Wat aan op bruiloft/ kan dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 07:44

vrouwke schreef:
Wildgirl schreef:
Kan iemand mij vertellen, die reeds getrouwd is; waarom zij niet willen dat hun gasten in het wit komen?
Ik kan me daar namelijk echt totaal niets bij voorstellen, waarom zou je daar als bruid in hemelsnaam een probleem van maken?

Ik dus ook niet, vind het zo raar waarom de gasten geen wit mogen dragen.

Omdat ik niet wil dat mijn trouwfoto's een zoekplaatje worden :+

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 07:55

Zoekplaatje zal wel meevallen.
Als het goed is valt de bruid en bruidegom altijd op.

Cayenne

Re: Wat aan op bruiloft/ kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:04

Daar dachten een aantal van onze gasten heel anders over :') (inclusief wit EN sleep).

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:30

Cayenne schreef:
Daar dachten een aantal van onze gasten heel anders over :') (inclusief wit EN sleep).

Hadden die hun eigen trouwjurk aangetrokken?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:39

Voor mij zou wit niet uitgemaakt hebben.
Ik trouwde in het paars/zwart :+

En de roze/paarse kleuren waren ook bij mijn gasten wel vertegenwoordigd, maar op de foto's herken je mij als bruid wel prima hoor!

Wij hadden overigens geen dresscode. Voor ons was het belangrijk dat onze naasten er waren, niet hoe ze eruit zagen. We hadden wel maar een heel klein feestje, met 38 man totaal, waarvan 4 kleine kinderen.

Ik heb op de bruiloft van mijn broer zelf een jurk aan gehad die als basiskleur wit was. Maar daar zaten grote vlakken in grijs-zwart-zilver tinten overheen waardoor er alleen wat witte achtergrond overbleef en ik droeg er ook nog een grijs vestje over.
Niemand vond dit een probleem.

Top van ts uit de openingspost zou ik zelf dan weer niet zo snel doen.
Maar mijn witte jeans is wel een graag gedragen broek voor mij en met een leuke gekleurde top/blouse erop zou ik die ook prima naar een bruiloft aantrekken :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:43

DatBenIkNou schreef:
Cayenne schreef:
Ha, interessant topic :D

Ik ben afgelopen oktober getrouwd en mijn moeder was serieus van plan om iets wits aan te trekken. Ze vond het maar idioot dat ik daar als bruid een probleem mee had. Verder had ik geen dresscode. Iedereen moet aantrekken waar hij of zij zich goed bij voelt, maar ik wilde de enige zijn in het wit.
In sommige topics op Bokt vonden andere mensen dit ook onzin, maar blijkbaar heb ik hier toch wat medestanders gevonden :=

Absoluut Cayenne! Maar het verbaast me wel van je moeder, juist van die generatie zou je verwachten dat ze die ongeschreven regels kennen.Maar het is sowieso in Nederland droevig gesteld met kledingkeuzes en style. Ik was onlangs nog op een bruiloft waarbij sommige gasten in hun campingoutfit liepen. Het is toch juist leuk je voor een speciale gelegenheid een beetje op te doffen?

Nee joh! Er zijn ook mensen die daar niks om geven. Ik dus. Ik draag ik het dagelijks leven geen make up en mijn haren meestal in een staart en knot. Op een bruiloft dus ook, ik vond zo'n foto's sowieso vreselijk dus ik weiger ik sowieso. En meestal ga ik ook in wat ik lekker vind zitten. Is er een dress code waar ik me niet in kan vinden ga ik ook niet, of dit nou één vreemde of mijn beste vriendin is

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:43

Is het gelukt?

Ik ben wel eens in het wit met pastelgroene accessoires naar een bruiloft gegaan. Wist ik veel haha.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:13

Liezel1 schreef:
Cayenne schreef:

Dat was bij een aantal wel de gedachtegang ja (we doen onze bruiloft dunnetjes over om zelf in de spotlights te staan :+ )

Het hele verhaal plaats ik hier niet meer online ivm de personen die hier ook nog meelezen :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:20

Cayenne schreef:
Liezel1 schreef:

Dat was bij een aantal wel de gedachtegang ja (we doen onze bruiloft dunnetjes over om zelf in de spotlights te staan :+ )

Het hele verhaal plaats ik hier niet meer online ivm de personen die hier ook nog meelezen :')

Dat vind ik dan wel weer te ver gaan.. Die mensen had ik dan ook naar huis gestuurd waarschijnlijk.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:08

KimD schreef:
Nee joh! Er zijn ook mensen die daar niks om geven. Ik dus. Ik draag ik het dagelijks leven geen make up en mijn haren meestal in een staart en knot. Op een bruiloft dus ook, ik vond zo'n foto's sowieso vreselijk dus ik weiger ik sowieso. En meestal ga ik ook in wat ik lekker vind zitten. Is er een dress code waar ik me niet in kan vinden ga ik ook niet, of dit nou één vreemde of mijn beste vriendin is

Ik vind dat dan weer een beetje raar en egoïstisch. Ik draag nooit make-up, doe zelden iets geweldigs met mijn haar, draag bijna altijd spijkerbroeken etc, maar als iemand die ik kende mij uitnodigt voor een bruiloft, het dus fijn vind om mij daar te hebben, dan is het een kleine moeite om mij voor die persoon wel een keer op te tutten. Dat heet iets voor elkaar over hebben. Zeker als de bruiloft voor die mensen echt een speciale dag is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:13

De soep wordt gelukkig nooit zo heet gegeten als dat ie wordt opgediend. :=

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:19

Je hoeft natuurlijk niet ineens totaal opgetut en met high heels in een jurk te verschijnen als je daar echt het type niet voor bent. Maar jezelf net een beetje extra verzorgen en er leuk en verzorgd uitzien voor een ander z'n grote dag is toch niet te veel gevraagd inderdaad?

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:26

En wat is het geworden? Jeansbroek zou ik zelf nooit aan doen, of zou mijn man niet mogen aandoen van mij. Die doet altijd zijn broek van zijn trouwkostuum aan (bij gebrek aan ander kostuum :p), met een hemd op.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:28

Dit zet me wel aan het denken wat ik zou willen. Ik zou het toch wel heel mooi vinden om alle mannen in pak te zien. Echter kan het me voorstellen dat niet iedereen een pak heeft en dan best wat geld voor je uit moet geven.

Daarnaast is het voor vrouwen nog lastiger om aan te duiden in de zin van ja ik zie ze graag in een jurk of rok, maar niemand weet wat voor model je zelf qua jurk hebt. Er zijn ook wat vrouwen waarvan ik weet dat ze liever geen jurk of rok aantrekken en hoe wel ik het heel leuk zou vinden wil ik ook wel dat ze zich goed voelen.

Wat is ook een leuke manier om zoiets op een kaart te verwerken?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:41

Moonsparkle, misschien dit wat je wilt goed omschreven op een mooi los papiertje bij de kaart zetten?
Voor daggasten is de 'kledingvereiste' misschien anders als voor de mensen die je voor het feest vraagt.
Je kunt dan bij de uitnodiging/ kaart een andere tekst bijvoegen.
Je officiële kaart blijft dan schoon van jouw aanvulling op kledinggebied.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:09

In India draagt de bruid rood. Wit is daar een rouwkleur. Nog niet zo lang geleden werd in Nederland vaak in het zwart getrouwd. Op plekken waar nog klederdrachten gedragen worden is daar ook speciale dracht voor de bruid. Kleuren kunnen dus nogal verschillen,ik zou als ik jou was even informeren bij de bruid of haar familie.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:10

DatBenIkNou schreef:
Je hoeft natuurlijk niet ineens totaal opgetut en met high heels in een jurk te verschijnen als je daar echt het type niet voor bent. Maar jezelf net een beetje extra verzorgen en er leuk en verzorgd uitzien voor een ander z'n grote dag is toch niet te veel gevraagd inderdaad?

Inderdaad. Ik wil niemand in een witte jurk of iets overheersend wit zien omdat ik vanuit traditioneel oogpunt uit gewoon die dag dé vrouw met het wit wil zijn. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die zich alleen maar goed voelt bij het dragen van een lange witte jurk, dus voor niemand is het grote moeite om met een andere kleur te komen.
Verder ben ik helemaal niet moeilijk. Ik heb ook vriendinnen die zich niet schminken of geen gekke dingen met hun kapsel doen. Ik vind het ook helemaal niet erg als zo iemand gewoon in een mooi bloesje en rokje/broek naar mijn bruiloft komt. Als ze er maar verzorgd uitzien en toch hun beste kleren hebben gekozen die ze het mooiste vinden. Want ik zou het wel heel erg vinden als ik een goede vriendin uitnodig en die komt dan opdagen een vieze jogging met een afgesleten t-shirt die ze al 7 jaar voor de tv aandoet met haren die eruit zien alsof ze meer dan een week geen water hebben gezien. Dat komt dan voor mij over alsof mijn dag niet speciaal genoeg is om een beetje je best te doen. Gelukkig ken ik niemand van mijn vrienden die er zulke principes op na houdt, en als er eens ergens een of andere ver familielid of vriend van mijn partner die ik nooit zie zo wel denkt is dat ook niet zo erg, met die mensen moet ik toch geen contact dan :D .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:43

Een echte dresscode vind ik sowieso al irritant. :)
Toen wij trouwden moest iedereen komen zoals ie zich goed voelde. Als dat in een sportieve skinny jeans was dan was dat helemaal prima. Was dat in hawai shortje met teenslippers was dat even goed. :)
Dat vind ik dan allemaal minder erg dan iemand die zelf in trouwjurk komt zeg maar. :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:16

craiester schreef:
als ik zie op mijn huwelijk dat iemand echt alles eraan doet om tegen mijn mening in te gaan zet ik die buiten hoor.

Jij hecht meer waarde aan een perfectionistisch idee dan aan de persoon zelf die komt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:17

Wauw mij zou je niet eens moeten buiten zetten dan. 'k ging zelf wel. :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:25

Liezel1 schreef:
Cayenne schreef:

dat hoeft dus niet eens liezel..

als de bruid kiest voor een mooi modern strak lijfje zonder toeters en bellen maar wel wit..

en een paar van je gasten komen in een wit jurkje met meer volume eventueel nog met een wit hoedje..

dan is de bruid weg in het plaatje en wordt je oog getrokken naar het meest opvallende..

jongens kom op..

zelfs als je dat 'geen wit' maar onzin vind..

Hoe moeilijk is het om gewoon op 1 dag in iemands leven even rekening te houden met de mogelijkheid dat de bruid wel ouderwets de princes van de dag wil zijn.. dat stukje romantiek wil beleven waar menig meisje van droomt..

hoe moeilijk is het dan om je eigen principe dat je 'geen wit' maar onzin vind opzij te schuiven.. De dag gaat toch niet om jouw principes.. moet je dan persee jouw principe duidelijk maken op de dag van een familielid of vriend/vriendin..

waarom zou je die hoek uberhaupt opzoeken.. Want zelfs al vind de bruid het geen probleem, veel gasten zullen zich eraan storen als je zo nodig de kleur die traditioneel bij de bruid hoort wilt aantrekken.. Daarmee trek je dus de aandacht weg van de bruid, of de bruid er nu mee zit of niet.

wat je op jouw feestje doet, is helemaal aan jezelf.. maar 1 dag of misschien 5 dagen als iemand tig keer wil hertrouwen, rekening houden met dat anderen misschien wel waarde hechten aan traditie.. Is dat nu echt teveel gevraagd?

Ayasha schreef:
Wauw mij zou je niet eens moeten buiten zetten dan. 'k ging zelf wel. :=

zou jij dan wel gaan naar een bruiloft waarvan je eigenlijk al weet dat de bruid traditioneel op prijs stelt? Neem jij dan echt het risico dat de aandacht naar jou uitgaat in plaats van het bruidspaar?

want dan zou ik zeggen, gewoon bij voorbaat aangeven dat je echt niet kunt voldoen aan de wensen en niet zult komen omdat de dat om haar draagt en jij niet wilt voldoen aan het plaatje dat zij voor ogen heeft..

als de kledingvraag zachte pasteltinten zijn, dan kom je toch hopelijk niet in keihard kanariegeel met een knalrode broek aanzeilen omdat dat het fijnste zit? :')
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 30-01-16 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:28

KimD schreef:
Dat vind ik dan wel weer te ver gaan.. Die mensen had ik dan ook naar huis gestuurd waarschijnlijk.

Ehh ja, in dit geval ging het om zeer naaste familie, dus dat was geen optie. En naar huis sturen hoeft van mij ook niet, maar ik vind niet dat je op die dag zo nadrukkelijk aanwezig hoeft te zijn wanneer het niet volledig om jou draait ;)

Elena, dat idee was het dus ook. Wit met een sleepje en wat diamantjes. Een soort van Pnina Tornai bruidsjurk idee :+
Uiteindelijk is dat gelukkig niet gebeurd, maar dat is niet zonder slag of stoot gegaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:33

anjali schreef:
Kleuren kunnen dus nogal verschillen,ik zou als ik jou was even informeren bij de bruid of haar familie.

En dan? Als mensen hier gewoon wijzen op de etiquette en niet eens trouwen als een bridezilla worden weggezet, hoe noem je dan de daadwerkelijke bruid die het liever niet heeft en nee zou moeten zeggen, maar uit beleefdheid dit niet zo erg durf. (daar is nu etiquette voor :)* Iedereen weet waar die aan toe is, zodat je mensen niet in verlegenheid hoeft te brengen.)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:36

ik zou ook niet vindbaar zijn cayenne..

ben zelf niet zo heel erg van de jurkjes..

wel van dat stukje romantiek..

dus voor mij zou het een heel simpel wit jurkje worden.. strak mooi gevormd lijfje geen diepe decolate en een iets wijder, maar nog steeds redelijk aangesloten half lange onderkant..

ik zou dus heel gemakkelijk wegraken als mensen in wit zouden komen..
ik zou niets zeggen en doen alsof het mij niet uit zou maken..
maar ik zou het echt niet leuk vinden en altijd dat gevoel houden van:
was het nu echt zo moeilijk om wat anders te vinden? was het nu echt zo moeilijk om die ene dag mij in het middelpunt te laten staan?

en ik ben echt geen moeilijk mens, heb er een hekel aan om het middelpunt te zijn..
vandaar dat ik ook niet trouw.. pff zo'n gedoe.. maar zou ik besluiten om te trouwen, dan doe ik dat dus mede ook om 1x dat prinsesje te zijn genietend van haar dag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:36

Tja, je kunt het wel over kleur hebben maar in principe is het ook nog eens zo dat je officieel maagd moet zijn om in het wit te trouwen, vraag me af hoeveel jurken er nu spontaan van kleur verschieten }> .