Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
het is hier een stuk minder koud en de ijzel is niet erger geworden, zelfs minder. De meeste gladde stukken hier waren al enigzins ontdooid of platgelopen. Afgezien dan van kleine (land) weggetjes ofzo, maar verder zijn grote wegen prima begaanbaar.
IsaCalixa schreef:Ik begrijp de code rood vandaag echt niethet is hier een stuk minder koud en de ijzel is niet erger geworden, zelfs minder. De meeste gladde stukken hier waren al enigzins ontdooid of platgelopen. Afgezien dan van kleine (land) weggetjes ofzo, maar verder zijn grote wegen prima begaanbaar.
IsaCalixa schreef:Ik begrijp de code rood vandaag echt niethet is hier een stuk minder koud en de ijzel is niet erger geworden, zelfs minder. De meeste gladde stukken hier waren al enigzins ontdooid of platgelopen. Afgezien dan van kleine (land) weggetjes ofzo, maar verder zijn grote wegen prima begaanbaar.
Westernfreak schreef:IsaCalixa schreef:Ik begrijp de code rood vandaag echt niethet is hier een stuk minder koud en de ijzel is niet erger geworden, zelfs minder. De meeste gladde stukken hier waren al enigzins ontdooid of platgelopen. Afgezien dan van kleine (land) weggetjes ofzo, maar verder zijn grote wegen prima begaanbaar.
Hier is er juist wel ijzel bijgekomen. Nu begint het iets te dooien, maar het is nog één grote ijsbaan. Op meer plekken heeft het gisteravond nog geregend, dus ik snap de code rood wel.
flettie schreef:IsaCalixa schreef:Ik begrijp de code rood vandaag echt niethet is hier een stuk minder koud en de ijzel is niet erger geworden, zelfs minder. De meeste gladde stukken hier waren al enigzins ontdooid of platgelopen. Afgezien dan van kleine (land) weggetjes ofzo, maar verder zijn grote wegen prima begaanbaar.
Code rood is ook nog steeds van kracht vanwege de verwachte regen die nog gaat komen. Er komen buien naar het noorden/noordoosten en ondanks de dooi is de grond nog wel steeds bevroren. Warme regen op bevroren grond = ijzel
Ow en overigens: morgen kan het ook nog verraderlijk glad zijn door de combinatie strooizout en natte weggedeeltes. Daar kun je ook leuke glijpartijen van krijgen
MissBambi schreef:Ik werk in een verpleegtehuis en vraag me echt af hoe ik in die situatie thuis zou mogen blijven, ik woon ook niet ver van mijn werk, een km of 7. Ben echt niet bang om te rijden maar zou ook zeer zeker geen ongeluk willen krijgen, auto is al economisch total loss en zou het financieel niet kunnen dragen een nieuwe auto aan te schaffen mocht ik een ongeluk krijgen. Gelukkig woon ik in het zuiden. Maar hoe doen de verzorgenden etc. Het in het noorden met dit weer??
Lalidan schreef:Wat jouw zaken zijn, is of jij haar werk erbij gaat doen of niet. Die keuze heb je, dat is jouw pakkie-an. De rest is echt gewoon niet aan jou, hoe zeer jij er ook van baalt.
IsaCalixa schreef:MissBambi schreef:Ik werk in een verpleegtehuis en vraag me echt af hoe ik in die situatie thuis zou mogen blijven, ik woon ook niet ver van mijn werk, een km of 7. Ben echt niet bang om te rijden maar zou ook zeer zeker geen ongeluk willen krijgen, auto is al economisch total loss en zou het financieel niet kunnen dragen een nieuwe auto aan te schaffen mocht ik een ongeluk krijgen. Gelukkig woon ik in het zuiden. Maar hoe doen de verzorgenden etc. Het in het noorden met dit weer??
Ik weet niet hoe het met het personeel in een verpleegtehuis zit, maar had gehoord dat het ambulancepersoneel op schaatsen te werk ging
Baas van mijn man was dinsdag lopend naar werk gegaan: 5 km. En toegegeven als ik op 5 km van mijn werk had gewoond dan had ik ook gewoon mijn wandelschoenen aangetrokken, kinderen op/met de slee bij de oppas achter gelaten en naar werk gewandeld.
MissBambi schreef:Ik werk in een verpleegtehuis en vraag me echt af hoe ik in die situatie thuis zou mogen blijven, ik woon ook niet ver van mijn werk, een km of 7. Ben echt niet bang om te rijden maar zou ook zeer zeker geen ongeluk willen krijgen, auto is al economisch total loss en zou het financieel niet kunnen dragen een nieuwe auto aan te schaffen mocht ik een ongeluk krijgen. Gelukkig woon ik in het zuiden. Maar hoe doen de verzorgenden etc. Het in het noorden met dit weer??
Sizzle schreef:Ja, normaal kost dat een vrije dag.
Daarom vind ik het ook een beetje vreemt dat mensen zo sterk reageren.
Zo leuk is het immers niet om vakantiedagen te gebruiken op dagen die je eigenlijk niet vrij wilde hebben.
Brainless schreef:Sizzle schreef:Ja, normaal kost dat een vrije dag.
Daarom vind ik het ook een beetje vreemt dat mensen zo sterk reageren.
Zo leuk is het immers niet om vakantiedagen te gebruiken op dagen die je eigenlijk niet vrij wilde hebben.
Nee dat kost niet "zomaar" een vrije dag.
http://ondernemingsdatabank.indicator.n ... 96/related