Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

).
. Alleen van mensen die ver er onder rijden word ik wel eens irritant van, zo 55 op een 70 weg of nog erger op een 90 (behalve als je ziet dat je iets aan het zoeken bent), nee doe wel een beetje moeite om niet té veel op te stoppen. Riraito schreef:Ik zal wel zeuren, maar ik moet dit toch even kwijt.
Moet ik alle mensen die mij bijna omver rijden maar gewoon negeren? En hopelijk ben ik niet de enige die zich niet serieus genomen voelt in haar niet-zo-hele-grote auto?
Huertecilla schreef:De hypocriete, haast schizo, situatie is net hier op Bokt heerlijk helder te lezen. Ruiters die in de auto bumperkleven agros zijn en te paard m,auwen over autos die te snel te dichtbij voorbij vliegen![]()
Ik rij een Fiat Seicento uit 2000 en hoewel ie het leuk doet in z'n vier of vijf is het daaronder niet zo geweldig. En ik ben echt geen natte dwijl in de auto! 
maar als mensen je inhalen dat kan daar toch makkelijk ? Tenminste ik heb daar nog nooit rare inhaalmoves gezien. malih schreef:Laat je niet gek maken door t overige verkeer, zelfs niet als de bijna in je bumper kruipen. En ook niet als ze een middelvinger op steken,
Citaat:En natuurlijk is het vervelend als iemand onder de maximum snelheid gaat rijden op een weg waar inhalen niet kan/mag.
Is vaak zelfs noodzaak om de correcte afstand te kunnen bewaren bij hoge verkeersdichtheid._FD schreef:Op die weg rijden ze ook allemaal 100. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf daar ook altijd te hard rijmaar als mensen je inhalen dat kan daar toch makkelijk ? Tenminste ik heb daar nog nooit rare inhaalmoves gezien.
)
.
.
. Anoniem schreef:Is die inschatting van 140km/u rijders op 80 wegen niet een beetje overdreven? Daarbij raak je met pech je rijbewijs kwijt. De meeste hardrijders letten wel op dat ze net onder de 50km/u te hard blijven zitten zodat het bij een hoge boete blijft. (of je geluk hebt dat de agent een goeie bui heeft en je na een prettig gesprek met een waarschuwing weer je weg laat vervolgen)
Huertecilla schreef:_FD schreef:Op die weg rijden ze ook allemaal 100. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf daar ook altijd te hard rijmaar als mensen je inhalen dat kan daar toch makkelijk ? Tenminste ik heb daar nog nooit rare inhaalmoves gezien.
Het gaat altijd goed tot het fout gaat.
Je weet dat de kinetische energie een kwadraat van de snelheid kent?
Dat dit voor de remweg ook geldt?
Dat blijkt wannneer het eens niet goed gaat.
Mijn schoonzus is op 35-jarige leeftijd door een te snel rijdende, inhalende tegenliger in de kreukels gereden. Is voor de rest van haar leven lichamelijk beperkt inclusief veel pijn.
Haar man en kinderen lijden daar ook onder.
Ilse_123 schreef:Er is een verschil tussen te snel rijden en gewoon doorrijden. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik echt een gruwelijke hekel heb aan mensen die op een 80 weg 75 rijden. Kan me voorstellen dat je zelf op je kilometerteller vertrouwt, maar als er altijd iemand achter je zit te duwen op zo'n weg kun je ervan uitgaan dat je kilometerteller toch flink afwijkt .
senna21 schreef:Ilse_123 schreef:Er is een verschil tussen te snel rijden en gewoon doorrijden. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik echt een gruwelijke hekel heb aan mensen die op een 80 weg 75 rijden. Kan me voorstellen dat je zelf op je kilometerteller vertrouwt, maar als er altijd iemand achter je zit te duwen op zo'n weg kun je ervan uitgaan dat je kilometerteller toch flink afwijkt .
Wat ik denk: daar is weer een malloot die de verkeersregels niet kent. ..
Weet jij hoeveel afstand je moet houden van je voorligger?!
Bumperkleven is levensgevaarlijk!
Op een weg wordt de maximale
snelheid aangegeven.