BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: BABO: Bokt´s advies bij opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:18

Ja,en van vrijen zal ook niet veel komen denk ik.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:22

Sizzle schreef:
Ik heb een praktische vraag. Als jullie kindjes bij je in bed slapen, gaan jullie dan ook zelf om 7 uur slapen :o?
En overdag?

Dochter begint in haar eigen bed en komt als ze wakker wordt omgelopen. Zoon alleen als hij wakker wordt snachts even bij ons in bed.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:23

Dan is dus het alleen slapen op zich niet het probleem?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:24

Als jullie seksleven je alleen op en rond het bed afspeelt mis je een hoop andere leuke plekken in huis. Je wordt er heel erg creatief van als het bed geen optie meer is.

Lotte gaat gewoon naar bed als ze moe is. Mijn man volgt rond 10 uur en ik stap rond 12 uur in bed. Overdag slaapt ze ook gewoon alleen in bed. Alleen toen ze het begin te kruipen heb ik tijdelijk de cosleeper een ledikantje gemaakt en naast het bed gehad. Nu weet ze hoe ze veilig uit bed klimt.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:25

S*ks kan toch op meer plekken dan alleen het bed?! Beetje creatief zijn.

Niet ieder kind wil of kan in bed bij de ouders slapen. Die van ons doet dat graag maar we hebben dan ook een groot bed. De eerste maanden sliep ze volledig bij ons, op mijn borst en in ons bed. Nu gaat ze naar haar eigen bed en als ze wakker wordt, halen we haar bij ons. Op deze manier slapen wij allemaal het best.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:25

Gup gaat naar bed als hij daar aan toe is. Wij volgen later :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:26

Heeft niet alleen met creatief zijn te maken, ik persoonlijk vind het al ver gaan dat je eigenlijk uit je bed wordt gejaagd om intiem te zijn met je vriend/man omdat je kind er in wil slapen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:28

Nee hoor, daar kiezen wij zelf voor en niet het kind. En waarom eruit gejaagd worden als we daarvoor ook niet alleen in bed intiem waren. Dan is er dus niks veranderd.....

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:28

Nee hoor, is het ook niet. Maar dochter vindt het gezellig bij ons in bed en ik ook. :)
en als zoon wakker wordt dan kan ik hem niet zijn tut geven en dan slaapt ie weer. Het is of ermee rondlopen (11kg) of bij mij in bed. Dan kies ik dus voor het laatste. :D en als hij weer slaapt gaat hij terug. Want dan heeft hij er zelf ook genoeg van. Als ik in slaap val wordt hij na een tijdje wakker en begint dan te woelen/huilen. Breng ik hem naar zijn eigen bed en dan slaapt ie vrolijk verder.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:30

Ik heb nog gewoon een ledikant en blij dat ze nog niet op het idee hekomen is om te klimmen, anders zou ze niet meer slapen overdag omdat ze er dan gewoon niet in zou blijven liggen.
Ze is regelmatig eerst vreselijk boos en gilt rustig alles bij elkaar todat ze de trap hoort en daarmee weet dat de poging wéer mislukt is.
Dan houdt ze accuut op met "huilen"(huilen zonder tranen), babbelt nog wat met haar konijn en slaapt 2 uur.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:31

Marley schreef:
Nee hoor, daar kiezen wij zelf voor en niet het kind. En waarom eruit gejaagd worden als we daarvoor ook niet alleen in bed intiem waren. Dan is er dus niks veranderd.....

Bij jullie misschien niet,...Maar niet iedereen is gelijk aan jullie situatie. Om dan te stellen dat je meer creatiever moet zijn, klopt dan niet. Want het kan zin dat het niet van niet kunnen is maar van misschien niet willen. Zijn ouders misschien liever intiem in bed, deden ze dat daarvoor ook.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:33

T begint altijd in zijn eigen bed en gaat ook gewoon zonder problemen slapen, mocht hij huilend wakker worden 's nachts mag hij bij ons verder slapen, dus nee ik ga niet om 7 uur naar bed. En 's middags slaapt hij dus ook gewoon in zijn eigen bed en gaat ook zo slapen.

Wordt hij wakker terwijl wij nog niet naar bed zijn, ga ik even naar hem toe en naast hem zitten totdat hij weer verder slaapt en loop zijn kamer weer uit. Alleen 's nachts heb ik daar gewoon geen zin in, kan soms wel meer dan een half uur duren, dan slaapt hij wel in zijn bed verder maar heb ik het koud en ben ik klaar wakker. Neem hem dan liever gewoon al slaapwandelend mee naar ons bed en slapen we zo verder.

En intiem zijn gaat ook prima hoor, hij ligt er niet iedere nacht, hij slaapt meestal gewoon de nacht door.
Laatst bijgewerkt door wyoming op 03-07-22 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:35

We hadden ook bij beide kinderen een haakje op de deur.Geen onverwachte kinderen in ons bed.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:36

M'n zoon komt meestal rond 3 uur bij me in bed gekropen :) hij slaapt de eerste helft van de nacht in zijn eigen bed.

Met m'n dochter heb ik samen slapen geprobeerd maar die vind dat niks. Die heeft liever haar eigen plekje.
Ook prima!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:37

Britta31 schreef:
We hadden ook bij beide kinderen een haakje op de deur.Geen onverwachte kinderen in ons bed.

Dat vind ik doodeng. Wat als er brand uitbreekt oid en er breekt paniek uit

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:38

chanel1985 schreef:
[***] schreef:

Bij jullie misschien niet,...Maar niet iedereen is gelijk aan jullie situatie. Om dan te stellen dat je meer creatiever moet zijn, klopt dan niet. Want het kan zin dat het niet van niet kunnen is maar van misschien niet willen. Zijn ouders misschien liever intiem in bed, deden ze dat daarvoor ook.

Jij stelt dat mensen uit hun bed worden gejaagd, ik weerleg dat door mijn ervaring.
Jij stelt dat mensen niet aan intimiteit toekomen door het samenslapen, ik weerleg dat.
Misschien ook naar je eigen manier van formuleren kijken ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:38

Maar dan gaat het argument 'natuurlijk' wat eerder voorbij niet op.
Dan is gewoon gezelliger of praktischer.
Ik kies er liever voor om dan wel even in de stoel te gaan zitten. Ik slaap niet goed met een kind in bed en mijn man al helemaal niet.

Ik moet wel zeggen dat wij eigenlijk geen problemen hebben. Ze slaapt al door sinds ze 12 weken oud was.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:39

Britta31 schreef:

Op de deur van hun slaapkamer?! Wat als er inderdaad brand uitbreekt, dat lijkt me ook doodeng....

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:40

Maar het is een haakje.Geen slot.Door het haakje staat de deur op een kier en 1 ruk en het haakje breekt af.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:44

Marley schreef:
Marley schreef:

Jij stelt dat mensen uit hun bed worden gejaagd, ik weerleg dat door mijn ervaring.
Jij stelt dat mensen niet aan intimiteit toekomen door het samenslapen, ik weerleg dat.
Misschien ook naar je eigen manier van formuleren kijken ;)[/quote]

Ik heb toch niets over jouw manier van formulering van jou mening gezegd :(:) ?

Ik stel alleen vast dat in sommige situaties het anders is dan jou situatie, dus dat het niet een kwestie is van niet creatiever te willen zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:46

Mijn kinderen liepen ook bij ons in bed.
De 1 sliep sneller compleet in zijn eigen bed dan de ander.
Ze hebben ook wel in een campingbedje op onze kamer gelegen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:49

een haakje op de deur zetten, vind ik dan weer erover maar is ieder zijn eigen verantwoordelijkheid.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:50

chanel1985 schreef:
Ik heb toch niets over jouw manier van formulering van jou mening gezegd :(:) ?

Ik stel alleen vast dat in sommige situaties het anders is dan jou situatie, dus dat het niet een kwestie is van niet creatiever te willen zijn.

Ik verwarde je met een ander, mijn excuus! Y;(

Maar als een kindje echt de behoefte heeft aan het slapen bij papa en mama, dan denk ik wel dat papa en mama creatief kunnen zijn wat betreft intimiteit. Bij ons werkt dat in elk geval wel zo.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:50

De broer van mijn man heeft dat bij hun dochter gedaan. Ze liet ze gewoon geen keus aangezien ze dan domweg de trap af kwam of haar broer 30x wakker ging maken.
Bij de ouders op bed ging ze ook niet slapen maar keten.
En dan smorgens te moe zijn om wakker te worden.
Toen hebben ze ook de deur dichtgemaakt.
Ze is een week op de grond in slaap gevallen (uiteraard slapend in bed gelegd) en daarna is het nooit meer nodig geweest.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:51

Het haakje op de deur ga ik maar niet eens verder op in, daar schrik ik gewoon van :(:)