Wat moet ik doen(ruzie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:27

Denk dat als jij netjes was gebleven en op een volwassen manier had gereageerd dat het niet zo uit de hand was gelopen.
Je kan aangifte doen als ze je idd naar de keel is gevlogen. En dus gericht willen pijn doen/dicht knijpen. Dan staat haar aangifte tegenover die van jou. Dan zou het idd op zelfverdediging kunnen vallen. Anders niet. Maar alleen aangifte doen als het echt is! Anders is het strafbaar.
Verder heb ik het idee dat je het erger maakt dan het is. Voor jou gevoel deed zij ineens alles verkeert en werd jij aangevallen. Het is logisch dat je in de verdediging schiet! Maar ga even goed na wat er echt is gebeurd en of het alleen echt zo dramatisch is...

Ik zeg niet dat het niet klopt! Maar in de emotie maak je het vaak erger dan het is.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 08:29

Biebz schreef:
Denk dat als jij netjes was gebleven en op een volwassen manier had gereageerd dat het niet zo uit de hand was gelopen.
Je kan aangifte doen als ze je idd naar de keel is gevlogen. En dus gericht willen pijn doen/dicht knijpen. Dan staat haar aangifte tegenover die van jou. Dan zou het idd op zelfverdediging kunnen vallen. Anders niet. Maar alleen aangifte doen als het echt is! Anders is het strafbaar.
Verder heb ik het idee dat je het erger maakt dan het is. Voor jou gevoel deed zij ineens alles verkeert en werd jij aangevallen. Het is logisch dat je in de verdediging schiet! Maar ga even goed na wat er echt is gebeurd en of het alleen echt zo dramatisch is...

Ik zeg niet dat het niet klopt! Maar in de emotie maak je het vaak erger dan het is.
. Wou ik ook. Maar zij niet. Zij flipt hem

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:31

Goof schreef:
doezel2 schreef:
Hoezo dat?? Zij vliegt mij aan zijn verdraait alles zodat zij dat diegene is die "mishandeld"

Ts, al je antwoorden in dit topic gaan over je buurvrouw.
Nogmaals; kijk eerst eens maar jezelf in plaats van alles af te schuiven op een ander.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 08:31

Afbeelding
Dit was die avond

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:31

Dan kan je zelf ondanks dat zij flipt zelf volwassen blijven ;) Dit heb je niet gedaan, je heb je verlaagd naar haar niveau.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 08:36

Biebz schreef:
Dan kan je zelf ondanks dat zij flipt zelf volwassen blijven ;) Dit heb je niet gedaan, je heb je verlaagd naar haar niveau.

Kon niet anders. Of het was naar lucht happen. Of het was haar van mij af te krijgen( wat door manlief gedaan is)

En daarvoor bleef ik rustig. Heb alleen 2x gezegt dat ze kon oprotten. ( voor die tijd vaak genoeg gezegt. Ga alsje blieft weg.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:37

Ik zou niet weten waarom je aangifte zou doen... Beide fout, beide elkaar pijn gedaan.
Pure tijdverspilling en zet alleen maar meer druk op de relatie met de buurvrouw.

Ts, stuur haar een Whatsappje of iets met dat je graag wil praten en het goed wilt maken.
Het zal nu echt van joun kant moeten komen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:41

doezel2 schreef:
Kon niet anders. Of het was naar lucht happen. Of het was haar van mij af te krijgen( wat door manlief gedaan is)

En daarvoor bleef ik rustig. Heb alleen 2x gezegt dat ze kon oprotten. ( voor die tijd vaak genoeg gezegt. Ga alsje blieft weg.

'Rot op bitch' is niet echt een teken dat jij kalm bleef.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:44

Doezel2
Neem contact op met de begeleiding.

Dit is geen plek waar je geholpen kunt worden. Wij weten niks van jou of je situatie.
We weten niet eens of je misschien alleen maar een verhaal hebt verzonnen om interessant te doen.
Of je medicatie vergeten bent in te nemen.
Of tegen een psychose aanhangt.
Of dat dit normaal is voor jou.

Zelf ben je het nergens mee eens en gaat over alles in discussie.
Kappen en naar de begeleiding gaan!!!

Andere gebruikers: dit is iemand met begeleiding, dat heeft ze niet voor haar zweetvoeten.
Verwijs haar naar begeleiding, je hebt geen idee waar je je in mengt of wat de gevolgen van je goedbedoelde hulp zijn.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 08:47

Goof schreef:
doezel2 schreef:

'Rot op bitch' is niet echt een teken dat jij kalm bleef.

Dat was na een paar x haar de deur heb gewezen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 08:48

A3a1 schreef:
Doezel2

Dit is geen plek waar je geholpen kunt worden. Wij weten niks van jou of je situatie.
We weten niet eens of je misschien alleen maar een verhaal hebt verzonnen om interessant te doen.

Andere gebruikers: dit is iemand met begeleiding, dat heeft ze niet voor haar zweetvoeten.
Verwijs haar naar begeleiding, je hebt geen idee waar je je in mengt of wat de gevolgen van je goedbedoelde hulp zijn.

Zo jij durft. Jij kent mij niet eens. En liegen doe ik niet. Schiet je niets mee op

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:50

doezel2 schreef:
A3a1 schreef:
Doezel2

Zo jij durft. Jij kent mij niet eens. En liegen doe ik niet. Schiet je niets mee op

Ik vind het eigenlijk een heel goed bericht en ik hoop dat je er iets mee doet. Jouw manier van reageren is niet die van iemand zonder autisme. Het is voor mij (en anderen ook, denk ik) dus heel lastig in te schatten hoe je je in deze situatie gedraagt. Dus bespreek het met iemand die jou goed kent, zoals je begeleiding.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:53

A3a1 heeft anders een zeer nuttige post ts.

Wij kennen jou inderdaad niet en weten niet hoe we jou kunnen bereiken. Je begeleiding weet als het goed is wel hoe ze met jou in gesprek kunnen zodat je zo ook daadwerkelijk hoort.

Het enige wat je hier zegt is 'ja maar zij'. Zoek het probleem eens bij jezelf in plaats van bij een ander, wie weet kom je daar verder mee.

Wat betreft je buurvrouw. Hou het alleen bij groeten en zorg verder dat ze niks meer met jou of je zoontje te maken heeft.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:21

Je hebt gelijk Doezel2, ik ken jou niet.
Op een forum kent niemand elkaar.

Ga naar de begeleiding voor hulp, die kent je wel.
Die kan je helpen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:22

Misschien moet je je eigen advies eens ter harte nemen; 'waar er twee vechten, hebben er twee schuld'. Tot nu toe heb jij de schuld alleen nog maar de buurvrouw gelegd.

Celiien

Re: Wat moet ik doen(ruzie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:26

zij, zij, zij, zij, zij. Dat is het enige wat ik lees.
Jij hebt een aanval uitgelokt door te beginnen met schelden. Wij weten toch niet wat er nog meer is gezegd? Tegen mij moet je ook niet schelden, dan kom ik ook op je af. Uithalen doe ik niet als eerste, maar helaas ben ik er een die gaat zit vreten tot de ander uithaalt.

Dat terzijde, hulp ga je hier niet krijgen. Praten met de begeleiding, die kennen jou, de buurvrouw en kunnen beter inschatten hoe de situatie was.
Echter: Waarom zou je je er druk om maken? Praat met de buurman, zeg dat het totaal uit de hand gelopen is en het niet de bedoeling was en ga door met je leven.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:27

doezel2 schreef:
A3a1 schreef:
Doezel2

Maar ze spreekt wel de waarheid. Dit is wat ik én meerderen met mij al meermaals tegen je hebben gezegd: je zult dingen horen die wellicht hard aankomen en die je liever niet zou horen, maar dit is hoe wij het vanaf de zijlijn zien. Het zijn allemaal goedbedoelde tips om je verder te helpen voor zover dat mogelijk is. Uiteindelijk zul jij ook een stap in de goede richting moeten zetten: is dat niet naar de buurvrouw, dan wel naar je begeleider. Dwars met je armen over elkaar op je plek blijven zitten brengt je ook geen stap verder. Misschien had je verwacht dat de meerderheid je 100% gelijk zou geven, maar helaas zit de situatie niet zo in elkaar. Haal er alsjeblieft je voordeel uit en zet je trots even opzij.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:27

doezel2 schreef:
A3a1 schreef:
Doezel2

Nou zeg, als jij al zo op een in mijn ogen goedbedoelde post ingaat, wil ik niet weten wat er gebeurd als er iemand iets minder genuanceerd brengt. Ik vind dat je je erg laat kennen in dit topic. En op basis van hetgeen je hier laat zien, kan ik me goed voorstellen dat je buurvrouw niks meer met je te maken wil hebben.

Je komt op mij enorm "calimero-achtig" over: zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk, ooooooh neeeee.

TS, neem de raad aan en ga met je begeleiders praten. Of ga met een bosje bloemen / wat chocolaadjes naar je buren en bied je excuses aan voor het feit dat eea geescaleerd is naar aanleiding van een simpele communicatiefout en dat dit nooit je bedoeling is geweest. Dan is het aan haar om het aan te nemen of de deur voorgoed te sluiten.

Hoe is het met jouw man / de vader van jouw kind? Heeft hij ook een "beperking" of begeleiding nodig? Of is hij een stabiele factor in jouw leven?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:33

Mijn hemel, zulke mensen mogen kinderen krijgen en opvoeden? Ik heb daar persoonlijk wel moeite mee. Zeker als je jezelf zo onvolwassen opstelt ook al ben je autistisch, geestelijk beperkt of wat dan ook... Lekker voorbeeld dit.

Ga alsjeblieft naar je begeleider want zo te lezen wil jij zelf niet de eerste stap zetten tot een oplossing. Wellicht dat hij of zij wat gezond verstand bij je erin kan krijgen.

Ik wil je niet afkraken maar dit is typisch zo'n voorbeeld van wat je later in de krant leest als het echt uit de hand loopt.... Succes ermee!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:35

doezel2 schreef:
[ [url=m/helKpZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was die avond

Ja,je was idd bijna vermoord..

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 09:38

Ben zooop blij dat ik jullie niet ken oordelen achter een scherm. Ik ben ook fout. Maar je hoeft niet met je handen te gaan "praten"

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:41

Wie praat hier met zijn/haar handen dan?
Ik geloof dat er nergens staat dat het gedrag van jouw buurvrouw wordt goedgekeurd. Maar wij hebben hier met jou te maken en geven jou tips om dit in de toekomst te kunnen voorkomen.
Maar volgens mij wil jij alleen maar horen hoe fout het van jouw buurvrouw was en hoe goed jij het hebt gedaan. Sorry, maar zo zit het nu eenmaal niet in mekaar.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:45

doezel2 schreef:
Ben zooop blij dat ik jullie niet ken oordelen achter een scherm. Ik ben ook fout. Maar je hoeft niet met je handen te gaan "praten"

Maar dit deed je zelf ook en er is ook nog een verschil tussen praten en uitschelden.
Ga het goedmaken wat wil je verder nog? ...

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:46

doezel2 schreef:

Ga naar de leiding.
Zij snappen je en kunnen je helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:51

TS, wat wil je precies horen van ons?