Paard kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:24

In dit geval allemaal niet van toepassing er van uit gaande dat TS niet liegt. Gaan de daar wel vanuit kan het zijn dat ze niet eens een man heeft of een gebroken rug. Want hoe ga je dan bepalen wat gelogen is en wat waar is?

Ik hoop dat ze oke is. Ongeacht deze discussie en wat waar is.

Anoniem

Re: Paard kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:30

Niet om het een of ander, maar zoals ik het lees:

Is de TS niet echt bij de tijd van de pijnstillers ivm de pijn in de rug, wat het warrige en kinderachtige gedrag verklaart, maar heeft ze hoogst waarschijnlijk een hele zorgzame man, die gewoon heeft gezegd;

Geen gekkigheid, zolang dat jij ziek bent, mag je niet paardrijden en regel ik de verzorging van de paarden en zorgen wij voor een bijrijdster voor de nodige beweging.

Maar gaat dit niet goed genoeg naar de zin van TS (zijn we trouwens niet allemaal zo? dat alleen wij de verzorging goed kunnen doen? )
En is ze of zo labiel van de medicatie of van zichzelf, dat ze met pijn zo stront eigenwijs is dat ze dan maar op een gehuurd paard gaat rijden....
Niet om het een of ander hoor, maar dan zou ik als man, ook pisverziekend link worden, als mij dat ter ore kwam.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:32

Kunnen we misschien stoppen met conclusies trekken en gewoon afwachten? Aangezien de ene helft bokkers denkt dat het niet waar is of dat hun eigen mening gaan geven over der man :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:36

ohjajoh6 schreef:

Is de TS niet echt bij de tijd van de pijnstillers ivm de pijn in de rug, wat het warrige en kinderachtige gedrag verklaart, maar heeft ze hoogst waarschijnlijk een hele zorgzame man, die gewoon heeft gezegd;

Geen gekkigheid, zolang dat jij ziek bent, mag je niet paardrijden en regel ik de verzorging van de paarden en zorgen wij voor een bijrijdster voor de nodige beweging.

Maar gaat dit niet goed genoeg naar de zin van TS (zijn we trouwens niet allemaal zo? dat alleen wij de verzorging goed kunnen doen? )
En is ze of zo labiel van de medicatie of van zichzelf, dat ze met pijn zo stront eigenwijs is dat ze dan maar op een gehuurd paard gaat rijden....
Niet om het een of ander hoor, maar dan zou ik als man, ook pisverziekend link worden, als mij dat ter ore kwam.

Jij mist ook dat ze wel mag mesten van die bezorgde lieve man die haar geen zeggenschap geeft over wíe dat paard gaat rijden?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:40

Ik hoop dat TS nog reageert en alles oké is...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:43

Ayasha schreef:
Jij mist ook dat ze wel mag mesten van die bezorgde lieve man die haar geen zeggenschap geeft over wíe dat paard gaat rijden?

Wat ik mis, is dat ze de mestkar niet over zijn kop heen giet.....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:45

ohjajoh6 schreef:

Kinderachtig?
En dat verklaard huiselijk geweld?

Hij regelt geen verzorging, want hij voert en mest niet.
Dreigt met zelfmoord als ze zegt dat ze weg wei... ja, dat klinkt als een hele zorgzame man.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:46

De ts is er zelf bij. Ze laat het gebeuren. Voordat ik iemand mij de wet liet voorschrijven.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:51

Mijn fout!
Ik heb over het huiselijk geweld heen gelezen.

Ik las het namelijk meer, als dat ze was gaan kijken, zag dat er niet was uitgemest en het toen zelf ook was gaan doen.

Ik kan mij het boos worden met een gebroken rug en toch gaan rijden wel heel goed voorstellen namelijk.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:53

Die gebroken rug is ook al 7 jaar geleden toch? Of heb ik dat verkeerd gelezen?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:53

Knip
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 26-02-16 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:54

Desiree schreef:
De ts is er zelf bij. Ze laat het gebeuren. Voordat ik iemand mij de wet liet voorschrijven.....

Ik weet helaas hoe dat gaat en zal dan ook nooit oordelen over een ander die in die situatie zit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:56

Elin_ schreef:
Citaat:
Loveskary schreef:
Ben al getrouwd maar mijn eisen.

Geen Zeikerd.
Lief zijn.
Geen zuiperd.
Geen feestbeest.
En geen ronde ton dus geen vetzak met maatje 5xxxxxl.
Geen brompot en van dieren houden.
En daar ben ik aardig in geslaagd uhum hij vond mij haha. :j

Gewoon een boer zo plat gezegd.
Ja?
Ik vind het zo wel goed weet wel van een knappe tafel kun je niet eten.
Enne een boer is makkelijk dan is er altijd wel plaats voor een perdje niet waar.
haha ja gewoon zo :')

')

Quote van ts

Ik was ook lyrisch over mijn ex naar de buitenwereld; en weet je in goede tijden dacht ik er echt zo over.
Als iets slecht ging was dat mijn schuld en zou hem nooit zwart hebben gemaakt.
Iedereen dacht ook dat ik de ideale relatie had... helaas was dat binnenshuis heel anders.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 26-02-16 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:03

Heb je gelijk in

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:08

Dat klopt helemaal. Het komt namelijk wel heel dom over (in ieder geval, dat denk je) als je zegt dat je een vent heb die jaloers is als de pest, waar je niks van mag, die je slaat om niks, die je de grond in trapt alleen op het moment dat je terug vecht, je ophemelt en je het gevoel geeft dat hij wel heel veel van je houd en jij alles voor hem bent.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:15

Ik hoop dat het goed met ts gaat en ze nog een update komt geven.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:28

Nou ik heb alle posts vn ts gelezen... of haar leven is altijd een hell.. of het is aandacht.. doet me denken aan een tv programma.. ziektes huiselijk geweld overlijden van mensen dieren die dood gaan traumas stoornissen..

Ik hb hier een onderbuikgevoel van

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:32

Bon_charmeur schreef:
Nou ik heb alle posts vn ts gelezen... of haar leven is altijd een hell.. of het is aandacht.. doet me denken aan een tv programma.. ziektes huiselijk geweld overlijden van mensen dieren die dood gaan traumas stoornissen..

Ik hb hier een onderbuikgevoel van

Precies. En haar vage schrijfstijl doet daar nog een schepje bij op.

Ik hoop uiteraard voor haar dat ze de boel thuis op orde heeft. Maar heb zo'n gevoel dat er drank of dergelijke in spel is.

Dacht er eerst een adhd'er in terug te vinden. (qua schrijfstijl. Van hot naar haar en niets afmakend).

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:40

Of het is allemaal echt waar, ze heeft enorm veel achter de rug en gaat nu door een hele moeilijke situatie, en leest dit nadat ze haar verhaal hier heeft gedaan omdat ze het nergens anders kwijt kon.

Oordelen is snel gedaan, en kan altijd nog, maar conclusies trekken en het hier zo neerzetten vind ik persoonlijk helemaal niet netjes.

In een huiselijk geweld situatie zijn dingen niet zwart-wit, of in ieder geval in jouw hoofd niet meer. Het gaat vaak geleidelijk aan en zonder dat je het door hebt is de helft van je zelfvertrouwen al weg. En als je dan ook al een rotjeugd heb gehad, had je dat van tevoren waarschijnlijk al niet zo veel.

Zeggen 'Dat zou mij nooit gebeuren' is onzin. Riep ik ook altijd.. tot je ineens op een morgen wakker wordt en denkt 'holy sh*t'. Tot net dat ene moment komt dat het laatste beetje zelfvertrouwen wat nog ergens verstopt zat, heel hard roept dat dit echt niet meer kan.
En dan komt de lange weg om voor jezelf te kiezen, je eigen wereldje op te bouwen, en al je gedachten op een rijtje te krijgen.

En ja, jaren later denk je dan 'Hoe heb ik het toen in hemelsnaam zover laten komen?' Maar met dat soort denkwijzen verander je de realiteit niet, en met dat soort opmerkingen dus ook niet.

Lovescary, ik hoop dat alles goed met je is, dat je nu geen internet hebt omdat je niet meer bij je man thuis bent. Ben niet heel regelmatig online hier, en woon niet meer in Nederland maar, als je behoefte hebt aan praten kun je me altijd pb-en.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:49

Wat een aannames en vooroordelen!

TS, ik wil je heel veel sterkte wensen. Hoe vaak verbergen we onze echte empties niet achter een masker en mislijden we niet alleen de mensen om ons heen, maar ook onszelf. Ik snap mensen die doen alsof hun leven over rozen loopt, terwijl het eigenlijk een hel is. En ik snap ook dat je op een bepaald moment emotioneel zo op bent, dat nadenken niet meer lukt en je "stomme" keuzes maakt. Ieder mens gaat anders om met wat ie in het leven meemaakt, je kan dan ook niet over een ander oordelen, noch bepalen wat die ander moet doen, denken of voelen.

Ik wens je op dit moment vooral rust toe, rust in je leven en rust in je hoofd. En ik hoop dat je je leven langzaam maar zeker terug op de rails krijgt.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:47

Niks rottigers dan veroordeeld worden in je eigen topic terwijl je zelf even niet online bent. Kansloos, al dat geklets over of het waar mag zijn of niet.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 01:13

Oeioei, ik snap dat jullie allemaal heel bezorgd zijn en het heel goed bedoelen natuurlijk... maar ik vind het wel een beetje tricky om iemand die duidelijk zo verward is aan te moedigen om midden in de nacht een paard uit een stal te halen :=

Chiave schreef:
Niks rottigers dan veroordeeld worden in je eigen topic terwijl je zelf even niet online bent. Kansloos, al dat geklets over of het waar mag zijn of niet.

Tsja, zo raar is het toch niet dat mensen gaan speculeren? Tis niet niets wat ze allemaal zo op internet knalt.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 01:16

Jeetje ts dit klinkt niet goed!
Ga zsm hulp zoeken en van die dating site af daar heb je helemaal niets aan op dit moment
Zoek je contact er zijn zoveel bokkers die aanbieden om je te helpen aldan niet via Pb
Ga dat contact echt niet zoeken op n dating site
Ben bang dat je dan van de ene ellende in de andere valt
Zeker als je die persoon je verhaal vertelt die mannen weten als geen ander hoe ze een "labiel" persoon moeten/kunnen overtuigen om na hun te komen want daar ben je veilig enz enz
Ik zeg niet dat alle mannen zo zijn maar denk dat wel veel mannen zo zijn

Zoals ik begreep is je fjord nu weg
En jij? Ben je ook weg? Hoop het vanharte dit verdient niemand niet

Verder moeten mensen stoppen met zelf conclusies trekken! En het zou me niets verbazen als ze hier niet meer reageerd
Mijn god zeg zou me dood schamen

Dat ze warrig typt enz hoeft nog niet direct te betekenen dat het niet waar is of dat het op een ander verhaal lijkt wat op bokt stond
Bedoel het percentage van huiselijk geweld is behoorlijk aan de hoge kant!
Dat ze voor heen d'r man als geweldig, lief enz heeft omschreven hoeft niet altijd van toepassing te zijn

Ik kom zelf uit een relatie met huiselijk geweld maar echt niet dat ik dat tegen de buiten wereld vertelde hoor!
Tot het op een gegeven moment zo hoog zit en je je niet meer kunt verbergen...

De schrijfstijl is misschien anders maar denk ook eens aan emoties vooral opgekropte emoties
Medicijnen misschien in combinatie met drank
Weten jullie veel in dit soort situaties ben je tot alles in staat en zeker als je al vaker na de drank hebt gegrepen is het op z'n moment extra aantrekkelijk (ik drink overigens niet)

Lieve ts als je hulp nodig hebt stuur gerust een berichtje via Pb ook al wil je niet meer in dit topic reageren (wat ik eigenlijk wel begrijp)
Hoop dat je hier iemand vind waar bij je in elk geval je verhaal kwijt kunt!
Iemand die bv ook in z'n situatie heeft gezeten

Je bent hier welkom meid!
Hopelijk ben je nu veilig want dat is wat nu telt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 02:09

Chiave schreef:

Ik denk dat de meesten het anders wel goed bedoelen.
Het klinkt hoe dan ook alsof TS het op dit moment ontzettend zwaar heeft en overloopt van de emoties en dingen die geregeld moeten worden terwijl haar hoofd al veel te vol ziet - ongeacht wat nou precies de oorzaak is. Dat ontkent denk ik niemand. Wat veel mensen in dit topic aangeven is dat TS niet heel erg duidelijk meer communiceert. Zelf viel ik bijvoorbeeld over dat ze verschillende keren schreef dat ze helemaal niet meer at, en een paar pagina's later bleek dat ze wel at, alleen bepaalde dingen niet.
Natuurlijk gebeurt die inconsitentie in the heat of the moment, maar het is wel een duidelijke wenk naar de TS dat ze juist op dit moment zichzelf enorm zou helpen als ze even stilstaat bij wat ze tegen mensen zegt. Om de juiste hulp te krijgen, zul je duidelijk moeten aangeven wat je op dit moment nodig hebt. Dus niet zeggen dat je al dagen/weken maanden al niets meer eet, want je hebt geen eetprobleem en wilt daar dus ook niet voor behandeld worden. Hetzelfde geldt voor als je wilt weten of het een slimme zet is als iemand je pony komt ophalen; het is dan wél belangrijk als je meteen zegt of dat een oude kennis is, boyfriend material of iemand die je alleen online hebt gesproken op een relatiesite. Gooi je er zomaar iets uit, dan kun je zomaar advies krijgen wat absoluut het tegenovergestelde is van wat mensen je eigenlijk zouden willen geven, als ze de échte waarheid kennen.

Natuurlijk is dat lastiger als je overloopt van de emoties, maar juist in deze situatie is het van levensbelang om echt heel goed na te denken over wat je doet en zegt. Iets anders kan ze zich op dit moment even niet veroorloven, hoe hard dat ook is.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 05:24

Waar woon je TS?

Mocht het veranderen wat betreft die vriend en je katten, zijn ze hier ook altijd welkom, totdat je zelf een plekje hebt waar ze bij je kunnen wonen.

Ik heb mijn rug ook gebroken gehad, al dan recenter. Maar alsnog, het is bij mij ook nog altijd goed pijnlijk, dus ik kan me je pijn een beetje voorstellen. Ik hoop dat de pijn morgen wat beter is.

Maar goed, wat nu... De katten en Fjord zijn geregeld, maar jij dan? Als je hem morgen verteld dat het paard is opgehaald, krijg je dan geen slaag van hem? Als hij je al slaat om een ritje in de Drunense Duinen. En sowieso, hoe verder... Ga je morgen bij hem weg, hoe ga je dat doen, waar moet je heen, hoe ga je het financieel doen?

Je hebt heel wat obstakels om overheen te komen... Maar het is niet onmogelijk!! Als je niet meer bij deze man wilt zijn, dan moet je bij hem weg, hoe moeilijk dat ook kan zijn. Je hoeft dat ook niet alleen te doen. Je hebt instanties die kunnen helpen bijvoorbeeld. Er zijn manieren om uit deze situatie te komen en onafhankelijk te worden, zodat je zelf en voor jezelf een mooi leven kan opbouwen, waar je niet wenst dat je ongeluk je gedood had en waar je je niet zo ongelukkig in voelt.

Alleen wat nu? Hem vertellen van je paard en een scheiding, ik vrees een beetje voor je veiligheid.

Je veiligheid is nu prioriteit. De dieren zijn/worden geregeld, ik snap hoe belangrijk huisdieren zijn. De dieren zijn gelukkig straks veilig bij die vriend. Maar nu moet jij ook veilig zijn. Ik vind dat je morgen eigenlijk al je spullen moet pakken en ergens heen moet gaan. Desnoods met iemand erbij, als je bang bent dat hij je niet laat gaan of agressief word, en desnoods met de politie erbij.

Wat vind jij? Of wil je morgen nog niet weg? Ben je niet bang voor nog meer mishandeling?

Laat je trouwens niet afschrikken door de negatieve reacties in dit topic. Dit komt omdat er gewoon op Bokt al veel topics zijn geweest van vrouwen met zulk soort problemen waar de waarheid niet werd gesproken. Zelfs een topic waar tientallen bokkers een dakloos iemand bij hun thuis lieten overnachten, bokkers hielpen bij het vinden van een woning, bokkers zamelden spullen in zodat ze een inrichting had, bokkers leenden haar zelfs geld en alles dat... En daarna verdween ze spoorloos en bleek het verhaal dat ze had verteld ook niet helemaal waar. Dat laat een deuk achter in het vertrouwen.

Mensen zijn dus sceptisch, als in, ze geloven niet zomaar alles. Ze stellen dus vragen, soms moeilijke en vervelende vragen, soms ongepast en toch iets te hard. Maar ze doen dit niet om wreed te zijn, om jouw te pesten of omdat ze jouw niet niet mogen, maar ze doen het uit bescherming. Voor zichzelf en andere bokkers. Zodat een situatie zoals bovenstaande niet weer voorkomt en zodat bokkers gewaarschuwd zijn dat helaas niet iedereen even eerlijk en dat mensen soms liegen om of aandacht, om geld, om wat dan ook.

Een deel zal je geloven, een deel dus niet, een deel zal twijfelen. Het is een groot forum, veel mensen, dat kan gebeuren.

Maar dat is niets persoonlijks tegen jouw. Dus als je de waarheid spreekt, je weet zelf dat je dat doet, en dat is het belangrijkste.

Dus blijf gewoon posten in dit topic, laat niet wegjagen, want er zitten zoveel mensen op dit forum en iedereen heeft wel ergens kennis van en kunnen jouw helpen met advies over bijvoorbeeld een scheiding, over welke instanties jouw kunnen helpen. Dus blijf hier wel hangen oke :).