"Ik woon nog thuis, want ik heb een paard"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:51

Lieveli, ik heb even je link doorgenomen en ik ben het zeler eens met wat er geplaatst wordt daar. Ook een rectie dat je op oudere leeftijd zeker wel goede vriendinnen kan zijn. Daar ben ik het zeker mee eens. Maargoed. Door gebeurtenissen ben ik gaan inzien dat mijn moeder ook niet het eeuwige leven heeft en vind ik het alleen maar leuk dat we zo goed klikken. Gelukkig hoeft mijn moeder mij ook niet meer te vertellen wat ik allenmaal wel en niet mag, dat bepaal ik zelf wel. Daarbij ben ik ook geen 10 meer, maar 24jaar. Al 6 jaar in een serieuze relatie, enz.

Goed, genoeg hierover. Verder weer lekker on topic :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:52

Nessie schreef:
En ik snap weer niet wat er nou leuk is aan in een hokje leven voor een kapitaal per maand... Wat niet eens van jou is/wordt. Ik vind het zonde het geld in iemand anders zijn woning te investeren. Dan had ik echt minder de mogelijkheid gehad tot het reizen, van Ibiza tot Hawai, ik vind reizen echt geweldig. Zo zal het voor iedereen anders liggen.

Klopt hoor, ieder heeft andere behoeften.

Ik woon gelukkig niet in een hokje, nooit gedaan. Heb nu een koophuis (2 verdiepingen met fijne tuin), in mijn uppie gekocht, en daarnaast ga ik meerdere keren per jaar op vakantie. Enkele jaren terug ben ik nog een maand in Australië geweest, dus reizen kan ook met een huis ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:05

Goof schreef:
Ik zie trouwens een hoop mensen posten dat ze niet op zichzelf willen wonen omdat ze zich dan eenzaam zouden voelen. Wat is de reden dat een eigen huis wordt gezien als eenzaamheid? Waarom zou je eenzaam zijn in een eigen huis?

Omdat ik het weet uit ervaring... Ik moet minstens dieren rond mij hebben en dat mag hier al helemaal niet in een huurhuis.

ArankaM

Re: "Ik woon nog thuis, want ik heb een paard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:17

Ik woon ook nog thuis voor mijn paard. Ik reis dagelijks 4 uur naar Den Bosch voor mijn studie. Het is zwaar, maar te doen. Ik zou heel graag op mijzelf willen wonen, maar dat is door mijn paard gewoon niet mogelijk. Nu gaat mijn paard in bruikleen bij mijn tante en zal uit huis gaan makkelijker worden. Zodra ik aan het werk ben, komt mijn paard terug, dus het is zo een ideale oplossing.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:19

Goof schreef:
Ik zie trouwens een hoop mensen posten dat ze niet op zichzelf willen wonen omdat ze zich dan eenzaam zouden voelen. Wat is de reden dat een eigen huis wordt gezien als eenzaamheid? Waarom zou je eenzaam zijn in een eigen huis?

Als ik geen man had woonde ik waarschijnlijk ook nog thuis om die reden :+ ik kom uit een gezin met 6 mensen dus er was altijd wel rumoer thuis en aanspraak. Als je alleen woont kom je thuis en is er... Niemand -O- vriendinnen heb ik wel, ben in die zin niet eenzaam, maar uiteindelijk kom je altijd alleen thuis.
Ik moest daar in het begin toen ik ging samenwonen wel echt aan wennen, aan de stilte in huis. Kom je thuis, is het huis leeg. Man komt altijd later thuis. Ik ben nu ook nog heel vaak bij mn ouders, mn zussen trouwens ook. Ik vind het gezinsleven gewoon erg gezellig. Binnenkort hebben we een baby dus zal het iets minder rustig zijn in huis :Y)

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:33

Ik kreeg mijn paard rond mijn 18e. Totaal niet gepland, maar de eigenaren van mijn verzorgpaard gingen emigreren en ze moest dus weg. Ze was mijn alles, dus na akkoord van thuis heb ik ze overgenomen. Ik zat toen net in examens van het VWO, maar had al wel een bijbaan. Ik moest haar namelijk wel zelf betalen.

Toen aan mijn studie begonnen van vier jaar. Nog geen moment spijt gehad, al was het financieel niet altijd even makkelijk. Het is namelijk echt een zorgenkindje met heel wat medische kosten. Daarin ben ik wel altijd gesteund door thuis. Ze betaalde bijv. mijn zorgverzerking, autoverzekering. Omdat zij niet vonden dat mijn paard er onder moest lijden, om het zomaar te zeggen.

Nu sinds vorig jaar afgestudeerd en een fulltime baan dus betaal ik nu alles zelf! Ik ben nu aan het sparen, zodat ik een fijn potje heb als ik over een tijdje uit huis ga. Nee, ik had niet eerder uit huis gekund vanwege mijn paard, maar nu was dat tijdens mijn studie sowieso niet de bedoeling. Want voor een mega bedrag in een klein hok wonen, is niet aan mij besteed. Plus dat ik liever miet wil huren, maar kopen. (Afgestudeerd vastgoed en makelaardij)

Thuis ben ik hier altijd in gesteund. Ben blij dat ik die keuze 5 jaar geleden heb kunnen maken, want ben nogsteeds blij met haar.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:48

Wat betreft het moeder als beste vriendin hebben: ik vind dat echt geen ongezonde relatie hoor. Buiten de paarden doen wij erg veel samen. We hebben een zeer hechte band. Zij moeit zich niet met mijn leven, ik niet met het hare. We leven als 2 gelijken in hetzelfde huis. Dus waarom zou ik dat opgeven om alleen te gaan wonen, dan zijn we beiden eenzaam en moeten we beiden elke euro omdraaien terwijl we nu beiden vrij comfortabel leven. Nee dat zie ik (en zij) enkel als achteruitgang.
En wij hebben samen dingen ondernomen om te zorgen dat ik hier mijn hele leven kan blijven wonen. Wij weten best dat zij het eeuwige leven niet heeft en we wonen in een sociale woning. We hebben het samenwonen officieel gemaakt (op HAAR vraag trouwens, niet de mijne) met een samenlevingscontract zodat ik hier kan blijven wonen als zij sterft.

Wat betreft het eenzaam zijn: zo alleen in een huis zitten, brr nee bedankt... Ik heb graag gezelschap. En ik ben niet dermate sociaal dat ik vriendjes ga worden met de buren. Ik heb maar 1 goede vriendin en niet echt behoefte aan meer.
Samenwonen met een vriendje is hier ook niet van toepassing: ik ben 23, nog maagd en niet van plan daar verandering in te brengen. Ik heb zulke hoge eisen voor een lief dat ik vrees dat die nog niet bestaat XD. Daarnaast ben ik frigide, compleet aseksueel dus dat maakt het er ook niet makkelijker op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:37

Je bent 23 en eigenlijk je hele leven al vastgelegd. Je doet niet aan sociale contacten en je doet niet aan relaties.
Je bent PAS 23. Pin je niet zo vast op wat je nu denkt. Zie wat er komt, geniet van het leven, onderneem, het leven is echt leuker met sociale contacten. In welke vorm dan ook.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:57

Ja, dat is hoe ik al mijn hele leven ben... Denk niet dat dat nog gaat veranderen. Ik ben gelukkig zo, dat is het belangrijkste :). Ik ben geen sociaal mens (heel verre van zelfs) en ik heb ook niet de behoefte daar verandering in te brengen. Hecht meer waarde aan mijn dieren. Ieder zijn eigen leven en eigen keuzes, toch?

Plus, het ligt hier ook een tikje ingewikkeld. Als ik ooit bij mijn moeder uittrek, en het alleen wonen lukt niet, kan ik wel terug maar das een hele problematiek met de verhuurmaatschappij om dat geregeld te krijgen... Liever niet. Ik kies dus absoluut voor zekerheid dat ik over 10 jaar nog een dak boven mijn hoofd heb.
Laatst bijgewerkt door Narcissa op 26-04-16 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:03

Ik vind het eigenlijk wel fijn om te lezen dat niet iedereen tijdens hun studie op kamers gaat. Ik ben nu 18 en haal hopelijk in juni mn vwo diploma. Thuis heb ik mn hondje en paard en ik heb totaal niet de behoefte om uit huis te gaan. Ik heb het gevoel alsof mensen dat heel raar vinden als ik dat vertel, maar lees dus hier dat er meerdere zijn die langere tijd nog bij hun ouders blijven, dat is fijn.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:12

Ik hoorde vanmorgen nog dat zo'n 52% van de 20-25 jarigen nog thuis woont. Die hebben vast niet allemaal een paard. Blijkbaar wonen er sowieso nog veel mensen thuis in die leeftijdscategorie.

Zelf sinds mn 17e uit huis vanwege studie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:14

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:22

Ik zou ook echt echt echt niet in mijn eentje willen wonen. Zelf met mijn vriend zie ik het niet al zitten eigenlijk, in een normaal huis. Woon mijn hele leven al op 'de camping' (woonwagenkamp). Sommigen vinden het verschrikkelijk, zoveel familie en samen zijn, maar ik zou me eenzaam voelen zonder.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:38

Ik heb niet alles gelezen. Maar hierbij mijn verhaal.

Ik word volgende week 30 jaar en heb tot vorig jaar nog thuis gewoond. De reden is simpel ik wilde paardrijden met wedstrijden. Als ik op mezelf ging wonen zou dit niet lukken.
In 2014 een huis gekocht met mijn vriend meer grond erbij voor mijn paard. Nooit spijt van gehad ook al waren de jaren thuis niet altijd even fijn. Ik ben nu wel met mijn paard waar ik wilde zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:46

Met baby vind ik het trouwens ook best eenzaam omdat ik niet zo uit huis kan. Ja, het beweegt en maakt geluiden, maar zit geen zinvol gesprek nog in :') en gezellig samen een kopje thee drinken zoals met mijn moeder of vriendin is niet te vergelijken met als ik een :')

Moeder als vriendin? Nee, mijn moeder is mijn moeder. Ze geeft mij (ongevraagd) advies, heb het gezellig met haar maar het blijft mijn moeder die mij ook op de kop geeft als ik niet achter mijn kont opruim als ik op visite ben haha
Ik wil ook niet de allerbeste vriendin van mijn zoon worden, ik wil gewoon zijn moeder zijn die hem ook later corrigeert als ik over zijn schoenen struikel die hij midden in het gangpad laat slingeren :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:47

21, ik volg een HBO opleiding en woon nog thuis omdat ik een paard heb. Mijn paard staat aan huis, dus dan zou ik daar toch nog elke dag zijn :+
tevens rijd ik nog 3 andere paarden bij en heb ik 3 baantjes. Tijd om op mijzelf te wonen heb ik dus ook niet echt :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:38

X_Michelle_X schreef:
tevens rijd ik nog 3 andere paarden bij en heb ik 3 baantjes. Tijd om op mijzelf te wonen heb ik dus ook niet echt :')

Haha, dit is ook wel grappig :P .

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:49

Josien_ schreef:
X_Michelle_X schreef:

Haha, dit is ook wel grappig :P .

Hihi.
Ik ben altijd zoblij met mijn ouders die een bordje klaar hebben staan voor mij :Y) <3
4 paarden rijden, 3 banen en een hbo opleiding is voor het goede echt te veel maarja :')

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:52

om deze reden, alles te kunnen bekostigen en nog wat te kunnen sparen.. woon ik anti kraak (goedkopah) niet ideaal (ga nu voor de 4e keer verhuizen in 3 jaar tijd)

maar je hebt wel je eigen stek..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:00

X_Michelle_X schreef:
Hihi.
Ik ben altijd zoblij met mijn ouders die een bordje klaar hebben staan voor mij :Y) <3
4 paarden rijden, 3 banen en een hbo opleiding is voor het goede echt te veel maarja :')

Ja ik werk nu fulltime en stiekem is het wel heel erg luxe dat er dan 's avonds een bordje voor je klaar staat ;) .

Maar toch heb ik er wel behoefte aan om over een tijdje een eigen plekje met mijn vriend te krijgen.
Gewoon lekker alles voor jezelf. Want ik begin nu langzaam dingen echt anders te doen dan mijn ouders.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:47

Ik heb niet alles gelezen maar wil toch even reageren.

Ik ben 25 jaar, 1,5 jaar terug gedwongen gestopt met de HBO opleiding die ik deed en nu sinds een half jaar fulltime aan het werk, daarvoor had ik wel werk maar heel onregelmatig.

Daarbij heb ik een vriend die momenteel helaas geen contractverlening heeft gekregen.
en ja, ik heb ook een paard.

Wij willen graag samenwonen, maar dit is helaas niet mogelijk, sociaal huren heeft momenteel een wachtlijst van gemiddeld 8 jaar, particulier huren is op dit moment te duur voor ons.
Een eigen huis kopen al helemaal. Daarnaast willen wij pas op ons zelf als wij zekerheid hebben dit te kunnen betalen.
Op mijn werk is op dit moment een reorganisatie bezig, dus wie kan mij garanderen dat ik er volgende maand nog werk?

Met of zonder paard zouden wij op dit moment niet samen kunnen wonen of uberhaubt op ons zelf kunnen gaan. Dus ja, dan woon ik nog thuis en hou ik mijn paard liever aan :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:08

MDH, acantus heeft geen wachtlijsten en je kan je vanaf het begin inschrijven per woning. :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:32

antje_vip schreef:
MDH, acantus heeft geen wachtlijsten en je kan je vanaf het begin inschrijven per woning. :)

Echt waar? Zitten die ook in Wijchen/apeldoorn dan?
Maar goed, dan zitten we nog steeds met het financiële stukje. Het is niet tof om op je zelf te gaan en dan vervolgens vanwege financiële problemen weer terug naar jeen ouderlijk huis te moeten (weet ik van mijn zwager) en op dit moment verdien ik niet genoeg voor ons tweeën :o

Edit: gekeken maar die zitten alleen in het noorden van het land :n

Wordt een beetje ver om op en neer te reizen naar mijn werk steeds :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:49

Oh, ik wist niet dat zij alleen in het noorden zaten :+

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:54

De belangrijkste vraag is eigenlijk: wat vinden je ouders ervan ????
De mijne vonden het nooit erg dat al mijn geld opging aan de paarden