Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
098 schreef:Het is zeker niet dat ik alle adviezen in de wind sla.
Al meerdere keren aangeven dat hier weg geen optie is.
Dat is niet mogelijk met het bedrijf.
Doordeweeks is er personeel en in het weekend niet. In het weekend even ertussenuit is dus geen optie.
Ik kan en wil mijn vriend niet overal mee opzadelen.
Werk wordt aan gewerkt, ik heb verschillende sollicitaties lopen en sta ingeschreven bij uitzendbureaus.
Het afgelopen jaar is er veel voorgevallen, ik kan weer op oude voet verder met schoonvaders maar dan is het wachten tot de bom weer ontploft.
Daar heb ik geen zin meer in, en is mijn besluit dat ik geen contact meer wil met mijn schoonvader.
Het is iedere keer een graatje erger geworden, en het is nu al te ver gegaan.
Mijn vriend laat zeker niet over zich heen lopen, hij heeft zijn vader al vaker afgeremd wat er dan in resulteert dat schoonvader een paar dagen boos is.
Voor mijn vriend is dit ook geen makkelijke situatie, niemand heeft hier voor gekozen.
098 schreef:Die heeft tenslotte jaren meegewerkt in het bedrijf, en het is en blijft zijn vader.
Mijn vriend wil het echt wel goed doen, maar zijn vader is erg dominant, hij is ook niet gewoon om tegen zijn vader in te gaan.
Kan me goed voorstellen dat hij dan de wind van voren kreeg als kind/puber.
Dus dat zit er (helaas) bij mijn vriend niet in.
nynke55 schreef:Quote: Mediator heb ik het over gehad, maar (totaal geen verassing) gaat schoonvaders daar niet aan meewerken.
Het is het een of het ander, of hij gaat meewerken of hij komt niet meer op het bedrijf. En dat is heel cru, maar wat moet je anders? Jullie wonen daar met z'n allen, en we leven in een democratie, het is dus geven en nemen.
Maar zorg inderdaad dat je eerst zelf wat weerbaarder word, zet je eisen voor jezelf op papier en lees dat af en toe terug. Kijk ook in de toekomst, wil je echt nog 2, 5 of 20 jaar aanmodderen?