En ik denk dat het leven een stuk fijner is als je het niet te serieus neemt.

Vooroordeel mannen die paardrijden zijn homo kan er ook uit als ik de poll zo bekijk.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Micha_ schreef:Maar kijk, (ik heb dit al heel vaak proberen uit te leggen om er dus ook voor te zorgen dat ik begrijp waarom mensen zo vinden dan pan- poly- en biseksueel zo anders zijn). Ik val op mannen en op vrouwen, dat vat toch alle soorten mensen samen die er zijn op de wereld? Of je je nou grotendeels man voelt, of juist meer vrouw, of je transgender bent of niet. Hoe kun je nou zeggen, ik ben biseksueel maar ik val niet op een ftm? Dat ís toch gewoon een man?
Ik vind het een mooi verhaal maar nog niemand heeft kunnen vertellen waarom er een label moet zijn voor bi- poly- en panseksueel. Ben je als panseksueel beter en ruimdenkender omdat je op 'iedereen' kunt vallen?
Waarom kun je niet gewoon jezelf zijn? Waarom kan je niet gewoon Micha zijn, die de ene keer verliefd is op een vrouw en een andere keer op een man?
En dan vraag ik me ook wel af, hoe het dan is als je jezelf het ene moment meer man voelt dan vrouw? Want je kunt niet zeggen dat je in je 'vrouw' momenten bijvoorbeeld zin hebt om jurkjes te dragen en je nagels te lakken (bijvoorbeeld) want dat zijn dan weer genderrollen, toch?
Precies wat Lee zegt dus.
Fenrir schreef:Meeste mensen die ik deze termen zie gebruiken (online) zijn pubers/jongeren tussen de 13-20 (even geschat), denk dat het voor hen misschien wel fijn is om jezelf een sticker op te kunnen plakken. Op die leeftijd ben je nog zo zoekende in alles en kan het juist prettig zijn als je een groepje tegenkomt die hetzelfde is/voelt als jij en daar een naam voor heeft. Zie vaak dat oudere mensen er een stuk minder om geven.
Minke_ schreef:Ik word er werkelijk waar zó ziek van dat mensen van die dingen zeggen zoals "ik ben sofaseksueel" of weet ik het.Maar goed, dat zal ik wel weer zijn.
Ben zelf non-binary en het maakt me idd geen ruk uit met wie ik date. Heb er momenteel alles behalve interesse in ook.
Gender & seksualiteit spectrum is inderdaad heeeeel breed. Jammer dat sommige mensen termen gewoon aan de kant gooien omdat ze er niet in "geloven". Laat imo ook zien hoe open-minded je bent. Als je het niet kent is het één ding maar soms heb ik het idee dat mensen niet eens moeite doen om het te begrijpen of er überhaupt een seconde over na denken..
upendo schreef:Ik lees niet al te nauwkeurig meer posts van iemand als ik aangevallen word vanwege een grap die ik maak.
Fenrir schreef:Meeste mensen die ik deze termen zie gebruiken (online) zijn pubers/jongeren tussen de 13-20 (even geschat), denk dat het voor hen misschien wel fijn is om jezelf een sticker op te kunnen plakken. Op die leeftijd ben je nog zo zoekende in alles en kan het juist prettig zijn als je een groepje tegenkomt die hetzelfde is/voelt als jij en daar een naam voor heeft. Zie vaak dat oudere mensen er een stuk minder om geven.
MarlindeRooz schreef:Ja super respectloos, je bent toch een meisje of een jongen biologisch gezien. Kan je nog zulke mooie stickertjes hebben maar zo is het nou eenmaal. En aangezien 90% van de bokkers vrouw is vind ik het helemaal geen aanval. Meer een logische woordkeuze.
MarlindeRooz schreef:Ja super respectloos, je bent toch een meisje of een jongen biologisch gezien. Kan je nog zulke mooie stickertjes hebben maar zo is het nou eenmaal. En aangezien 90% van de bokkers vrouw is vind ik het helemaal geen aanval. Meer een logische woordkeuze.
Judass schreef:Even tussendoor, niet iedereen weet wat nonbinary is. Ik ken 70% van deze benamingen niet.
Verder vind ik het wel een interessant onderwerp, misschien soms vergezocht. Maar wie ben ik om daarover te oordelen.
Minke_ schreef:MarlindeRooz schreef:Ja super respectloos, je bent toch een meisje of een jongen biologisch gezien. Kan je nog zulke mooie stickertjes hebben maar zo is het nou eenmaal. En aangezien 90% van de bokkers vrouw is vind ik het helemaal geen aanval. Meer een logische woordkeuze.
Au. Wie ben jij nu om mij te vertellen wat ik ben of niet ben?