Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Dussss...
. Machie schreef:SindyKaya schreef:Ik heet Sindy en veel mensen schrijven Cindy
Zelf hier op bokt terwijl je kan zien dat er in mijn gebruikersnaam Sindy staat. Echt stront vervelend
Vind je dat echt? ik denk dat het in 99 van de 100 gevallen Cindy is. Als je het hetzelfde uitspreekt is het toch niet zo raar dat mensen voor de meest gebruikelijke schrijfwijze kiezen?

Cock, Cok, Koc, KockAmira_ schreef:Mijn naam, Lysanne, wordt standaard met een i geschreven ipv met een y. Verder komen er ook nog heel veel varianten voor. Op mijn werk sta ik in de kassa als Lisana (?) Op het rooster sta ik als Lissanne. Lissane, Lysane, Liesanne, Lyssane zijn ook nog variaties op mijn naam. Begrijp het dat mensen het als ze het horen met een i schrijven, maar op mn werk hebben ze nota bene een kopie van mn identiteitsbewijs. Hoe moeilijk is het dan om het correct te schrijven
Oh en mijn vriend het Ieuan. Spreekt wel voor zich dat dat altijd verkeerd geschreven/uitgesproken wordt
)

Mijn naam wordt ook vaak verkeerd uitgesproken: Lutitsia, terwijl het, als je zou schrijven zoals je het uitspreekt, Leetitsia is
Als ik telefonisch mijn achternaam door geef, wordt hij standaard met de S geschreven ipv de F, je leert er van, ik spel m'n naam vaak maar
SplashIsLief schreef:Zowel mijn voor als achternaam schijnen lastig te zijn en gelukkig mijn geboortedatum ook als ik hem uitspreek
Anouk in allerlei variaties: Anoek, Anouck, Anouc, Anoeck, Annouk
De Kok. Sowieso altijd de grap met c-o-c-k zeker.Cock, Cok, Koc, Kock
6-10, dan krijg ik vaak de vraag; 16de van welke maand?
*Zucht*
Sammie schreef:Dennis schreef:Ik kwam er laatst achter dat Ciska ook met een U gespeld kan worden.
Siska en Cisca komen regelmatig voor(en kan ik ook wel een beetje begrijpen), maar een U er in kende ik echt nog niet.
Waar komt die u dan? Die spreek je dan toch ook uit en dan wordt de naam anders?
.