Kraamvisite

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:18

Kraamfeest heb ik niks mee. 1 keer meegemaakt, nicht had een hotelruimte afgehuurd. Heel veel mensen, ik kon hun amper vinden. Grote cadeautafel waar ik mijn envelop kon achterlaten, en achteraf beseffen dat ik de kleine helemaal niet gezien had? Die was even met oma mee om verschoond te worden toen ik het ouderpaar feliciteerde..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 20:47

Wauw, die verhalen van familieleden welke zonder enig moreel besef binnen komen wandelen terwijl je zelf nog met je benen wijd ligt om gehecht te worden ... Dat is toch ECHT niet normaal! Jeeeeetje, hoe kun je zoiets doen! Vind het echt zo egoïstisch en onnadenkend, heb er eigenlijk verder geen woorden voor.

rockwitch

Re: Kraamvisite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:00

Kraamfeest zou ik ook niet zo gauw voor kiezen, vind het persoonlijke contact van de visite wel heel leuk en je kan het uiteindelijk qua afspraken toch zelf naar wens regelen, behalve de mensen die dan zomaar voor de deur staan, maar ja je kan ze ook weg sturen natuurlijk.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:49

Ik zie een kraamfeest voor me zoals een verjaardag alsware. Dan spreek ik ook gewoon iedereen. Jullie kijk erop zet me trouwens wel nog even aan het nadenken, zo had ik het niet bekeken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:29

Cerilene_ schreef:
Sta ook een wel te kijken van de relatie die sommigen blijkbaar met hun schoonmoeder hebben. Schoonmoeders die hun kleinkind pas veel later mogen zien dan de eigen moeder, en zeker niet elke week. Wauw... Dacht dat dat schoonmoeder/schoondochter dingetje een cliché was...

Het lijkt wel of moeders van jongens meer moeite hebben met loslaten dan de moeders van de meiden. Mijn moeder is echt een lieve schoonmoeder, mijn vriend (en ook mijn zwagers) komen er graag! Maar mijn schoonmoeder daarentegen (en haar man daarin meenemend) probeert dingen wel naar haar hand te zetten. Scheelt dat ik een vrij dominante donder ben en mensen niet zo makkelijk poot aan de grond krijgen. Mijn leven, mijn kind, mijn regels. En bevalt het je niet, dan is daar het gat van de deur.
Ze zijn overigens een super lieve opa en oma, dus mijn kind komt er met grote regelmaat hoor. Hij heeft verder geen 'last' van ze en ik sta daar ook niet tussen, maar ze blijven wel opmerkingen maken of proberen zich overal in te mengen.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:45

Quellian schreef:
Het lijkt wel of moeders van jongens meer moeite hebben met loslaten dan de moeders van de meiden. Mijn moeder is echt een lieve schoonmoeder, mijn vriend (en ook mijn zwagers) komen er graag! Maar mijn schoonmoeder daarentegen (en haar man daarin meenemend) probeert dingen wel naar haar hand te zetten. Scheelt dat ik een vrij dominante donder ben en mensen niet zo makkelijk poot aan de grond krijgen. Mijn leven, mijn kind, mijn regels. En bevalt het je niet, dan is daar het gat van de deur.
Ze zijn overigens een super lieve opa en oma, dus mijn kind komt er met grote regelmaat hoor. Hij heeft verder geen 'last' van ze en ik sta daar ook niet tussen, maar ze blijven wel opmerkingen maken of proberen zich overal in te mengen.

Lastig hoor. Lijkt me erg lastig als je niet door 1 deur kan en vermoeiend in de omgang als het zo stroef gaat.
Mijn sm is niet mijn beste vriendin met wie ik in de stad afspreek zoals met mijn eigen moeder, maar verder gelukkig een prima band mee.
Ben zelf nu in verwachting van een jongetje. Benieuwd of ik later ook zo'n lastige sm wordt voor zijn vriendin/vrouw }:) . Haha, hoop het niet.

Dat het vroeger nou eenmaal anders ging in de omgang met babies en kinderen ben ik het deels mee eens.
Ik ben maar 2 jaar jonger dan mijn vriend en mijn moeder deed wel alles precies zoals ik het ook gedaan heb. Mss was ze haar tijd ver vooruit met haar lang bv op verzoek, niet laten huilen, cosleepen, rapley, dragen etc.
Zal sowieso schelen dat ze uit de stad kwam en mijn sm toen in een dorpje woonde, waar de adviezen mss nog wat achterliepen?! En ze was sowieso zelf een stuk jonger, dus mss wat vooruitstrevender.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:46

Hm.. Maar sluit je opvoeding niet altijd wat meer aan bij die van je eigen ouders dan van schoonouders.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:07

Cerilene_ schreef:
Sta ook een wel te kijken van de relatie die sommigen blijkbaar met hun schoonmoeder hebben. Schoonmoeders die hun kleinkind pas veel later mogen zien dan de eigen moeder, en zeker niet elke week. Wauw... Dacht dat dat schoonmoeder/schoondochter dingetje een cliché was...

Ik ben blij dat wij met beide opa's en oma's een goede band hebben. Wonen beiden op loopafstand van ons huis en passen regelmatig op de kleine (inmiddels 2, en een tweede onderweg). Zeker zien ze haar allebei elke week. Sm past vast op (ze is met pensioen) en mijn eigen moeder neemt haar of op haar vrije dag, of in het weekend vaak een paar uurtjes mee, of anders gaan we op een van die dagen gezellig met zijn 3en even thee drinken oid.

Beiden hoefde ik dan ook weer niet bij mijn bevalling te hebben trouwens. Voor mij is dat toch een intiem privéding tussen mij en mijn vriend (en het nodige medische personeel, maarja dat is nou eenmaal niet anders als je medisch moet bevallen).

Nou ja, als je een schoonmoeder hebt die jou eigenlijk niet ziet zitten, je niet goed genoeg vindt en de hele zwangerschap geen 1x heeft gevraagd hoe het met je gaat, maar wel op een gegeven moment op facebook!! een berichtje kan sturen of het nog lang gaat duren (m.a.w. als je dus compleet geen band hebt met je schoonmoeder), dan zit ik er ook niet op te wachten dat ze ineens wel wil pronken met mijn eerstgeboren kersverse baby en dat ze allemaal eisen gaat stellen van wat ze wel allemaal niet wil. En nee, ik hoef dan zo iemand niet te zien nee. De buurvrouw was gewoon meer betrokken en vroeg vaker naar hoe het ging dan zij

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:19

anneliesdj schreef:
Het ouders of schoonouders bij de bevalling laten zijn, dat snap ik dan weer echt niet. Waarom zou je dat nou toch willen=

Mijn moeder is bij de bevalling aanwezig geweest en dat zou ik zo weer doen. Ik heb echt een heel goede en speciale band met mijn moeder en zij heeft me echt super geholpen tijdens de bevalling. Ik had al 2 nachte en dagen niet geslapen, dus ik was kapot, maar ze heeft me er echt doorheen gesleept. Ze heeft me tips gegeven en steun geboden (die ik overigens van mn ex niet kreeg) en daar was (en ben) ik echt heel blij mee.
Vroeger was het overigens niet anders dan dat je moeder erbij was. Ik denk dat het ook een stukje is hoe en waarmee je bent opgegroeid en wat voor band je hebt met je moeder. Mijn (ex) schoonouders of mn vader zou ik er dan echt niet bij hoeven hebben...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:23

Mijn vader is even bij de bevalling geweest, onaangekondigd haha. Hij is stiekem (zelfs mijn moeder wist van niets) naar het ziekenhuis gegaan en heeft mij gezocht daar. Stond raar te kijken toen de verpleegkundige binnen kwam en zei: Je vader is er, mag hij binnen komen?
Huh???

Maar vond het zo lief dat hij mij wel even (tussen de weeën door) een kus mocht geven hihi

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:19

Ik vond kraamvisite juist leuk. Dat brak de dag wat. Baby sliep heel veel en had volledig kraamhulp en man was meeste tijd aan het werk (kraamhulp was er immers).
Ik lag wel boven op bed trouwens. Dat zorgde er ook voor dat de visite niet te lang bleef "plakken". Mensen voelen zich soms toch wat ongemakkelijk in een slaapkamer. Sommigen gingen later beneden zitten, dat vond ik niet erg.
Wat ik jammer vond was dat veel mensen pas na de kraamweek wilden komen. Dat vond ik veel vermoeiender. Geen hulp meer immers.
Bij tweede amper visite gehad, toen was het zomervakantie.
Kraamfeest heb ik niet zoveel mee. Vind het veel te leuk om eventjes bij een pasgeborene te kijken.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 20:52

Ben ook benieuwd hoeveel kraambezoek we bij de tweede krijgen. Al was het bij de eerste ook niet bijzonder veel. Dacht in totaal (incl. Familie) een stuk of 20 - 25 mensen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:56

Wij wonen in het buitenland dus verwacht heel weinig kraamvisite. Lekker rustig :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:18

lizy29 schreef:
Wij wonen in het buitenland dus verwacht heel weinig kraamvisite. Lekker rustig :D

Kunnen ze wel een cadeautje opsturen :D

Eigenlijk ideale kraamvisite, levert je wel wat op en je hebt er geen werk van :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:23

vuurneon schreef:
lizy29 schreef:

Kunnen ze wel een cadeautje opsturen :D

Eigenlijk ideale kraamvisite, levert je wel wat op en je hebt er geen werk van :')

Zie het al op het kaartje staan: cadeau's kunnen gestuurd worden naar..... :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:27

Gewoon je rekening nummer erop zetten ipv telefoon nummer :')