Liefde kent geen leeftijd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:23

Tja wat is mooi en wat is lelijk.
Denk dat dat erg subjectief is.

Waarom zou de oudere partner eerder klachten krijgen en doodgaan.
Ik ben bijna 6 jaar jonger dan mijn man en ben chronisch ziek.
Mijn lijf gedraagt zich als 80+.

@musiqolog, als de aantrekkingskracht wederzijds is, geniet er van.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:37

Resistance schreef:
Ik denk eigenlijk dat je moeilijk over dit onderwerp kan oordelen als je zelf nooit in een dergelijke situatie hebt gezeten. De liefde is weldegelijk echt, maar het is de omgeving die er een probleem van maakt. Je kan niets aan je gevoelens doen, en als het wederzijds is, wie ben jij dan om er over te oordelen? De relatie van twee mensen die met hun hele hart van elkaar houden afkeuren omdat ze toevallig een groot leeftijdsverschil hebben?

En nee, ik heb het niet over golddiggers. Ik heb het over èchte liefde. Helaas zorgen de maatschappelijke standaarten ervoor dat meerdere mensen, waaronder ik, voor altijd met een groot gat in hun hart moeten rondlopen omdat de omgeving hun gevoelens afkeurt. :n net zo raar als iemand lelijk noemen zoals A3a1 doet. Misschien zie je er niet uit als een of ander topmodel, maar waarom zou je het iemand in je achterlijke hoofd kwalijk nemen?

Maar, jouw vriend heeft toch ongeveer jouw leeftijd? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:42

MarlindeRooz schreef:
Resistance schreef:
Ik denk eigenlijk dat je moeilijk over dit onderwerp kan oordelen als je zelf nooit in een dergelijke situatie hebt gezeten. De liefde is weldegelijk echt, maar het is de omgeving die er een probleem van maakt. Je kan niets aan je gevoelens doen, en als het wederzijds is, wie ben jij dan om er over te oordelen? De relatie van twee mensen die met hun hele hart van elkaar houden afkeuren omdat ze toevallig een groot leeftijdsverschil hebben?

En nee, ik heb het niet over golddiggers. Ik heb het over èchte liefde. Helaas zorgen de maatschappelijke standaarten ervoor dat meerdere mensen, waaronder ik, voor altijd met een groot gat in hun hart moeten rondlopen omdat de omgeving hun gevoelens afkeurt. :n net zo raar als iemand lelijk noemen zoals A3a1 doet. Misschien zie je er niet uit als een of ander topmodel, maar waarom zou je het iemand in je achterlijke hoofd kwalijk nemen?

Ik ben verdergegaan met mijn leven doordat een andere wederzijdse liefde door het leeftijdsverschil en meerdere andere redenen gewoonweg niet mogelijk was. Maar het was ècht, en dat gat in mijn hart draag ik altijd met mij mee.

Maar inmiddels heb ik een hele lieve vriend waar ik heel erg gelukkig mee ben, en we hebben echt een hele goede relatie.

Laat dat aan iedereen die in een dergelijke situatie zit duidelijk zijn: liefde is geweldig. Leeftijdsverschil, verschil in geloof, wat dan ook... het is prachtig. Maar als je omgeving het jullie zodanig moeilijk maakt dat het je ongelukkig maakt, ga er dan niet mee door. En denk ook na over of je kinderen wil, en in hoeverre dat met iemand die ouder/jonger is kan. Houden van is ook laten gaan en elkaar iets gunnen wat je elkaar zelf niet kan geven. En ook al was diegene heel speciaal, er zijn meer ontzettend lieve mensen op deze wereld. Gelukkig heb ik zo iemand gevonden. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-16 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:50

Ayasha schreef:
Heel makkelijk; we willen er allebei geen. :D (mijn man is nipt geen tien jaar ouder. :+ )
Wilde hij er wel waren we sowieso nooit een koppel geworden.

Ja precies, dan is het makkelijk! Maar ik weet zelf nog helemaal niet zeker of ik ze wel of niet wil.
Ik zou daar nu nog geen relatie om beëindigen. Ik wil er nu vooral nog niet mee bezig zijn. Met een veel oudere partner zou dat wel moeten, dus zou dat nu voor mij totaal niet handig zijn.

Misschien dat als ik nu 30 zou zijn en ik wist zeker wat ik wilde qua kinderen, dat ik dan een 10 a 15 jaar oudere partner totaal geen probleem zou vinden.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:52

Ik heb oudere mannen altijd al interessanter gevonden. Toen ik 16 was, ben ik een tijdje verliefd geweest op een man van 42, dat kon natuurlijk niet. En toen ik 12 was had ik een jongen van 19.
Ik wil wel graag iemand van mijn eigen leeftijd, maar het doet mij gewoon niets zo'n jonge man van een jaar of 28. Meerdere keren gedate met 'jongere' mannen rond de 30, maar was gewoon niets voor mij.
Ik heb nu iets met een man die bijna 2 keer zo oud dan mij is, zegt verliefd te zijn en zegt nu een serieuze relatie te hebben met mij, ik heb hem nog maar 2 keer gezien. Vervolgens log ik in na een lange tijd op de datingssite en is die gewoon online geweest vandaag... Dan denk ik ook wat wil je dan?? Ik durf het niet tegen hem te zeggen, omdat dat stalkerig overkomt misschien...
Maar dat heb ik dus eerder gehad met oudere mannen, dat die telkens verder zoeken en blijkbaar alleen een jonge vrouw voor de * willen... Ik weet nog niet wat ik hiermee ga doen, anders toch maar afwachten of ik leuke jongeman tegenkom die ik wel aan iedereen kan voorstellen.
Alleen mijn ouders weten dat ik date met oudere mannen, vriendinnen niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:53

jasz schreef:
Misschien dat als ik nu 30 zou zijn en ik wist zeker wat ik wilde qua kinderen, dat ik dan een 10 a 15 jaar oudere partner totaal geen probleem zou vinden.
Hier om de hoek is een jonge vrouw indertijd een relatie aangegaan met een man die een stuk ouder is (23 jaar). Hij had al twee grote kinderen uit een eerder huwelijk. Al paar jaar loopt daar een schattig mannetje in het rond. Ik heb niet de indruk dat dit problemen gaf of geeft en de jonge vrouw en de man lijken erg gelukkig en goed passend bij elkaar.
Met geld heeft het niets te maken, want beiden runnen hun eigen (grote) boerderij.

Gucci_ schreef:
Ik heb nu iets met een man die bijna 2 keer zo oud dan mij is, zegt verliefd te zijn en zegt nu een serieuze relatie te hebben met mij, ik heb hem nog maar 2 keer gezien. Vervolgens log ik in na een lange tijd op de datingssite en is die gewoon online geweest vandaag... Dan denk ik ook wat wil je dan?? Ik durf het niet tegen hem te zeggen, omdat dat stalkerig overkomt misschien...
Maar dat heb ik dus eerder gehad met oudere mannen, dat die telkens verder zoeken en blijkbaar alleen een jonge vrouw voor de * willen...

:(:) :(:) Inderdaad zo iemand valt geen toekomst mee op te bouwen en als je dat wel graag wilt dan zul je toch met hem moeten praten en wellicht hem toch moeten dumpen. Hij is je blijkbaar niet waard . Sterkte want dit is niet fijn!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:56

jasz schreef:
Ayasha schreef:
Heel makkelijk; we willen er allebei geen. :D (mijn man is nipt geen tien jaar ouder. :+ )
Wilde hij er wel waren we sowieso nooit een koppel geworden.

Ja precies, dan is het makkelijk! Maar ik weet zelf nog helemaal niet zeker of ik ze wel of niet wil.
Ik zou daar nu nog geen relatie om beëindigen. Ik wil er nu vooral nog niet mee bezig zijn. Met een veel oudere partner zou dat wel moeten, dus zou dat nu voor mij totaal niet handig zijn.

Mijn man Wilde niet perse kinderen maar als ik wilde had hij er ook geen probleem mee, hij was toen net 30 geworden. Op 34 of 35 papa worden (dan zou ik 25 zijn) is niet super oud toch. :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:09

Liefde kent geen leeftijd... Nee denk het niet eigenlijk, en daar ken ik genoeg voorbeelden van. Het is de omgeving die het moeilijk maakt vaak. Ik heb echt een heel behoorlijk aantal mensen in mijn directe omgeving (familie) met een partner die een stuk ouder of jonger is.
Toch betrap ik mezelf er wel op dat ik soms wel even moet kijken als ik een vent met een 30 jaar jongere vrouw zie lopen. Ik vind het ook er van afhangen in welke leeftijdscategorie mensen zitten, 50 en 63 vind ik best oke klinken, terwijl ik toen ik 16 was en mijn vriend 20 werd het heel naar vond om te zeggen hoe oud mijn vriend was als mensen het vroegen :') Nu ik 18 ben en mijn vriend 22 vind ik het wel weer prima.

Over grote leeftijdsverschillen en kinderen.. Ja ook dat kan denk ik. Mijn stiefvader heeft al kleinkinderen maar ook een zoon (mijn broertje) met mijn moeder. Heb niet het idee dat mijn broertje iets mist, mijn stiefvader (wat een naar woord) is een stuk actiever dan menig 40-jarige. Het enige is dat vriendjes soms aan m'n broertje vragen of z'n vader z'n opa is, dan zegt die nee dat is m'n vader, en dan is het klaar. Nog nooit problemen mee gehad. M'n broertje staat er denk ik ook (nog) niet bij stil, misschien dat dat later wel komt als hij kinderen krijgt die opa misschien nooit zullen kennen... (stiefvader is 64, moeder 50, broertje 12)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:19

Nee zeker niet, alleen zou ik niet binnen 10 jaar kinderen willen. Als ik dan iemand van nu 35 vindt, dan is diegene dan al 45 en dat vind ik toch wel oud voor kinderen eigenlijk.
En zou een man echt daar 10 jaar op willen wachten? Vaak willen mannen begin 30 ook wel aan kinderen beginnen.

Nee ik zou daarom gewoon iemand willen in dezelfde fase, dat we ons dan samen af kunnen vragen wat we willen en iemand die ook nog nu dezelfde dingen wil. Gewoon lol hebben, dingen doen waar je zelf zin in hebt, alleen werken voor jezelf en elkaar dan, uitgaan. Ik denk dat iemand van 35 daar al zo anders over denkt.

Maar er zullen altijd uitzonderingen zijn natuurlijk en als je echt heel verliefd wordt op iemand, misschien doet het er ook echt allemaal niet meer toe, zorg je wel samen dat het werkt. Ik kan me het alleen nog niet echt voorstellen, dat ik zoveel verschillen niet erg zou vinden, puur omdat je verliefd bent.

Na een tijd is de verliefdheid ook over, dan vallen de mindere kanten ook meer op. Zou je dan later niet misschien toch gaan balen van de verschillen en van dat jullie nou eenmaal niet dezelfde dingen willen?

Ouders van een oud klasgenootje scheelden 30 jaar, die man had nog op de vrouw gepast als klein kind :p
Dat gaat helemaal goed, hebben samen nog een kind gehad. Dus het kan zeker ook gewoon helemaal goed gaan natuurlijk.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:22

Ik denk dat alles goed gaat zo lang je op dezelfde lijn zit, dezelfde levensfase. Dat de een aan kinderen denkt op zijn 18e en de ander op zijn 35e is voor mij het bewijs dat leeftijd niet zo veel uit maakt, zolang je wensen en manier van leven maar wederzijds hetzelfde zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:31

Resistance schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik ben verdergegaan met mijn leven doordat een andere wederzijdse liefde door het leeftijdsverschil en meerdere andere redenen gewoonweg niet mogelijk was. Maar het was ècht, en dat gat in mijn hart draag ik altijd met mij

Dat was je docent op de middelbare school ...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:36

Gucci_ schreef:
Ik heb nu iets met een man die bijna 2 keer zo oud dan mij is, zegt verliefd te zijn en zegt nu een serieuze relatie te hebben met mij, ik heb hem nog maar 2 keer gezien. Vervolgens log ik in na een lange tijd op de datingssite en is die gewoon online geweest vandaag... Dan denk ik ook wat wil je dan??

Wees eens eerlijk; je hebt 2x een man gezien die dubbel zo oud is als jij. Hij beweert een serieuze relatie met je te hebben nu en zoekt lekker verder naar andere vrouwen.
Wat denk je daar nou zelf van?
Houd de eer aan jezelf en wegwezen.

Anoniem

Re: Liefde kent geen leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:48

Resistance, ik meen me inderdaad te herinneren dat dat een docent was? Tja, sorry, maar dat vind ik sowieso niet goed te praten :o

Verder, als het een gelijkwaardige relatie is, je allebei meerderjarig bent en gelukkig bent, dan moet iedereen het vooral zelf weten :) Het ligt vooral ook erg aan de persoon. Als ik het een beetje op mijn persoonlijke situatie betrek: mijn vriend wordt komende week 23 maar ik kan me iemand als hem echt niet voorstellen met een 18-jarig meisje :P Hij weet wat hij wil, heeft een universitaire studie afgerond en een goede baan: wat dat betreft zitten wij beiden heel erg op 1 lijn, terwijl een 18-jarige dan net van school zou komen en misschien ook nog thuis woont etc... Ik ben zelf maar 2 jaar ouder maar in die 2 jaar ben ik een stuk volwassener geworden. Maar nogmaals, ik denk dat dat heel erg aan de persoon ligt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:59

Gucci_ schreef:
Ik heb oudere mannen altijd al interessanter gevonden. Toen ik 16 was, ben ik een tijdje verliefd geweest op een man van 42, dat kon natuurlijk niet. En toen ik 12 was had ik een jongen van 19.
Ik wil wel graag iemand van mijn eigen leeftijd, maar het doet mij gewoon niets zo'n jonge man van een jaar of 28. Meerdere keren gedate met 'jongere' mannen rond de 30, maar was gewoon niets voor mij.
Maar dat heb ik dus eerder gehad met oudere mannen, dat die telkens verder zoeken en blijkbaar alleen een jonge vrouw voor de * willen... Ik weet nog niet wat ik hiermee ga doen, anders toch maar afwachten of ik leuke jongeman tegenkom die ik wel aan iedereen kan voorstellen.
Alleen mijn ouders weten dat ik date met oudere mannen, vriendinnen niet.

Luister naar je ouders en stop een tijdje met daten. Je ziet gewoon niet hoe onvoorzichtig die mannen met je omspringen en je hebt er alleen maar verdriet van.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 00:00

Goof schreef:
Resistance schreef:

Ik ben verdergegaan met mijn leven doordat een andere wederzijdse liefde door het leeftijdsverschil en meerdere andere redenen gewoonweg niet mogelijk was. Maar het was ècht, en dat gat in mijn hart draag ik altijd met mij

Dat was je docent op de middelbare school ...

Ook dat hoor je wel vaker, maar ook daar hoeft het leeftijdsverschil niet altijd groot te zijn.

Daarbij heb ik daar ook niet zo'n problemen mee. Het is alleen jammer dat het bij wet niet mag.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 00:05

Om even vanuit mijzelf te spreken..

Ik viel als 12 jarige al op jongens die richting volwassenheid gingen.. achteraf gezien, het type serieuzer in het leven..

als 16 jarige voelde ik mij alsof ik alleen op de wereld stond wat liefde betrof.. viel alleen maar op mannen die 25 jaar of ouder waren.. zowel meisjes als jongens van mijn eigen leeftijd had ik weinig tot niets aan..

Toen ik 25 was, bleek de beste match te liggen met mannen die tussen de 32 en 40 lagen..

Ik snapte er helemaal niets van.. ik kon gewoon geen fijne partner van mijn eigen leeftijd vinden..

Later ben ik er ook wel achter gekomen waarom..

Mijn rugzakje aan levenservaringen is van jongs af aan al flink volgelopen met flinke bepakking..

Op mijn twaalfde was ik zowel lichamelijk als geestelijk eigenlijk gewoon (mede gedwongen) een soort van volwassene.. De meesten van 12 zijn echt kinderen..

Op 16 jarige leeftijd gaat het leven om uitgaan, plezier hebben en het beste halen uit je laatste restje kindertijd.. Dat laatste heb ik eigenlijk nooit echt gehad.. de eerste twee daar was geen ruimte voor.

Op mijn 25e had ik inmiddels al een tijdje mijn ouder verloren. al ruim 20 jaar de effecten van een verslaafde in mijn nabije omgeving.. zorgen om een andere naaste..

De meesten van 25 beginnen net een beetje volwassen te worden.. Als je heel veel geluk hebt, dan kunnen (en willen) ze zich verdiepen in wat er in het leven van anderen speelt.. Maar anderszijds maken velen zich dan nog vooral druk om kleinigheden, fladderen nog rustig door het leven..
Degene waar ik toen inmiddels wel mee overweg kon waren diegene die inmiddels in een langdurige relatie zaten, of inmidels kinderen hadden.. Die zaten net als ik zelf in een hele andere levensfase.. ook al ontbrak het stukje levenservaring vaak nog, er was wel meer rust en volwassenheid.

Naast aantrekkingskracht heeft ook zeker levenservaring en bagage ermee te maken tot wie je je aangetrokken voelt.

Achteraf bezien kan je het ook zien aan wie mijn 'crushes' waren..
OF althans waren.. eigenlijk nog steeds zijn..

De knapste mannen met meest gelikte uiterlijk? Het doet mij helemaal niets met een hele kleine uitzondering hier of daar nagelaten..

ik val heel snel op wat anderen als 'lelijk' of onaantrekkelijk zullen bestempelen..
Een doorleefd gezicht.

Zo viel ik dus als jonge tiener (al toen het bij de tros uitgezonden werd)
Als een baksteen voor Cruz Castillo en de eerste Mason Chapwell van Santa Barbara.. respectievelijk 29 en 27 jaar ouder tienertje ik.

geef mij maar Hugh Laurie (18 jaar ouder)
of David Caruso (21 jaar ouder)

ipv alle gladde knappe koppen.

Mijn huidige partner is 8 jaar ouder dan ik zelf.. nooit verwacht dat het verschil uiteindelijk nog zo klein zou zijn.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 00:11

elenaMM77 schreef:

Ik viel als 12 jarige al op jongens die richting volwassenheid gingen.. achteraf gezien, het type serieuzer in het leven..

als 16 jarige voelde ik mij alsof ik alleen op de wereld stond wat liefde betrof.. viel alleen maar op mannen die 25 jaar of ouder waren.. zowel meisjes als jongens van mijn eigen leeftijd had ik weinig tot niets aan..

Toen ik 25 was, bleek de beste match te liggen met mannen die tussen de 32 en 40 lagen..

Het gaat steeds over vrouwen die op oudere mannen vallen (en v.v.), zowel in andermans relaties als in persoonlijke ervaringen van mensen hier. Waarom hoor ik nou nooit iets over vrouwen die op jongere mannen vallen? Ook anno 2016, nu vrouwen allang zelf geld verdienen en niet meer een man met vooruitzichten nodig hebben, lijkt dat maar niet voor te komen. Is dat aangeboren of aangeleerd?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 00:17

musiqolog schreef:
A3a1 schreef:
De oerlelijke, oudere mannen moet het trouwens zijn. Want leeftijdsverschil daar gaat het over.

Het omgekeerde komt minder vaak voor maar is natuurlijk altijd leuker. :)

[ Video ]

Wat een ontzettend leuk nummer!!!!

Over gelijkwaardigheid tussen volwassenen. ... Helaas zie ik in mijn werk veelal de ontsporingen van 2 totaal niet gelijkwaardige volwassenen ( uitzonderingen die de regel bevestigen )
Niet gelijkwaardig in leeftijd, niet gelijkwaardig in verstandelijke ontwikkeling, niet gelijkwaardig in karakter.

Al deze mensen zijn ooit vol vuur aan relaties en kinderen begonnen.
Om nog te zwijgen hoeveel mensen zonder dat kinderen die niet in hulpverlening terecht zijn gekomen.

Ik zie heel veel leuke gelijkwaardige stellen maar ook heel vaak dat ik denken ik zeg maar niks. Of als het vrienden zijn ik zeg wel wat.

Dus ja, ik ben zeer bevooroordeeld.
En ja ik heb daar een zeer duidelijke mening over.

De stellen die gelukkig zijn, knijp in je handen. Je hebt zo ongelofelijk veel geluk.

Mensen die hun liefde hebben achtergelaten, prijs je mogelijkheid van houden van.
Mijn grote liefde heb ik ook achter moeten laten, het is een groot geschenk om zo lief te hebben.
Te weten dat er iemand op de aardbol rondloopt die zoveel van je houd.

Iemand is boos omdat ik "raar reageer".
Maar als je echt van jezelf houd, is het totaal onbelangrijk wat ik er van vind.

Buiten dat: er staat in mijn eerste post, uitzonderingen daargelaten. Ik kan aan de buitenkant niet zien wie een uitzondering is.

Leven en laten leven?
Als je niet onder mijn werk valt, ja zeker.
Maar mensen hebben altijd hun gedachten.
En net als ik mijn vooroordelen heb, hebben jullie die over mij....Want niemand van jullie kent me.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 00:21

musiqolog schreef:
Het gaat steeds over vrouwen die op oudere mannen vallen (en v.v.), zowel in andermans relaties als in persoonlijke ervaringen van mensen hier. Waarom hoor ik nou nooit iets over vrouwen die op jongere mannen vallen? Ook anno 2016, nu vrouwen allang zelf geld verdienen en niet meer een man met vooruitzichten nodig hebben, lijkt dat maar niet voor te komen. Is dat aangeboren of aangeleerd?

omdat hier voornamelijk vrouwen spreken uit hun eigen ervaring denk ik Musiqolog.
Blijkbaar zitten hier weinig vrouwen die op jongere mannen vallen, of deze mensen binnen hun vrienden en kennissenkring hebben

Dat heeft mede een oorsprong, denk ik, in de voorliefde voor paarden..

Omdat je van jongs af aan al omgaat met levend speelgoed, heb je al jonger een vorm van verantwoordelijkheidsgevoel..

Je treft hier ook minder feestbeesten aan die het hele weekend in de kroeg zitten of ieder concert bezoeken dat er voor handen is.

Zoals ik eigenlijk al aangaf heeft het met aantrekkingskracht en levenservaring te maken.. Maar natuurlijk ook met het type persoon.

En wellicht is het zo dat het gemiddelde type dat met paarden bezig blijft in z'n volwassen jaren, ook het type is dat niet heel snel op veel jongere mannen valt.

Het hebben en houden van een paard valt eigenlijk in een volwassen levenstijl.. De gemiddelde leeftijd op bokt is? geen idee, maar die zal wellicht ergens rond de 25-28 liggen (erg veel tieners immers).

De gemiddelde bokker zal dan dus al niet snel een relatie hebben met iemand die 10-20 jaar of zelfs nog jonger is.. Plus natuurlijk, dat de gemiddelde 20-25 jarige jongen vaak nog bezig is volwassen te worden, een gemiddelde 25 jarige bokker die met een beetje geluk inmiddels in bezit is van een paard.. weinig belang heeft bij een kroegbezoekende half volwassen nog flierenfluitende jongen..

Natuurlijk zijn er enkele uitzonderingen.. Er zijn ook echt wel volwassen gastjes van 20, maar dan moet je ze net vinden ergens en er ook nog eens toe aangetrokken worden.. De gemiddelde paardenman is ouder..

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 00:34

musiqolog schreef:
elenaMM77 schreef:

Tja om mee om te gaan maakt het niet uit. Ik vind jongere collega's vaak wel fris.
Maar een relatie, tja in de loop der jaren heb je wel een rugzakje.
Ben wel eens als een blok voor een 20 jaar jongere man gevallen.
( Maar ja ik ben ook wel eens als een blok voor een vrouw gevallen.
Ook voor een oudere man.)
Maar er wat mee doen?

Dat rugzakje met ervaring, is niet verkeerd.
Hoewel ik nu in de leeftijdscategorie val dat de jongere mannen ook voldoende ballast kunnen hebben.

Wie weet musiqolog *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 00:36

Eulogy schreef:
Resistance, ik meen me inderdaad te herinneren dat dat een docent was? Tja, sorry, maar dat vind ik sowieso niet goed te praten :o

Verder, als het een gelijkwaardige relatie is, je allebei meerderjarig bent en gelukkig bent, dan moet iedereen het vooral zelf weten :) Het ligt vooral ook erg aan de persoon. Als ik het een beetje op mijn persoonlijke situatie betrek: mijn vriend wordt komende week 23 maar ik kan me iemand als hem echt niet voorstellen met een 18-jarig meisje :P Hij weet wat hij wil, heeft een universitaire studie afgerond en een goede baan: wat dat betreft zitten wij beiden heel erg op 1 lijn, terwijl een 18-jarige dan net van school zou komen en misschien ook nog thuis woont etc... Ik ben zelf maar 2 jaar ouder maar in die 2 jaar ben ik een stuk volwassener geworden. Maar nogmaals, ik denk dat dat heel erg aan de persoon ligt.

De ene 18 jarige is de andere niet en de ene 30er evemin... Mijn bijna zes jaar oudere broer zoekt nog steeds zijn weg terwijl ik al een stuk stabieler leef. :)
Maar hoe groter het verschil hoe vaker ik ook relaties zie die niet in evenwicht zijn. Beide volwassen maar eentje is 'baas' ipv partner... En ik denk dat dát bepalender is voor succes of falen dan leeftijd.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 00:52

A3a1 schreef:
Hoewel ik nu in de leeftijdscategorie val dat de jongere mannen ook voldoende ballast kunnen hebben.

Wie weet musiqolog *\o/*

die van mij is (helaas) alleen maar verder volgelopen.
wat dat betreft ben ik bijna niet meer bij te halen :')

Laatste keer dat dat bij mij weer even hard binnen kwam was ruim 2 jaar geleden.
Daar was ik met 36 jaar de begrafenis van mijn laatste ouder te regelen.
Het drong eigenlijk nog niet eens zo tot mij door..

tot 5 weken later mijn laatste grootouder overleed.. daar sta je dan als kleinkind je ouders te vervangen aan de zijde van je tantes die hun laatste ouder ter aarde bestellen. Dan sta je er toch even bij stil dat je je in een gelijkwaardige positie bevind met mensen die een generatie ouder zijn dan jezelf.. Heel vreemd en onwerkelijk.

Maar ik snap wel wat je bedoelt.. Ieder huisje heeft zijn kruisje.. Gelukkig komen die kruisjes meestal pas met jaren.. op een bepaalde leeftijd voel je je, zelfs als je huisje al jong beklad is, beter begrepen, omdat de huisjes van anderen inmiddels dan ook wat kruisjes beginnen te vertonen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 00:55

Ik heb er wel eens over nagedacht. Mijn vader is tien jaar ouder dan mijn moeder, daar merk je op zich niks van en ze zijn heel leuk samen!
Een jongere man moet ik niet aan denken, maar dat is natuurlijk ook heel persoonlijk.
Zelf vindt ik tien jaar wel de max. maar heb ik gemerkt dat je aan een goede klik en verliefdheid nou eenmaal geen getal kunt hangen. Een man komt niet uit de fabriek rollen zoals jij hem hebt besteld helaas. :')

Maar enorme verschillen zou ik zelf niet zien zitten, iedereen moet doen waar hij/zij blij van wordt, maar dat wordt ik niet van een 70 jarige denk ik.
Mijn instructeur van vroeger heeft een dochter die ouder is dan zijn vrouw, vindt ik niet heel gezond maar als ze gelukkig zijn prima. Als je maar meerderjarig bent.

De opmerking over het golddigger zijn vindt ik onzin, mijns inziens hangt dat meer af van de klik en je eigen mentaliteit dan van je financiële status. Bovendien zijn er ook genoeg jongeren met genoeg geld op de bank of een rijke pappie en mammie. Golddigger zijn heeft voor mij niet met leeftijd te maken maar met het zoeken naar een rijke vent, die kan ook best 25 zijn. Zo oud is Mark Zuckerberg bijvoorbeeld ook nog niet. :j

Moraal van mijn lange verhaal, iedereen moet doen wat goed voelt en je levensfase hangt niet alleen af van leeftijd maar ook van live events, karakter en je mentaliteit.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 01:25

elenaMM77 schreef:
A3a1 schreef:

Wie weet musiqolog *\o/*

die van mij is (helaas) alleen maar verder volgelopen.
wat dat betreft ben ik bijna niet meer bij te halen :')

Laatste keer dat dat bij mij weer even hard binnen kwam was ruim 2 jaar geleden.
Daar was ik met 36 jaar de begrafenis van mijn laatste ouder te regelen.
Het drong eigenlijk nog niet eens zo tot mij door..

tot 5 weken later mijn laatste grootouder overleed.. daar sta je dan als kleinkind je ouders te vervangen aan de zijde van je tantes die hun laatste ouder ter aarde bestellen. Dan sta je er toch even bij stil dat je je in een gelijkwaardige positie bevind met mensen die een generatie ouder zijn dan jezelf.. Heel vreemd en onwerkelijk.

Maar ik snap wel wat je bedoelt.. Ieder huisje heeft zijn kruisje.. Gelukkig komen die kruisjes meestal pas met jaren.. op een bepaalde leeftijd voel je je, zelfs als je huisje al jong beklad is, beter begrepen, omdat de huisjes van anderen inmiddels dan ook wat kruisjes beginnen te vertonen.

Mooi gezegd.
Ja, soms is het leven echt k*t en sommige dingen blijven te groot.
Maar misschien komt er een tijd dat je het rugzakje wat beter in kunt pakken of wat dingetjes opbergen in een kastje met dierbare herinneringen.

Vorig jaar overleed mijn 2de broer veel te vroeg. Ik ben de enige in de familie die de aandoening van mijn broers niet heeft.
Wat heb ik gescholden, begin er nu wat vrede mee te krijgen dat ik ws iedereen gezond en ruimschoots overleef.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 07:28

Mij maakt het niks uit!
Alleen gebeurt het zo dat er (meestal is de vrouw de jonge partner) iemand met een rugzakje vol nare ervaringen is en dan bij een oude, meestal ietwat onverzorgde man komt. Dat vind ik dus creepy.