lor1_1984 schreef:als je niet sexclusief bent, is het geen vreemdgaan meer.
Dat schrijf ik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sflj schreef:Yasmijntje schreef:Ikzelf verbied bijvoorbeeld roken wel, dat wil zeggen: jij roken, relatie afgelopen.
Klinkt misschien heel hard, maar ik heb zelf astma en kan daar dus ook gewoon niet tegen, in de eerste plaats krijg ik daar dan meer last van en in de tweede plaats vind ik het gewoon niet kunnen omdat het slecht voor hem is, een beetje zijn gezonde longen verpesten..
En ik denk dat bij iedereen de regel vreemdgaan ook geldt.
Maar als hij niet bij jou in de buurt rookt, heb je er toch geen last van? Om daar nou je relatie voor te verbreken...
En dat t ongezond is... ach, jij doet ook vast dingen waar je ziek of dood aan kunt gaan? Verbiedt hij je die ook?
Yasmijntje schreef:Daar heb ik wel degelijk last van, en daarnaast vind ik het bizar dat iemand zijn goede gezonde longen daaraan verpest, ik zou ze graag hebben gehad!
En ik gun mijn vriend een lang en gezond leven, en ja, natuurlijk doe ik ook vast dingen die niet gezond zijn, of gevaarlijk, maar dat zijn de risico's van het leven (zoals 'gevaarlijke' verkeerssituaties). Maar je hoeft niet zelf risico's te gaan kweken natuurlijk, wat je met roken wel doet.
Suliko schreef:Daarbij, ik wordt niet voor niets verliefd op iemand, als het dan botst in dingen en er regeltjes moeten komen klopt er sowieso al niets.
sflj schreef:Hij kan toch zijn eigen kleren wassen, als jij dat niet wil?
En wat versta je onder 'drinken' Nadia? Voor een biertje, hoeft ie toch geen hotel te boeken?
_Nadia_ schreef:sflj schreef:Hij kan toch zijn eigen kleren wassen, als jij dat niet wil?
En wat versta je onder 'drinken' Nadia? Voor een biertje, hoeft ie toch geen hotel te boeken?
Jawel, ik heb een complete 0 grens mbt alcohol, ook na 1 biertje of wat dan ook voel ik mij niet veilig meer, en wil ik iemand niet om mij heen hebben.
Gevolg zijn uren aanhoudende paniekaanvallen, dus niemand van mijn vrienden of familie drinkt waar ik bij ben,of komt bij mij thuis als ze gedronken hebben.
sflj schreef:Hij kan toch zijn eigen kleren wassen, als jij dat niet wil?
future_vet schreef:sflj schreef:Hij kan toch zijn eigen kleren wassen, als jij dat niet wil?
Het huis gaat er naar stinken. Want de was doe je ook niet iedere dag. Dus nee ik zou er niet mee verder gaan nee.
Gelukkig rookt hij niet en schat ik de kans miniem in dat hij dat ooit zou doen.
Daarbij stel we waren getrouwd geweest en al ons inkomen kwam op één hoop. Echt niet dat ik mee zou betalen aan zoiets zoals roken....
sflj schreef:Yasmijntje schreef:Daar heb ik wel degelijk last van, en daarnaast vind ik het bizar dat iemand zijn goede gezonde longen daaraan verpest, ik zou ze graag hebben gehad!
En ik gun mijn vriend een lang en gezond leven, en ja, natuurlijk doe ik ook vast dingen die niet gezond zijn, of gevaarlijk, maar dat zijn de risico's van het leven (zoals 'gevaarlijke' verkeerssituaties). Maar je hoeft niet zelf risico's te gaan kweken natuurlijk, wat je met roken wel doet.
Afgezien van t feit dat je er last van hebt, vind ik dat nogal hypocriet. Hij mag zelf niet weten of hij z'n longen verpest maar als jij iets risicovols doet, hoort dat bij het leven?! Beetje dubbel, nietwaar. Wat voor hem geldt, geldt niet voor jou?
sflj schreef:future_vet schreef:
Het huis gaat er naar stinken. Want de was doe je ook niet iedere dag. Dus nee ik zou er niet mee verder gaan nee.
Gelukkig rookt hij niet en schat ik de kans miniem in dat hij dat ooit zou doen.
Daarbij stel we waren getrouwd geweest en al ons inkomen kwam op één hoop. Echt niet dat ik mee zou betalen aan zoiets zoals roken....
Nóg een verbod?! Hij mag zelf niet weten waaraan hij z'n geld uitgeeft?!
tsss...
Huertecilla schreef:_Nadia_ schreef:Jawel, ik heb een complete 0 grens mbt alcohol, ook na 1 biertje of wat dan ook voel ik mij niet veilig meer, en wil ik iemand niet om mij heen hebben.
Gevolg zijn uren aanhoudende paniekaanvallen, dus niemand van mijn vrienden of familie drinkt waar ik bij ben,of komt bij mij thuis als ze gedronken hebben.
Dat is imo een geval voor de psycholoog en niet voor jouw hele sociale wereld.
Geen glas bier of glas wijn kunnen drinken in jouw bijzijn omdat jij dan urenlang hysterisch wordt??
Waarom leg jij jouw abnormale probleem bij jouw omgeving neer?
Lijkt mij heel wat gezonder voor jouw geestelijk welzijn dat je DAAR wat aan doet...
Wanneer een vriendin aangeeft dat ze de lucht van alcohol in het geheel niet trekt, dan drink ik niets. Ook niet ervoor uiteraard.
Als ze er urenlang van in de war zou raken, zou ik haar professionele hulp aanraden.
In de trant van; ik drink niet en jij gaat naar een psycholoog.
Niet omdat ik geen glas wijn kan laten staan, maar omdat ik wil dat zij lekker in haar vel zit, niet zit met een probleem in haar belevingswereld.
Speelt dat meteen bij het begin, dan raad ik haar hulp aan en ga mijn weg.
Speelt dat gaandeweg op, dan wil ik uit liefde HELEMAAL dat ze gezonder is in haar bovenkamer!
Geldt ook voor paniekaanvallen over zeg paardrijden, motorrrijden, watdanook. Wil ik uit liefde best laten, maar dat is dan het onderliggende probleem niet en dat probleem wil ik in haar belang opgelost zien.
Yasmijntje schreef:sflj schreef:Afgezien van t feit dat je er last van hebt, vind ik dat nogal hypocriet. Hij mag zelf niet weten of hij z'n longen verpest maar als jij iets risicovols doet, hoort dat bij het leven?! Beetje dubbel, nietwaar. Wat voor hem geldt, geldt niet voor jou?
Hij heeft naast roken toch ook andere risicovolle dingen in het leven? Daar is niks dubbels aan: hij kan ook in een gevaarlijke verkeerssituatie terechtkomen en ja, ik ben misschien hypocriet: ik hou van mijn vriend en ik wil hem zo lang mogelijk bij me houden.
Yasmijntje schreef:En zij wil hem vast steunen in zijn hobby's, maar ik (het kan aan mij liggen) reken roken niet onder een hobby, of sport.