lovemaylo schreef:Beetje jammer vind ik het dat veel mensen in het topic alle wielrenners over een kam scheren. Er zijn niet alleen aso wielrenners ook genoeg vriendelijke.
Ik bekijk het van beide kanten, ik rijd paard en wielren. In deze situatie vind ik ts wel wat ver gaan...midden op de weg staan en daarmee anderen en jezelf in gevaar brengen! Lijkt me niet echt de bedoeling! Je had het ook kunnen oplossen met handgebaren. Jij hebt het recht daar te rijden maar die wielrenners ook. En tja niet iedereen heeft verstand van paarden en minderd dus vaart. Je paard ziet ze net als jij aankomen dus jij kan je paard daar op voorbereiden als je weet dat je paard niet van fietsers houd. Zo doe ik dat zelf ook, m'n paard stil laten staan naar de fietsers toe kunnen kijken, laten passeren en ik krijg vaak een dankjewel daarvoor. Wederzijds respect zowel wielrenners naar ruiters en andersom!
dorothea schreef:Nee, het gaat over een asociale TS...drie breed midden op de weg mag wel, een paard op de weg mag niet, die moet in de berm wachten en half in de sloot vallen. Ik had de fietsers middels een handgebaar allang verzocht vaart te minderen en als men dan niet reageert...ja, dan ga ik op de weg staan om de vaart eruit te halen...
TS heeft aangegeven wel degelijk het eerst geprobeerd heeft op te lossen met handgebaren, maar blijkbaar was dat dus niet genoeg.
-----
Verder werd er zich eerder in dit topic afgevraagd of er tijdens de theorietijd voor het B-rijbewijs wordt ingegaan op het schrikachtig zijn van paarden. Ik heb in januari mijn theorie gehaald, en er werd in mijn boek hoogstens één zinnetje besteed aan dit onderwerp. Iets in de trant van, 'paarden kunnen schrikachtig zijn dus pas op met je snelheid'. Meer niet. Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde niet-paardenliefhebbende Nederlander dit leest, denkt oké dat zal wel, en het na 1 minuutje weer vergeten is. Dus ik denk dat het zeker een goed idee is om hier meer aandacht aan te geven in de theorieboeken.