Brainless schreef:Desiree schreef:Heb trouwens nog een theorie naast mijn vorige.
Kinderen wordt lang niet meer geleerd om rekening te houden met anderen. Ouders vinden net snel sneu als ze niet hun goddelijke gang mogen gaan. Hierdoor komen ook kinderen in de ruimte van anderen. En ze groeien op tot mensen die in de ruimte van anderen komen. Hierdoor staat ook intolerantie want op een gegeven moment hebben mensen al zoveel van elkaar moeten slikken, dat de tolerantie gereduceerd is tot 0.
Weet je dat elke generatie dat zegt over de kinderen die dan leven?
Vroeger (of: wat er bedoeld wordt: in mijn tijd) werden ze beter opgevoed en nu zijn het losgeslagen projectielen die brutaal zijn enz..
Citaat:
'Onze jeugd heeft tegenwoordig slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. (...) Jonge mensen spreken hun ouders tegen, houden hun mond niet in gezelschap en tiranniseren hun leraren.'
Aan het woord is niet Dr. Phil, maar ene Socrates, een slordige 2500 jaar geleden. De jeugd is al sinds mensenheugenis aan het verloederen.
http://www.taaltutor.nl/jongeren-en-taa ... jn-leraar/
En toch is het gewoon zo dat kinderen nu anders opgevoed worden dan zeg een 30 jaar geleden. Ze worden vrijer gelaten, mogen meer kiezen dan ze eigenlijk lief is, komen weg met dingen waar je vroeger niet mee weg kwam.
Een kind corrigeren mag ook bijna niet meer want het wordt heel snel gezien als mishandeling. Kinderen mogen ook geen enkel risico meer lopen tijdens het spelen, want ze mochten eens vallen. Mensen kunnen niet meer goed relativeren als het om hun kinderen gaat.
Varekaj schreef:Maar hoeveel ouders accepteren nog dat hun kind een berisping krijgt van een andere volwassene? Daar was ik vroeger als de dood voor en schaamde me enorm als dat al een keer gebeurde. En het was nog erger omdat mama of papa hen dan gelijk gaf. Tegenwoordig heb je ouders die je net niet in elkaar rammen als je nog maar een boze blik naar het heilige boontje durft te werpen.
Dit bijvoorbeeld.
En vroeger kreeg je nog een extra wats voor je oren als je straf had gehad van school. En nu gaan ouders op hoge poten naar de leraar omdat hun lieveling onterecht behandeld zou zijn.
chanel1985 schreef:Denk ook dat mensen vaak te veel veralgemenen, zij hebben een keer een slechte ervaring met of over iets en hops alle mensen of alle situaties zijn zo en verkondigen het ook zo als waarheid. Dat gaat het tolerantieniveau niet naar boven halen, integendeel.
Als men dat niet zo zou doen, zou het tolerantieniveau en dus ook de gezelligheid en leefbaarheid wat beter worden in de maatschappij.
Dit is een goed punt. Maar vaak zijn kleine groepen overheersend en vertekenen het beeld voor de groep in het algemeen. Omdat het negatieve nu eenmaal overheerst of langer blijft hangen. Dat is mens eigen.