Jumbo - houdbaarheidsdatum van vandaag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:29

Gisteren samen met mijn vriend en schoonouders wezen winkelen.
twee producten met de datum van vandaag gevonden.

kom je aan de kassa zit daar zo'n pubber...
ik zeg: deze producten zijn met de datum van vandaag.
kreeg als reactie... :Er zijn andere producten met een langere houdbaarheids datum, maar ik zal mijn collega wel even bellen.

collega komt, en ze ging wel even een andere verpakking halen.

toen wees mijn vriend ze op de zeven zekerheden en dat we het product dus gratis kregen.

De meid die achter de kassa zat trok een gezicht van weet ik veel.
Ze heeft toen contact gezocht met een vaste collega aan een andere kassa... En toen kreeg ze dus te horen dat ze het gratis moest meegeven.

Als deze meid nu nieuw was geweest, maar ze werkt er inmiddels al een aantal maanden dus zou hier toch zeker van op de hoogte moeten zijn.

Mijn schoonmoeder vertelde later nog dat deze meid wel vaker rare opmerkingen maakt en de zeven zekerheden ook niet lijkt te weten.

Sammie

Re: Jumbo - houdbaarheidsdatum van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:38

Gisteren bij de agrimarkt een product gevonden met tht 8 april !! :=

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 12:49

Oei dat is wel ernstig Sammie :oo

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:58

Oh ik wist dat niet, niet dat we hier een Jumbo hebben daar moet ik dan speciaal voor naar eindhoven rijden. Zijn er vaak producten te vinden van houdbaarheid tm die dag zelf?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:03

Ik denk niet dat je het omrijden eruit gaat halen hoor.. ze horen de producten in principe te spiegelen. :)

Gaat wel eens mis :')

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:04

Daantjee12 schreef:
Jumbo kassière hier, zijn enorm veel mensen die dit doen! Helaas mogen wij dit zelf niet (igg niet in eigen winkel)

Let vooral ook op rot/niet goed fruit, krijg je een vers tas mee met 5 euro aan groente en fruit ;)

Ik heb ook bij de jumbo gewerkt en hier zeiden ze idd ook de 7-zekerheden geld niet voor personeel

Maar op t moment dat jij boodschappen komt doen ben je gewoon klant en heb jij net zo goed recht op die 7-zekerheden dan wie ook
Ik heb het gevraagd aan t hoofdkantoor omdat ik altijd verschillende dingen kocht die bij ons wel eens uit t assortiment gingen
En ik t niet voor mezelf mocht bestellen
Ik vond dit vreemd ik moest t maar bestellen en n andere naam d'r bij schrijven
Nou dacht het dus niet...
Verder interesseren mij die 7-zekerheden niet als n product niet meer goed is geef ik t gewoon aan iemand en pak zelf n andere
Ook nu ik er niet meer werk
Maar ik denk als ik in n vreemd filiaal zou zijn ik wel zou roepen als ik 4de ben enz

In t kort samen gevat alle 7-zekerheden gelden voor zowel klant als personeel :)

Hier waren ook wat mensen die het er echt om deden om gratis producten te krijgen of 4de in de rij
Hier was iedereen d'r ook alert op zeker de 4de in de rij en werden de Cassieres ook al gewaarschuwd dat ze in de winkel waren met of zonder scanner met mande of winkel wagen
En dan werd d'r altijd voor gezorgd dat kassa's genoeg open waren

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:12

silvericathy schreef:
ik vraag me inderdaad wel af hoe dat met 4 wachtende in de rij gaat.

heb dit al een aantal keer zien gebeuren bij andere mensen, maar personeel komt steeds met een reden aanzetten waarom het nu niet geldt.

laatst drie kassa's open inc servicebalie, overal staat iemand die aan de beurt is en vervolgens drie mensen te wachten... Mevrouw komt aanlopen en roept: ben ik nu de vierde in de rij, en krijg ik nu alles gratis.

Personeel geeft aan dat een andere kassa ook opengaat...(collega komt net aanlopen) en het helaas niet geldt.

dingen die ik al gehoord heb:
-het is nog vroeg, er is niet voldoende personeel.
-de geholpen klant loopt net weg, dit maakt u de derde wachtende.
- andere kassa gaat ook open, mijn collega komt eraan.
- servicebalie is ook open (was niemand aanwezig)

Zo werkt het dus niet sta op je strepen
4de is 4de
Als er een cassiere aan komt lopen terwijl jij al in de rij staat ben je 4de want er is op dat moment niets open dus krijg jij je boodschappen gratis
Service balie is geen kassa (zie borden/blokken boven de kassa's) en geld dus ook niet
Ook als er geen cassiere achter de kassa zit of geen op de scan staat en jij komt en alle kassa's zijn dicht hoor je je boodschappen gratis te krijgen

Hier hadden ze er nog wel n handje van om service balie en scan samen te doen en als cassiere dus op de service balie helpt is er geen scan open en hoor je dus de boodschappen voor niets te krijgen

Bovenstaande excuses zijn allemaal onzin
Als jij aansluit en die klant die geholpen word moet bv nog t bonnetje voor worden uit geprint is dat nog altijd de geholpen klant ben jij dan 4de wachtende dus de 5de in de rij heb je gewoon recht op je boodschappen

Indien zij met smoesjes komen en je weet dat je zeker 4de bent bon laten uitprinten en je melden op de jumbo Fb
9vd10 keer lossen zij het voor je op maar dan moet je wel je bon hebben

Hier krijgt het personeel niet op hun "flikker"
Kijk als je het nu met regelmaat hebt en dan spreek ik over n paar x per week zal er heus wel wat van gezegd worden
Ik ben eerlijk je telt niet continu je klanten zeker niet als het druk is dan ben je gewoon bezig
Als je een klant aan t helpen bent en dus aan t scannen bent en je maakt n praatje en er sluiten ineens 2 mensen aan terwijl d'r net ook al 2 stonden ben je dus te laat
Gevalletje oliebol happends

Hier krijg je zonder pardon dan je boodschappen voor niets mee

Als het goed is hebben alle medewerkers een 7-zekerheden cursus gehad al dan niet via de pc
Dit moet namelijk voor je begint met werken moet je via internet en n vouchercode een soort "diploma" halen voor de 7-zekerheden die voor jou afdeling van toepassing zijn
Ook word er ik dacht 2/4x per jaar voor alle medewerkers een dag georganiseerd waar je aan moet deelnemen (is ook betaalt) waar je een 7-zekerheden training krijg iemand komt dan die voorbeeld situaties crieert enz bv die gene is de lastige klant en jij moet het gaan oplossen voor die klant
En veel theorie over de 7-zekerheden

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:35

Sammie schreef:
Ik denk niet dat je het omrijden eruit gaat halen hoor.. ze horen de producten in principe te spiegelen. :)

Gaat wel eens mis :')

Oh nee dat was ik niet van plan hahaha maar als ik er een keer toevallig wel ben!

FV_Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:40

Sammie schreef:
Gisteren bij de agrimarkt een product gevonden met tht 8 april !! :=

Hier laatst bij de AH flesjes drinken met datum 09/2015 :roll:

En minstens zo erg was de lauwe reactie van het personeel erop.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:55

Laatst nog een tas vers meegekregen, meerdere mandarijnen zagen er niet heel jofel uit. Wel een net meegenomen, had ik niet moeten doen, na 3 of 4 dagen de helft alsnog weg kunnen gooien.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:49

Ik ben vorig jaar achter de zekerheden gekomen toen ik er een korte tijd heb gewerkt.
Wat een verschil met andere winkels zeg!
Ik kom net van de Albert Heijn en zag dat de Yakult 35% korting had, maar die moet vanavond nog op. Maar ze gooien het liever weg dan dat ze er nog extra korting op geven.. 50% ofzo was wel leuk geweest.. Daarnaast ook een paar aanbiedingen niet meer in de winkel liggen en alle verse broodjes waren op. Ik ben de winkel maar weer uitgelopen zonder iets en naar de Jumbo gegaan..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:55

Dat klinkt leuk, maar het zijn jumbo's waar ze geen enkele korting geven op die producten (tenzij je er zelf(!) meekomt) en ik weet van jumbo's waar ze het gewoon een (en voorheen tot twee) dag(en) van te voren al weggooien ipv een kortingssticker of gratis meegeven.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:15

Sammie schreef:
Dat klinkt leuk, maar het zijn jumbo's waar ze geen enkele korting geven op die producten (tenzij je er zelf(!) meekomt) en ik weet van jumbo's waar ze het gewoon een (en voorheen tot twee) dag(en) van te voren al weggooien ipv een kortingssticker of gratis meegeven.

Daar heb je gelijk in, ze gooien alles wel erg snel weg en er worden maar weinig kortingen gegeven.
Geef gewoon een flinke korting op die producten en gooi het niet weg..

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:06

Kaart een keer bij de Dirk een pak sultana gekocht. Kom thuis eet vriendlief ee een pakje uit. Beetje slof.... Kijk op de datum was hij 4!! Maanden over de datum! Mailtje gestuurd en paar dagen later gebeld door de manager met excuses en kon een tas ophalen met producten! Daar was het mij niet om te doen maar wel erg netjes natuurlijk! 4 pakken sultana in verschillende smaken en koffie, koffie filters, chocolade, thee

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:51

En vandaag alweer een ver tas Had appels nodig, zaten appels tussen die al helemaal sof waren, kon je bijna kneden...

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:07

Die vierde in de rij is ook gewoon een lachertje. Ik was de vijfde in de rij, maar mooi dat de mevrouw voor mij en ik onze spullen niet gratis kregen.

Wel gemeld bij de kassiere en de filiaalmanager, maar nee. En dat snap ik niet. Je hebt een actie, zorg dan ook dat die actie uitgevoerd wordt. Ik kom echt niet voor gratis spullen, maar ze afslaan doe ik ook niet. We hebben er nog wel even wat over gezegd op de FB van Jumbo :).

Het komt echt vaak voor dat die regel niet uitgevoerd wordt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:09

Melden bij hoofdkantoor Jumbo :j De lokale jumbo's moeten zich gewoon naar de regels van het hoofdkantoor schikken, anders hadden ze zich maar niet bij de formule aan moeten sluiten :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:10

Sammie schreef:
Melden bij hoofdkantoor Jumbo :j De lokale jumbo's moeten zich gewoon naar de regels van het hoofdkantoor schikken, anders hadden ze zich maar niet bij de formule aan moeten sluiten :)

Het is alweer ruim een half jaar geleden, dus dat heeft geen zin meer :P.

Maar gezien de reacties komt het vaak voor dat producten niet gratis meegegeven worden bij die wachtrij.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:13

Boras schreef:
Ik vind niet dat ik het produkt moet vinden.
Ik heb bij jumbo dan ook al vaker produkten in mijn hand gehad die echt over datum waren. Slecht.
Houden ze dat zelf niet goed bij? Die indruk heb ik inmiddels.

Ik heb meer sympathie voor supermarkten die het produkt uit zichzelf tijdig afprijzen.
Dat geeft vertrouwen dat ze zelf de houdbaarheidsdata in de gaten houden en te oude produkten op tijd weggooien. En niet pas als een opmerkzame klant ermee komt.

Zal ik eens vertellen dat ik een week of drie terug erachter kwam dat een potje knoflookmayonaise, die vriendlief de zaterdag ervoor had meegenomen, een houdbaarheidsdatum had van 2014... Not kidding. Laat me je wel zeggen, hij was echt niet normaal zo zuur. Ik stond écht paf, en dus voortaan mooi even controle op houdbaarheidsdatums als ik al shop bij de Jumbo.
Wilde bij teruggaan geen scene schoppen bij de nog jonge baliemedewerkster, kreeg ook gewoon mijn geld terug, maar eigenlijk vind ik het een gigantische schande voor zo'n filiaal

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:15

2014 is wel heel erg ja. Dat een dergelijke fout een keer gebeurd bij het spiegelen, maar in dit geval twee tot acht keer :')

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:25

Sammie schreef:
2014 is wel heel erg ja. Dat een dergelijke fout een keer gebeurd bij het spiegelen, maar in dit geval twee tot acht keer :')

Dat vonden wij dus ook. Kan het ook niet zelf in de kast hebben laten staan zo lang, want ten tijden van de houdbaarheidsdatum woonden wij hier nog niet eens :'). Ik ging wel bijna over mijn nek, want ik had voordat we achter de datum kwamen, al geproefd hoe zuur hij was.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:00

Sammie schreef:

Die eerste zin is helemaal waar! Maar het laatste stuk echt niet. Wij hadden als C1000 ondernemers geen keuze, we werden Jumbo :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:34

Dat lijkt mij logisch als je formule overgenomen wordt door de Jumbo :) losse vestigingen mogen zich (bijna) altijd aansluiten bij een andere formule. Zo zijn er ook C1000's bijv. Emte, spars en AH's geworden omdat er al Jumbo's waren.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:37

LesleyxLinn schreef:
Daarnaast ook een paar aanbiedingen niet meer in de winkel liggen en alle verse broodjes waren op. Ik ben de winkel maar weer uitgelopen zonder iets en naar de Jumbo gegaan..

Bij de ah kan je dan een bonnetje uit laten schrijven waarmee je het product alsnog met korting kan krijgen als het er wel weer is.

Ook leuk is het als ze vergeten de bordjes weg te halen als de aanbieding al voorbij is, ze moeten het dan namelijk alsnog wel met korting meegeven!

Heb bij de ah wel een keer gehad dat ik een product dat tot die dag houdbaar was meldde bij een medewerker, in de hoop korting te krijgen. Helaas werd het gelijk uit m'n handen getrokken, want ze mochten dat echt niet meer verkopen of meegeven :-/

Dat van die vers-tas bij de jumbo wist ik ook niet, goed om te weten :-)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:21

Sammie schreef:
Dat lijkt mij logisch als je formule overgenomen wordt door de Jumbo :) losse vestigingen mogen zich (bijna) altijd aansluiten bij een andere formule. Zo zijn er ook C1000's bijv. Emte, spars en AH's geworden omdat er al Jumbo's waren.

Als je geen eigen pand hebt, dan heb je weinig keuze :D We werden gewoon gebeld in een belronde waarin werd gezegd u behoort tot de groep Jumbo. Was voor ons wel duidelijk van te voren, maar voor anderen was het spannender.