Afzeik topic: Waarom dumpte je je ex?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jooproo

Re: Afzeik topic: Waarom dumpte je je ex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:45

Ik heb geen idee wie het heeft uitgemaakt, maar dat kwam door ruzie die voornamelijk digitaal plaatsvond (voornamelijk op bokt ;)) en toen was het gewoon klaar. Was ook maar 1 maand een relatie, dusja. Achteraf nog een wonder dat ik het een maand heb volgehouden

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 00:59

Mijn meest recente break-up is vanaf de andere kant geweest, echter had ik dat zelf al veeeeel eerder moeten afbreken. Je kon niet op hem bouwen, loog over dingen, handtastelijk, stond nooit voor me klaar en wou in geen enkel opzicht rekening met mij houden. Uiteindelijk durfde hij na 2 jaar het lef te hebben mij de deur uit te bonjouren met 'ik zoek iemand beter' en hij ging wel even feesten de hele zomer en andere vrouwen 'doen'. Prima, veel plezier en geluk ermee :+

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 01:21

poetser schreef:
Hopelijk is deze vraag niet te offtopic, maar waarschijnlijk wel.

Hoe hebben de dames die ook van die waardeloze, agressieve, onhygiënische zakken hebben gehad, uiteindelijk de stap genomen om toch weer een relatie te beginnen? Hoe hebben jullie die fijne mannen gevonden en vooral, hoe hebben jullie het vertrouwen gekregen om weer samen te gaan wonen? Ik ben zelf namelijk momenteel bewust single omdat ik gewoon niet meer durf.

Nou ik durfde het met de laatste dus aan om de stap te zetten maar hij wordt er ongelukkig van om met mij te zijn. Kan ik hem ook niet geheel kwalijk nemen. Dus ik kies er nu voor om niet op zoek te gaan naar een ander en gewoon aan mezelf te werken :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 01:34

Fijn om te lezen.
Ik heb ook een relatie achter de rug met nogal complicaties, heftige trauma's.
Iets met een verleden wat hem ontzettend dwars zat, en dat had nogal gevolgen, emotioneel ook zeer onstabiel.
Dat is na 2 jaar ook daarop stuk gelopen.
Ook vrij krampachtige gedachtes nav afkomst en geloof.
Op vage wijze was ik ook altijd degene die fout zat volgens hem, terwijl het vooral zijn soms vreemde gewoontes en issues waren die problemen gaven.
Gevolg: ik had het idee dat ik degene was die het totaal verkloot had, terwijl ik echt alles maar dan ook alles voor hem over had.
Ik ben nooit boos geweest ook, echt nooit maar toch was het niet genoeg.
Daarbij was ik met mijn 58 kg en 1,67 toch niet mooi genoeg en wilde hij dat ik zou worden wie ik gewoon niet ben.
Hij spiegelde zijn eigen onzekerheden op mij, hij was nl bijvoorbeeld best flink bang om te zwaar te worden en was daar flink onzeker over.

Het gevolg:
Ik wil wel weer een relatie maar durf gewoon niet goed.
Bloed zweet en tranen in iemand stoppen, knokken met alles wat je hebt en met een telefoontje gedumpt worden na het besluit dat we zouden gaan samenwonen.
Jezus dat was een klap! Ik heb hem niet eens meer gezien na dat telefoontje en mijn laatste beeld is dat hij blij zijn huis verliet naar zijn werk.
Ik heb de boel opgeruimd en ben daarna naar huis gegaan 300 km verderop, daarna gewoon klaar, exit, nooit meer gezien.
Nu ben ik bijna 1,5 jaar verder, maar het eerste jaar was gewoon verschrikkelijk.
Hoe kun je in godsnaam verder als je laatste ervaring geweldig was met iemand?
Lastig zeg ik je, en nog kan ik het heel moeilijk vinden.
Ik ben nu dus heel bang dat ik weer zo vreselijk gekwetst wordt, en ik weet niet of ik dat aan kan. *slikt even*
Mijn grootste angst is ook iemand te treffen die me weer out of the blue zo kwetst.
Ik denk dat dat echt een nieuwe vriend behoeft die mij wel de ervaring geeft dat iemand wel stabiel kan zijn, en mij wel het vertrouwen kan geven.
Ik ben ook gewoon bang geworden om dingen fout te doen.
Het gekke is dat ik zo gewoon echt niet ben van mezelf, ik was altijd vrij en blij.
Nu ben ik een stuk behoudender geworden.
Momenteel ben ik voorzichtig op en af online op datingsites aan het kijken, maar zo zie ik het zitten en zo denk ik alsjeblieft niet. -O-
Ik heb besloten er mee te stoppen, gebeurt het is het fijn gebeurt het niet dan niet.
Zelf heb ik door al bijna 9 jaar ziek te zijn ook andere bagage als de gemiddelde 23 jarige, wat het niet makkelijk maakt.
Ik ben geen feestbeest, en ik mis gewoon iets, mede aan levenservaring bij de meeste mensen van mijn leeftijd.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 04:27

eenitraM schreef:
Nu is mijn vraag: waarom werden jullie gedumpt :')

Omdat m'n ex de druk van haar familie niet meer aankon nadat de hel losbarstte omdat we verloofd waren.
Oh en ze twijfelde schijnbaar al een paar weken, maar sprak er niet over en liet niets merken dus voor mij kwam het als een klap in m'n gezicht. -O-
En toen we na tussenkomst van een vriendin een bedenktijd hadden afgesproken van een week stond ze de volgende dag weer op de stoep om me te dumpen en was nog verbaasd ook dat ik de jaarwisseling niet meer met haar wilde vieren. 8)7

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 07:50

No 1 omdat hij zelf een egoïst was.
No 2 omdat hij gokte en loog.
No 3 omdat hij vreemd ging en na confrontatie ermee mij sloeg.
Helaas heb ik hem helemaal na die klap verrot geslagen en zijn en mijn ouders gebeld dat ze hem komen komen halen.

No 4 heb ik gehouden dat is een schatje al bijna 20 jaar

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:59

xDenies schreef:
Boompje1985 schreef:
Omdat ie al een half jaar vreemd ging met een 16 jarig meisje... Hij was toen 29 jaar en heeft mij nadat ik de relatie verbroken had nog 1,5 jaar gestalkt... _-:( 8)7

|o :?

Ja ik kwam er achter toen hij zijn tel thuis had laten liggen ik las allemaal hele foute smsjes, toen ik ze op heterdaad betrapt had kwam de aap uit de mouw en gaf hij toe dat het al een half jaar bezig was. Toen heb ik de relatie verbroken en dat kon hij niet bevatten/los laten en heeft mij nog 1,5 jaar gestalkt... Tja je hebt mannen en eikels mijn ex valt onder de laatste categorie :j

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:00

Oh my god wat een heerlijk topic! De relatie is bij mij al 3 jaar over en ik ben inmiddels 2 jaar verschrikkelijk gelukkig met mijn huidige vriend, maar de haat zit nog diep. :')

Het was een complete nietsnut, deed niks met zijn leven, wilde niks, was te dom om te poepen, belde 3 van de 5 werkdagen met een smoesje af of kwam later terwijl hij gewoon in bed lag, zoop zich altijd te pletter en was nog lelijk ook. Dat liefde blind maakt heeft nog nooit zoveel betekenis gehad, terwijl ik als mensen het me vroegen tijdens mijn relatie waarom ik met hem was ik zelf het antwoord ook niet wist, gevalletje verlatingsangst denk ik. Of een 3-jarig moment van complete verstandsverbijstering. Hij was voor geen meter te vertrouwen maar op dat moment wil je iemand altijd graag geloven, achteraf is hij talloze keren vreemdgegaan. Bijna maandelijks krijg ik weer een nieuw verhaal te horen (nog steeds! vandaar dat de haat zo diep blijft zitten denk ik haha) en kwam ik erachter dat hij achter mijn rug om regelmatig harddrugs gebruikte terwijl ik verschrikkelijk anti-drugs ben en hij dat ook wist. Uiteindelijk is ie verder gegaan met een meisje waarmee hij al een poosje vreemdging (achteraf), heeft hij haar ook meerdere keren bedrogen, en is hij inmiddels bij relatie 5 ofzo na mij aangekomen waar hij -wat ik hoor van vrienden- mee is gegaan omdat hij op dat moment geen woning had, vanaf dag 1 bij haar is ingetrokken en na 5 maand ofzo was ze zwanger van hem. Lekker kansloos verhaal dus. :Y)

Best fijne karma dus allemaal. Vooral omdat ik juist na hem mijn leven heb omgegooid en overal waar hij me in remde met zijn niks kunnen/willen/doen wat van mijn leven heb gemaakt, en hij ondertussen met de dag dieper de afgrond in zakt.

Over het hoe je verder gaat na zo'n relatie, ik heb er best last van gehad maar vooral omdat ik me achteraf ZO schaamde dat ik zo lang bij hem ben geweest, alsof je het niet meer kunt verantwoorden naar jezelf, en ik van elke dag spijt had achteraf. Mensen zeggen vaak 'ach je hebt toch ook leuke momenten gehad', maar zelfs al hadden we die momenten dan denk ik nu achteraf, alle leuke of lieve dingen die hij ooit voor mij heeft gedaan was omdat hij zich schuldig voelde omdat hij met half Nederland vreemdging. Ik weet niet of ik mezelf kan vergeven dat ik ooit zo blind en dom ben geweest, maar juist deze relatie heeft me zo ontzettend veel geleerd, nu weet ik namelijk precies wat ik allemaal niet wil in een relatie, dat ik mijn standaard en principes hoog moet houden, en pik ik helemaal niks meer. Mijn huidige vriend kwam ik per toeval tegen, en stiekem was hij een experimentje om eens te zien wat er zou gebeuren als ik vanaf dag 1 zou zeggen wat ik wel en niet zoek in een relatie, wat mijn principes en waarden zijn, en juist omdat ik zo was is hij voor me gevallen, want zo'n meid had hij nog nooit ontmoet. Ze waren altijd zo makkelijk en ze deden alles maar voor hem en alles wat hij wilde, en dit was ineens een uitdaging.

Een hoop haat dus nog, en het is jammer dat ik er nog steeds zo vaak mee wordt geconfronteerd (kennelijk denken mensen dat ik het leuk vind om nog verhalen van tig jaar geleden te horen :') ) maar ik heb er verschrikkelijk veel van geleerd en ben nu gelukkiger dan ooit. Ik weet niet of ik de persoon zou zijn die ik nu was als ik die ervaring niet had gehad, al had ik het achteraf natuurlijk liever niet meegemaakt.

Oh ja, en even een lekker arrogant momentje, z'n nieuwe vriendin is nog een trol om te zien ook :D

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:17

poetser schreef:
Nummer 2: Had hem betrapt op een datingsite, hij deed dit af als amusement en heb dan maar eens met een fake profiel een seksdate gemaakt met hem en ter plaatse gedumpt
)

Zit ik hier op mijn werk... spuug ik bekant mijn koffie tegen het scherm!
_/-\o_ :')
Meest briljante oplossing ever!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:22

Volgens mij wordt dit echt zo'n topic, waarin mensen elkaars ex gaan herkennen. Of nu een andere bokker's vriend is etc...

hahahaha ik blijf meelezen :P

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:25

Mijn ex ging nog te veel met zijn ouders om, zij regelden alles, ze kwamen elke dag langs om gek van te worden !

We zijn uiteindelijk uit elkaar gegaan omdat hij mij geslagen en bedreigd heeft met zijn jacht geweer (had op mijn auto geschoten ..) Politie en alles er bij maar zijn ouders hadden hem goed in gedekt, ik kwam over als de zeur die loog ...

Nog een paar keer daarna kwam hij achter mij aan, hij miste mij zo, stond te janken waar mijn ouders bij waren ...

Hele slechte ervaring.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:26

Nikki schreef:
Volgens mij wordt dit echt zo'n topic, waarin mensen elkaars ex gaan herkennen. Of nu een andere bokker's vriend is etc...

hahahaha ik blijf meelezen :P

:j :')
Bij Sommige denk ik echt hu ben je ook met m'n ex samen geweest ofzo :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:12

Jeetje wat een verhalen zeg. Wat zijn mannen toch engnekken :')

Zelf heb ik nooit echt iemand gedumpt. Ik daarentegen ben keer op keer gedumpt :+ Ik heb een gekke hang naar nare, dominante mannen en nee, dat is geen goed idee. Oudere mannen, bezette mannen en grofweg psychotische mannen zijn de revue al gepasseerd.

Waarbij de laatste (docent op een middelbare school) tijdens de seks in m'n oor fluisterde "Het is helemaal niet erg als je zwanger wordt hè, dat vind je lekker, helemaal niet erg, zwanger worden..." :7 En daarna "Ik heb vorige week seks gehad met een leerling van me, ze was nog maar 17, super geil..." Say what >;) ?

Gek genoeg heeft hij toch mij gedumpt i.p.v. andersom.

Ach ja, ik was/ben een voetveeg :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:16

Ah Merel ik herken dit zo :') Ik trek altijd gekkies aan op een of andere manier, die mij als stront behandelen maar die ik helemaal het einde vind _O-

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:24

Haha debiel hè!? Wat is dat toch met die mannen dat we daar zo massaal voor vallen...

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:27

Uhmm tja waarom? Meerdere redenen die meespeelde:

- Hij bleek stiekem drugs te dealen, nadat dit uitkwam kwam hij met allerlei zielige verhalen.
- Ik was zijn eeuwige gelieg meer dan zat.
- Als we ergens ruzie over hadden zei hij niks meer en ging z'n hoofd naar beneden, hij moest ook altijd bijna huilen als ik zogenaamd boos naar hem keek.
- Hij behandelde mij als een "prinses" maar werd daar gillend gek van, hij vond alles goed en was eigenlijk te lief.
- En het laatste hij werd op een gegeven moment bijna obsessief, elk uur kreeg ik een app hoe het met mij ging, waar ik was en wat ik aan het doen was 8)7

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:33

wyoming schreef:
Hij was computerverslaafd, zat elke vrije minuut die hij had achter de computer en we deden daardoor ook niks meer samen.

Deed niks in huis, alleen maar zooi maken.

We leefden als broer en zus samen.

Exact dit.
En in de periode dat ik overwoog om hem buiten te gooien, kwam ik mijn huidige vriend tegen en was de keuze snel gemaakt!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:35

Ex 1: Omdat hij mij niet uit de auto liet toen ik opmerkte dat hij gedronken had en vervolgens de auto met 110 km/u frontaal tegen een boom parkeerde.

PreHungaro

Vaak kom je er pas achter hoe slecht je huidige relatie is als je een ander tegenkomt die wel de ware blijkt te zijn. Ik denk dat dit ook de grootste reden is dan veel mensen vreemd gaan... <3

PreHungaro

SaskiaKa schreef:
Ex 1: Omdat hij mij niet uit de auto liet toen ik opmerkte dat hij gedronken had en vervolgens de auto met 110 km/u frontaal tegen een boom parkeerde.

Jeetje |( Heb je er iets aan over gehouden?

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:38

Myrthee_ schreef:
1. Ik mocht niet alleen naar onze gemeenschappelijke vrienden.

2. Constant ruzie over niks

3. "Je hebt het zo druk, misschien moet je je paard weg doen.."

Nouja, die laatste was de druppel. Paard was er eerst dus paard blijft :wave:

Wow er zijn dus meer van dat sort mannen :n . Hier precies hetzelfde als bovenstaande!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:42

Ik dumpte mijn ex omdat hij een kind verwekte bij mijn beste vriendin...
Die uiteraard ook geen vriendin meer is :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:43

SaskiaKa schreef:

Mijn hemel.....
Dat is geen l.ullige snelheid. Hebben jullie daar iets aan over gehouden?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:44

keeyzie schreef:
SaskiaKa schreef:

Jeetje |( Heb je er iets aan over gehouden?

Yep. Het is inmiddels 22 jaar geleden en ik kan me niet herinneren hoe het is om een dag nergens pijn te hebben. Dit heeft me overigens nooit tegengehouden om alles te doen, maar het is wel ongemakkelijk.
Ook kon ik volgens mijn gynaecoloog vanwege de interne schade nooit kinderen krijgen. Als door een wonder 15 jaar na het ongeluk toch zwanger geraakt (op mijn 35e) en moeder van een prachtzoon. Maar had liever eerder aan een gezin begonnen om te proberen om nog een kindje te krijgen. Nu blijft het bij één. Hij is alles wat ik me kan wensen, maar ik had hem graag een broertje of zusje gegund. Vanwege de extreem strenge controle tijdens mijn zwangerschap en de gevaren ervan voor mijn lichaam alsmede mijn leeftijd, wil ik geen risico's nemen. Ik ben dankbaar voor wat ik heb :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:45

Wat een BRILJANT topic!

Ex 1. zijn vader probeerde onze asbest garage in de fik te steken onder het mom van die moet toch weg en ik zag niet dat hij daarmee bezig was. Ik zag alleen brand en een kerel in mijn tuin lopen. Ik was alleen thuis, dus heb de politie en brandweer erbij gehaald. Dikke zeik daarom gehad, waarom ik aan de buitenwereld dit had bekend gemaakt. Ik weet niet meer of hij diegene was die het uitmaakte of ik maar dit was in ieder geval de druppel. Zielig figuur was het, echt nog een kind.

ex 2. 6 jaar mee samen geweest en na 8 maanden huwelijk is het stuk gelopen om meerdere redenen:

Dronk gruwelijk veel als we gingen stappen en liet mij uiteindelijk alleen achter in de kroeg. Hij had een talent om zomaar te verdwijnen zodat onze gezamenlijke vrienden mij vaak naar huis brachten. Een meisje alleen over straat is nou eenmaal geen goede optie.

Hij was het eens met zijn moeder toen die zei dat ik nooit een goede moeder zou kunnen worden voor zijn kinderen. ZIJN KINDEREN, poept hij die appelflap zelf uit? Even voor de duidelijkheid, wij hadden geen kinderen, allebei niet.

Hij dacht dat ik vreemd ging als ik met vriendinnen wat ging doen, of als ik voor mijn werk weg moest. Hij dacht dat ik er weet ik hoeveel vriendjes op na hield en dit is allemaal begonnen na ons huwelijk.

Hij leefde voor zijn computer, toen het uit was en de spullen verdeeld moesten worden smeekte hij me in tranen of hij please zijn computer mocht houden.

Toen ik terug kwam van een beurs voor mijn werk kon hij alleen maar schreeuwen waarom ik die dag niet voor het eten had gezorgd.

Nadat we gescheiden waren heeft meneer me zo zwart gemaakt dat ik me nu nog ongelukkig voel in mijn eigen dorp. Van onze gezamenlijke vrienden zie ik niemand meer, hij heeft allerlei leugens verteld over mij. En na mij heeft hij in een jaar tijd 7 vriendinnen gehad waaronder onze buurvrouw. Ik heb zoveel haatgevoelens voor hem, niet normaal..

Nu ben ik alweer 3 jaar SUPER gelukkig met mijn huidige vriend, die ik overigens via mijn ex ken. Hij is dol op mijn katten, op mij, we delen dezelfde passies en maak mijn dromen waar. Dit is de eerste waarbij ik me niet hoef aan te passen, en dat is best wel wennen. Onbewust heb ik best wel een tik gehad van de andere 2 relaties.