet succesvol) elders gaan zoeken.
In geval van oorlog zou ik ook een land kiezen dat voor mij gunstig zou uitpakken, een plek waar de kans dat ik het 'goed' krijg groter is.

Migratie is van alle tijden en met allerlei redenen. En vluchtelingenproblematiek is al eeuwen een discutabel onderwerp. Want niemand weet hoe er goed mee om te gaan omdat het altijd problemen met zich meebrengt. Vooral ook omdat culturen verschillen en mensen niet vrijwillig hebben gekozen voor een ander land en leven. Tel daar de nodige 'trauma's bij op en de lange procedures waarin niks kan of mag. Kookpotje voor frustraties!

Maar wat kan TS op haar eigen niveau hieraan doen? Wat mij betreft heeft protesteren/klagen en boycotten averechts effect.
Dus: erheen gaan, hulp aanbieden, gesprekken voeren en ervan leren lijkt mij een prima initiatief!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:34

Verschil is dat toen ik naar Belgie wilde komen, ik moesten zorgen voor een eigen inkomen en een pak geld moest nemen om een eigen huis te kopen, zo niet , kwam ik niet binnen.

Zo gelden er veel regels voor mensen die geluk zoeken ergens anders, je komt niet zomaar een land binnen.

De mensen die echt vluchten moeten natuurlijk opgevangen worden maar een groot deel komt helemaal niet van Syrie maar van Afrika bijvoorbeeld.