Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lieveli schreef:Noord-Holland, beste provincie ooit. Het is 10 voor half 6, ik beslis dat ik gelijk heb en iedereen die onder mij reageert is mijn onderdaan.
StonedRomy schreef:Ik zeg 20 over/ 20 voor. Ook zo geleerd gekregen op school.
Maar zo had ik in Amerika ook een grappig iets. Half past 8 begrepen ze gewoon niet. Het was half 9. Kwam er bij hun niet in dat ik het zo op school had geleerd.
Kom overigens uit Limburg.
Lielle schreef:StonedRomy schreef:Ik zeg 20 over/ 20 voor. Ook zo geleerd gekregen op school.
Maar zo had ik in Amerika ook een grappig iets. Half past 8 begrepen ze gewoon niet. Het was half 9. Kwam er bij hun niet in dat ik het zo op school had geleerd.
bijzonder. ALs een Brit - in mijn ervaring - het over half nine heeft, bedoelt hij half past nine = voor ons half tien. Bron van verwarring!
Lielle schreef:StonedRomy schreef:Ik zeg 20 over/ 20 voor. Ook zo geleerd gekregen op school.
bijzonder. ALs een Brit - in mijn ervaring - het over half nine heeft, bedoelt hij half past nine = voor ons half tien. Bron van verwarring!
nynke55 schreef:En dan nog de discussie; 20 na of 20 over. En waarom is 20 over afgrijselijk? Je zegt toch ook kwart over?