Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:TS, zou het geen optie zijn dat hij in iedergeval voorlopig ergens anders een onderkomen zoekt totdat hij heeft kunnen bewijzen dat hij afgekickt is?
Zo is het in iedergeval geen doen voor jou
schaduwhero schreef:Ja, ja, ja en nee.Robert45, dat houdt me ook bezig nu. Stel dat hij er vanaf komt, en stel dat we wel besluiten samen verder te gaan..moet ik dan altijd blijven opletten? Zal dan altijd die achterdocht blijven? Gaat hij terugvallen krijgen? Ik weet niet of ik dat trek...naast het gevoel dat ik heb over de afgelopen jaren - een grote leugen - weet ik niet of ik wel samen oud wil worden met iemand die ik nooit 100 procent kan vertrouwen.
Citaat:Ik beeld me wel eens in hoe het zou zijn geweest als ik met een ander iemand zou zijn. Als ik een andere vader voor mijn kinderen zou hebben, iemand die van mij houdt en me niet voorliegt. Ik weet dat ik dat verdien en dus uiteindelijk voor mezelf zou moeten kiezen.
Als hij opgenomen is, hoop ik de rust te hebben alles op een rijtje te krijgen en voor mezelf de balans op te kunnen maken.
Cayenne schreef:Maar TS, dat hij nu naar een afkickkliniek gaat is geen garantie dat hij ook echt van die zooi af komt.
Ik hoop het natuurlijk echt voor jullie, maar hij gaat vrijwillig, dus kan hij de kliniek ook zo weer verlaten wanneer hij het toch te zwaar vind worden.
Kun je dat ook aan?
schaduwhero schreef:Ik zou niet weten waar. Omdat hij uit een ander land komt heeft hij hier geen familie. Vrienden heeft hij niet veel meer, en die paar die er nog zijn willen hem zo ook niet in huis.
Laatste optie zou zijn hem eruit te gooien. Waarschijnlijk zou hij dan naar dealer of andere gebruikers gaan om te slapen, en ik denk dat dat voor hem net het laatste zetje zou zijn om zich helemaal te storten in drugs.
Of bedoel je iets als Leger des Heils?
Het is inderdaad geen doen zo, maar ik ben sterk. Die laatste twee weken kom ik ook wel door, wetende dat ik daarna kan ontspannen. (Misschien hou ik mezelf hiermee wel voor de gek, maar het helpt mij om soor te blijven gaan).
schaduwhero schreef:Bedankt voor alle reacties.
Beide linkjes van senna21 en elineS heb ik bekeken en ik herken er wel iets in.
Het zal inderdaad gaan om pijn, emotionele pijn. Maar ik vraag me dan toch af hoe het komt dat een gedeelte van de bevolking door pijn een verslaving ontwikkeld, wegrent voor de pijn dus, terwijl een heleboel andere mensen ook zo'n soort pijn hebben en er toch anders mee om gaan. Ik geloof dus dat er toch iets in je karakter of genen zal zitten waardoor je verslaafd raakt. Anders zouden er toch veel meer mensen verslaafd moeten zijn? Want bijna iedereen heeft in meer of mindere mate emotionele pijn.
danzzz schreef:schaduwhero schreef:Ik zou niet weten waar. Omdat hij uit een ander land komt heeft hij hier geen familie. Vrienden heeft hij niet veel meer, en die paar die er nog zijn willen hem zo ook niet in huis.
Laatste optie zou zijn hem eruit te gooien. Waarschijnlijk zou hij dan naar dealer of andere gebruikers gaan om te slapen, en ik denk dat dat voor hem net het laatste zetje zou zijn om zich helemaal te storten in drugs.
Of bedoel je iets als Leger des Heils?
Het is inderdaad geen doen zo, maar ik ben sterk. Die laatste twee weken kom ik ook wel door, wetende dat ik daarna kan ontspannen. (Misschien hou ik mezelf hiermee wel voor de gek, maar het helpt mij om soor te blijven gaan).
Er zijn safehouses ZanoZero is er een in Krimpen a/d Ijssel. Maar ts, het dik gedrukte is het beste wat je voor hem kan doen. Klinkt heel stom maar alleen als ze echt, echt rockbottom raken gaat het verstand het winnen van de drugt. Zolang jij hem faciliteert met een onderkomen, eten, drinken, aandacht heeft hij helemaal geen noodzaak om te stoppen, die gaat hij pas inzien als hij alles, maar dan ook alles onherstelbaar kwijt is.
Als je het kan zou ik inderdaad die laatste twee weken ook volhouden, al is het maar om je eigen wereld niet helemaal op zn kop te zetten. Misschien kom je wel zo tot rust dat je bij jezelf denkt dat je er nooit meer naar terug wil. Een ding, hij gaat je onder druk zetten dat als je bij hem weggaat hij weer gaat gebruiken. Laat je daar NOOIT, NOOIT door beinvloeden, gebruik is ZIJN keuze, een keuze die hij zelf maakt. Hij kan ook gewoon net zoals iedereen anders dealen met een brakeup zonder onder invloed te moeten zijn!!
Wel handig is het om als je besluit een einde eraan te maken, dat je dit doet terwijl hij in de kliniek zit, daar krijgt hij gelijk handvatten om met deze emotie om te gaan.
Ayasha schreef:schaduwhero schreef:Bedankt voor alle reacties.
Beide linkjes van senna21 en elineS heb ik bekeken en ik herken er wel iets in.
Het zal inderdaad gaan om pijn, emotionele pijn. Maar ik vraag me dan toch af hoe het komt dat een gedeelte van de bevolking door pijn een verslaving ontwikkeld, wegrent voor de pijn dus, terwijl een heleboel andere mensen ook zo'n soort pijn hebben en er toch anders mee om gaan. Ik geloof dus dat er toch iets in je karakter of genen zal zitten waardoor je verslaafd raakt. Anders zouden er toch veel meer mensen verslaafd moeten zijn? Want bijna iedereen heeft in meer of mindere mate emotionele pijn.
Ik volg je topic in stilte en ik heb bewondering voor hoe moedig en realistisch je er in staat.
Op dit stukje wilde ik even reageren; Psychologische studies hebben wel degelijk uit gewezen dat bij verslavingsgevoeligheid een genetisch component mee speelt. Het is niet zo dat als het "in de genen" zit, je per definitie verslaafd zal worden aan iets. Maar het kan je er wel gevoeliger voor maken. Iemand zonder die gevoeligheid zal het niet eens over wegen waar een genetisch belast persoon wel denkt van "waarom niet eigenlijk?" of een zekere nieuwsgierigheid zal hebben. Natuurlijk heeft die persoon dan nog steeds een eigen wil en dat is dan weer persoonlijk. Of je daar aan toe geeft of niet.Maar het zit dus wel deels in je genen.
Niet in de mate van "het is een lotsbestemmin" maar een zekere gevoeligheid/kwetsbaarheid er voor. Er spelen naast die kwetsbaarheid nog veel meer factoren mee.