Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Cer schreef:Wat is eigenlijk de motivatie om het 'eerlijk te vertellen'? Wie schiet daar wat mee op?
Cer schreef:Wat is eigenlijk de motivatie om het 'eerlijk te vertellen'? Wie schiet daar wat mee op?

Jolien87 schreef:En jawel, ik vond het al lang duren voor iemand met deze redenatie zou komen.
Wat heeft het inderdaad voor zin om open en eerlijk te zijn tegenover degene aan wie je eeuwig trouw hebt beloofd? Gewoon lekker de waarheid verschuilen, daar zul je zelf ook beter van slapen. Ik word hier echt onpasselijk van.
srsW schreef:Ik vind veel reacties echt een beetje kort door de bocht.....
Deze man gaat niet vreemd vanuit een relatie waarbij hij nog kan vechten voor een gelukkig eind...
het einde is al voor hun bepaald en het is alleen nog maar wachten op dat moment.
Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je af en toe de situatie wilt ontvluchten.... mensen zijn sterk maar denk dat veel mensen zich ook verkijken op hoe zwaar het is om te "moeten" zorgen voor een terminale partner en geen van beide heeft er iets aan als beide daardoor instorten.
Cer schreef:Jolien87 schreef:En jawel, ik vond het al lang duren voor iemand met deze redenatie zou komen.
Wat heeft het inderdaad voor zin om open en eerlijk te zijn tegenover degene aan wie je eeuwig trouw hebt beloofd? Gewoon lekker de waarheid verschuilen, daar zul je zelf ook beter van slapen. Ik word hier echt onpasselijk van.
Het is geen redenatie, het is een vraag.
Met je "ik word hier echt onpasselijk van".. stel je niet aan zeg...
Jouw beargumentering kan ik persoonlijk niks mee
simodi schreef:srsW schreef:Ik vind veel reacties echt een beetje kort door de bocht.....
Deze man gaat niet vreemd vanuit een relatie waarbij hij nog kan vechten voor een gelukkig eind...
het einde is al voor hun bepaald en het is alleen nog maar wachten op dat moment.
Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je af en toe de situatie wilt ontvluchten.... mensen zijn sterk maar denk dat veel mensen zich ook verkijken op hoe zwaar het is om te "moeten" zorgen voor een terminale partner en geen van beide heeft er iets aan als beide daardoor instorten.
Hij gaat wel degelijk vreemd!
Hij is getrouwd, zijn vrouw leeft nog en hij zoent met een ander!
Hij kan alleen niet langer wachten met een nieuwe vrouw benaderen!
Zo vreselijk laf ...
bigone schreef:Ik ken ook zo'n situatie van heel dichtbij, zieke man in dit geval. En wat zijn we allemaal blij met de extrapartner van de vrouw, zij kan het zorgen voor/ en over haar man kwijt bij haar vriend. Is het vreemd/raar/onjuist? Volgens vele moraalridders hier en in de buitenwereld wel maar we zien dagelijks dat het een verrijking is voor haar leven en van haar kinderen, die staan er ook voor de volle 100% achter. Terwijl zij echt heel veel om haar man geeft en hij altijd bovenaan staat is er ook ruimte om gewoon van het leven te genieten.

Jolien87 schreef:Het feit dat hij het verzwijgt voor zijn vrouw is voor mij een signaal dat hij dondersgoed weet dat het beter is dat zij er niet achterkomt. Stiekem gedrag.
Marieke1495 schreef:bigone schreef:Ik ken ook zo'n situatie van heel dichtbij, zieke man in dit geval. En wat zijn we allemaal blij met de extrapartner van de vrouw, zij kan het zorgen voor/ en over haar man kwijt bij haar vriend. Is het vreemd/raar/onjuist? Volgens vele moraalridders hier en in de buitenwereld wel maar we zien dagelijks dat het een verrijking is voor haar leven en van haar kinderen, die staan er ook voor de volle 100% achter. Terwijl zij echt heel veel om haar man geeft en hij altijd bovenaan staat is er ook ruimte om gewoon van het leven te genieten.
Daar is niks mis mee, MITS iedereen daarmee ingestemd is.
En dat is juist hier niet het geval. Deze arme mevrouw weet van niets terwijl haar man vreemdgaat met een vrouw die van de hele situatie af weet..

Cer schreef:Jolien87 schreef:Het feit dat hij het verzwijgt voor zijn vrouw is voor mij een signaal dat hij dondersgoed weet dat het beter is dat zij er niet achterkomt. Stiekem gedrag.
ja zn vrouw gaat dood... wil je dan echt die laatste periode verpesten?
Ik ben er ook voor om eerlijk te zijn in een relatie, en ik heb ook van dichtbij meegemaakt wat er gebeurt als dat niet zo is, en dat overleven alle partijen heus wel.. word je groot van. Welkom in de grote mensen wereld. Maar een situatie zoals deze is daar ECHT NIET mee te vergelijken... er gaat namelijk wel iemand dood, en die moet zo 'makkelijk mogelijk' door die periode gaan. Althans, ik denk dat ik dat zou willen, maar nogmaals, ik heb geen idee, want ik mankeer niks. En dan kan je er echt NIKS over zeggen...
Dus ja, ik zou overwegen om het te verzwijgen.. IK moet dan namelijk met de gevolgen en de schuld leven. En niet onder het mom van 'oh schatje, je gaat dood, maar luister, dit is er aan de hand, en nu weet je ervan en doe ik het niet meer stiekum dus kan ik goed slapen, en jij, ja, jij hebt een beetje een kloterigere tijd dan het al was, sorry.."... (even ongenuanceerd)
Maar nogmaals, ik zou het eigenlijk echt niet weten..
Cer schreef:Wat zou hij dan moeten doen Sammie? Scheiden? Dat maakt t leuk zeg...
Maar het is op zich wel goed dat er zoveel meningen mogelijk zijn. Van heel rigide tot heel gematigd..
Overigens, we leren in onze jeugd niet te liegen en eerlijk te zijn.. hoe dan? Leugentjes om bestwil, niet alles helemaal vertellen, inschattingen maken etc. Er zijn ZOveel nuances denkbaar...
Maar dat is een discussie voor elders. We leren het om het niet te doen. We ontkennen en we verafschuwen het. Liegen mag niet, voor kinderen zit er straf op. Jolien87 schreef:Is het ook al in je opgekomen om überhaupt niet vreemd te gaan?
Ik denk dat onze meningen simpelweg heel ver uit elkaar liggen en ik vind het verspilde moeite om nog verder op jouw berichten in te gaan.

Jolien87 schreef:Is het ook al in je opgekomen om überhaupt niet vreemd te gaan?
Ik denk dat onze meningen simpelweg heel ver uit elkaar liggen en ik vind het verspilde moeite om nog verder op jouw berichten in te gaan.

Sammie schreef:Het zit in de mens om te liegen en dat is er ook niet uit te krijgen hoorMaar dat is een discussie voor elders. We leren het om het niet te doen. We ontkennen en we verafschuwen het. Liegen mag niet, voor kinderen zit er straf op.

Citaat:Op de vraag wat hij dan moet doen heb ik al antwoord gegeven. Voor z'n vrouw zorgen! En tot die tijd niet in andermans tuintjes wroeten.