Jouw ochtendritueel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:44

Om half zeven schijnt de zon bij me naar binnen en word ik wakker (afhankelijk van het jaargetijde natuurlijk, in de winter later, in de zomer vroeger) en ga ik naar de wc, maar duik wel weer terug in bed.
Om kwart voor acht begin ik met oefeningen in bed (buikspieren aanspannen door hoofd op te tillen, benen om beurten omoog en billen aanknijpen, alles een keer of twintig) en dan ga ik eruit.
Eerst weer naar de wc, dan medicijnen innemen, router aan de oplader doen, aankleden, kat naar binnenlaten en eten geven.
Acht uur sta ik buiten. Hond 1 begroeten die voor de deur slaap (in zijn hok of ton, hij heeft keuze), samen met hem kippen eruitlaten en voeren, paardjes voeren, hond 2 en schaap uit de hooischuur laten en begroeten, schaap fles geven (ze krijgt al lang geen melk meer, het is puur water, maar ze sabbelt nog graag, ze is ruim 4 maanden), dan met de twee honden en schaap een wandeling maken naar de twee paarden die 24/7 buiten zijn en die een appel geven. (Die staan na de bocht links. Land rechts hoort ook bij mijn huis)
Afbeelding
Als we terug zijn krijgen de honden en het schaap brokjes.
Ik ga dan de paardjes die ´snachts binnenstaan poetsen (soms 1 rijden) en naar buiten laten (ze staan dan direct op gras) en uitmesten. Daarna de paardjes in hun wei laten jagen door hond 1 en het hek achter ze dicht doen.
Half tien ofzo kom ik dan binnen en kan ik ontbijten achter de computer daarna even voor de grote boodschap naar de wc en een uur of tien ben ik klaar om wat te gaan doen als ik dat zou willen....
Vanaf ergens in april sta ik een uur eerder op.

Maanlicht

Re: Jouw ochtendritueel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 15:28

Ah leuk met dat schaapje!

Mijn ochtendritueel ziet er trouwens heel anders uit als ik vrij ben :'), zoals vanmorgen:
08:30 uur: vriend gaat naar zijn werk, kat komt slaapkamer binnen en wil aandacht maar ik wil nog slapen dus zet hem in de gang en ga weer liggen.
09:30 uur: mijn wekker gaat en ik wilde er eigenlijk uit, maar toch nog erg moe dus nog even snoozen.
09:40 uur: snooze
09:50 uur: snooze
10:00 uur: snooze
10:10 uur: snooze
10:20 uur: zuchten en mezelf haten dat ik er nog steeds in lig. Vervolgens telefoon pakken, facebook en whatsapp bekijken.
10:50 uur: al 20 keer mijn hele facebook timeline bekeken en mezelf letterlijk uit bed gooien omdat ik er echt echt niet uit kwam en snel onder de douche.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:23

meggiemeg schreef:
CupCakes_ schreef:
05.45 eerste wekker
05.50 tweede wekker
05.55 derde wekker
05.58 vierde wekker
06.00 vijfde wekker, En moet er nu toch echt uit!
06.10 kleren zoeken, aankleden
06.15 make up, lenzen in of bril op
06.20 Eten zoeken, vergeten de vorige avond klaar te leggen
06.30 Tas inpakken, de helft vergeten boven dus weer naae boven rennen waar door het hele huis wakker word
06.40 op zoek naar mijn OV, is altijd kwijt
06.44 rennen voor de bus die om kwart voor gaat

En ergens tussen door kam ik ook mijn haar nog uit. Of ik bind het op een knot en doe het in de bus.
In de bus erachter komen dat je bent vergeten te plassen. Dus 2 uur lang hopen dat de bus deze keer wat sneller rijd

Ik ben geen ochtendmens :')

Dan had je aan mij een hele slechte! Zeker als je weet dat je 's morgens niet op je best bent leg het dan de avond ervoor klaar om tenminste de andere in huis nog te kunnen laten slapen!

Dat probeer ik heel vaak, maar ben heel chaotisch waardoor ik toch nog iets vergeet

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:28

Stage:
5:30 wekker
Aankleden
Eten
Hond uitlaten
6:15 naar trein

School
6:30 wekker
Aankleden
Eten
Hond uitlaten
7:15 naar trein

Ik begin 7:30&8:30 in deze gevallen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:29

Chaos bekend, als ik van mijn routine moet afwijken moet ik het echt ruim van te voren klaarleggen.

Normale dagen. Wao dus geen werk en daardoor Geen planning geen wekker dus. Dan zijn er drie mogelijkheden. Of een van de honden moet eruit dringend (voordeel slaapkamer beneden met tuindeur) die maakt me wakker dan dan is het deur open gooien. Of ik ben gewoon uitgeslapen en door het licht wakker geworden. Maar helaas de meest gebruikelijke optie is wakker worden van de darmkramp en heel dringnd naar het toilet moeten. Dat is over het algemeen ergens tussen 6 uur en half 9 maar gebruikelijker is half 7 en half 8.

Bed uit medicijnen nemen (minstend half uur voor het eten). Verwarming aan slaapkamerraam dicht.

Naar het toilet. En dan of bed nog in of kipjes loslaten samen met de honden en deze wat graan geven buiten. Honden eten geven terwijl mijn water warm wordt voor de koffie ontbijten (soms op bed) dan honden uitlaten en naar de paarden. Of honden uitlaten en op paardloze dag thuis aanrommelen. Ergens tussen half 9 en 10 ben ik klaar met mijn ochtend ritueel eigenlijk. Hangt af van hoe moe ik ben en hoe ik me voel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:33

Cupcakes; En dan is rustig en stil naar boven gaan zodat het huis verder kan slapen te veel gevraagd?
Als mijn man van over de 80kg stil kan bewegen ondanks een werkbroek vol met schroefjes en ander rammelen spul over een oude houten trap dan moet jou dat ook vast lukken.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:40

Gezin met 7 kinderen in de leeftijd van 2 weken tot bijna 9 jaar, waarvan enkele kinderen flexi schooled zijn (gaan 2 dagen per week naar school, voor de rest thuisonderwijs) 1 fulltime thuisonderwijs en de rest te jong om naar school te gaan.
6.30 worden de oudere kinderen wakker, ik sta op (en geeft jongste de fles als hij ook wakker is) neem medicijnen, ga naar beneden en afhankelijk van of er kinderen naar school gaan leg ik uniformen klaar. Dan ontbijt maken, eten en om kwart over 7 beginnen met aankleden, wassen, tandenpoetsen van de kinderen die naar school gaan. Uniform aan, (geheid dat er nog een beker drinken omgaat dus nieuw uniform pakken, evt strijken als t nodig is) haren kammen en dan zijn zij klaar om te gaan.
Vervolgens de overige kinderen aankleden, wassen en tandenpoetsen. Om 8.15 uur brengt mijn man ze naar school, op dagen dat ze thuis zijn pakken we de werkboeken en doen we schoolwerk.
Rond 9 uur komt de therapeut van mijn een na oudste, zij werkt een uur met hem.
Na 10 uur is de rust er wel een beetje, dan zitten ze of te werken of te spelen en heb ik eindelijk tijd om wat te eten.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:36

Ayasha schreef:
Cupcakes; En dan is rustig en stil naar boven gaan zodat het huis verder kan slapen te veel gevraagd?
Als mijn man van over de 80kg stil kan bewegen ondanks een werkbroek vol met schroefjes en ander rammelen spul over een oude houten trap dan moet jou dat ook vast lukken.

Jaa, lukt ook vaak wel! Alleen soms niet altijd