Toos Zelfdisciplineloos.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

spottedponie

Re: Toos Zelfdisciplineloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:28

Zo flink carnaval gevierd gister, net ff rond geweest in m'n huis, en kruip nu nog even een uurtje achter m'n laptop...

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:29

Topic is weer wat gezakt. Ik was geslaagd voor alle 7 vakken *\o/* ben dus heel blij dat ik heb doorgezet. Resultaten hebben me ook gemotiveerd om wat meer te plannen...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:23

Hier ook een 7,2 voor mijn tentamen *\o/*
Nu nog de motivatie zoeken om aan mijn stage verslag te beginnen.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:29

Netjes!!

Ik heb een planning voor komende periode, ik moet al bijna huilen als ik ernaar kijk... -O-

6 (moeilijke) biologische vakken om te halen...

Maar we gaan er gewoon voor! *\o/*

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:23

Nou eindelijk weer tijd voor school!
Dus mezelf zo maar een boktban geven, en er voor gaan!
Heb 1,5 uur de tijd, en dan moet ik naar stal om de lammeren de laatste fles voor vandaag te geven.

Kwam er net ook nog even achter dat ik morgen weer naar school moet. :=
Helemaal niet meer bij stil gestaan gezien ik de afgelopen weken niks aan school heb kunnen doen, dus gelukkig dat ik vandaag voor school aan de gang ben gegaan. :')

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:52

Ik hoorde zondagavond dat ik dinsdag het concept voor mijn scriptie in moest leveren. Telefoons en Ipad aan de andere kant van het huis gelegd en toen kon ik het opeens wel *\o/* . Mooi dinsdag middag het concept ingeleverd.

Zo maar weer de telefoons weg leggen en gaan beginnen aan mijn competentieverslag!

Spottedponie, je kunt het!

Zondag kom ik weer terug naar Nederland en dan heb ik nog eventjes om te leren voor mijn statistiek toets (de laatste als het goed is *\o/* ), maar ik ben van plan om elke dag naar school te gaan zodat ik kan leren (en vragen stellen aan mijn docent *D ).

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:32

Ik heb even geen andere mogelijkheid meer dan zelfdiscipline :')

Ik moet in de komende 7 weken 3 grote opdrachten inleveren + mijn werkkamer verbouwen... En dat laatste kan niet meer worden uitgesteld want was al begonnen. Dus dat wordt aanpoten!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:09

Zo net 3 kwartier besteed aan mijn stage verslag, nu 3 kwartier pauze, en dan nog 3 kwartier leren voor het tentamen. :)
Ik ben trots op mezelf, vind dat ik goed bezig ben. :))

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:19

woon zo herkenbaar allemaal, iedereen super bezig! ik heb zelf ook het probleem, maar ik heb vaak ook dat ik ergens aan begin, en dan denk. ach een kwart is al gedaan, dan mag ik wel even rusten... de overige 3kwart gebeurt alleen nooit.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:38

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik 1 stage opdracht per avond af moet hebben. :j
Dan mag ik even pauze nemen, en dan nog studeren tot ik weer naar stal moet om de lammeren te gaan doen.

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:45

als ik alles moet opsommen wat ik nog moet doen dan ben ik morgen nog bezig :')
voor alles wat met paarden te maken heeft ben ik gemotiveerd, maar voor de rest... |o

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:50

Ik meld me! Ik ben echt hopeloos, qua paarden gaat het prima want dat vind ik leuk, maar dan is er ook nog school en eigenlijk moet ik ook wel weer gaan sporten met de hoeveelheid aan eten die ik iedere dag naar binnen werk O:)
Vooral school is verschrikkelijk, ik heb gewoon geen motivatie om te beginnen, mede omdat ik nog geen idee heb wat ik wil gaan doen. Ik moet deze week mijn profielkeuze inleveren en heb echt geen idee wat ik moet kiezen gewoon omdat ik alles stom vind :') Ik doe eigenlijk helemaal niets voor school, soms vraag ik me echt af hoe het kan dat ik in drie vwo zit, maar het begint nu echt een groot probleem te worden. Ik ben dit jaar verhuisd en moest hierdoor naar een andere school, op mijn vorige school lukte alles prima (ik ben over gegaan met voornamelijk zevens en achten), maar het niveau van deze school ligt veel hoger met als gevolg dat ik nu toch echt (veeeel) te veel tekorten heb en als er nu niets gaat veranderen ga ik niet over dit jaar. Nu kan ik er ook echt niet tegen om niet het hoogst haalbare te doen en ik kan het idee van opgeven al helemaal niet aan, daarom ben ik ook weer bang dat ik te veel van mezelf ga vragen. Mijn gebrek aan motivatie komt vooral voort uit mijn vreselijke faalangst, ik ben altijd als de dood dat iets mij niet lukt en hierdoor krijg ik hele erge stress, meestal gevolgd door een "black-out" waardoor ik gewoon alles vergeet. In de eerste klas leerde ik nog wel, maar omdat ik op het moment dat ik mijn blaadje kreeg toch opeens alles vergeten was heb ik het een beetje opgegeven. Inmiddels gaat het al wel iets beter met mijn faalangst maar helaas heb ik nog steeds last van black-outs, daarbij zit ik nu zo vastgeroest aan het niets doen dat het erg lastig voor mij is om ook echt het initiatief te nemen om iets te gaan doen.

Het is nu gewoon zo erg dat er iets moet gaan veranderen, vanochtend heb ik voor de tweede keer echt iets gedaan voor school en dat is iets waar ik absoluut niet trots op ben, ik hoop dat dit topic een goede motivatie voor mij is om wat zelfdiscipline te krijgen! Dat zou zeker handig zijn aangezien ik volgende week toetsweek heb :\ gelukkig is het school inmiddels ook opgevallen dat het wel heel erg is en omdat ze denken dat het niveau niet zo zeer het probleem is krijg ik nu begeleiding, dan kan ik eindelijk "leren leren" want dat is iets wat ik echt nodig heb :=

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:00

Ik meld me ook! Ik ben behoorlijk perfectionistisch. Perfect denk je dan. Dan zorgt je karakter ervoor dat je alles doet en goed doet. En dat heb ik dan mis, want naast mijn perfectionisme ben ik ontzettend lui. Bovendien heb ik nooit geleerd hoe ik moet leren, want op de informatie die ik onthield van de lessen heb ik alles gehaald(al dan niet op het nippertje). En naast die combi van perfectionistisch en lui, schuilt het grote gevaar; dat ik bang ben om dingen fout te doen en dat ik ze dan liever niet doe. Als ik voor een toets bijvoorbeeld heel hard geleerd heb, maar ik haal het niet, dan ben ik veel meer geraakt dan wanneer ik niks heb gedaan. Want ach, dat komt dan omdat ik er niet voor geleerd heb, niet omdat ik het niet kan.(snappen jullie het nog?)
Nu heb ik eindelijk een opleiding gevonden die ik echt leuk vind, maar moet ik 60 van de 60 studiepunten halen om door te mogen gaan. Dus als ik dit niet haal, heb ik niks meer. Tot nu toe ging het goed, maar nu heb ik een onwijs moeilijk blok en begin ik aan mezelf te twijfelen. Iemand die weet hoe je moet leren? En jezelf aan het werk moet zetten?

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:26

Dat herken ik echt heel erg! Wanneer ik weer een afspraak heb met mijn begeleider ga ik het er onder andere over hebben hoe je het beste een samenvatting kan maken, dat is iets waar ik erg veel moeite mee heb omdat ik de hoofdzaken niet van de bijzaken kan onderscheiden en het dus of volstaat met onbelangrijke dingen, of vijf pagina's lang is per paragraaf, ik hoop dat ik er iets aan ga hebben! Dat zou leren in ieder geval al veel makkelijker maken.

Suuskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:27

+1

Paarden en dingen die ik leuk vind kan ik makkelijk aan de gang schieten.. Maar voor school :+
Ik doe alleen wat als het écht écht nodig is en zelfs dan wacht ik tot op het laatste moment. Voor de meeste vakken lukt dat ook gewoon, maar voor een vak als wiskunde waarbij je oefeningen moet kunnen oplossen heb je niet genoeg aan alleen wat theorie ;( Daar ga ik dus bijna altijd de mist in, helaas. En ook al weet ik dat als ik mijn leermethode voor wiskunde niet aanpas, ik het jaar niet haal.. blijft de motivatie toch weg :o Dus daar zal ik nog even goed moeten schroeven.

Oja, mijn kleren blijven altijd in de badkamer slingeren.. ookal staat de wasmand 2 meter verder.. oeps

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:28

Ik voel me hier een beetje thuis :9
Ik geef mezelf altijd een kleine peptalk wanneer ik weer eens geen zin heb en dan kan ik er weer tegenaan
Dit jaar moet ik hard aan de bak om mijn extra vak te mogen volgen dus ik heb sinds kort de mogelijkheid discipline te leveren :P

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:34

Ik heb gewoon altijd te veel afleiding van bokt enzo...
Eigenlijk zou ik me gewoon moeten bannen, maar dan verzin ik wel weer wat anders om te doen vrees ik. :')

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:43

Renske_W schreef:
Eigenlijk zou ik me gewoon moeten bannen, maar dan verzin ik wel weer wat anders om te doen vrees ik. :')

hoe kun je jezelf bannen dan?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:48

Eeeuhm hoe leg ik dat makkelijk uit?
Dat kan je je bij je instellingen, dan krijg je verschillende tabbladen, als je dan de tab overzicht pakt, kan je je jezelf van bokt bannen, voor max 1 dag.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:56

Lonneke2001 schreef:
Renske_W schreef:

hoe kun je jezelf bannen dan?

http://www.bokt.nl/tools/timeout.php