Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Resistance schreef:Ik denk eigenlijk dat je moeilijk over dit onderwerp kan oordelen als je zelf nooit in een dergelijke situatie hebt gezeten. De liefde is weldegelijk echt, maar het is de omgeving die er een probleem van maakt. Je kan niets aan je gevoelens doen, en als het wederzijds is, wie ben jij dan om er over te oordelen? De relatie van twee mensen die met hun hele hart van elkaar houden afkeuren omdat ze toevallig een groot leeftijdsverschil hebben?
En nee, ik heb het niet over golddiggers. Ik heb het over èchte liefde. Helaas zorgen de maatschappelijke standaarten ervoor dat meerdere mensen, waaronder ik, voor altijd met een groot gat in hun hart moeten rondlopen omdat de omgeving hun gevoelens afkeurt.net zo raar als iemand lelijk noemen zoals A3a1 doet. Misschien zie je er niet uit als een of ander topmodel, maar waarom zou je het iemand in je achterlijke hoofd kwalijk nemen?
MarlindeRooz schreef:Resistance schreef:Ik denk eigenlijk dat je moeilijk over dit onderwerp kan oordelen als je zelf nooit in een dergelijke situatie hebt gezeten. De liefde is weldegelijk echt, maar het is de omgeving die er een probleem van maakt. Je kan niets aan je gevoelens doen, en als het wederzijds is, wie ben jij dan om er over te oordelen? De relatie van twee mensen die met hun hele hart van elkaar houden afkeuren omdat ze toevallig een groot leeftijdsverschil hebben?
En nee, ik heb het niet over golddiggers. Ik heb het over èchte liefde. Helaas zorgen de maatschappelijke standaarten ervoor dat meerdere mensen, waaronder ik, voor altijd met een groot gat in hun hart moeten rondlopen omdat de omgeving hun gevoelens afkeurt.net zo raar als iemand lelijk noemen zoals A3a1 doet. Misschien zie je er niet uit als een of ander topmodel, maar waarom zou je het iemand in je achterlijke hoofd kwalijk nemen?
Maar, jouw vriend heeft toch ongeveer jouw leeftijd?
Ayasha schreef:Heel makkelijk; we willen er allebei geen.(mijn man is nipt geen tien jaar ouder.
)
Wilde hij er wel waren we sowieso nooit een koppel geworden.
jasz schreef:Hier om de hoek is een jonge vrouw indertijd een relatie aangegaan met een man die een stuk ouder is (23 jaar). Hij had al twee grote kinderen uit een eerder huwelijk. Al paar jaar loopt daar een schattig mannetje in het rond. Ik heb niet de indruk dat dit problemen gaf of geeft en de jonge vrouw en de man lijken erg gelukkig en goed passend bij elkaar.Misschien dat als ik nu 30 zou zijn en ik wist zeker wat ik wilde qua kinderen, dat ik dan een 10 a 15 jaar oudere partner totaal geen probleem zou vinden.
Gucci_ schreef:Ik heb nu iets met een man die bijna 2 keer zo oud dan mij is, zegt verliefd te zijn en zegt nu een serieuze relatie te hebben met mij, ik heb hem nog maar 2 keer gezien. Vervolgens log ik in na een lange tijd op de datingssite en is die gewoon online geweest vandaag... Dan denk ik ook wat wil je dan?? Ik durf het niet tegen hem te zeggen, omdat dat stalkerig overkomt misschien...
Maar dat heb ik dus eerder gehad met oudere mannen, dat die telkens verder zoeken en blijkbaar alleen een jonge vrouw voor de * willen...
Inderdaad zo iemand valt geen toekomst mee op te bouwen en als je dat wel graag wilt dan zul je toch met hem moeten praten en wellicht hem toch moeten dumpen. Hij is je blijkbaar niet waard . Sterkte want dit is niet fijn! jasz schreef:Ayasha schreef:Heel makkelijk; we willen er allebei geen.(mijn man is nipt geen tien jaar ouder.
)
Wilde hij er wel waren we sowieso nooit een koppel geworden.
Ja precies, dan is het makkelijk! Maar ik weet zelf nog helemaal niet zeker of ik ze wel of niet wil.
Ik zou daar nu nog geen relatie om beëindigen. Ik wil er nu vooral nog niet mee bezig zijn. Met een veel oudere partner zou dat wel moeten, dus zou dat nu voor mij totaal niet handig zijn.
Misschien dat als ik nu 30 zou zijn en ik wist zeker wat ik wilde qua kinderen, dat ik dan een 10 a 15 jaar oudere partner totaal geen probleem zou vinden.
Nu ik 18 ben en mijn vriend 22 vind ik het wel weer prima.Resistance schreef:MarlindeRooz schreef:
Maar, jouw vriend heeft toch ongeveer jouw leeftijd?
Ik ben verdergegaan met mijn leven doordat een andere wederzijdse liefde door het leeftijdsverschil en meerdere andere redenen gewoonweg niet mogelijk was. Maar het was ècht, en dat gat in mijn hart draag ik altijd met mij
Gucci_ schreef:Ik heb nu iets met een man die bijna 2 keer zo oud dan mij is, zegt verliefd te zijn en zegt nu een serieuze relatie te hebben met mij, ik heb hem nog maar 2 keer gezien. Vervolgens log ik in na een lange tijd op de datingssite en is die gewoon online geweest vandaag... Dan denk ik ook wat wil je dan??

Het ligt vooral ook erg aan de persoon. Als ik het een beetje op mijn persoonlijke situatie betrek: mijn vriend wordt komende week 23 maar ik kan me iemand als hem echt niet voorstellen met een 18-jarig meisje
Hij weet wat hij wil, heeft een universitaire studie afgerond en een goede baan: wat dat betreft zitten wij beiden heel erg op 1 lijn, terwijl een 18-jarige dan net van school zou komen en misschien ook nog thuis woont etc... Ik ben zelf maar 2 jaar ouder maar in die 2 jaar ben ik een stuk volwassener geworden. Maar nogmaals, ik denk dat dat heel erg aan de persoon ligt. Gucci_ schreef:Ik heb oudere mannen altijd al interessanter gevonden. Toen ik 16 was, ben ik een tijdje verliefd geweest op een man van 42, dat kon natuurlijk niet. En toen ik 12 was had ik een jongen van 19.
Ik wil wel graag iemand van mijn eigen leeftijd, maar het doet mij gewoon niets zo'n jonge man van een jaar of 28. Meerdere keren gedate met 'jongere' mannen rond de 30, maar was gewoon niets voor mij.
Ik heb nu iets met een man die bijna 2 keer zo oud dan mij is, zegt verliefd te zijn en zegt nu een serieuze relatie te hebben met mij, ik heb hem nog maar 2 keer gezien. Vervolgens log ik in na een lange tijd op de datingssite en is die gewoon online geweest vandaag... Dan denk ik ook wat wil je dan?? Ik durf het niet tegen hem te zeggen, omdat dat stalkerig overkomt misschien...
Maar dat heb ik dus eerder gehad met oudere mannen, dat die telkens verder zoeken en blijkbaar alleen een jonge vrouw voor de * willen... Ik weet nog niet wat ik hiermee ga doen, anders toch maar afwachten of ik leuke jongeman tegenkom die ik wel aan iedereen kan voorstellen.
Alleen mijn ouders weten dat ik date met oudere mannen, vriendinnen niet.
Goof schreef:Resistance schreef:
Ik ben verdergegaan met mijn leven doordat een andere wederzijdse liefde door het leeftijdsverschil en meerdere andere redenen gewoonweg niet mogelijk was. Maar het was ècht, en dat gat in mijn hart draag ik altijd met mij
Dat was je docent op de middelbare school ...
elenaMM77 schreef:Om even vanuit mijzelf te spreken..
Ik viel als 12 jarige al op jongens die richting volwassenheid gingen.. achteraf gezien, het type serieuzer in het leven..
als 16 jarige voelde ik mij alsof ik alleen op de wereld stond wat liefde betrof.. viel alleen maar op mannen die 25 jaar of ouder waren.. zowel meisjes als jongens van mijn eigen leeftijd had ik weinig tot niets aan..
Toen ik 25 was, bleek de beste match te liggen met mannen die tussen de 32 en 40 lagen..
musiqolog schreef:A3a1 schreef:De oerlelijke, oudere mannen moet het trouwens zijn. Want leeftijdsverschil daar gaat het over.
Het omgekeerde komt minder vaak voor maar is natuurlijk altijd leuker.
[ Video ]
musiqolog schreef:Het gaat steeds over vrouwen die op oudere mannen vallen (en v.v.), zowel in andermans relaties als in persoonlijke ervaringen van mensen hier. Waarom hoor ik nou nooit iets over vrouwen die op jongere mannen vallen? Ook anno 2016, nu vrouwen allang zelf geld verdienen en niet meer een man met vooruitzichten nodig hebben, lijkt dat maar niet voor te komen. Is dat aangeboren of aangeleerd?
musiqolog schreef:elenaMM77 schreef:Om even vanuit mijzelf te spreken..
Ik viel als 12 jarige al op jongens die richting volwassenheid gingen.. achteraf gezien, het type serieuzer in het leven..
als 16 jarige voelde ik mij alsof ik alleen op de wereld stond wat liefde betrof.. viel alleen maar op mannen die 25 jaar of ouder waren.. zowel meisjes als jongens van mijn eigen leeftijd had ik weinig tot niets aan..
Toen ik 25 was, bleek de beste match te liggen met mannen die tussen de 32 en 40 lagen..
Het gaat steeds over vrouwen die op oudere mannen vallen (en v.v.), zowel in andermans relaties als in persoonlijke ervaringen van mensen hier. Waarom hoor ik nou nooit iets over vrouwen die op jongere mannen vallen? Ook anno 2016, nu vrouwen allang zelf geld verdienen en niet meer een man met vooruitzichten nodig hebben, lijkt dat maar niet voor te komen. Is dat aangeboren of aangeleerd?
Eulogy schreef:Resistance, ik meen me inderdaad te herinneren dat dat een docent was? Tja, sorry, maar dat vind ik sowieso niet goed te praten
Verder, als het een gelijkwaardige relatie is, je allebei meerderjarig bent en gelukkig bent, dan moet iedereen het vooral zelf wetenHet ligt vooral ook erg aan de persoon. Als ik het een beetje op mijn persoonlijke situatie betrek: mijn vriend wordt komende week 23 maar ik kan me iemand als hem echt niet voorstellen met een 18-jarig meisje
Hij weet wat hij wil, heeft een universitaire studie afgerond en een goede baan: wat dat betreft zitten wij beiden heel erg op 1 lijn, terwijl een 18-jarige dan net van school zou komen en misschien ook nog thuis woont etc... Ik ben zelf maar 2 jaar ouder maar in die 2 jaar ben ik een stuk volwassener geworden. Maar nogmaals, ik denk dat dat heel erg aan de persoon ligt.

A3a1 schreef:Dat rugzakje met ervaring, is niet verkeerd.
Hoewel ik nu in de leeftijdscategorie val dat de jongere mannen ook voldoende ballast kunnen hebben.
Wie weet musiqolog
elenaMM77 schreef:A3a1 schreef:Dat rugzakje met ervaring, is niet verkeerd.
Hoewel ik nu in de leeftijdscategorie val dat de jongere mannen ook voldoende ballast kunnen hebben.
Wie weet musiqolog
die van mij is (helaas) alleen maar verder volgelopen.
wat dat betreft ben ik bijna niet meer bij te halen![]()
Laatste keer dat dat bij mij weer even hard binnen kwam was ruim 2 jaar geleden.
Daar was ik met 36 jaar de begrafenis van mijn laatste ouder te regelen.
Het drong eigenlijk nog niet eens zo tot mij door..
tot 5 weken later mijn laatste grootouder overleed.. daar sta je dan als kleinkind je ouders te vervangen aan de zijde van je tantes die hun laatste ouder ter aarde bestellen. Dan sta je er toch even bij stil dat je je in een gelijkwaardige positie bevind met mensen die een generatie ouder zijn dan jezelf.. Heel vreemd en onwerkelijk.
Maar ik snap wel wat je bedoelt.. Ieder huisje heeft zijn kruisje.. Gelukkig komen die kruisjes meestal pas met jaren.. op een bepaalde leeftijd voel je je, zelfs als je huisje al jong beklad is, beter begrepen, omdat de huisjes van anderen inmiddels dan ook wat kruisjes beginnen te vertonen.