-21 en zwanger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:48

M_hartje_M

Heftig dat jouw vriendin dus ook al 3 kinderen heeft en geld leent van anderen om rond te komen zonder terug te betalen....

Maureen_M

Re: -21 en zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:49

Oh nou niet allemaal gaan huilen omdat ik niet goed gelezen heb :')

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:50

Ik huil niet hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:59

Ik lees hier veel berichten waarin opleidingsniveau en intelligentie met elkaar worden vergeleken. Helaas beseft men nog steeds niet dat dat twee totaal andere dingen zijn. :(

Ook als je vroeg klaar bent met je studie: ik vind 21 gewoon nog heel jong. Je verandert zelf nog zoveel, je bent in mijn ogen nog echt aan het opstarten. 25 vind ik een veel reëlere leeftijd. :j

Ik ben nu 18, bijna 19 en zit in VWO5 (beetje een omweg gemaakt, ik had nu in het eerste jaar van de uni moeten zitten). Dan nog: de studie die ik op het oog heb duurt in totaal 6 jaar. Ik ben 20 als ik aan die opleiding begin (als ik aangenomen wordt), dus 26 als ik klaar ben. Dan nog een baan vinden enzo... Dan pas wil ik beginnen aan kinderen. :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:02

primera schreef:
Ik was met mijn 20ste zwanger en net 21 toen mijn oudste zoontje geboren werd. Woonde toen nog bij mijn ouders (vriend ook), beide op school maar ik heb toen de kleine er was alleen nog maar het jaar afgemaakt. Vriendlief is gaan werken en school ernaast. Pas na 3 jaar kregen we een huurwoning, erg ideaal was het zeker niet maar inmiddels is hij alweer 10, bijna 11 jaar. Heb nog een zoontje van 5 jaar en een zoontje van 4 en halve maand oud. Woon nu alleen met mijn kinderen, natuurlijk niet iets waar je op hoopt als je kinderen hebt maar soms loopt het leven anders dan het ideale plaatje

F

Jeetje wat zwaar, zijn ze van de zelfde vader?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:04

Resistance schreef:
Ik lees hier veel berichten waarin opleidingsniveau en intelligentie met elkaar worden vergeleken. Helaas beseft men nog steeds niet dat dat twee totaal andere dingen zijn. :(

Ook als je vroeg klaar bent met je studie: ik vind 21 gewoon nog heel jong. Je verandert zelf nog zoveel, je bent in mijn ogen nog echt aan het opstarten. 25 vind ik een veel reëlere leeftijd. :j

Ik ben nu 18, bijna 19 en zit in VWO5 (beetje een omweg gemaakt, ik had nu in het eerste jaar van de uni moeten zitten). Dan nog: de studie die ik op het oog heb duurt in totaal 6 jaar. Ik ben 20 als ik aan die opleiding begin (als ik aangenomen wordt), dus 26 als ik klaar ben. Dan nog een baan vinden enzo... Dan pas wil ik beginnen aan kinderen. :j

maar precies daarom, jij bent 26 als je klaar bent. Tot die tijd is het heel anders.. Als je op je 17e al klaar bent met opleiding.. Met 18 een contract hebt en vaste inkomsten dan sta je er met 20jarige leeftijd al heel anders in. Dan is dat heel jong misschien niet meer heel jong :o En dan verander je nog wel, maar op het huisje, boompje, bijna beestje loop je wel erg voor :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:11

Onder de 21 vind ik erg jong om aan kinderen te beginnen, maar als de mogelijkheid en basis er is, lichamelijk is het echt een stuk makkelijker als vrouw zijnde.
Ik ben van de 1e bevallen op mijn 23e en de hele zwangerschap, op misselijkheid en bandenpijn na, ging eigenlijk best soepel.
Nu 11 jaar later zwanger van nummer 2 en allemachtig, nu snap ik waarom mensen klagen over zwangerschapskwaaltjes :p

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:17

vuurneon schreef:
Kabayo schreef:
Ik wil rond mijn 21e zwanger worden
Ik heb dan school afgerond. Ik ben nu 17 (in mei 18) en mijn vriend is 25. Dan is hij ook nog niet zo oud als hij vader word.
Hij is nu internationaal vrachtwagen chaffeur en ik werk op een trainingsstal. We willen dit jaar een huisje kopen.
Het is niet zo dat ik heel jong kinderen wil , eerder dat vriendlief geen oude vader word :=

Al zou je 5 jaar wachten, dan is hij nog geen oude vader hoor. Misschien klinkt 30 erg oud als je zelf nog 17 bent (ik vond dat op die leeftijd wel al aardig oud haha) maar de zaadkwaliteit is over het algemeen nog prima dan hoor :') en ook absoluut geen oude vader

Pin je niet teveel vast op oud :) als jij nog geen jong kinderen wil, wacht gerust wat langer. Je bent geen 39 immers, maar 17 :)

Het is niet dat ik het niet wil , maar wil alles eerst goed op orde hebben voor ik aan zoiets begin. Werk hebben we gelukkig beide dat zou het probleem niet zijn.
30 klinkt alleen zo oud :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:18

Als je zelf 30 bent voelt het gelukkig nog jong :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:20

Leonoor schreef:
Onder de 21 vind ik erg jong om aan kinderen te beginnen, maar als de mogelijkheid en basis er is, lichamelijk is het echt een stuk makkelijker als vrouw zijnde.
Ik ben van de 1e bevallen op mijn 23e en de hele zwangerschap, op misselijkheid en bandenpijn na, ging eigenlijk best soepel.
Nu 11 jaar later zwanger van nummer 2 en allemachtig, nu snap ik waarom mensen klagen over zwangerschapskwaaltjes :p

Zegt ook niet perse iets hoor. Ik ben 33 en zwanger van de eerste maar heb heel erg weinig klachten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:24

vuurneon schreef:
Als je zelf 30 bent voelt het gelukkig nog jong :')

En 40 is nieuwe 20
Bovendien ben je dan echt hip :')

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:26

lizy29 schreef:
Leonoor schreef:

Zegt ook niet perse iets hoor. Ik ben 33 en zwanger van de eerste maar heb heel erg weinig klachten.

Maar kan je het vergelijken? Misschien had je 10 jaar geleden wel geen klachten :+ EN je moet de bevalling en kraamtijd nog doorstaan.......

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:26

Ik ben ook 30 en bovendien moeder van 2 kinderen, voel me nog zo jong als wat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:33

Ik vind 30 inderdaad ook nog helemaal niet oud, maar het verschilt natuurlijk ook oer persoon.

Mijn zus is nu 27 en nog zo jong als wat. Schat je eerder 23 in. Ook ken ik iemand die 36 is en ook nog zo op de universiteit zou kunnen passen. Maar dan ken ik ook weer mensen die 25 zijn en echt al wat ouder in het leven staan.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:35

Ik was 17 toen ik mijn MAVO diploma haalde. 3 maanden later heb ik met hulp van mijn ouders mijn eigen winkel gekocht. Toen ik net 18 was leerde ik mijn huidige man kennen. Met 19 ongepland zwanger...
Helaas is dit met 13 weken fout gegaan, maar daardoor was wel onze kinderwens aangewakkerd...
Met 21 nogmaals zwanger, gepland dit keer. We hadden een koophuis, manlief ook een eigen bedrijf.
Winkel met flinke winst verkocht, getrouwd en met 22 bevallen.
Inmiddels ben ik 35 en zwanger van de 4e.
ik kan me wel een beetje vinden in wat Leonoor zegt. Deze zwangerschap valt mee een stuk zwaarder dan de eerdere. Bij de vorige twee deed ik zelf nog de stallen mesten een week voor de bevalling, nu lukt me dat al met 29 weken al niet meer... Maar dat zal ook voor iedereen anders zijn.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:37

Leonoor schreef:

Hier precies hetzelfde.
Op mijn 21ste de eerste mogen krijgen, overigens niet gepland maar wel gewenst ;-)
Een week voor mijn 35ste heb ik nog een kindje gekregen. De eerste zwangerscahp fietste ik zo doorheen en was topfit!
De laatste zwangerschap, nu vier jaar geleden, was echt niet zo makkelijk. Man, wat heb ik afgezien haha
Los daarvan merk ik dat ik heel anders in het opvoeden sta en nu pas besef hoe bijzonder het allemaal is.
En dat terwijl ik op mijn 21ste ook van mening was er goed bij stil te staan.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:42

Resistance schreef:
Ik vind het persoonlijk erg onverstandig om zo vroeg al kinderen te krijgen, maar daar staat iedereen natuurlijk anders in.

De meeste moeten nog een opleiding afronden, baan vinden, sparen, leven een beetje goed voor elkaar hebben... als je voordat je dat alles hebt gedaan een kind neemt vind ik dat persoonlijk egoïstisch. Je moet je kindje namelijk alles kunnen bieden naar mijn mening en op zo'n jonge leeftijd kan dat gewoon bijna niet. Als je alles voor elkaat hebt: tuurlijk! Neem een kind! Maar als dat niet in orde is moet je er gewoon niet aan beginnen.

Is altijd makkelijk praten. Maar als het niet met opzet gaat watdan?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:44

_love12_ schreef:
Resistance schreef:
Ik vind het persoonlijk erg onverstandig om zo vroeg al kinderen te krijgen, maar daar staat iedereen natuurlijk anders in.

De meeste moeten nog een opleiding afronden, baan vinden, sparen, leven een beetje goed voor elkaar hebben... als je voordat je dat alles hebt gedaan een kind neemt vind ik dat persoonlijk egoïstisch. Je moet je kindje namelijk alles kunnen bieden naar mijn mening en op zo'n jonge leeftijd kan dat gewoon bijna niet. Als je alles voor elkaat hebt: tuurlijk! Neem een kind! Maar als dat niet in orde is moet je er gewoon niet aan beginnen.

Ik vind dat je dan jezelf erg goed achter oren moet krabben of wel zo slim dan is om ermee door te zetten. Wat ik in mijn omgeving veel niet gebeurd en daarna zielige oproepen op fb voor luiers etc omdat er geen geld is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:46

_love12_ schreef:
Resistance schreef:

Zoals ik al zei: dit is wat ik zelf vind en iedereen staat daar natuurlijk anders in.

Als het bij mij nu ongepland zou gaan zou ik zo snel mogelijk abortus plegen. Zelf ben ik er nog helemaal niet aan toe, ik kan in mijn ogen het kind nog niets bieden, enzovoort. Maar iedereen denkt daar anders over, en als een ander het wel zou houden heb ik daar respect voor, mits het je het kind een goed leven kan bieden. ook al zou ik het zelf anders hebben gedaan.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:48

Leonoor schreef:
lizy29 schreef:

Maar kan je het vergelijken? Misschien had je 10 jaar geleden wel geen klachten :+ EN je moet de bevalling en kraamtijd nog doorstaan.......

Sssttttt die fase ontken ik nog even :')

Nee maar mijn punt is dat leeftijd niet zo zeer iets zegt. Eigenlijk is geen enkele zwangerschap te vergelijken. Ik ken genoeg vrouwen die meerdere kinderen hebben en de ene zwangerschap fluitend doorliepen en de andere echt elk mogelijk kwaal hadden.

Maar ik denk wel dat als je iets ouder bent je anders in het leven staat en dit waardevol kan zijn tijdens de opvoeding.
Overigens is het voor mij geen bewuste keuze geweest om nu pas moeder te worden. Ik wilde nooit kinderen totdat ik mijn man 3,5 jaar geleden leerde kennen. mijn huidige staat is dus gewoon zijn schuld :+
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 25-04-16 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:52

lizy29 schreef:
Leonoor schreef:

Sssttttt die fase ontken ik nog even :')

Nee maar mijn punt is dat leeftijd niet zo zeer iets zegt. Eigenlijk is geen enkele zwangerschap te vergelijken. Ik ken genoeg vrouwen die meerdere kinderen hebben en de ene zwangerschap fluitend doorliepen en de andere echt elk mogelijk kwaal hadden.

Dit zeker. :j Bij mijn zus (oudste) is mijn moeder bijna overleden, mijn broer (middelste) was er binnen letterlijk 3 minuten en ik kwam 2 weken te laat. :+ Ook was de zwangerschap bij mij het makkelijkst, terwijl er toch 7 jaar verschil tussen mijn broer en ik zit.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:53

Resistance schreef:
Zoals ik al zei: dit is wat ik zelf vind en iedereen staat daar natuurlijk anders in.

Als het bij mij nu ongepland zou gaan zou ik zo snel mogelijk abortus plegen. Zelf ben ik er nog helemaal niet aan toe, ik kan in mijn ogen het kind nog niets bieden, enzovoort. Maar iedereen denkt daar anders over, en als een ander het wel zou houden heb ik daar respect voor, mits het je het kind een goed leven kan bieden. ook al zou ik het zelf anders hebben gedaan.

Ik snap wel dat je dit zo beredeneert, maar pas als je voor de keuze staat weet je echt hoe het voelt om die keuze te moeten maken. Denk niet dat je de eerste zou zijn die toch nog van gedachten verandert :) Die hormonen doen wat met je ;) Al wil ik absoluut niet beweren dat je van gedachten zou veranderen. Punt is: je weet het niet.

Het is dus heel gemakkelijk om te roepen "Ik zou... doen", maar feitelijk weet je het pas echt als je zelf in die situatie zit.

Als ik zelf nu zwanger zou raken zou mijn ratio ook zeggen dat ik een abortus moet plegen. Maar ik weer wel zeker dat mijn gevoel daar veel moeite mee zou hebben :o

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:55

Resistance schreef:
_love12_ schreef:

Zo dacht ik er ook altijd over, als ik iemand erover hoorde was mijn antwoord altijd: Ach dan laat je het toch weghalen?
Nu ben ik zelf 17 (over 3 weken 18) en 14 weken zwanger, vanaf het moment dat wij het wisten beide geen moment getwijfeld en besloten er voor te gaan. Het was bij ons totaal niet gepland maar waarschijnlijk is het 'fout' gegaan op het moment dat ik van pil wisselde (dokter had gezegd dat hij gewoon goed beschermde ondanks de wissel dusja..)
Ondanks dat we beide zo jong zijn (ik nu 17, hij 19) weten we heel goed wat ons te wachten staat en ook dat het niet altijd makkelijk zal zijn, maar waar een wil is is een weg!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:56

SophievdV schreef:
Resistance schreef:

Ik snap wel dat je dit zo beredeneert, maar pas als je voor de keuze staat weet je echt hoe het voelt om die keuze te moeten maken. Denk niet dat je de eerste zou zijn die toch nog van gedachten verandert :) Die hormonen doen wat met je ;) Al wil ik absoluut niet beweren dat je van gedachten zou veranderen. Punt is: je weet het niet.

Het is dus heel gemakkelijk om te roepen "Ik zou... doen", maar feitelijk weet je het pas echt als je zelf in die situatie zit.

Als ik zelf nu zwanger zou raken zou mijn ratio ook zeggen dat ik een abortus moet plegen. Maar ik weer wel zeker dat mijn gevoel daar veel moeite mee zou hebben :o

Ik kan met mijn kop er niet bij dat je je gevoel achterna gaat en weer dat je kind heel veel dingen daardoor moet gaan ontzeggen (schoolreisjes bijv) of bedelen ervoor.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:59

Dat ik mijn kind veel dingen ontzeg? Hoe kom je daarbij?