Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
chanel1985 schreef:Als je half time werkt, draag je evenredig bij aan de belastingen als voltijds. Het wordt immers berekend op je loon, als half timer, betaal ik minder belastingen maar heb ik ook minder loon. Voltijds meer loon dus mer belastingen.
Als ik voltijds zou werken, zou ik minder werklust hebben, dan dat ik nu halftijds werk. Heb nu meer werklust omdat ik het nu aankan wat ik doe en dus ook meer energie heb.
hyppolyte schreef:Ik heb het ook niet over alleen vrouwen, ik heb het over werknemers an sich, mannen en vrouwen dus. Ik baseer mijn opmerkingen op wat ik in mijn omgeving hoor en zie. Het is het tijdperk van de burn-outs, chronische vermoeidheid, aandoening hier, aandoening daar, ik zie helaas heel veel mensen die het allemaal wel prima vinden dat ze een uitkering krijgen en die niet echt hun best doen om weer zo snel mogelijk aan het werk te komen, en dat zie je in alle lagen van de bevolking op het moment. Het tijdperk van je een slag in de rondte werken is voorbij, daar zijn de werkgevers ook debet aan, maar ik zie ook dat de jongere generatie een hele andere werkinstelling heeft dan de oudere. Dus ja, daar trek ik bepaalde conclusies uit, en volgens mij zijn die ook gerust wel te staven met cijfers, het is niet voor niets dat er momenteel zoveel werkloosheidsuitkeringen uitgekeerd worden. Dat moet toch ergens vandaan komen.
hyppolyte schreef:Ik heb het ook niet over alleen vrouwen, ik heb het over werknemers an sich, mannen en vrouwen dus. Ik baseer mijn opmerkingen op wat ik in mijn omgeving hoor en zie. Het is het tijdperk van de burn-outs, chronische vermoeidheid, aandoening hier, aandoening daar, ik zie helaas heel veel mensen die het allemaal wel prima vinden dat ze een uitkering krijgen en die niet echt hun best doen om weer zo snel mogelijk aan het werk te komen, en dat zie je in alle lagen van de bevolking op het moment. Het tijdperk van je een slag in de rondte werken is voorbij, daar zijn de werkgevers ook debet aan, maar ik zie ook dat de jongere generatie een hele andere werkinstelling heeft dan de oudere. Dus ja, daar trek ik bepaalde conclusies uit, en volgens mij zijn die ook gerust wel te staven met cijfers, het is niet voor niets dat er momenteel zoveel werkloosheidsuitkeringen uitgekeerd worden. Dat moet toch ergens vandaan komen.
hyppolyte schreef:Het tijdperk van je een slag in de rondte werken is voorbij, daar zijn de werkgevers ook debet aan, maar ik zie ook dat de jongere generatie een hele andere werkinstelling heeft dan de oudere. Dus ja, daar trek ik bepaalde conclusies uit, en volgens mij zijn die ook gerust wel te staven met cijfers, het is niet voor niets dat er momenteel zoveel werkloosheidsuitkeringen uitgekeerd worden. Dat moet toch ergens vandaan komen.
hyppolyte schreef:Niet helemaal waar, met fulltime werken krijg je niet altijd meer loon dan een parttimer (dat hangt namelijk geheel van je functie af), dus zoals jij het omschrijft gaat het niet altijd op.
Het is het tijdperk van de burn-outs, chronische vermoeidheid, aandoening hier, aandoening daar.
hyppolyte schreef:Niet helemaal waar, met fulltime werken krijg je niet altijd meer loon dan een parttimer (dat hangt namelijk geheel van je functie af), dus zoals jij het omschrijft gaat het niet altijd op.
Ik heb het ook niet over alleen vrouwen, ik heb het over werknemers an sich, mannen en vrouwen dus. Ik baseer mijn opmerkingen op wat ik in mijn omgeving hoor en zie. Het is het tijdperk van de burn-outs, chronische vermoeidheid, aandoening hier, aandoening daar, ik zie helaas heel veel mensen die het allemaal wel prima vinden dat ze een uitkering krijgen en die niet echt hun best doen om weer zo snel mogelijk aan het werk te komen, en dat zie je in alle lagen van de bevolking op het moment. Het tijdperk van je een slag in de rondte werken is voorbij, daar zijn de werkgevers ook debet aan, maar ik zie ook dat de jongere generatie een hele andere werkinstelling heeft dan de oudere. Dus ja, daar trek ik bepaalde conclusies uit, en volgens mij zijn die ook gerust wel te staven met cijfers, het is niet voor niets dat er momenteel zoveel werkloosheidsuitkeringen uitgekeerd worden. Dat moet toch ergens vandaan komen.

nine1987 schreef:Zeg ik dat over TS? Ik zeg alleen dat naar mijn mening praten met haar baas niet helpt aan de situatie..
Mij lijkt het dat als je overspannen bent, dat je dan uitrust.. Maar wie weet ben ik wel een gekkie..
En ja, imo moet je dan inderdaad iets veranderen, of je erbij neerleggen..
niet verwijtbaar werkloos is een heel ruim begrip, het is simpelweg, als je ontslagen bent (en niet op staande voet) dan krijg je een uitkering. Heeft wel degelijk met niet je best doen om werk te krijgen te maken, want er zijn echt angstaanjagend veel mensen die het allemaal wel prima vinden en echt pas wat gaan doen als de nood te hoog wordt, gekke is, dan kunnen ze ineens wel binnen no time een baan vinden, heel bijzonder. Natuurlijk zijn daar altijd uitzonderingen op, maar mensen willen nu eenmaal niet graag een stapje terug doen, terwijl dat dus in tijden van crisis wel nodig is.Citaat:Je opmerking over ww uitkeringen snap ik niet helemaal, want dit zijn uitkeringen voor mensen die hebben gewerkt en niet-verwijtbaar werkloos zijn geworden (anders krijg je zo´n uitkering niet), dus heeft mi niet met ´geen zin in werk´ of ´niet je best doen om aan het werk te komen´ te maken?
...oftewel, het is prima te doen om naast een fulltime baan er ook een normaal privéleven op naast te houden, iets wat het gros hier dus blijkbaar niet schijnt te kunnen. Amandavd schreef:Nine hoe kom je erbij dat het een man is?
Hyppolyte; het ging mij om dit stuk.
Ik baseer mijn opmerkingen op wat ik in mijn omgeving hoor en zie. Het is het tijdperk van de burn-outs, chronische vermoeidheid, aandoening hier, aandoening daar, ik zie helaas heel veel mensen die het allemaal wel prima vinden dat ze een uitkering krijgen en die niet echt hun best doen om weer zo snel mogelijk aan het werk te komen, en dat zie je in alle lagen van de bevolking op het moment.
Het lijkt alsof je suggereert dat mensen zich graag ziek voordoen om lui op de bank te zitten.

Air schreef:Laten we het over één kam scheren vooral in stand houden. Goed voorbeeld als moeder. Ik hoop oprecht dat je beter naar je kinderen luistert dan naar TS.
. Was deze opmerking nou écht nodig (en daarbij heeft het niets te maken met de discussie)?
.
.