Vreemde dingen waarvan je ontspant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:12

Ik ontspan trouwens ook echt 100% van de aanwezigheid van dieren. Oke niet spinnen maar andere dieren wel. Kijken naar dieren geven me echt voldoening haha.

Chantalx249

Re: Vreemde dingen waarvan je ontspant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:14

oja nog 1 ding, de stal uitmesten :+ dat vind ik echt heel leuk om te doen, en ik ontspan er ook door

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:17

Okay, ik heb een aantal dingen waar ik rustig van wordt en sommigen zijn ook raar :P
- Als het lente wordt en het buiten nog donker is en ik in bed lig en de vogeltjes beginnen te fluiten, heerlijk.
- De stem van Dr. Phil
- De stem van acteur John Malkovich <3
- De stem van acteur James van der Beek (Dawson uit Dawson's Creek)
- De muziek van Damien Rice
- Op buitenrit met mijn paard door de natuur
- De geur van paarden
- Een spinnende kat
- De geur van lavendel
- Een kop thee in combinatie met een goed boek
- Hooi-etende paarden
- Wierook
- Tekenen en schilderen
- Hoofdmassage

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:18

Hier trouwens ook iemand die ontspant van de phill en puisten. Maar ook se x :') mensen epileren, nagelriemen olien, papiertjes oprollen (verschrikkelijke tik, vooral voor mijn omgeving) tutten op een zaterdagavond is trouwens ook heerlijk :+:

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:19

Halstertjes (of dekentjes) maken voor mijn Schleichpaarden, heerlijk priegelwerk.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:21

:') Met mijn auto door de wasstraat heen. Die flappen met water en het kloppemde geluid .. Ultiem ontspannings momentje :')

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:21

Ik word rustig van pukkels uitknijpen en zwarte punten uitknijpen Enzo. Bij mezelf en mijn man echt heel smerig maar werkt heel goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:23

Als 's avonds mijn make-up af is en ik in m'n ogen kan wrijven.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:24

simo0ne schreef:
ASMR video's op Youtube!
Ik vergeet gewoon even de hele wereld om me heen en raak in een soort trance. En ik val er zo heerlijk van in slaap!

Ja! Dat!

Oh, heeeeeeeerlijk.

Mijn pony is ook een echte ont-stresser- ook als zij opgefokt van mij wordt, en ik dus 'verplicht' moet ontspannen

- kat die zich wast op schoot
- wandelen
- koken; muziek aan, drankje erbij...
- het geluid van schrijven (asmr trigger)
- iemand die fluistert (asmr trigger)
- metal, liefst deathmetal/extreme metal

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:35

Aan het katje snuffelen! Op reis mis ik het ook echt en bij thuiskomst pak ik dan meteen de kat op en zit ik een kwartier te snuffelen :D

O en mijn vriend vlooien :') nog nooit eentje gevonden maar ik kan het uren doen. Of in zijn oren zitten kijken. Of in zijn borsthaar friemelen. Gelukkig vindt hij dat echt zalig als er zo aan hem gefruld wordt. Omgekeerd kan ik daar compleet niet tegen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:39

Hier wordt ik rustig van youtuben.. van actie tot rustige muziek :=
Ligt wel aan mijn humeur wat ik liever heb. Vaak kan ik genieten 's avonds van 'bondi rescue' of 'radboud spoed' etc :)

Edit, san4nie (onder mij) heeft ook iets genoemd waarvan ik kan ontspannen. In de auto zitten :)
En sterren in de lucht kijken is ook zo heerlijk rustgevend <3
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-16 23:43, in het totaal 2 keer bewerkt

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:39

Ik kan van heel veel dingen ontspannen. Maar of het echt gek is weet ik niet.. Een stro holletje op stal, met hondje in bed (wat ik nu helaas moet missen, omdat ik ben gaan samen wonen en hondje bij ouders gebleven is). In de auto kan ik ook altijd goed ontspannen als ik zelf niet rijd, kan dan ook zo in slaap vallen, altijd!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:50

Puisten uitknijpen inderdaad :Y) En tea tree <3

Verder:
- van die kleine blaasjes op je tong, en die dan de hele tijd langs je tanden schrapen zegmaar, doet pijn en is fijn tegelijk.
- zo'n knalgeluid maken met kauwgum, maar geen bubbels maken, dat is zo naar als alles om je mond plakt.
- m'n linker grote teen knakken, andere tenen kan ik niet knakken
- een plukje haar met m'n vinger ronddraaien
- langs een boek de bladzijden laten flapperen en 'aaien', met name bijbels, enige reden waarom ik het leuk vond om die in m'n handen te hebben, die bladzijden waren zo heerlijk zacht.
- papiertjes of servetjes scheuren, labeltjes van bierflesjes eraf peuteren, dat soort dingen
- knoppen van nog niet uitgekomen blaadjes plukken, en die helemaal gaan ontleden
- een zak luzerne met hier en daar een lijnzaadbrokje, en dan alle brokjes er tussenuit vissen

Vast nog veel meer van dat soort kleine nutteloze dingen als ik langer nadenk :)

Damien Rice ook, maar vind ik niet heel vreemd ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:55

Radio bnr voor het slapen gaan.

Discussies over politiek, belasting, normen waarden, omzet en koningshuis.

Tja heerlijk. Geloof dat ik nog geen gelijke heb gevonden die dat ook heerlijk vindt.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:56

Als de hond op schoot zit, aan zijn oor draaien. Hij vind het zelf wel prima allemaal, daar word ik echt ontspannen van :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 00:03

Knert schreef:

Tja heerlijk. Geloof dat ik nog geen gelijke heb gevonden die dat ook heerlijk vindt.

Oh nee, dat zijn juist dingen waar ik echt niet tegen kan. Brrrrr

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 00:06

Knert schreef:

Present :D

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 00:12

Fluitende mensen op straat :)
Als ik vol in gedachten over straat loop en ik hoor iemand een deuntje fluiten ontspan ik direct en geniet ik daarvan :) Ik ben altijd best druk in mijn hoofd met alles zien, alles overdenken en overal van genieten en zodra iemand aan het fluiten is kan ik dat niet meer en laat ik even echt alles los. Heel apart is dat.

Verder ontspan ik eigenlijk nooit helemaal, ik ben altijd aan het dagdromen van alles opnieuw aan het beleven en overal van aan het genieten. Dat is ook wel ontspanning, maar even lekker helemaal mijn hoofd leeg hebben is er niet bij. :=

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 00:14

Ik ontspan van geestelijk inspannende dingen, op voorwaarde dat ze volstrekt niet noodzakelijk zijn. (Niet per se nutteloos, maar wel dat het uitsluitend van mezelf moet.) Opstellen schrijven in het Maastrichts, muziektheorie overdenken, dingen hoofdrekenen die je zo met de (virtuele) rekenmachine kunt doen... Eigenlijk het geestelijke equivalent van sport (bewegen zonder dat je ergens hoeft te komen of iets moet maken). Er is een woord voor mijn soort mensen: nerd. B-) Klein probleempje: ik voel me er wel senang door, maar aan de andere kant ontspant het totaal niet. Probeer maar eens in slaap te komen met de analyse van een muziekstuk nog in je kop.

Verder loop ik ook graag 's nachts buiten, als écht iedereen naar zijn nest is en er nergens meer licht brandt. Als je pech hebt, kom je dan nog in auto patrouillerende politie tegen die vraagt of het wel goed gaat. :) En natuurlijk sla ik de brandgangetjes niet over, net als toen ik kind was.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 00:15

Gewoon lekker voor de houtkachel zitten en dan met m'n hond pielen. Altijd zo leuk dat die Franse buldogs van die leuke wangen en grote oren hebben :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 01:37

Wie van de ASMR aanhangers kent Baba? *\o/* (the cosmic barber)

Zijn massages triggeren mij bijna als enigste, ben niet zo asmr gevoelig :(

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 02:01

in vuur staren, met blote voeten autorijden, op het strand zitten met zonsondergang, met je voeten in de zee terwijl het net te koud is, paardrijden en dat alles klopt, liefst zonder tuig nog ook, poepscheppen zonder tijdsdruk, totale stilte 's nachts, door het veld fietsen, lente die in de lucht hangt, een goed gesprek, blije mensen, samenzijn met iemand die je graag mag en het naar je zin hebben zonder dat je iets hoeft te zeggen, in het gras zitten in de zomer en dat het dan zo koel voelt aan je benen, buiten slapen, de kat die aan het knorren is, de geur van dennenbos, vliegeren, precies het goede liedje horen op het goede moment...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 02:18

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 02:34

Ik vind beneden blijven als de rest naar bed gaat heerlijk. :o
Dan heb ik mijn medicijnen al genomen en mijn medicinale wietdruppels voor de kramp en pijn in mijn spieren.
Dat is echt even me-time waar ik van geniet.
Vaak zijn er ook aparte/foute docu's op tv, en dan is dat nogal fascinerend. :D O:)
Je hoeft daar echt niet stoned voor te zijn, dat is het doel namelijk niet van deze druppels en in verhouding tot een joint is het haast niks.
Ik ga rustiger en diepzinniger denken, en vaak komen de frustraties van die dag boven drijven waar ik op zo'n moment rustig frustratieloos over kan nadenken.
Voor mij als stresskip is dat erg fijn.
Nu ik dit typ klinkt het echt gek, maar ik drink geen druppel en je zou het bij een type als mij niet verwachten.
Mijn gezondheid heeft echter anders beslist, en het scheelt flink pijnstillers.

Verder wordt ik rustig van paarden scheren, alles netjes afwerken..
Gelukkig vind ponylief het niet erg. :D

Verder tegen een vent aankruipen op de bank, dan ben ik echt compleet zen.
Die rust heb ik anders gewoon echt niet.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 02:44

daisssx schreef:
Het uitknijpen van mee-eters/puistjes of het kijken van filmpje ervan :7

heeeeeerlijk