Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cerilene_ schreef:Sta ook een wel te kijken van de relatie die sommigen blijkbaar met hun schoonmoeder hebben. Schoonmoeders die hun kleinkind pas veel later mogen zien dan de eigen moeder, en zeker niet elke week. Wauw... Dacht dat dat schoonmoeder/schoondochter dingetje een cliché was...
Quellian schreef:Het lijkt wel of moeders van jongens meer moeite hebben met loslaten dan de moeders van de meiden. Mijn moeder is echt een lieve schoonmoeder, mijn vriend (en ook mijn zwagers) komen er graag! Maar mijn schoonmoeder daarentegen (en haar man daarin meenemend) probeert dingen wel naar haar hand te zetten. Scheelt dat ik een vrij dominante donder ben en mensen niet zo makkelijk poot aan de grond krijgen. Mijn leven, mijn kind, mijn regels. En bevalt het je niet, dan is daar het gat van de deur.
Ze zijn overigens een super lieve opa en oma, dus mijn kind komt er met grote regelmaat hoor. Hij heeft verder geen 'last' van ze en ik sta daar ook niet tussen, maar ze blijven wel opmerkingen maken of proberen zich overal in te mengen.
. Haha, hoop het niet.Cerilene_ schreef:Sta ook een wel te kijken van de relatie die sommigen blijkbaar met hun schoonmoeder hebben. Schoonmoeders die hun kleinkind pas veel later mogen zien dan de eigen moeder, en zeker niet elke week. Wauw... Dacht dat dat schoonmoeder/schoondochter dingetje een cliché was...
Ik ben blij dat wij met beide opa's en oma's een goede band hebben. Wonen beiden op loopafstand van ons huis en passen regelmatig op de kleine (inmiddels 2, en een tweede onderweg). Zeker zien ze haar allebei elke week. Sm past vast op (ze is met pensioen) en mijn eigen moeder neemt haar of op haar vrije dag, of in het weekend vaak een paar uurtjes mee, of anders gaan we op een van die dagen gezellig met zijn 3en even thee drinken oid.
Beiden hoefde ik dan ook weer niet bij mijn bevalling te hebben trouwens. Voor mij is dat toch een intiem privéding tussen mij en mijn vriend (en het nodige medische personeel, maarja dat is nou eenmaal niet anders als je medisch moet bevallen).
anneliesdj schreef:Het ouders of schoonouders bij de bevalling laten zijn, dat snap ik dan weer echt niet. Waarom zou je dat nou toch willen=
vuurneon schreef:lizy29 schreef:Wij wonen in het buitenland dus verwacht heel weinig kraamvisite. Lekker rustig
Kunnen ze wel een cadeautje opsturen![]()
Eigenlijk ideale kraamvisite, levert je wel wat op en je hebt er geen werk van