Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

F_Orumster schreef:Friezen zijn inderdaad stugger, maar als je je eenmaal bent opgenomen dan zit dat wel 'dieper' bevestigd. Ik ben zelf ook import overigens.
Weet je wat nu een duidelijk verschil is? Ik heb ervaring met Braa'bers en Z-Hollanders, en daar gaat het 'aan de oppervlake' of ogenschijnlijk snel. Ja, je wordt zomaar uitgenodigd of meegevraagd, ja je kan 5min na een kennismaking meegevraagd worden op concert. Het uitje is ook supergezellig en beide partijen laten merken dat t klikt en er worden plannen gesmeedt voor het volgende uitje. Leukleuk. Vervolgens bloedt het compleet dood als je elkaar niet aan den lijve tgenkomt.
Ja, een Fries wantrouwt je als je ze zo snel zo vriendschappelijk benadert. Dat heeft wat tijd nodig. Maar eenmaal een band opgebouwd dan blijft die er ook.
Woon sinds 2004 in Friesland dus nu ruim 11 jaar. dees_daan schreef:Ik ben in Friesland geboren/opgegroeid en woon er nu nog steeds maar praat zelf geen fries, ik versta het wel en kan het ook wel als ik echt wil maar ik moet er over nadenken als ik het praat omdat wij thuis geen fries praatten. Als er een groep is met mensen die ik niet goed ken vragen ze vaak 'je verstaat het wel toch?' Voordat ze doorgaan in het fries.. Het fries praten gaat ook vaak automatisch als ze gewend zijn dat de rest het wel verstaat, is er dan iemand bij die het niet verstaat dan is dat omschakelen en soms gaan ze dan per ongeluk weer over in het fries.. Ik vind dat niet zo raar als je gewend bent het altijd te praten. Even een opmerking en er word meteen terug geschakeld.
Ik vind het wel grappig dat er volgens sommige mensen geen bos in Friesland is.. Ik loop zo 2 uren met de honden in het bos en hoef daarvoor maar een kwartiertje te rijden, verder zijn er in de buurt ook genoeg bossen waar we heen kunnen.
laraxXxemma schreef:Sorry maar ik moest lachen. Is net of friesland de noordpool is. Van die ene serie van mensen die op het ijs van ik dacht Alaska wonen?
Vraag me af wat je precies met voorzieningen bedoelt. Internet, wat is dat? Auto? Nee wij doen alles op de trekker? tv is nog in zwart wit?
dus wat dat betreft best achtergelegen gebied. Maar wel fijn de paardjes aan huis
. Sharani schreef:laraxXxemma schreef:Sorry maar ik moest lachen. Is net of friesland de noordpool is. Van die ene serie van mensen die op het ijs van ik dacht Alaska wonen?
Vraag me af wat je precies met voorzieningen bedoelt. Internet, wat is dat? Auto? Nee wij doen alles op de trekker? tv is nog in zwart wit?
Hier moet ik wel om lachen, we hebben kleuren tv, maar geen kabel. Snelst mogelijke internet 1 mb/s maximaal...dus wat dat betreft best achtergelegen gebied. Maar wel fijn de paardjes aan huis
.

Hij is fan van cambuur en dat zijn 'anti friezen' 

Zo zie je maar hoe snel je het eigenlijk kan oppikken.