Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jannepauli schreef:Zonnetje.. als jij weer hersteld bent: ga JIJ dan mensen helpen, gehandicapten, ouderen van dagen, eenzamen die nooit de deur uitkomen?
Ayasha schreef:Ik denk eigenlijk dat je op zoek moet naar betere/andere vrienden.Om eerlijk te zijn.
![]()
Je hebt het steeds over de hele maatschappij maar mijn ervaring (en die van vele met mij blijkbaar) is helemaal niet dat mensen je niet meer helpen.
Dus wellicht heb je gewoon de pech dat je de verkeerde mensen rond je hebt.
Hoewel ik er nu sinds een paar weken wel iemand bij heb (waarover ik in mijn 1ste post schreef) zij is van plan om naar mijn huidige dorp terug te verhuizen dus dan wonen we in 1 klap dichtbij elkaar. Zij zal in de toekomst mijn hulp ook goed kunnen gebruiken!
krijg ik een nee dan weet ik ook weer wie er niet voor me klaar staat.
niet helemaal een onbekende dus dat is ook wel fijn en iemand met verstand van kittens hihi
bruintje123 schreef:Thuiszorg kun je vragen.
Maar dikke kans dat je het niet krijgt.
Daar keer ik ook geen hulp van in die tijd. Ik heb een man. Dus die moest het maar doen.
Dat hij toen internationaal chauffeur was en de hele week van huis maakte niet uit.
Maar proberen kan altijd. Misschien is Eindhoven daarin makkelijker. Je weet nooit.
Sofy schreef:Ik ben eigenlijk wel verbaasd dat hier geredeneerd wordt vanuit het standpunt 'dat kost me een uur tijd, daar heb ik niet zo veel zin in'. Nee natuurlijk heb je er niet zo veel zin in, anders deed je het ook wanneer het niet nodig was, maar daar gaat het toch niet om? Het gaat er in zo'n situatie toch om dat iemand die hulp even nodig heeft?
bruintje123 schreef:Is dat zo ja? Dat wisten we niet. Heeft ook niemand ooit verteld.
En de reden van geen hulp was inderdaad het hebben van een man. Die kon dan de huishoudelijke taken wel doen.
Voor de dieren zijn ze er sowieso niet.
Vervelend dat jullie daar niet van op de hoogte zijn gebracht, het kan natuurlijk niet zo zijn dat je man 5 dagen per week van huis is en dat jij het maar moet oplossen zonder hulp. De mantelzorg in Nederland is een systeem waar veel mensen het misschien niet mee eens zijn, maar er is zeker een potje voor
Zonnetje81 schreef:Ongeacht wie of wat er is, je kan altijd wel tijd maken, je kan mij niet wijsmaken dat 365 dagen per jaar je altijd VOL zit, dan slaap je maar een keer een uurtje minder, kijk je een uurtje minder tv, kook je maar niet en eet je een boterham....als je daar toch iemand mee kan helpen!?
Je bent namelijk niet de enige op aarde met een probleem. Hoe kleiner je kring, hoe minder keuze je hebt uit mensen met tijd en belang voor jou. Zonnetje81 schreef:Mijn broek zakt er echt van af dat zooooveel mensen zeggen: och geen zin in en mijn dag zit al vol.
Dus met welke nood dan ook zouden die mensen het fijn vinden dat iedereen zou zeggen: geen tijd/zin.
Ik ken mensen die geen trailer hebben en als hun paard ziek is en doodgaat zou iedereen zeggen ochhh geen tijd of zin. Echt te bizar voor woorden.
En niet omdat ik nu in deze situatie zit, ik kan daar met mijn pet niet bij. En misschien bedoelde ik wel DIE mensen.
Ongeacht wie of wat er is, je kan altijd wel tijd maken, je kan mij niet wijsmaken dat 365 dagen per jaar je altijd VOL zit, dan slaap je maar een keer een uurtje minder, kijk je een uurtje minder tv, kook je maar niet en eet je een boterham....als je daar toch iemand mee kan helpen!? En dan heb ik het gewoon over je vrienden/goede bekenden en niet vage kennissen en al hadden die hulp nodig dan nog.
Zonnetje81 schreef:Mijn broek zakt er echt van af dat zooooveel mensen zeggen: och geen zin in en mijn dag zit al vol.
Dus met welke nood dan ook zouden die mensen het fijn vinden dat iedereen zou zeggen: geen tijd/zin.
Ik ken mensen die geen trailer hebben en als hun paard ziek is en doodgaat zou iedereen zeggen ochhh geen tijd of zin. Echt te bizar voor woorden.
En niet omdat ik nu in deze situatie zit, ik kan daar met mijn pet niet bij. En misschien bedoelde ik wel DIE mensen.
Ongeacht wie of wat er is, je kan altijd wel tijd maken, je kan mij niet wijsmaken dat 365 dagen per jaar je altijd VOL zit, dan slaap je maar een keer een uurtje minder, kijk je een uurtje minder tv, kook je maar niet en eet je een boterham....als je daar toch iemand mee kan helpen!?
Zonnetje81 schreef:Ongeacht wie of wat er is, je kan altijd wel tijd maken, je kan mij niet wijsmaken dat 365 dagen per jaar je altijd VOL zit, dan slaap je maar een keer een uurtje minder, kijk je een uurtje minder tv, kook je maar niet en eet je een boterham....als je daar toch iemand mee kan helpen!? En dan heb ik het gewoon over je vrienden/goede bekenden en niet vage kennissen en al hadden die hulp nodig dan nog.
? Sorry maar ik denk dat jouw verwachtingspatroon toch echt veelste hoog ligt voor de realiteit. miss_lizje schreef:Zonnetje81 schreef:Ongeacht wie of wat er is, je kan altijd wel tijd maken, je kan mij niet wijsmaken dat 365 dagen per jaar je altijd VOL zit, dan slaap je maar een keer een uurtje minder, kijk je een uurtje minder tv, kook je maar niet en eet je een boterham....als je daar toch iemand mee kan helpen!? En dan heb ik het gewoon over je vrienden/goede bekenden en niet vage kennissen en al hadden die hulp nodig dan nog.
En wie ben jij om dat te bepalen voor andere mensen? Sorry maar ik denk dat jouw verwachtingspatroon toch echt veelste hoog ligt voor de realiteit.