Bokkers die niet meer in het paardenwereldje zitten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:46

Ik ben ondertussen ook al op weg om een jaar paardloos te zijn maar er is geen dag dat ik niet even op bokt kijk....

Blijft leuk!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:47

kelliiee1993 schreef:
Ja, ik ook hier!
Herkende jou helemaal niet aan je boktnaam!

Undercover muwahahaa :P

Knudd

Re: Bokkers die niet meer in het paardenwereldje zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:49

Ik ben al bijna anderhalf jaar paardloos, als zijnde, geen verzorgpaard oid. Vooral door mentale en fysieke problemen wil ik ook niet aan een verzorgpaard beginnen. Eigen paard zit er niet in, geen geld, geen motivatie, geen plek... Mis het wel, dat zeker :)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:55

Ik ben op dit moment nog 'uit' de wereld, maar hoop over een tijdje weer 'erin' te zijn.

Het gemis van een 'poown of my own' is groot (en is jaren gebleven), en na een financieel niet zo denderende tijd, is het eindelijk veilig een ponnel aan te gaan schaffen.

In al die jaren echter nog regelmatig teruggekomen naar Bokt; niet altijd lang- al die mensen over paarden en ik zat zonder

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:21

Kellie, nou petje af, denk dat dit toch zeker al 4 jaar geleden is ofso? Ik herkende je eig nie maar ik ben dan ook bar slecht om namen te onthouden _O-

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:24

Ik zit ook niet meer in de paarden, inmiddels alweer n jaar of 4 :=
Maar toch maar blijven hangen.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:39

Hier nu ook een jaar zonder paarden. En ik mis het enorm!!! Toen der tijd zijn de paarden verkocht vanwege de scheiding van mijn ouders. Mijn moeder is nu wel weer aan het kijken voor een paardje maar ik twijfel enorm of het voor mij nu wel verstandig is (als we het doen dan samen namelijk), omdat ik ondertussen studeer aan de universiteit van Enschede en de reis naar huis ruim 4 uur duurt.
Gezellig mee kletsen lijkt me leuk! Ik bezoek bokt nog zeer regelmatig maar post niet meer zo veel in de paardentopics.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:46

Jaaaa! Ook ik meld me. Al een jaar of 6 uit het paarden wereldje. Toentertijd m'n paard en shet verkocht omdat ik echt te weinig tijd en geld had. Helaas is paardje toen binneneen paar maanden ingeslapen bij de nieuwe eigenaar.

Ik heb nog m'n leren laarzen, wat broeken en cap. Als ik wil kan ik op het paard van de buurvrouw rijden maar ik heb er echt geen tijd en energie voor.

Ik werk 32 uur als secretaresse en telefoniste bij een automotive bedrijf. En heb nog een dochtertje van bijna 4. Dus druk zat.

Ik mis het eigenlijk helemaal niet. Ja op momentjes. Vooral als ik dan iemand te paard met het mooie weer zie buiten rijden.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:30

Ik meld me ook! Was er al sinds 2011 zo goed als uit, maar sinds mijn paard in december 2014 is overleden heb ik helemaal geen paard meer aangeraakt. Mis het wel een beetje, maar heb momenteel echt geen tijd en geld om zo'n dure hobby te onderhouden.

Ik woon trouwens in Hilversum en studeer nu hbo communicatie :)

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:26

Sunshinee schreef:
kelliiee1993 schreef:
Ja, ik ook hier!
Herkende jou helemaal niet aan je boktnaam!

Undercover muwahahaa :P

:')

Hier inmiddels een jaar gestopt met paardrijden. Gestopt met verzorgpaard en 2 maanden daarna zwanger geraakt dus nu druk druk. Maar het missen is er soms wel als het allemaal even te veel wordt, was het bij de paarden zijn even een totale ontspanning! Maar nog even en ik mag weer, dan wordt t 1 keer in de zoveel tijd een ritje maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:33

Hier ook al anderhalf jaar paardloos maar bokt blijft leuk inderdaad :') hier ging 't lichamelijk niet meer zoals voorheen en klikte het niet meer met pony.. En heel eerlijk na 3 jaar wilde ik ook wel een keer onbezorgd vooruit naar buiten ipv achteruit de sloot in :')
Ik woon in Schiedam en ga in maart m'n opleiding afronden voor doktersassistente :)

Enige wat ik nu nog met paarden doe is ze op de foto zetten :')

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:29

Hier nog eentje, die ondanks paardloos te zijn nog wel behoefte heeft aan wat gezelligheid op bokt :D

Bijna 10 jaar heb ik fanatiek (wedstrijden) gereden met mijn pony's en paard. Ondertussen ben ik alweer bijna 4 jaar (ojee, dat klinkt lang) paardloos. Ik mis het wel heel erg, maar momenteel heb ik niet de mogelijkheden om het op te pakken. Misschien als ik weer in Nederland ben, maar voor nu heb ik het toch druk genoeg.

Momenteel woon ik in Schotland, maar ik kom oorspronkelijk uit Leiden. En als ik in Nederland ben, ben ik dus meestal ook daar in de buurt. :D Een groot deel van mijn paardgerelateerde spullen liggen bij mijn ouders thuis. Heel veel ligt er nog met idee 'misschien kan ik het ooit weer gebruiken'. Mijn cap en laarzen heb ik wel meegenomen toen ik verhuisde, voor het occasional ritje dat ik hier maak. (tot nu toe was het één keer en ik denk dat het daar bij gaat blijven }:0 )

Ik studeer trouwens in het dagelijks leven.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:34

Ik ben dan nog maar sinds 22 nov 2015 paardloos, maar ik moet zeggen dat ik het helemaal niet mis. Het enige wat ik mis, dat is mijn paard en dat gemis zal nog wel een lange tijd blijven.

Ondanks dat er geen nieuw paard meer komt, vind ik het nog wel leuk om op Bokt rond te kijken en af en toe wat te posten wanneer ik me verveel. :D Ik heb nu zeeën van tijd over en daar moet ik nog aan wennen, normaal was is dag in dag uit met mijn paard bezig en nu moet ik me zelf soms vermaken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:45

Ben al een jaar of 4 geleden definitief gestopt om gezondheidsredenen. Mijn jonge paard verkocht en een jaar later is mijn fokmerrie overleden. Toen was het definitief voorbij. Heb nog wel 2 mini grasmaaiers :o Mis het wel. Maar dat word wel steeds minder, het ging ook echt niet meer.

Nooit gedacht trouwens. Was als klein kind al altijd tussen de paarden en het was zowel werk als hobby. Maar soms kan daar wat tussen komen helaas.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:52

Ik ben op Bokt gekomen zonder paard, toen heel lang erg actief gereden, en nu beschouw ik me niet meer als iemand die in het paardenwereldje zit. Ik heb nog wel een paard, maar deze is sinds bijna twee jaar vanwege een blessure niet meer te rijden en geniet vooral van zijn pensioen.
Het rijden mis ik wel, maar ik zoek het ook niet ergens anders weer op. Dit komt omdat ik sinds bijna twee jaar ook op kamers woon in Breda en daar Communicatie studeer. Echt veel tijd heb ik er dus niet echt voor!

Of ik later nog een paard neem weet ik niet, want de kosten en de tijd die je er aan kwijt bent zijn hoger dan ik in eerste instantie had verwacht.

evelien_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:06

Hier nu ook sinds ongeveer een half jaartje helemaal uit de paarden. Daarvoor heb ik op verschillende maneges en sportstallen en Nederland en buitenland gewerkt als groom. Nu weer terug in Nederland en heb nu een totaal andere baan en gezin en huishouden te doen dus ook niet zo heel veel tijd meer voor. Wel mis ik het een beetje om af en toe toch lekker met een paardje bezig te zijn. Misschien krijg ik er wel weer meer tijd voor een verzorgpaardje ofzo. Helaas is dat hier bijna niet te vinden.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:10

Ik wil me ook melden!
Sinds vorig jaar juni geen paard meer ivm verhuizing, zwangerschap en mentale toestand.

Maar bokt blijft toch wel erg leuk!

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:16

hier ook al tijden geen paarden meer.
heb vroeger altijd een eigen paard gehad, vanaf mijn 12e tot mijn 19e, toen even paardloos maar wel gewerkt in de paarden. omdat ik miste op mijn 25e weer een paard aangeschaft, maar het was niet te combineren met werk, dus na ongeveer 1 1/2 jaar weer verkocht. daarna nog even een bijrijdpaard gehad maar dat vond ik niet fijn, alles volgens een ander zijn regels doen.
nu al zeker zo'n 5 jaar uit de paarden. mis het soms wel, op een zonnige vrije dag, dat je denkt, wat zou het nu heerlijk zijn om een paard te zadelen en de bossen in te gaan. maar verder ben ik 90% van de tijd heel blij dat ik de verantwoordelijkheid en de zorgen en al het gedoe wat er bij komt kijken, niet meer heb.
ik heb nu heel veel tijd voor mijn hond en dwergpapegaaien, waar ik ook veel plezier en voldoening uit haal.
bokt blijft leuk, dus ik lees vaak mee.
de paarden echt missen doe ik niet, ik mis soms de herinneringen en gevoel wat daar bij hoorde van vroeger, maar als ik dan weer eens op een paard stap, dan heeft het die magie zeg maar niet meer, die het vroeger wel had.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:18

Ik zit ook al een tijdje niet meer in het paardenwereldje. Ik verzorg nog wel twee oude opaatjes die bij iemand aan huis staan, maar daardoor kom je ook niet echt met iemand in contact.
Nadat mijn pony 3 jaar geleden is overleden was ik er ook echt wel even klaar mee, vooral met het gedoe van pensionstallen etc. Maar nu merk ik dat het qua tijd ook wel lastig zou zijn om een paard alle aandacht te kunnen geven.

Misschien later.. Een leuke kinderpony ofzo.. *droomt nog even verder*

Wanaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:22

Ha, Britt, hoe vaak ik ook wel niet zit te kijken naar ponytjes en dan balen dat ik daar nooit meer op ga passen. :=

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:26

Ik heb al in geen 4 jaar een paard aangeraakt, laat staan erop gereden := Destijds van de manege gegaan omdat ik er niks meer leerde, later werden er ook geen lessen meer gegeven. Toen bij een andere manege gaan kijken maar een proefles is er nooit van gekomen.
Ik mis het niet echt, maar blijf paarden wel gave beesten vinden. Heel afentoe zou ik nog wel eens een buitenritje willen maken, maar echt lessen op een manege lijkt mij niet echt wat. Ik heb er niet echt tijd voor. Ik heb nog wel allerlei spullen waaronder een compleet wedstrijdsetje maar die probeer ik allemaal te verkopen. Laarzen heb ik laatst weggegooid.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:46

Ik rij al een jaar of 8 niet meer en toch heb ik al die tijd op Bokt gezeten :))
Ik heb nog steeds een zwak voor paarden en kijk ook nog regelmatig in fototopics, maar over het algemeen lees ik toch meer in de algemene subforums mee.
Paardrijden mis ik niet en ik ben inmiddels ook allergisch voor paarden, dus rijden zit er voor mij niet meer in. Ik heb wel mijn rijspullen bewaard voor 'het geval dat' en ik heb in de tussentijd dat ik gestopt ben nog een keer of 2/3 een buitenrit gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:57

haha jeeetje wat zijn we met veel! :))

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:13

Ik mis het paardrijden echt wel, maar door weloverwogen keuze wil ik nu niet meer op een paard rijden, misschien later, mijn doel is toch om dit jaar terug te beginnen, maar dat moet haalbaar zijn natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:05

Ik meld me ook!

Ik ben ongeveer 6 jaar geleden gestopt met rijden. Nu rijd ik ongeveer nog 1/2 keer per jaar paard door middel van een buitenrit. Ik mis het wel heel erg maar er is ook tijd vrij gekomen voor andere dingen die ik ook heel leuk vind.