Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En euh.. we weten wie het zegt
Veel plezier met paardrijden
Citaat:Er bestaan geen echte criteria voor overlast. Uw buren mogen u uiteraard niet te veel hinder bezorgen met geluid en stank. Van overlast is sprake als het vaak voorkomt en lang duurt. Een buurman die af en toe piano speelt kan vervelend zijn. Maar het valt niet onder overlast. Dat is wel het geval als hij vaak of langdurig en op ongepaste tijden muziek speelt.
Tcm62 schreef:Ik ben weer de enige die fatsoensnormen boven eigenbelang stelt lees ik weer...
Ben ook niet verbaast te lezen wie dat dan weer zijn..![]()
![]()
![]()
Ik ga knollie rijden en gelukkig heb ik buren die een halve hectare verder zitten..deze oude muts snapt niks meer van de normvervaging hier in Nederland na het zoveelste topic...
ts lekker knallen met je muziek, buuf moet niet zeuren, voedt haar maar op dat tegenwoordig men doet wat men zelf wil en dat je je daar gewoon aan aanpast..
Tcm62 schreef:Het is een gebouw waar je woont en elkaar geen overlast mag bezorgrn.
PureSG schreef:Toevallig stond mijn buurvrouw net weer bij mij aan de deur.
Iemand anders was aan het zingen -wat ik ook kon horen maar geen hinder van ervaar- en ze kwam bij mij aan de deur.
Ik heb haar verteld dat ik het niet was en direct gevraagd wanneer zij het wel oké vindt als ik muziek maak. Ze wilt dat ik het helemaal niet doe.Ik heb haar rustig uitgelegd dat ik het oprecht vervelend vind voor haar dat zij overlast ervaart, maar dat ik niet mijn hobby ga stop zetten voor haar, omdat ik ook woongenot wil hebben en dit is voor mij o.a. af en toe muziek maken. Nogmaals gevraagd naar een moment op de dag wanneer zij er het minst last van heeft, maar ze wil me écht niet tegemoet komen hiermee. Ik kreeg nogmaals het argument dat zij hier al 14 jaar woont en ik niet. Toen heb ik haar maar een fijne dag gewenst en ben ik terug naar binnen gegaan.
Om eerlijk te zijn zit ik met de handen in het haar momenteel, ik wil geen slechte verstandshouding krijgen met mijn buurvrouw, maar op deze manier gebeurt dat al. Misschien toch maar de woningbouw inschakelen.
Natuurlijk ben je beleefd, je laat haar uitspreken en je ben niet net zo onaardig, maar assertiviteit is iets anders...
Ja, dus? Dat betekent niet dat haar wil wet is. Jij woont daar ook en dat betekent dat jij daar mag leven en ook echt je hobby mag uitvoeren. Het zou toch van de zotte zijn als jij niet mag gitaar spelen of iets dergelijks? Laat staan een uurtje? Ik vind dat je haar ontzettend netjes tegemoet wil komen door te vragen wanneer zij er het minst last van heeft of niet thuis is. Als zij altijd thuis is, is dat eigenlijk haar probleem. Dan probeer jij zo veel mogelijk rekening met haar te houden, maar als zij er altijd is en geen ander leven heeft, tja, dan wordt het echt heel moeilijk. Eerlijk gezegd zou ik gewoon twee keer per week max een halfuur lekker gitaar spelen en zingen.
Rena100 schreef:xyzutu: en wat nou als je een keer niet kan op dat ene tijdstip, dan is je kans voor die dag/week maar verdwenen? En TS vroeg aan buurvrouw wat zij redelijk vindt en buuf gaf aan dit helemaal niet te tolereren. Dan sta je toch ook wel even met je bek vol tanden, ik snap wel dat TS zo heeft gereageerd. sterker nog, ik vind dat ze heel netjes heeft gereageerd.
Ik zou het sowieso melden bij de woningbouw, zodat zij ook op de hoogte zijn.
Ik schat de TS gezien haar posts wel wat hoger in.