Relatie hangt aan een zijden draadje..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:20

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:44

Toch vind ik het knap dat jullie op zo'n jonge leeftijd al zo'n eind zijn gekomen met eigenlijk een heel positief doel voor ogen, namelijk een toekomst met elkaar opbouwen. Hiervoor hebben jullie allebei hard gewerkt, dingen aangepakt of juist gelaten. Dan is het moeilijk dat jullie nu tot de conclusie moeten komen dat het allemaal te snel is gegaan, voor jullie beiden.. Toch is het positief dat jullie allebei herkennen dat het te snel is gegaan en dat jullie niet helder hebben wat jullie allebei graag willen en van elkaar verwachten.

Het valt me op hoe snel (graag?) iedereen hier een mening vormt, de conclusie trekt dat jouw vriend waardeloos is en vervolgens zijn 'gedrag' ook nog projecteren op zichzelf of hun eigen relatie. Ik hoop dat adviezen, hoe goed bedoeld ook, niet leidend zullen zijn voor jou uiteindelijke keuze.
Wat betreft advies van mijn kant, zou ik wat objectiever gaan kijken. Ga voor jezelf op zoek naar de oorzaak van dit probleem, kijk hierin naar het aandeel van jullie allebei. Ga met elkaar in gesprek wanneer je voor jezelf duidelijk hebt wat er moet veranderen en ga dan bekijken of jullie elkaar daarin tegemoet kunnen en willen komen. Het is geven en nemen in een relatie. Van beide kanten zullen dingen gezegd en gedaan worden waar je achteraf niet direct heel trots op zult zijn. Maar juist door deze dingen bespreekbaar te maken, leer je elkaar beter begrijpen en kan je met elkaar groeien. Wanneer dit niet lukt, kan je er altijd voor kiezen om hem een brief te schrijven.

Ik ben het er zeker mee eens dat hij een misser heeft gemaakt door een dergelijke uitspraak te doen over jouw aankomende operatie. Dergelijke dingen en uitspraken hoeven ook niet goed gepraat te worden, maar je kan wel met elkaar in gesprek gaan en achterhalen waarom hij dit heeft gezegd. Wellicht is hij wel heel erg bang voor alles wat er komen gaat en heeft hij zich heel ongelukkig geuit terwijl hij het niet kwetsend bedoelde.

Gun jezelf de rust en de tijd om te relativeren en helder te krijgen voor jezelf wat jouw wensen zijn, op welke manier hij jou daarin tegemoet kan komen en wat jij verder van hem verwacht in jullie relatie.

Wat betreft brood smeren voor vriend/man, ik snap nooit zo goed wat het probleem is. Wanneer je samen naar tevredenheid 'afspraken' hebt gemaakt en dit evenredig hebt verdeeld, is het toch niet erg wanneer je je partner tegemoet komt door zijn brood te smeren als hij hier veel waarde aan hecht?
Ik smeer 's avonds ook het brood van mijn vriend. Elke avond dat ik thuis kom heeft hij ervoor gezorgd dat er een verse en gezonde warme maaltijd klaarstaat. Tafel gedekt, glas drinken erbij en alle boodschappen voor de komende dagen zijn gedaan. Mij hoor je niet klagen. :D

Voor jou in ieder geval veel sterkte en wijsheid gewenst. Blijf een beetje bij jezelf en zorg goed voor jezelf!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:41

Deze jongen is niet volwassen. En zonder goede reden zal hij dat ook nooit worden. Niet onaardig bedoeld maar die reden geef je hem niet TS. De discussie over wel of geen boterhammen smeren was al zowat te veel voor hem en veel meer verantwoordelijkheid durf je bijna niet meer te vragen van hem lijkt wel. Sterker nog; je zegt wel dat je zijn moeder niet bent, maar tegelijkertijd los jij alle prolemen op (jij verhuist, jij doet je paard en je auto weg, jij vergoeielijkt zijn luie gedrag en zijn hatelijke rotopmerking door het te accepteren omdat hij 'niet lekker in zijn vel' zit) alsof je wle degelijk zijn moedertje probeert te spelen.

Je kunt wel denken dat je waardering wilt omdat je vrouw bent maar dat is niet zo; ieder mens wil waardering, bevestiging en steun; vrouwen én mannen. Op dit moment geef jij hem steun maar hij jou niet. Logisch in een ouder-kind relatie (zoals hij de relatie met mama gewend is) maar niet acceptabel in een partnerrelatie.

Nu trek je dat nog wel maar hoe moet dat op termijn? Hoe ga je het trekken als hij je ook niet waardeert en steunt wanneer jij geopereerd wordt aan je hart? Wanneer jij zwanger bent en je op je kwetsbaarst bent? Als jij een medicijnen moet slikken en daar dikker van wordt? Als je een ouder verliest of misschien zelfs een vriendin of kindje?

Inderdaad is de vraag: wie smeert jouw (spreekwoordelijke) boterhammetjes?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:52

Het komt op mij over alsof hij klaagt en klaagt en rotopmerkingen maakt over wat er allemaal niet deugt in zijn leven en jullie relatie, maar ondertussen jou de volledige verantwoordelijkheid geeft om de boel te fixen. Zie je jezelf met hem een gezin beginnen? Hij komt namelijk zo uit jouw openingspost niet over als een leuke vader die de boterhammen voor zijn kinderen gaat smeren en in het weekend om 9 uur naast de lijn staat. Of in jouw kraamweek even een tandje bijzet en zijn eigen behoeften voor even kan parkeren. (begrijp me niet verkeerd het kan best zijn dat hij dat absoluut wel is, het is puur mijn gevoel adhv jouw openingspost).
Los daarvan zou ik totaal afknappen op iemands karakter, wanneer iemand zoveel waarde zou hechten aan littekens en uiterlijke schoonheid.

Verder kan het misschien helpen om te doen alsof jouw situatie die van jouw beste vriendin is. Stel dat zij bij jou aanklopt met dit verhaal; wat zou jij haar adviseren?

"You can meet somebody tomorrow who has better intentions for you than someone you've known forever...time means nothing, character does".

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:05

Je bent veel te ver van jezelf verwijdert geraakt,
normaliter vind je jezelf terug in de ander en versterkt dit je band samen.

Jullie lijken mij te verschillend, dat blijft erg vermoeiend en frustrerend.
Lekker vasthouden aan je paard en de zaken waar je gelukkig bij voelt.
Laatst bijgewerkt door purkie op 13-02-16 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

Re: Relatie hangt aan een zijden draadje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:18

ik volg de meesten,ik geloof ook niet dat hij echt een depressie heeft.

het enige wat hij heeft is heimwee naar een moeder die hem op zijn wenken bedient,die alles voor hem doet en waar hij nooit tegenspraak hoort.

eerlijk,ik zou afstand nemen.
laat hem eens alles in zijn eentje bedenken.
want mama-die-alles-doet is heus niet zoveel beter dat het meisje die hij graag ziet.

dat moet hij gaan inzien,jij bent zijn moeder niet en jij gaat hem ook nooit zo betuttelen als zij deed.

zolang dat kwartje niet valt,zal er niets veranderen.

boterhammen smeren.
komaan zeg.

persoon A zal boterhammen smeren,persoon B zal een kopje koffie zetten,persoon C laat het bad vollopen.
we horen daar toch niet over te vallen.
zo'n dingen doe je uit jezelf of doe je niet,en als je je daar niet geroepen voor voelt,hoef je dat ook helemaal niet te doen.

jij moet alleen zorgen dat je jezelf niet verliest in al dit.
geef niet nog meer toe,dat heb je al te veel gedaan,hou voet bij stuk,en de rest hangt dan van hem af.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:26

purkie schreef:
Je bent veel te ver van jezelf verwijdert geraakt,
normaliter vindt je jezelf terug in de ander en versterkt dit je band samen.

Jullie lijken mij te verschillend, dat blijft erg vermoeiend en frustrerend.
Lekker vasthouden aan je paard en de zaken waar je gelukkig bij voelt.

Dit is zo belangrijk en zo heb ik het ook ondervonden na een mislukte relatie met een identiek exemplaar!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:40

Wat een domper voor jullie, de plannen waren zo leuk maar ook zo snel.
Persoonlijk vind ik dat velen hier je vriend erg hard aanvallen.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe oud zijn jullie?
Er is veel op jullie afgekomen waar jullie ook bewust voor gekozen hebben, maar soms kan je ook gewoon te hard gaan.
Kwa opmerking over je litteken, ik begrijp dat dat erg pijnlijk is (mijn vriend wou een tijdje geen gemeenschap na mijn bevalling, hij kon het beeld van een tevoorschijn komend koppie nog niet verwerken)
Het deed mij zeer, maar was blij dat hij eerlijk was. Zo konden we er aan gaan werken dat hij die gevoelens had.
Hoe zit het kwa dingen zoals auto, was zijn auto beter/groter/jonger/zuiniger dan de jouwe? Dan is het logisch dat er voor de zijne gekozen word,
Jij voelt je ook fijn in dat dorp, dan is dat gewoon een gezamenlijke keuze (afgesloten verhaal dus)
Het paard verkopen, was hij daar mee gekomen? Persoonlijk vind ik dat je daar je eigen keuze in zou moeten houden. Dat huishouden blijft wel liggen tot het weekend, dan kunnen jullie gezamenlijk de klussen doen. Wel is het vrij normaal dat de vrouw vele malen meer doet terwijl de man denkt dat hij heel veel gedaan heeft
(volgens mijn vriend heeft hij heel het huishouden gedaan als hij beneden stofgezogen heeft, een doekje over de wcbril en de vaatwasser uitgeruimd heeft.ik prijs hem dan ook wel rijkelijk, ahum)
Boterhammen smeren, dat vinden ze gewoon fijn, vooral als er een lief briefje tussen zit. Dit hoef je echt niet dagelijks te doen, maar zo af en toe zijn bammetjes smeren is toch ook wel een teken van genegenheid. Iets voor de ander doen.

Ik zou persoonlijk wel stoppen met zo je best doen. Dan kan je hem gaan benauwen terwijl hij het al zo benauwd heeft.

Daarnaast zowel jij als hij zijn mens, mensen maken fouten, mensen leren en mensen groeien.
Na 1 dipje iemand er meteen uitmikken vind ik ver gaan, vandaar waarschijnlijk ook zoveel scheidingen. Iedereen heeft zijn minpunten.Alleen wanneer de minpunten meer worden dan de pluspunten of zwaarder tellen zou ik de stekker er uittrekken

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:02

sterkte met de situatie ik heb je topic gelezen maar niet alle reacties. Zoals ik het lees is hij oververmoeid en gaat hij helemaal voor zn baan (iets wat ik helemaal herken bij mijn vriend) Ik heb in die periode (wat nu gelukkig minder is) meer dingen geslikt en dat altijd in mijn acterhoofd gehouden hij doet dit omdat:... nu is elke relatie anders en kan je het nooit met elkaar vergelijken maar denk dat het goed is dat jullie leuke uitjes plannen. Jullie leven langs elkaar wat je zelf ook vind. Mijn tip ga meer met elkaar praten en ga bijv naar het strand, bos of iets leuks. Ik hoop dat je het weer op rolletjes krijgt!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:14

Ik smeer ook geen brood voor mijn man hoor, die werkt ook 60 à 80 uur per week en staat op zondag om 3.00 uur op om te gaan leveren bij een bakker tot 8.00 uur.

Ik werk zelf 20 uur per week maar ik voed (bij wijze van) onze zoon vrijwel alleen op. Manlief ziet met goed geluk zijn zoon een uurtje per dag, maar het eten staat dan gereed, huis is schoon en hoeft eigenlijk niks meer te doen ook in de nacht zijn bed niet uit voor de kleine. Weet niet hoe oud je vriend is maar mijn man is 47 en die klaagt echt niet.

Als mijn man zou zeggen dat hij me niet meer aantrekkelijk vind na een operatie weet hij snel het deurgat te vinden. Ik woonde ook al bij mijn man in na 1 jaar 'verkering' en ik was nog geen 19 jaar, deed een studie, werkte en 'runde' een huishouden.

Tuurlijk hebben wij ook strubbelingen gehad maar blijven praten en niet alles opkroppen om het er in 1x volledig uit te gooien is bij ons de oplossing geweest. Therapie moet mijn man ook niks van weten.

Is er al iets meer duidelijkheid voor je TS? Wil je wel een hele dikke knuffel geven!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 00:34

Even tussendoor..

We zijn terug gekomen vanmiddag, ik ben naar mijn zus gegaan en slaap daar ook.
Eigenlijk hadden we daar nog tot morgen..

Hij is nu alleen in het huis..
Hij heeft de foto's van mijn trouwjurk gezien en brak toen, hij zei tegen zichzelf; waar ben ik mee bezig enzo.

Ik hoop zo dat hij mij gaat missen en dat hij wil dat ik terug kom..
Ben echt gebroken.
Ik wil zo graag dat hij verdrietig is om mij en dat ie wil dat ik terug kom.. Pff.. ;( ;(

Ik ga misschien morgen dieper in op de berichtjes.. Nu kan ik dat even niet..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 00:55

Veel sterkte!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 00:56

Sterkte TS.. Klinkt niet echt goed (ook jouw bericht in het tranen/breakup/liefdesverdriet topic niet...). :(:)

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 01:05

:(:) sterkte ts

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 01:10

Heel veel sterkte!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 07:41

Sterkte Nancy. :(:)
Erg vervelend allemaal, je was zo gelukkig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 08:18

Dat klinkt niet goed. Heel veel sterkte.
Denk er aub wel aan dat het niet gaat om missen en terug komen, maar om de problemen onder ogen zien. Met missen zijn de troubles helaas nog niet opgelost. Daar zullen jullie allebei echt aan moeten werken.
Fijn dat je bij je zus terecht kan :(:)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 09:07

Ik voel mij nu zo alleen en ik ben zo verdrietig..
Ik weet het allemaal niet meer, er lijkt geen uitweg meer te zijn..

Bij mijn zus ga ik vandaag wel weg, mijn ouders komen vandaag terug van vakantie.. Dan ga ik daarheen..
Maar ik wil zo graag terug naar huis, bij hem!!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 09:12

Weet je al wat hij wil?

Sterkte in deze kl*te situatie.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 09:18

Nee dat weet ik niet..
Heb m net wel geappt, maar is nog niet gelezen of online geweest..

Mijn hart voelt gebroken en het lijkt alsof dit nooit meer goed gaat komen..

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 09:54

Sterkte! Wees sterk

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:11

_Nancy schreef:
Nee dat weet ik niet..
Heb m net wel geappt, maar is nog niet gelezen of online geweest..

Mijn hart voelt gebroken en het lijkt alsof dit nooit meer goed gaat komen..

Tlijk komt het weer goed met jou!
Miss niet tussen jou en je vriend maar je moet je ook serieus afvragen als je dat wil...

Schouders eronder, er is nog nooit iemand dood gegaan aan een gebroken hart!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:24

Ts, heel veel sterkte. Ik snap at het nu moeilijk is, maar je komt er wel bovenop.

En ik ga nu even heel eerlijk en misschien wel hard zijn...
Als ik jouw topic zo doorlees, zie ik dat jij heel erg veel moet geven aan hem, je hebt je hele leven aangepast voor hem. Ik zie nergens waar hij aanpassingen heeft gemaakt. Dit vind ik al niet kloppen in een relatie.
En dat ie je niet meer aantrekkelijk zou vinden na je operatie... sorry, dat vind ik echt een bullshit opmerking van hem. Hij houd toch van je? Dan wil hij toch ook dat jouw gezondheid op de eerste plaats komt? Als hij zich al druk gaat maken om een litteken, zegt dat al heel veel over hem, en niet in positieve zin vind ik.

En zoals eerder gezegd, hij moet je niet alleen missen en willen dat je terug komt. Als hij de ballen niet heeft om aan de problemen te werken en eens volwassen te worden, dan is gemis ook niet genoeg. En sorry hoor, maar heimwee naar je ouders... vind ik ook niet echt een teken van volwassenheid.
Ben zelf op mn 19e uit huis gegaan. Tuurlijk mis ik het af en toe om niet meer thuis te wonen. Maar get real, je moet op eigen benen kunnen staan. En als je nog niet klaar bent om dat te kunnen, ben je ook nog niet klaar voor een serieuze relatie en zeker niet voor een huwelijk.

Mijn excuses als ik nu heel erg banketstaaf overkom. Maar dit is zoals ik de situatie zie, naar aanleiding van dit topic

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:38

Ach meissie, wat verschrikkelijk verdrietig om te lezen. Met jou komt het echt wel goed, misschien niet met hem, maar met jou komt het echt wel goed.

Neem even afstand en laat het nu bij hem liggen. Je hebt genoeg gedaan.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:46

Mijn advies: app hem niet meer.
Je hebt nu gezegd wat je wilde zeggen, laat het maar even op hem inwerken. Hij zal hier zélf over na moeten denken. Als hij de keuze om bij jou te blijven niet uit zichzelf maakt, maar gevoed door jouw "input" dan komt dat vroeg of laat opnieuw naar boven.