Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. Mooi dinsdag middag het concept ingeleverd.
), maar ik ben van plan om elke dag naar school te gaan zodat ik kan leren (en vragen stellen aan mijn docent
).

Ik doe eigenlijk helemaal niets voor school, soms vraag ik me echt af hoe het kan dat ik in drie vwo zit, maar het begint nu echt een groot probleem te worden. Ik ben dit jaar verhuisd en moest hierdoor naar een andere school, op mijn vorige school lukte alles prima (ik ben over gegaan met voornamelijk zevens en achten), maar het niveau van deze school ligt veel hoger met als gevolg dat ik nu toch echt (veeeel) te veel tekorten heb en als er nu niets gaat veranderen ga ik niet over dit jaar. Nu kan ik er ook echt niet tegen om niet het hoogst haalbare te doen en ik kan het idee van opgeven al helemaal niet aan, daarom ben ik ook weer bang dat ik te veel van mezelf ga vragen. Mijn gebrek aan motivatie komt vooral voort uit mijn vreselijke faalangst, ik ben altijd als de dood dat iets mij niet lukt en hierdoor krijg ik hele erge stress, meestal gevolgd door een "black-out" waardoor ik gewoon alles vergeet. In de eerste klas leerde ik nog wel, maar omdat ik op het moment dat ik mijn blaadje kreeg toch opeens alles vergeten was heb ik het een beetje opgegeven. Inmiddels gaat het al wel iets beter met mijn faalangst maar helaas heb ik nog steeds last van black-outs, daarbij zit ik nu zo vastgeroest aan het niets doen dat het erg lastig voor mij is om ook echt het initiatief te nemen om iets te gaan doen.
gelukkig is het school inmiddels ook opgevallen dat het wel heel erg is en omdat ze denken dat het niveau niet zo zeer het probleem is krijg ik nu begeleiding, dan kan ik eindelijk "leren leren" want dat is iets wat ik echt nodig heb
Daar ga ik dus bijna altijd de mist in, helaas. En ook al weet ik dat als ik mijn leermethode voor wiskunde niet aanpas, ik het jaar niet haal.. blijft de motivatie toch weg
Dus daar zal ik nog even goed moeten schroeven.
Lonneke2001 schreef:Renske_W schreef:Ik heb gewoon altijd te veel afleiding van bokt enzo...
Eigenlijk zou ik me gewoon moeten bannen, maar dan verzin ik wel weer wat anders om te doen vrees ik.
hoe kun je jezelf bannen dan?