Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
liesjecryos schreef:mijn ervaring is ook heb je de opleiding al een keer eerder afgerond moet je hem alsnog opnieuw doen als soort verfrissing.
Ik vindt het ook een apart verhaal maar goed.
Ymke_Z schreef:Precies, als je gestopt bent/ gefaald hebt dan moet je toch echt wel je opleiding opnieuw doen. EDIT: zeker als die opleiding 5 jaar geleden is geweest. Ik zag in je OP dat de marine contact met hem hadden opgenomen maar dit is ook zeer waarschijnlijk. Ja ze hebben personeel te kort maar gaan echt niet zo veel moeite doen voor een matroos.
Maar er van uit gaand dat hij niet tegen jou zou liegen zou hij het wel verkeerd hebben uitgelegd.
Als je echt een leven met een matroos wilt leiden zou ik je er maar eens wat in gaan verdiepen.
korbakimmy8 schreef:Ymke_Z schreef:Precies, als je gestopt bent/ gefaald hebt dan moet je toch echt wel je opleiding opnieuw doen. EDIT: zeker als die opleiding 5 jaar geleden is geweest. Ik zag in je OP dat de marine contact met hem hadden opgenomen maar dit is ook zeer waarschijnlijk. Ja ze hebben personeel te kort maar gaan echt niet zo veel moeite doen voor een matroos.
Maar er van uit gaand dat hij niet tegen jou zou liegen zou hij het wel verkeerd hebben uitgelegd.
Als je echt een leven met een matroos wilt leiden zou ik je er maar eens wat in gaan verdiepen.
Hij heeft de opleiding gewoon afgerond toen. Maar is er daarna meegestopt (niet verder gegaan met een vakopleiding).
Ik studeer begin feb af. Als ik nu niet te werk zou gaan als verzorgende en over 5 jaar alsnog solliciteer hoef ik de opleiding ook niet opnieuw te doen. Word ik alleen bijgeschoold. Zelfde geval nu dus met me vriend. Onderdelen die nodig zijn doet ie gewoon opnieuw maar krijgt vrijstelling voor de rest.

VisibreTeam schreef:Als je twee weken al niet ziet zitten en je vriend gaat er echt voor, hoe ga je dat doen bij langere missies? Een relatie net iemand die veel weg is moet voor beiden gaan, anders rem je elkaar enorm in het leven.
korbakimmy8 schreef:VisibreTeam schreef:Als je twee weken al niet ziet zitten en je vriend gaat er echt voor, hoe ga je dat doen bij langere missies? Een relatie net iemand die veel weg is moet voor beiden gaan, anders rem je elkaar enorm in het leven.
Ik heb heel wat posts neer gezet al. Als je terug leest snap je het wel denk ik.
Daar hoef ik geen 6 pagina's voor terug te lezen
Ik heb nu zelf ruim 4 jaar een relatie met een millitair, dan is hij 5 maanden weg, dan weer 4 weken, dan zou hij lekker een weekendje naar huis komen maar opeens "Jammer helaas".... Als je 2 weken moeilijk vind, dan werkt zo'n relatie vaak op langere termijn, en zeker met uitzendingen (4-6 maanden) niet echt...
korbakimmy8 schreef:Net een heel fijn whats app gesprek gehad met me vriend. Ik heb er alle vertrouwen in dat alles goed gaat komen, ook voor de toekomst. Hij wil ook zaterdag even goed praten. Dan hebben we precies een half jaar en neem ik hem een x mee uit eten (pannenkoekenrestaurant haha). Dat is een mooie gelegenheid om even goed te kletsen.
VisibreTeam schreef:korbakimmy8 schreef:Net een heel fijn whats app gesprek gehad met me vriend. Ik heb er alle vertrouwen in dat alles goed gaat komen, ook voor de toekomst. Hij wil ook zaterdag even goed praten. Dan hebben we precies een half jaar en neem ik hem een x mee uit eten (pannenkoekenrestaurant haha). Dat is een mooie gelegenheid om even goed te kletsen.
Maar hij was vanaf morgen dan toch 2 weken op bivak waar hij geen contact met je kan hebben? hoe kun je dan zaterdag met m praten?...
Yunaa schreef:Ik begrijp je wel hoor, TS. Je bent pas vanaf juli samen, nog niet heel lang en daardoor is het juist enorm lastig als je de ander voor een tijdje niet ziet. Vooral in het begin. Je bent verliefd en wordt gek als je elkaar niet dagelijks spreekt. Ik moet wel zeggen, wat ook al eerder is aangeven hier, dat je wel het type mens moet zijn om zoiets aan te kunnen. Ik ben net als jou. Heel snel emotioneel, afhankelijk en bezorgd. Ik zou zulke dingen dan ook nooit beginnen, hoe geweldig hij ook is, want ik trek dat niet. Dat zou ook niet veranderen in de toekomst, dat is gewoon hoe mijn karakter is.
Natuurlijk moet je het niet uitmaken, haha, maar ik heb zeker wel tips voor je. Hoe verdrietig je ook bent, ga wat leuks ondernemen. Ook al is het maar alleen. Ga naar de sportschool, richt je heel erg op school, ga eens langs bij een vriendin... etc. Misschien is het ook juist leuk, ook al spreek je hem niet dagelijks, om hem elke dag één lang berichtje te sturen. Als hij zijn mobiel dan weer aandoet, omdat hij bijvoorbeeld onderweg naar huis is, ook helemaal blij wordt van het lezen van jouw berichtjes. Als hij thuis komt kan je hem verassen met uit eten te gaan, zodat je lekker bij kunt kletsen. Of plak door heel het huis lieve briefjes op plekken waar je aan hem denkt, of met hoeveel je van hem houdt. Ik weet niet of je het wat vindt, maar ik zelf ben namelijk wel heel romantisch ingesteld en als ik mijn vriend een lange periode niet zag, stopte ik altijd een heel lief briefje in zijn tas.
Succes!
korbakimmy8 schreef:Yunaa schreef:Ik begrijp je wel hoor, TS. Je bent pas vanaf juli samen, nog niet heel lang en daardoor is het juist enorm lastig als je de ander voor een tijdje niet ziet. Vooral in het begin. Je bent verliefd en wordt gek als je elkaar niet dagelijks spreekt. Ik moet wel zeggen, wat ook al eerder is aangeven hier, dat je wel het type mens moet zijn om zoiets aan te kunnen. Ik ben net als jou. Heel snel emotioneel, afhankelijk en bezorgd. Ik zou zulke dingen dan ook nooit beginnen, hoe geweldig hij ook is, want ik trek dat niet. Dat zou ook niet veranderen in de toekomst, dat is gewoon hoe mijn karakter is.
Natuurlijk moet je het niet uitmaken, haha, maar ik heb zeker wel tips voor je. Hoe verdrietig je ook bent, ga wat leuks ondernemen. Ook al is het maar alleen. Ga naar de sportschool, richt je heel erg op school, ga eens langs bij een vriendin... etc. Misschien is het ook juist leuk, ook al spreek je hem niet dagelijks, om hem elke dag één lang berichtje te sturen. Als hij zijn mobiel dan weer aandoet, omdat hij bijvoorbeeld onderweg naar huis is, ook helemaal blij wordt van het lezen van jouw berichtjes. Als hij thuis komt kan je hem verassen met uit eten te gaan, zodat je lekker bij kunt kletsen. Of plak door heel het huis lieve briefjes op plekken waar je aan hem denkt, of met hoeveel je van hem houdt. Ik weet niet of je het wat vindt, maar ik zelf ben namelijk wel heel romantisch ingesteld en als ik mijn vriend een lange periode niet zag, stopte ik altijd een heel lief briefje in zijn tas.
Succes!
Bedankt voor je onwijs goede en bruikbare tips! Hier heb ik zeker wat aan. Zeker met bv een briefje in zijn tas doen die hij dan later weer leest is een goed idee. Mijn moeder heeft dit voorheen ook veel bij mij en me broers gedaan. Een briefje in onze broodtrommel en vond dat altijs onwijs leuk om te krijgen.
Zeker door het app gesprek van vanavond weet ik dat onze liefde wel sterk genoeg is om dit alles goed door te maken. Ook als ie straks langer weg is.
In ieder geval bedankt voor je reactie ik heb er zeker wat aan

MonDos schreef:Ik begrijp jouw situatie.
Toen ik een jaar een relatie had met mijn vriend besloot hij ook bij de marine te gaan. Ik heb hem nooit tegen gehouden, ik zag dat hij dit graag wilde en ik was juist trots op hem.
Tuurlijk waren er moeilijke momenten. Elke zondag weer afscheid van elkaar nemen voor een week maar des te leuker was het als het weer vrijdag was en hij weer naar huis kwam.
En ook ik heb vaak jankend op de kade gestaan als hij weer weg ging voor een reis of dat hij weer terug kwam.
Hij is veel weggeweest, varierend van 2 weken tot 7,5 maand. De leuke dingen die je niet samen kan vieren (verjaardagen, kerst & oud en Nieuw etc.) zijn de minder leuke dagen.
Wij hebben ook gehad dat hij op reis was voor 3,5 maand en dat de reis werd verlengt met 4 maanden en ik dit nota bene via het nieuws moest horen. Er waren toen problemen in Libanon waar hij heen moest. Dit vond ik zelf de moeilijkste reis omdat we toen bijna geen contact hadden omdat dat niet mocht omdat hij zich in een oorlogsgebied bevond.
De leukste reis vond ik zelf de west reis. halverwege de reis krijgen de marine mensen een midterm (kleine vakantie op Curacao) waarin ook de mogelijkheid was dat familie over kon komen. Dit heb ik ook gedaan en was echt een super leuke ervaring, ook om zijn maten te leren kennen.
En prober er ook van te genieten als hij weg is, hoe raar het ook klinkt maar mijn ervaring is dat hij jou toch meeneemt de hele wereld over, de verhalen, de foto's etc.
En je kan geen ruzie maken
Na 6 jaar trouwe dienst besloot hij weg te gaan bij de Marine en een baan te zoeken aan wal.
En gelukkig is dat allemaal goed gekomen en zijn we nog steeds samen