veerledec schreef:JustLizz schreef:Brillen etc. zijn inderdaad al een paar jaar niet meer aftrekbaar.
Voor een overzicht van de aftrekbare kosten: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _2014_2016
Reiskosten naar je werk met privevervoer zijn niet aftrekbaar als je in loondienst bent, als je met het OV naar je werk gaat dan onder voorwaarden wel.
Ik adviseer ook om niet te veel af te gaan op mensen die op een forum wat plaatsen. Ik zie nu in die paar pagina's al een aantal dingen gezegd worden die gewoon echt niet kloppen. Als je er niet uit komt met je aangifte check dan goed de hulppagina's of bel de belastingtelefoon of schakel een deskundige in die je tegen een kleine vergoeding kan komen helpen met je aangifte.
Ik werk dagelijks met belastingen en kom helaas nog vaak mensen met problemen tegen omdat ze verkeerd of helemaal niet geïnformeerd zijn.
Eens met JustLizz (zoals meestal als het hierover gaat), op één punt na; let wel op met de informatie die je van de belastingtelefoon krijgt, ze scoren niet bijster goed qua het geven van de goede antwoorden.
We zijn het in het jaarlijkse topic vrijwel altijd eens
. Ik ben zelf inderdaad ook niet tevreden met de Belastingtelefoon. Ik doelde eigenlijk ook meer op de site, over het algemeen klopt het wel wat er op de site staat maar blijf ook bij de site goed lezen.
Belastingtelefoon heb ik helaas minder goede ervaringen mee inderdaad.
.