Om kwart voor acht begin ik met oefeningen in bed (buikspieren aanspannen door hoofd op te tillen, benen om beurten omoog en billen aanknijpen, alles een keer of twintig) en dan ga ik eruit.
Eerst weer naar de wc, dan medicijnen innemen, router aan de oplader doen, aankleden, kat naar binnenlaten en eten geven.
Acht uur sta ik buiten. Hond 1 begroeten die voor de deur slaap (in zijn hok of ton, hij heeft keuze), samen met hem kippen eruitlaten en voeren, paardjes voeren, hond 2 en schaap uit de hooischuur laten en begroeten, schaap fles geven (ze krijgt al lang geen melk meer, het is puur water, maar ze sabbelt nog graag, ze is ruim 4 maanden), dan met de twee honden en schaap een wandeling maken naar de twee paarden die 24/7 buiten zijn en die een appel geven. (Die staan na de bocht links. Land rechts hoort ook bij mijn huis)

Als we terug zijn krijgen de honden en het schaap brokjes.
Ik ga dan de paardjes die ´snachts binnenstaan poetsen (soms 1 rijden) en naar buiten laten (ze staan dan direct op gras) en uitmesten. Daarna de paardjes in hun wei laten jagen door hond 1 en het hek achter ze dicht doen.
Half tien ofzo kom ik dan binnen en kan ik ontbijten achter de computer daarna even voor de grote boodschap naar de wc en een uur of tien ben ik klaar om wat te gaan doen als ik dat zou willen....
Vanaf ergens in april sta ik een uur eerder op.
, zoals vanmorgen: