Loretteeee schreef:Slappe hap is een mooie verwoording.. Moest hier even om lachen.. Het is inderdaad zo dat ik het oa uit heb gemaakt omdat er 'niks in zit' en dus ook niks uit komt. Misschien durft hij zich niet te uiten. Maar dan durft hij zich echt NERGENS in te uiten. Aangezien ik het er soms echt uit moest trekken bij hem wat hij zelf wilde. Op bijna alles werd 'oké' gezegd. En soms liep ik als een dirigent/moeder achter hem aan over wat er gedaan moest worden of wat hij wilde doen of zelfs of hij iets wilde vertellen. Of als ik bv een klankbord nodig had (bv ruzie in huis) dan kwam er ook niks uit. Alleen maar 'oké'.
Het is voor mij als buitenstaander natuurlijk gissen, maar ik heb zelf het idee dat jou ex-vriend alleen maar 'oké' zij om verdere ruzies of problemen te voorkomen. Daarmee praat ik het niet goed, want ik vind dat een jongen wel een mening moet hebben en deze moet durven tonen, maar ik kan me inbeelden dat dit gaande was. Je komt op mij ook over als iemand die alleen wil horen wat ze wil horen en zodra een mening/uitgangspunt/gedachte/verwachting/o.i.d. afwijkt van wat jij graag wil horen/zien/o.i.d. het als 'fout' gezien wordt. Iemand met een beetje ruggengraat kan dit natuurlijk wel hendelen en tegengas geven, maar misschien vind jou ex-vriend dit gewoon heel moeilijk en loop jij continu over hem heen.
Dit probleem heb ik met één van mijn beste vriendinnen gehad. Ik kan goed mijn mannetje staan en zeggen wat ik vind/denk/voel/wil, maar die vriendin kon dit niet en zij werd altijd zo overrompeld door mijn woorden dat zij niet durfde te zeggen dat zij het er niet mee eens was of er toch net iets anders over dacht. Sommige mensen vinden dit gewoon moeilijker dan de ander en als je er rekening mee houdt, is het prima op te lossen. In mijn ogen ben jij in je relatie alleen maar meer de nadruk gaan leggen op zijn 'meningloosheid' dat het voor hem alleen maar moeilijker en moeilijker werd om zijn mening te geven en daarom stemde hij overal maar automatisch mee toe.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik dus niet vind dat je hem maar 'slappe hap' moet noemen (niet alleen jij, ook de rest van de bokkers) maar dat er misschien meer achter zit. Dat moet je in mijn ogen nu gewoon loslaten.
En nogmaals, dit is wat er in mij opkomt na het lezen van je topic. Misschien zit ik er compleet naast.
Loretteeee schreef:Hij had echt niet smekend aan de deur hoeven liggen. Alleen, normaal, met 'ruzies' deed hij dat standaard, altijd! Als hij nu, bij zoiets heftigs dan zegt, oke, is goed.. Dat vind ik vreemd. En iedere keer dat ik er over wilde praten of dat we er over praatte, deed hij ook tegen mij heel luchtig er over. Nu, achteraf gezien, voelde ik me niet geliefd. Een beetje aan de kant geschoven... Zijn dat dan de goede woorden? Ook niet denk ik.
Het is misschien vreemd dat hij nu niet aan het smeken is, maar ik zou daar persoonlijk juist blij mee zijn. Ik snap dat het een deuk in je ego oplevert als je ex blijkbaar ook vindt dat jullie beter af zonder elkaar zijn, maar in plaats van dat als iets 'negatiefs' te zien, zou ik proberen het als positief te zien.
Geloof me, een ex die blijft smeken of blijft vinden dat hij de ware voor je is, is vreselijk vervelend.
Loretteeee schreef:De mensen die zeggen, je hebt het zelf uitgemaakt dus je moet er maar overheen stappen of dat soort praat.. Sorry, maar als je een relatie uit maakt betekent dat niet dat je geen gevoel meer hebt voor de ander en dat je er dan maar makkelijker overheen moet kunnen stappen... Dan verwacht je dat als je het zelf met respect uit maakt dat je ook respect terug krijgt ook al is de liefde over. Dan verwacht je geen 'oké doei' en gelijk zijn oude vlam weer opduikelen. Ik had verwacht dat hij ook verdriet zou hebben ervan. Maar ja, misschien is dit zijn manier van verwerken idd. Niemand die dat te weten gaat krijgen.
Jij denkt dat hij geen verdriet heeft, maar misschien toont hij dit simpelweg niet aan jou? Dat hij tegen mensen zegt dat hij er vrede mee heeft, betekent niet dat zijn gevoel voor jou in één klap weg is of er nooit geweest is. Dat betekent enkel en alleen dat hij ook inziet dat jullie niet bestemd zijn voor elkaar. Voor je eigen rust en verwerking zou ik proberen te stoppen met het invullen wat hij denkt/doet. Daar krijg je alleen maar nare gedachtes van en misschien is er helemaal niets aan de hand.
Sterkte.