Ik snap écht niet dat er bokkers zo ongelofelijk respectloos zijn dat ze moeten hameren over een woord in een titel van een topic wat zo overladen is met emoties door de ts.
Wat een walgelijke reacties zitten er tussen zonder een greintje medeleven. Ga jezelf schamen zeg.
Anomiepje schreef:Over de discussie over 'kankerzooi', ik heb de vraag gehad vanuit het modteam gehad of ik de titel wilde veranderen in verband met de discussie.
Nee, liever niet, ik wil mijn gevoel niet censureren. Als mensen niet voorbij dat ene woord kunnen kijken om steun te geven, dan heb ik liever geen steun van die mensen. Niet dat ik mezelf te goed voel daarvoor, maar omdat die mensen geen steun kunnen geven als ze er zelf emotioneel nog zo diep in zitten. En ik vind het heel erg dat die mensen zulke emotionele, negatieve associaties hebben aan het woord 'kankerzooi', maar ik heb al eerder geschreven dat ik het niet gebruik als scheldwoord. Ik scheld niet met kanker. Als mensen het als scheldwoord zien, ervaren en/of gebruiken, zegt dat meer over hen en/of hun ervaringen.
Maar het geldt ook voor andere ziektes. Klere en téring worden gebruikt en geaccepteerd als scheldwoorden. Zoek maar eens op Bokt hoeveel hits 'téringzooi' en 'klerezooi' hebben ten opzichte van 'kankerzooi'. Klere (cholera) en téring (tuberculose) zijn serieuze ziektes die in deze tijd nog steeds voorkomen en doden veroorzaken.
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten Anoniempje. En wat dan van de film kankerleijers?!
Ik wil je heel veel sterkte en kracht wensen. Ook voor je familie en natuurlijk je vader.