Geen bh dragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:13

Ik draag alleen een BH als ik borstvoeding geef omdat ik anders lek, maar verder echt helemaal nooit. Heb cup AA normaal gesproken dus is de moeite niet.

purny

Re: Geen bh dragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:15

Dat lijkt me ook bizar. Als je zwanger bent dat je borsten met gemiddeld 3 cupmaten groeien. Ik heb normaal gesproken D of E. Dan kan ik er dus m'n bord op parkeren

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:15

Ik vind het persoonlijk vreselijk om zonder BH rond te lopen. Thuis, buitens huis, als ik alleen of met mijn ouders ben.. Zonder vind ik vreselijk zitten en wil ook nog wel eens pijn doen als ik bijvoorbeeld de trap op loop. Mijn BH's zitten heerlijk en nergens last van als ik ze aan heb. Ik moet wel zeggen dat ik een E/F cup heb.

Verder vind ik dat iedereen het lekker zelf moet weten. Knoppen door je shirtje heen vind ik persoonlijk niet mooi, maar om er nou iets van te zeggen.. Waarom zou ik?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:16

Na de borstvoeding van mijn dochter heb ik heel hard een bh nodig om ze op hun plek te houden :') Daarnaast sta ik voor de klas met moeilijk opvoedbare pubers. Zichtbare boobs is niet goed voor de rust in de klas :')

En wat een ander doet moet diegene zelf weten. Met stevigere borsten valt het niet zo op. Met hangende en/of grote tepels wel, dat vind ik niet mooi. Maar als een bh echt rot zit, dan doet mijn mening er niet toe toch :))
Laatst bijgewerkt door MMIDV op 09-05-16 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:19

purny schreef:
Dat lijkt me ook bizar. Als je zwanger bent dat je borsten met gemiddeld 3 cupmaten groeien. Ik heb normaal gesproken D of E. Dan kan ik er dus m'n bord op parkeren

Tijdens de zwangerschap ben ik niet gegroeid, nou ja in omvang: 75c naar 80b. Na de bevalling kreeg ik op dag 3 enorme stuwing, met giga borsten met als gevolg dat ik striae kreeg en nu zijn ze daardoor ook meer richting het zuiden gezakt -O- -O- -O-
Beetje jammer :+
(Moeder natuur had het slecht bedacht dus voor mij, want de borsten hadden ook na de bevalling een puur decoratieve functie :+ )

Avossy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:22

Ik vind zonder bh fijner maar heb wel eens ergens gelezen dat je borsten sneller gaan hangen zonder bh. Is dit dan onzin? Ik vind het eigenlijk wel logisch klinken..

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:22

Ik ben tijdens de zwangerschap wel wat gegroeid maar geen 3 cupmaten hoor. Dat verschilt per persoon. Na de bevalling borstvoeding gegeven en toen waren ze wel groter ja. Nu helaas niet meer haha. Eerder kleiner en zeker slapper helaas.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:23

Marley schreef:
Ik ben tijdens de zwangerschap wel wat gegroeid maar geen 3 cupmaten hoor. Dat verschilt per persoon. Na de bevalling borstvoeding gegeven en toen waren ze wel groter ja. Nu helaas niet meer haha. Eerder kleiner en zeker slapper helaas.

Gelukkig hebben wij de foto's van de glorieuze tijd van de dames _O-

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:27

Ik vind een vrouw zonder bh echt geen porem...
Ik zou me er ook zwaar onvrouwelijk door voelen, doet heel je figuur teniet
Ik ben deze zwangerschap van een normale D naar een grote E/kleine F gegaan.
Vorige zwangerschap DD/E, en ja ze lijden er helaas wel onder...

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:27

Overigens, dat het pijn doet zonder bh in het begin is niet zo gek, want je lichaam en borsten zijn gewend om continu gesteund te worden tenzij het ligt. Je borstspieren verliezen hierdoor hun functie. Het is niet normaal dat je tieten pijn doen zonder bh, tenzij ze in de groei zijn, de meeste mensen hebben dat normaal gemaakt door het dragen van een bh. :P
Die reden zie ik namelijk best vaak voorbij komen. Nu kan ik mij wel voorstellen dat als je écht hele grote memmen hebt het ook gewoon echt niet prettig is voor je lichaam en rug. Maar alles van klein tot redelijk groot zou denk ik prima zonder bh pijnloos rond kunnen huppelen, mits wat training en gewenning.

@Avossy, dat schijnt echt één grote mythe te zijn. Ook vanwege het boven genoemde, je lichaam heeft gewoon borstspieren. Met of zonder bh gaat het niet meer of minder snel hangen, hangen gaat het vaak uiteindelijk toch wel. Er zijn zelfs onderzoeken die beweren dat je sneller hangborsten krijgt van bh's en zonder bh's juist stevigere tieten. Maar met zekerheid kan ik het niet zeggen, juist omdat er zoveel onderzoeken en zoveel verschillende lichamen zijn. :)

Probleem is wel gewoon dat we onszelf afhankelijk maken van bh's. Even snel gequote uit een artikel "'Als een vrouw een beha aantrekt vanaf de ontwikkeling van haar borsten, dan zal het weefsel zich te veel uitzetten. Daardoor worden vrouwen afhankelijk van hun beha, die ze eigenlijk niet echt nodig hadden in het begin.
"

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:33

Zonder bh is met mijn D/E echt geen doen. Kan dan nieteens de trap op of af lopen. :')
Moet wel zeggen dat als ik in de tuin zit en wil bruinen ik hem uit doe, of als ik alleen maar op de bank zit.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:33

knuffeldier schreef:
Volgens mij moeten hier een paar dames naar een cursus: hoe vind ik de juiste BH. Want dingen zoals rode striemen en blij dat hij uit kan hoort echt niet bij een bh.

Misschien moet je zelf even op cursus, of in elk geval niet zo gauw oordelen. Je hebt zeker voorbeeldig rechte tieten? Probeer je even te verplaatsen in de dames met een ongelijke ophanging. Waarbij elke bh scheef trekt in de loop van de dag. En altijd de ene beugel op precies de zelfde plek gaat prikken. Gewoon omdat een beha recht is en dat wat hij vast moet houden niet.
Laatst bijgewerkt door Koper op 09-05-16 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:36

Maatschappelijk geaccepteerd is het niet om zonder beha de deur uit te gaan, tenzij niemand doorheeft dat je geen bh draagt. Tepels zien of anderszins iets merken is taboe. Die taboe moet je lekker aan de wilgen hangen, weg met die beha TS :Y) Alsof mensen een rolberoerte krijgen van een paar tepels. Laat de maatschappij maar wennen! *\%/*

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:38

Ik roep altijd dat ik het wel wil gaan doen, lekker in de zomer geen bh, zeker als het mooier staat ivm met jurkjes of topjes met een wat meer open rug oid, maar ondertussen ben ik een bangeschijterd :7 Nou vind ik bh's ook gewoon lekker zitten, dus echt de aandrang om het te doen is er niet.

Ik vind dat het absoluut wél kan, als je niet te grote borsten hebt en als je niet te dunne stofjes aan hebt. Maar ik zou me zelf te druk maken over doorschijnende tepels ed. Ik doe het trouwens wel een heel dag als ik thuis ben en alleen mensen zie waarbij ik echt op mijn gemak voel.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:39

Ja hoor ik draag zo vaak geen bh en ik heb een DD :o

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:45

:D oeh sexy hahahaha :D

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:47

ik draag zelf altijd een BH, behalve thuis.

mingming schreef:
Voor de mensen die het niet lekker vinden zitten, hebben jullie wel de goede maat? Ik vond ze ook altijd afschuwelijk zitten, maar met deze manier van meten: https://www.youtube.com/v/8Jk55ep4XUQ zit het een stuk beter. Hoewel ik uiteindelijk 1 cupmaat kleiner ben gaan zitten dan ik had gemeten via het filmpje (zat beter bij mij), heb ik geen last meer van vervelende bh's.

Ik heb dan 65D blijkbaar... :+ volgende keer als ik BH's ga shoppen maar kijken of die dan past
Laatst bijgewerkt door Calanthe op 09-05-16 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Geweldig hoe mannen denken dat het een sexy trend zou worden om bh loos te gaan :') die hebben niet veel ervaring met echte tieten _O-

xniieeenke

Die van mij zijn nou niet echt denderend groot maar dat is niet zo gek als je bedenkt dat ik deze maand pas 14 word. Heb wel altijd eentje naar school aan want ik hoef niet opeens 2 stippies door m'n shirt heen, maar ik kan gerust een vakantie zonder lopen als hier geen andere mensen komen dan het gezin of ik moet 'n dikke trui aan hebben dan loop ik sowieso zonder valt niet op.

Heb wel moeite met kopen trouwens ik heb een hekel aan dure maar bij mij zitten ze altijd aan de buitenzijde bij mijn arm en dan onder in die hoek super erg te drukken. Of bij de 2 hobbels of bij mijn lichaam daaronder...

edit; heb wel altijd 'n hemd of klein topje aan. Dat helpt ook redelijk.
Wat ik een echte no-go vind is helemaal niks onder je gym shirt aan doen, geen bh, geen hemd, geen subtiel bh topje.
Laatst bijgewerkt door xniieeenke op 09-05-16 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:49

's Avonds op de bank gaat mijn BH wel uit hoor, wel een beetje ongemakkelijk als er dan onverwacht bezoek komt (komt ook doordat ik vaak strakke kleding aanheb). In wijde dikke kleding wil ik ook nog wel eens geen BH aandoen, maar dan heb ik wel een hemd aan en dit is dan vaak ook thuis.
Persoonlijk vind ik het erg storend als iemand zichtbaar geen BH aan heeft.. niet netjes gewoon. Maar het blijft uiteraard iemands eigen keus.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:53

purny schreef:

Met borstvoeding (normaal enkele weken omdat ik medicatie slik en die zo snel mogelijk na de bevalling weer moet starten) heb ik een kleine cup B, maar het is echt puur om het lekken dat ik er eentje draag.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:57

Lekker doen wat je zelf wilt. :D

Ik heb met mijn cup E een (sport)BH nodig en die draag ik dus altijd. (BH met beugel drukt op mijn ribben) Alleen toevallig zondag na mijn les was ik zo bezweet dat ik gek werd van dat ding dus thuis uitgedaan. Maar als ik de deur uitga heb ik altijd een BH aan...ik kan niet zonder die ondersteuning als ik moet bewegen. Paardrijden zonder BH is een nogo. :')

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:58

Bellatrix schreef:
Lekker doen wat je zelf wilt. :D

Ik heb met mijn cup E een (sport)BH nodig en die draag ik dus altijd. (BH met beugel drukt op mijn ribben) Alleen toevallig zondag na mijn les was ik zo bezweet dat ik gek werd van dat ding dus thuis uitgedaan. Maar als ik de deur uitga heb ik altijd een BH aan...ik kan niet zonder die ondersteuning als ik moet bewegen. Paardrijden zonder BH is een nogo. :')

Drrrrraf :+

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:00

Geryon schreef:
Geweldig hoe mannen denken dat het een sexy trend zou worden om bh loos te gaan :') die hebben niet veel ervaring met echte tieten _O-

En wat is volgens jou dan de definitie van "echte" tieten hahaha, misschien leef ik wel in een droomwereld waarin alleen maar mooie volmaakte ....... Voorkomen zoals altijd in die FA reclames van vroeger voorbij kwamen hahaha.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:03

alexonline schreef:
Geryon schreef:

En wat is volgens jou dan de definitie van "echte" tieten hahaha, misschien leef ik wel in een droomwereld waarin alleen maar mooie volmaakte ....... Voorkomen zoals altijd in die FA reclames van vroeger voorbij kwamen hahaha.

Uitgezakte tieten, platte tieten, ongelijke tieten, grote tepels, kleine tepels, stretch marks :+