En dan gaat je vriend naar de marine.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Puppetje

Re: En dan gaat je vriend naar de marine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:38

Bij de marine gaat alles apart is mijn ervaring dus ik kijk hier niet raar van op.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:46

Precies, als je gestopt bent/ gefaald hebt dan moet je toch echt wel je opleiding opnieuw doen. EDIT: zeker als die opleiding 5 jaar geleden is geweest. Ik zag in je OP dat de marine contact met hem hadden opgenomen maar dit is ook zeer waarschijnlijk. Ja ze hebben personeel te kort maar gaan echt niet zo veel moeite doen voor een matroos.

Maar er van uit gaand dat hij niet tegen jou zou liegen zou hij het wel verkeerd hebben uitgelegd.
Als je echt een leven met een matroos wilt leiden zou ik je er maar eens wat in gaan verdiepen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:51

@Ymke Z je zult het vast niet zo bedoelen maar je komt erg denigrerend over in je berichten.

Ik heb geen verstand van de marine dus ga daar verder ook niet over oordelen ik ga er alleen vanuit dat Ts de waarheid spreekt omdat ze volgens mij helemaal geen reden heeft om erover te liegen.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 15:01

liesjecryos schreef:
mijn ervaring is ook heb je de opleiding al een keer eerder afgerond moet je hem alsnog opnieuw doen als soort verfrissing.
Ik vindt het ook een apart verhaal maar goed.

De onderdelen die je moet halen tijdens de opleiding moet ie deze week ook gewoon doen. Als ie dat allemaal haalt hoeft niet 3 maanden in opleiding. Wel gewoon de vak opleiding. Als ie dat niet haalt moet ie wel opnieuw 3 maanden in opleiding.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 15:06

Ymke_Z schreef:
Precies, als je gestopt bent/ gefaald hebt dan moet je toch echt wel je opleiding opnieuw doen. EDIT: zeker als die opleiding 5 jaar geleden is geweest. Ik zag in je OP dat de marine contact met hem hadden opgenomen maar dit is ook zeer waarschijnlijk. Ja ze hebben personeel te kort maar gaan echt niet zo veel moeite doen voor een matroos.

Maar er van uit gaand dat hij niet tegen jou zou liegen zou hij het wel verkeerd hebben uitgelegd.
Als je echt een leven met een matroos wilt leiden zou ik je er maar eens wat in gaan verdiepen.

Hij heeft de opleiding gewoon afgerond toen. Maar is er daarna meegestopt (niet verder gegaan met een vakopleiding).

Ik studeer begin feb af. Als ik nu niet te werk zou gaan als verzorgende en over 5 jaar alsnog solliciteer hoef ik de opleiding ook niet opnieuw te doen. Word ik alleen bijgeschoold. Zelfde geval nu dus met me vriend. Onderdelen die nodig zijn doet ie gewoon opnieuw maar krijgt vrijstelling voor de rest.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:25

korbakimmy8 schreef:
Ymke_Z schreef:

Hij heeft de opleiding gewoon afgerond toen. Maar is er daarna meegestopt (niet verder gegaan met een vakopleiding).

Ik studeer begin feb af. Als ik nu niet te werk zou gaan als verzorgende en over 5 jaar alsnog solliciteer hoef ik de opleiding ook niet opnieuw te doen. Word ik alleen bijgeschoold. Zelfde geval nu dus met me vriend. Onderdelen die nodig zijn doet ie gewoon opnieuw maar krijgt vrijstelling voor de rest.

Dus hij heeft alleen de EMMV afgemaakt voor hij stopte, dat verklaart wel iets ja. Vaak wordt er toch verwacht dat je de AMO (voor land en luchtmacht ect) overnieuw doet als je er zolang tussen uit zit. Hoe dit precies bij de marine zit weet ik niet.
Hou er wel rekening mee dat ze na de EMMV ook gewoon veelvuldig op oefening gaan.

Urona, ik kom misschien wel zo over om de volgende redenen (ik zeg niet dat TS dit doet) maar er gebeurd vaak zat dat er verhalen over vriendjes in defensie/ of zelf in defensie verzonnen. Dan wordt je wel sceptisch wanneer er vreemde dingen worden verteld.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:32

Als je twee weken al niet ziet zitten en je vriend gaat er echt voor, hoe ga je dat doen bij langere missies? Een relatie net iemand die veel weg is moet voor beiden gaan, anders rem je elkaar enorm in het leven.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:05

pfff het vliegt mij allemaal ff aan,
ik moet er echt even doorheen en dan komt t allemaal wel weer goed. Wij wonen net samen 3 maandjes en nu is hij natuurlijk voor 2 weken weg. Ik weet het, het is echt niet lang maar het echt helemaal alleen zitten op dit moment breekt me echt even. Tuurlijk spreek ik af en heb ik afleiding maar dat je 1 avondje niks hebt en je maar een beetje zit te zappen en te 'wachten' tot je naar bed gaat, dat is gewoon even k*t zegmaar.
Over een uurtje voel ik me vast ook wel weer beter en kan ik er wel weer tegenaan, maar op dit moment neemt het missen helaas even de overhand :(

edit: een kwartiertje later voel ik me dus alweer beter, het luchtte gewoon even op het kwijt te zijn :)

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 18:44

VisibreTeam schreef:
Als je twee weken al niet ziet zitten en je vriend gaat er echt voor, hoe ga je dat doen bij langere missies? Een relatie net iemand die veel weg is moet voor beiden gaan, anders rem je elkaar enorm in het leven.

Ik heb heel wat posts neer gezet al. Als je terug leest snap je het wel denk ik.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:16

Sall schreef:
Ze zitten in den helder in een basis training

Ik heb het niet over NU maar over de uitzendingen... :)*

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:04

korbakimmy8 schreef:
VisibreTeam schreef:

Ik heb heel wat posts neer gezet al. Als je terug leest snap je het wel denk ik.

Nee ik snap het niet :) Daar hoef ik geen 6 pagina's voor terug te lezen :) Ik heb nu zelf ruim 4 jaar een relatie met een millitair, dan is hij 5 maanden weg, dan weer 4 weken, dan zou hij lekker een weekendje naar huis komen maar opeens "Jammer helaas".... Als je 2 weken moeilijk vind, dan werkt zo'n relatie vaak op langere termijn, en zeker met uitzendingen (4-6 maanden) niet echt...

Natuurlijk vind ik het vreselijk als mijn vriend weer eens op pad moet, en ook 2 weken kan als lang voelen, maar 2 weken is écht kort voor een vriend die bij defensie zit... Om nog maar niet te spreken over de 'verassingen' als hij opeens weg moet, later terug komt.... Dan is 24 uur extra wachten van een uitzending ook écht niet leuk :)

Als je een relatie aan wil gaan met iemand die veel weg is, dan moet je accepteren dat die persoon veel weg is en er zo goed mogelijk zelf mee omgaan. Juist continue dingen blijven doen, je eigen hobby's fanatiek blijven doen en niet teveel denken aan 'hoe lang' iets nog gaat duren.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 20:23

In me vorige post heb ik oa aangegeven dat het wel mee speelt dat het deze x de eerste keer is en meteen zonder contact. Het is vooral voor mij een geheel nieuwe wereld. Vind ik het niet gek dat ik het daar even moeilijk mee heb. Ik doe alles voor deze relatie en wil me 110% inzetten voor alles wat komen gaat.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 23:20

Net een heel fijn whats app gesprek gehad met me vriend. Ik heb er alle vertrouwen in dat alles goed gaat komen, ook voor de toekomst. Hij wil ook zaterdag even goed praten. Dan hebben we precies een half jaar en neem ik hem een x mee uit eten (pannenkoekenrestaurant haha). Dat is een mooie gelegenheid om even goed te kletsen.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:34

korbakimmy8 schreef:
Net een heel fijn whats app gesprek gehad met me vriend. Ik heb er alle vertrouwen in dat alles goed gaat komen, ook voor de toekomst. Hij wil ook zaterdag even goed praten. Dan hebben we precies een half jaar en neem ik hem een x mee uit eten (pannenkoekenrestaurant haha). Dat is een mooie gelegenheid om even goed te kletsen.

Maar hij was vanaf morgen dan toch 2 weken op bivak waar hij geen contact met je kan hebben? hoe kun je dan zaterdag met m praten?...

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 23:39

VisibreTeam schreef:
korbakimmy8 schreef:

Maar hij was vanaf morgen dan toch 2 weken op bivak waar hij geen contact met je kan hebben? hoe kun je dan zaterdag met m praten?...

Haha paar posts van mij terug (vrij lang). Staat alles uit gelegd waarom hij vrijdag al thuis komt.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:50

Ik begrijp je wel hoor, TS. Je bent pas vanaf juli samen, nog niet heel lang en daardoor is het juist enorm lastig als je de ander voor een tijdje niet ziet. Vooral in het begin. Je bent verliefd en wordt gek als je elkaar niet dagelijks spreekt. Ik moet wel zeggen, wat ook al eerder is aangeven hier, dat je wel het type mens moet zijn om zoiets aan te kunnen. Ik ben net als jou. Heel snel emotioneel, afhankelijk en bezorgd. Ik zou zulke dingen dan ook nooit beginnen, hoe geweldig hij ook is, want ik trek dat niet. Dat zou ook niet veranderen in de toekomst, dat is gewoon hoe mijn karakter is.

Natuurlijk moet je het niet uitmaken, haha, maar ik heb zeker wel tips voor je. Hoe verdrietig je ook bent, ga wat leuks ondernemen. Ook al is het maar alleen. Ga naar de sportschool, richt je heel erg op school, ga eens langs bij een vriendin... etc. Misschien is het ook juist leuk, ook al spreek je hem niet dagelijks, om hem elke dag één lang berichtje te sturen. Als hij zijn mobiel dan weer aandoet, omdat hij bijvoorbeeld onderweg naar huis is, ook helemaal blij wordt van het lezen van jouw berichtjes. Als hij thuis komt kan je hem verrassen met uit eten te gaan, zodat je lekker bij kunt kletsen. Of plak door heel het huis lieve briefjes op plekken waar je aan hem denkt, of met hoeveel je van hem houdt. Ik weet niet of je het wat vindt, maar ik zelf ben namelijk wel heel romantisch ingesteld en als ik mijn vriend een lange periode niet zag, stopte ik altijd een heel lief briefje in zijn tas.

Succes!
Laatst bijgewerkt door Yunaa op 13-01-16 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:59

Ik ken je gevoel! Mijn vader is in 2010 6 maanden uitgezonden geweest naar Afghanistan, ik was toen 11. In het begin is het erg lastig en mis je die gene, daar kan ik niets moois van maken het is gewoon zo. Maar je begint aan het idee te wennen en het gaat eigenlijk zo voorbij!

Het belangrijkste wat je kan doen is iniedergeval wel verder gaan met je leven. Tuurlijk mag je hem missen en is het moeilijk maar laat dit je niet weerhouden om leuke dingen te doen.

Het is sneller voorbij dan dat je denkt!
Ik hoop dat je er een beetje wat aan hebt, en anders kan je me altijd pb-en!

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 00:00

Yunaa schreef:
Ik begrijp je wel hoor, TS. Je bent pas vanaf juli samen, nog niet heel lang en daardoor is het juist enorm lastig als je de ander voor een tijdje niet ziet. Vooral in het begin. Je bent verliefd en wordt gek als je elkaar niet dagelijks spreekt. Ik moet wel zeggen, wat ook al eerder is aangeven hier, dat je wel het type mens moet zijn om zoiets aan te kunnen. Ik ben net als jou. Heel snel emotioneel, afhankelijk en bezorgd. Ik zou zulke dingen dan ook nooit beginnen, hoe geweldig hij ook is, want ik trek dat niet. Dat zou ook niet veranderen in de toekomst, dat is gewoon hoe mijn karakter is.

Natuurlijk moet je het niet uitmaken, haha, maar ik heb zeker wel tips voor je. Hoe verdrietig je ook bent, ga wat leuks ondernemen. Ook al is het maar alleen. Ga naar de sportschool, richt je heel erg op school, ga eens langs bij een vriendin... etc. Misschien is het ook juist leuk, ook al spreek je hem niet dagelijks, om hem elke dag één lang berichtje te sturen. Als hij zijn mobiel dan weer aandoet, omdat hij bijvoorbeeld onderweg naar huis is, ook helemaal blij wordt van het lezen van jouw berichtjes. Als hij thuis komt kan je hem verassen met uit eten te gaan, zodat je lekker bij kunt kletsen. Of plak door heel het huis lieve briefjes op plekken waar je aan hem denkt, of met hoeveel je van hem houdt. Ik weet niet of je het wat vindt, maar ik zelf ben namelijk wel heel romantisch ingesteld en als ik mijn vriend een lange periode niet zag, stopte ik altijd een heel lief briefje in zijn tas.

Succes!

Bedankt voor je onwijs goede en bruikbare tips! Hier heb ik zeker wat aan. Zeker met bv een briefje in zijn tas doen die hij dan later weer leest is een goed idee. Mijn moeder heeft dit voorheen ook veel bij mij en me broers gedaan. Een briefje in onze broodtrommel en vond dat altijs onwijs leuk om te krijgen.
Zeker door het app gesprek van vanavond weet ik dat onze liefde wel sterk genoeg is om dit alles goed door te maken. Ook als ie straks langer weg is.
In ieder geval bedankt voor je reactie ik heb er zeker wat aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:02

Veel succes, ik vind het goed dat je al zo serieus bezig bent over de toekomst. Natuurlijk kan je elkaar geen beloftes maken naar er over hebben kan geen kwaad.
Defensie is een goede training voor flexibiliteit, planning kan echt elk moment veranderen en daar heb je dan maar in mee te gaan. En dat kan soms heel frustrerend zijn!

Spreek uit ervaring, en moet zeggen oefeningen van week of 2-3 wel heel lekker kan vinden, nergens rekening mee houden. Eerste 2 uitzendingen gingen ook wel, tuurlijk dips gehad maar tijd goed doorgekomen. Nu bijna einde aan de 3e uitzending, en weinig grote dips gehad maar voor mijzelf wel heel duidelijk geworden dat dit niet is wat ik nog voor jaren wil. Ben goed zelfstandig en red het ook wel prima in mijn eentje,maar vind het gewoon te 'ongezellig'. Sta (op dit moment) dus ook negatief tegenover een evt volgende uitzending. Heb het hier ook over gehad met hem en als hij thuis is gaan we het hier ook echt serieus over hebben, communicatie is wel belangrijk hierin.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:06

korbakimmy8 schreef:
Yunaa schreef:

Natuurlijk moet je het niet uitmaken, haha, maar ik heb zeker wel tips voor je. Hoe verdrietig je ook bent, ga wat leuks ondernemen. Ook al is het maar alleen. Ga naar de sportschool, richt je heel erg op school, ga eens langs bij een vriendin... etc. Misschien is het ook juist leuk, ook al spreek je hem niet dagelijks, om hem elke dag één lang berichtje te sturen. Als hij zijn mobiel dan weer aandoet, omdat hij bijvoorbeeld onderweg naar huis is, ook helemaal blij wordt van het lezen van jouw berichtjes. Als hij thuis komt kan je hem verassen met uit eten te gaan, zodat je lekker bij kunt kletsen. Of plak door heel het huis lieve briefjes op plekken waar je aan hem denkt, of met hoeveel je van hem houdt. Ik weet niet of je het wat vindt, maar ik zelf ben namelijk wel heel romantisch ingesteld en als ik mijn vriend een lange periode niet zag, stopte ik altijd een heel lief briefje in zijn tas.

Succes!

Bedankt voor je onwijs goede en bruikbare tips! Hier heb ik zeker wat aan. Zeker met bv een briefje in zijn tas doen die hij dan later weer leest is een goed idee. Mijn moeder heeft dit voorheen ook veel bij mij en me broers gedaan. Een briefje in onze broodtrommel en vond dat altijs onwijs leuk om te krijgen.
Zeker door het app gesprek van vanavond weet ik dat onze liefde wel sterk genoeg is om dit alles goed door te maken. Ook als ie straks langer weg is.
In ieder geval bedankt voor je reactie ik heb er zeker wat aan

Geen dank hoor, succes het komt allemaal goed +:)+

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:56

antje_vip schreef:
Sall schreef:
Ze zitten in den helder in een basis training

Ik heb het niet over NU maar over de uitzendingen... :)*

Weet jij überhaupt wel waar je het over hebt... :+

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:42

Ik begrijp jouw situatie.
Toen ik een jaar een relatie had met mijn vriend besloot hij ook bij de marine te gaan. Ik heb hem nooit tegen gehouden, ik zag dat hij dit graag wilde en ik was juist trots op hem.
Tuurlijk waren er moeilijke momenten. Elke zondag weer afscheid van elkaar nemen voor een week maar des te leuker was het als het weer vrijdag was en hij weer naar huis kwam.
En ook ik heb vaak jankend op de kade gestaan als hij weer weg ging voor een reis of dat hij weer terug kwam.
Hij is veel weggeweest, varierend van 2 weken tot 7,5 maand. De leuke dingen die je niet samen kan vieren (verjaardagen, kerst & oud en Nieuw etc.) zijn de minder leuke dagen.
Wij hebben ook gehad dat hij op reis was voor 3,5 maand en dat de reis werd verlengt met 4 maanden en ik dit nota bene via het nieuws moest horen. Er waren toen problemen in Libanon waar hij heen moest. Dit vond ik zelf de moeilijkste reis omdat we toen bijna geen contact hadden omdat dat niet mocht omdat hij zich in een oorlogsgebied bevond.
De leukste reis vond ik zelf de west reis. halverwege de reis krijgen de marine mensen een midterm (kleine vakantie op Curacao) waarin ook de mogelijkheid was dat familie over kon komen. Dit heb ik ook gedaan en was echt een super leuke ervaring, ook om zijn maten te leren kennen.

En prober er ook van te genieten als hij weg is, hoe raar het ook klinkt maar mijn ervaring is dat hij jou toch meeneemt de hele wereld over, de verhalen, de foto's etc.
En je kan geen ruzie maken ;)

Na 6 jaar trouwe dienst besloot hij weg te gaan bij de Marine en een baan te zoeken aan wal.
En gelukkig is dat allemaal goed gekomen en zijn we nog steeds samen :D

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:47

Die briefjes in zijn tas/portemonnee deed ik inderdaad ook.

Mijn vriend is nu soms voor langere tijd op training of op vakantie met vrienden etc en dan zie ik hem ook niet maar dat vind ik helemaal niet zo moeilijk omdat je dan iig even kan bellen/appen 1x per dag. Het was dat 0,0 contact waar ik heel erg aan moest wennen. En als hij dan wel een keer had mogen bellen dan had ik net mijn telefoon niet bij de hand. Vriend teleurgesteld, ik van slag als ik de gemiste oproep zag...

Maar ts, als jouw vriend daar op zijn plek is en het naar zijn zin heeft bij de marine dan wordt het voor jou denk ik vanzelf makkelijker.

Ik ben bv meer gaan sporten. Mijn vriend was natuurlijk zo afgetraind als wat dus als hij op de kazerne was had ik de tijd om te gaan hardlopen zodat ik lekker fit was als hij weer thuis kwam. Plande gewoon m'n dagen vol en dan vliegt de tijd voorbij.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:54

De meeste ruzies beginnen vaak op uitzending haha. Hier gelukkig ook niet, en inderdaad is het altijd leuk om zijn enthousiaste verhalen te horen. Ik vind het soms ook wel eens lekker rustig wanneer vriendlief weg is op oefening, wanneer hij de auto achterlaat haha.

En jullie zijn 6 maanden bij elkaar dan sta je toch wel zo zelfstandig in je relatie dat je zonder hem kan voor een tijdje. Tuurlijk is het niet leuk wanneer hij weg is maar het maakt je relatie alleen maar sterker.
Ik had net een prille 3 maanden met me vriend toen hij voor 3 maanden op uitzending ging, ook amper contact. Daarna in die 2 jaar 13 maanden weg geweest, gelukkig wel met goede contact mogelijkheden.

En zie dat iemand zegt dat je op 20 nog niet stabiel bent (verwacht dat je op die leeftijd wel even zonder iemand kan) , maar dat wordt toch wel verwacht van je, zeker als je een relatie hebt met een militair. Ik ben ook 20, wonen samen en moet alles regelen wanneer hij weg is. Ja soms baal ik ervan maar wat moet dat moet, je krijgt er wat voor terug.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:55

MonDos schreef:
Ik begrijp jouw situatie.
Toen ik een jaar een relatie had met mijn vriend besloot hij ook bij de marine te gaan. Ik heb hem nooit tegen gehouden, ik zag dat hij dit graag wilde en ik was juist trots op hem.
Tuurlijk waren er moeilijke momenten. Elke zondag weer afscheid van elkaar nemen voor een week maar des te leuker was het als het weer vrijdag was en hij weer naar huis kwam.
En ook ik heb vaak jankend op de kade gestaan als hij weer weg ging voor een reis of dat hij weer terug kwam.
Hij is veel weggeweest, varierend van 2 weken tot 7,5 maand. De leuke dingen die je niet samen kan vieren (verjaardagen, kerst & oud en Nieuw etc.) zijn de minder leuke dagen.
Wij hebben ook gehad dat hij op reis was voor 3,5 maand en dat de reis werd verlengt met 4 maanden en ik dit nota bene via het nieuws moest horen. Er waren toen problemen in Libanon waar hij heen moest. Dit vond ik zelf de moeilijkste reis omdat we toen bijna geen contact hadden omdat dat niet mocht omdat hij zich in een oorlogsgebied bevond.
De leukste reis vond ik zelf de west reis. halverwege de reis krijgen de marine mensen een midterm (kleine vakantie op Curacao) waarin ook de mogelijkheid was dat familie over kon komen. Dit heb ik ook gedaan en was echt een super leuke ervaring, ook om zijn maten te leren kennen.

En prober er ook van te genieten als hij weg is, hoe raar het ook klinkt maar mijn ervaring is dat hij jou toch meeneemt de hele wereld over, de verhalen, de foto's etc.
En je kan geen ruzie maken ;)

Na 6 jaar trouwe dienst besloot hij weg te gaan bij de Marine en een baan te zoeken aan wal.
En gelukkig is dat allemaal goed gekomen en zijn we nog steeds samen :D

Ik had het niet beter kunnen verwoorden! Zo heb ik het ook ervaren. Ook heel bijzondere dingen daardoor meegemaakt.