Alsof die kanker niet genoeg was..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:44

geerke schreef:
vallen ze je ook lastig per PB?vanwege je topic titel?
Alsof je niets anders aan je hoofd hebt :(:)

Ik ben het niet, mochten mensen dat soms denken.
Ik heb m'n mening hier gegeven en dat is wel genoeg denk ik.

Verder is het misschien ook een idee om niet alle berichten te beginnen met commentaar op mijn reactie. Zo komt het elke keer weer naar boven en blijkbaar hebben veel mensen daar moeite mee.

saskiakefie

Re: Alsof die kankerzooi niet genoeg was..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:52

Misschien is het ook een idee dat jij de volgende keer iets beter nadenkt voordat je je ongenuanceerde gedachten botviert.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:54

saskiakefie schreef:
Misschien is het ook een idee dat jij de volgende keer iets beter nadenkt voordat je je ongenuanceerde gedachten botviert.

wat een onzin weer :z

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:55

Lieve TS, ik wil je ook graag veel sterkte wensen. Nog maar een paar dagen, en dan is het een jaar geleden dat mijn papa (weer) de diagnose kanker kreeg. Hij was een jaar genezen verklaard toen het weer terug kwam. Als hersentumoren dit keer. Het is onbeschrijflijk wat er dan door je heen gaat.

Mijn papa is er nog. Zijn operaties zijn goed gegaan en ook de bestraling was succesvol. Hij krabbelt weer op en kan alles weer zelfstandig, zelfs autorijden! Hoewel de kans nog steeds bestaat dat hij opnieuw uitzaaiingen krijgt, en hij ook nooit meer 100% wordt, is mijn papa een succesverhaal. Dat gun ik jouw papa ook zo graag.

Ik wil je een dikke virtuele knuffel geven. Houd de moed erin en probeer steun te vinden en te zijn bij je moeder. Je mag mij altijd pb'en natuurlijk bij behoefte. Nogmaals sterkte!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:56

Echt zo dapper om via pb verder te gaan. :n

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:59

Jolien87 schreef:

Ze zijn vast bang voor een stormvloed aan commentaar..
Als je je mening wilt delen, wees dan ook mans genoeg om dat openbaar te doen, maar zo ben ik.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:00

Meid, hoe je het schrijft en wat je schrijft, dat is aan jou en je bent niemand uitleg verschuldigd.
Als mensen je tekst of titel te heftig vinden, dan kunnen ze het ook negeren natuurlijk. We mogen reageren, het hoeft niet.

Ik wil je alleen maar sterkte wensen en ik hoop van harte dat er ook reacties zijn die je een beetje kracht mee geven. Je hebt al zoveel aan je hoofd, zou fijn zijn als dit topic je ook wat steun kan bieden.
Nogmaals heel veel sterkte.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:02

Meid wat een vreselijk nieuws. Ik hoop dat de chemo goed zijn werk doet. De chemo kan ook wel helpen bij uitzaaiingen. Probeer moed te houden (ja ik weet dat dit makkelijk praten is). Ik weet precies wat jullie meemaken, want zelf heb ik ook kanker. Ik ben nu ook bezig met de chemo (krijg 2 soorten chemo's) en uit de bloeduitslagen is te zien dat de chemo aanslaat en dat geeft je toch weer hoop. Heel veel sterkte toegewenst de komende tijd.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:18

En de mensen die het walgelijk en respectloos vinden dat er mensen zijn die wél moeite hebben met het taalgebruik (want zoals TS zelf al erg wijs en volwassen zegt: iedereen heeft zijn eigen manier om er mee om te gaan) blijven nu gek genoeg ook olie op het vuur gooien +:)+ +:)+ Daarmee wil ik niet zeggen dat het persé nodig of handig is om je eigen negatieve associaties met het woord in dit topic te delen en pb's sturen is al helemaal niet netjes, maar is het echt zo moeilijk om respect te hebben voor de éen zonder de ander af te doen als een minmens? Dit geldt voor beide kanten. TS heeft zelf al (vind ik) heel netjes gereageerd op de discussie. Kan het daarmee dan niet gewoon klaar zijn ipv er over door te zagen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:20

Bambolina schreef:
En de mensen die het walgelijk en respectloos vinden dat er mensen zijn die wél moeite hebben met het taalgebruik (want zoals TS zelf al erg wijs en volwassen zegt: iedereen heeft zijn eigen manier om er mee om te gaan) blijven nu gek genoeg ook olie op het vuur gooien +:)+ +:)+ Daarmee wil ik niet zeggen dat het persé nodig of handig is om je eigen negatieve associaties met het woord in dit topic te delen en pb's sturen is al helemaal niet netjes, maar is het echt zo moeilijk om respect te hebben voor de éen zonder de ander af te doen als een minmens? Dit geldt voor beide kanten. TS heeft zelf al (vind ik) heel netjes gereageerd op de discussie. Kan het daarmee dan niet gewoon klaar zijn ipv er over door te zagen?

Lijkt me een heel goed plan. Iedereen heeft hier wel wat over te vinden en te zeggen en dat is ook ieders goed recht. Kanker is nu eenmaal een zeer gevoelig onderwerp waarbij iedereen er op zijn eigen manier mee omgaat, maar dit is -in mijn optiek- ook een reden waarom het een eindeloze discussie is en je kunt je afvragen hoeveel zin het heeft om die hier te blijven voeren.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:46

TS, ik lees net je verhaal, en wil je heel veel sterkte wensen!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:05

palousa_boy schreef:
Jolien87 schreef:

Als je je mening wilt delen, wees dan ook mans genoeg om dat openbaar te doen, maar zo ben ik.

Het lijkt mij dat dit topic om TS en haar vader moet draaien en niet over off-topic discussies van jullie :z

Veel sterkte TS. Ik heb zelf geen ervaring, maar lijkt me vreselijk als ineens de dood naast je vaders bed staat. Ik hoop dat jullie er met z'n allen doorkomen. Y;(

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:10

Heel veel sterkte TS, helaas weet ik hoe het is om iemand in deze tijd zo te zien liggen. 4 jaar terug mn exsschhonvader(acute leukemie) en 2 jaar terug mn oma!.... Het is verschrikkelijk, vanaf hier heel veel kracht en liefde toegewenst !

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:13

palousa_boy schreef:
Jolien87 schreef:

Want dit is natuurlijk dé setting om je mening te delen. Super mans, echt! :n

Ik wil je heel veel sterkte wensen ts.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:19

Kunnen we gewoon ontopic gaan en die hele discussie laten rusten?

TS: heel veel sterkte :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:05

palousa_boy schreef:
Jolien87 schreef:

Het is misschien beter om je mening gewoon voor je te houden als iemand in zo'n verdrietige situatie zit. Dan is het een beetje ongepast om iemand aan te spreken op de manier waarop zij met die situatie omgaat. Ze heeft al genoeg aan haar hoofd, vind je niet? Of wil je een lintje omdat je de discussie aangaat met iemand wiens vader op sterven ligt en heel veel verdriet heeft?

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:14

Heel veel sterkte meid!
Weet helaas waar je doorheen gaat ;( .
Heb zelf 26 jaar geleden mijn vader door longkanker verloren en vorig jaar maart mijn moeder door slokdarmkanker.
Alles om je heen gaat gewoon door terwijl voor jezelf de tijd vaak stil lijkt blijven te staan.
Iedere vorm van kanker is weer anders en iedereen, zowel de patiënt als degene daaromheen, gaat daar op zijn/haar manier mee om.
Enige wat ik je mee kan geven is doe waar je jezelf goed bij voelt, schaam je niet voor je gevoelens en probeer te blijven praten.
Kan je verder niet verder helpen, je zal er zelf doorheen moeten, maar als je wil praten kun je altijd een pb sturen, als was het maar gewoon om je hart te luchten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:27

Gebruikt iemand het woord kankerzooi eindelijk een keer in een context waar het volledig op zijn plaats is, is het weer niet goed.... :\

Tsjonge, TS, wat een emotionele achtbaan moet dat zijn voor je! Hoe gaat het vandaag met hem? Sterkte met alles.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:38

palousa_boy schreef:
Jolien87 schreef:

Ik denk dat je überhaupt beter gewoon je mening voor je kunt houden in dit geval. TS heeft hier absoluut niets aan. Silence is golden.

TS, heb je ook nog broers of zussen, of zijn het alleen je moeder en jij die zo dichtbij je vader staan?

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:49

Heel veel sterkte TS Ik weet helaas wat het is

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:24

Ik hoef niets lievelie, het gaat mij erom dat er schijnbaar mensen zijn die zich schamen voor hun mening en dit via pb uiten.

Het gaat mij helemaal niet om ts te pesten, plagen, treiteren of wat dan ook. Dat iedereen er zo moeilijk over doet is jullie probleem.
Ts heeft gewoon normaal gereageerd over hoe ze er over denkt en dat is dan toch goed?
Dat er dan bericht na bericht weer op in gegaan moet worden is toch niet mijn fout?

Dat ik dan reageer op iets is dan ook meteen mijn fout en ga ik er telkens over door?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:50

Heel veel sterkte TS.

Probeer hoop te houden.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:52

ik bedoelde het niet zo zeer voor me zelf met de titel maar vanwege eventueel de jongere bokkers

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:24

Ik snap écht niet dat er bokkers zo ongelofelijk respectloos zijn dat ze moeten hameren over een woord in een titel van een topic wat zo overladen is met emoties door de ts. :r
Wat een walgelijke reacties zitten er tussen zonder een greintje medeleven. Ga jezelf schamen zeg.

Anomiepje schreef:
Over de discussie over 'kankerzooi', ik heb de vraag gehad vanuit het modteam gehad of ik de titel wilde veranderen in verband met de discussie.
Nee, liever niet, ik wil mijn gevoel niet censureren. Als mensen niet voorbij dat ene woord kunnen kijken om steun te geven, dan heb ik liever geen steun van die mensen. Niet dat ik mezelf te goed voel daarvoor, maar omdat die mensen geen steun kunnen geven als ze er zelf emotioneel nog zo diep in zitten. En ik vind het heel erg dat die mensen zulke emotionele, negatieve associaties hebben aan het woord 'kankerzooi', maar ik heb al eerder geschreven dat ik het niet gebruik als scheldwoord. Ik scheld niet met kanker. Als mensen het als scheldwoord zien, ervaren en/of gebruiken, zegt dat meer over hen en/of hun ervaringen.

Maar het geldt ook voor andere ziektes. Klere en téring worden gebruikt en geaccepteerd als scheldwoorden. Zoek maar eens op Bokt hoeveel hits 'téringzooi' en 'klerezooi' hebben ten opzichte van 'kankerzooi'. Klere (cholera) en téring (tuberculose) zijn serieuze ziektes die in deze tijd nog steeds voorkomen en doden veroorzaken.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten Anoniempje. En wat dan van de film kankerleijers?! ;)

Ik wil je heel veel sterkte en kracht wensen. Ook voor je familie en natuurlijk je vader. Y;(

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:55

Sweetgirl1 schreef:
ik bedoelde het niet zo zeer voor me zelf met de titel maar vanwege eventueel de jongere bokkers

Dan zien ze het woord eens gebruikt in een context waarin het wél terecht en van toepassing is.

Overigens TS, ik snap wel dat je dit in een schaduwaccount wilt bespreken. Alle goedbedoelde reacties, de eindeloze 'hoe gaat het nu' en het medelijden is iets waar je niet altijd behoefte aan hebt. Ik heb het bij mijn vriend gezien, toen zijn vader in een maand van diagnose naar overleden ging, en zelf ervaren. Nu ging het in dit geval zo snel dat we daar weinig 'last' van hadden, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je, mocht je bijvoorbeeld in een of meerdere huiskamertopics zitten, je het er daar liever even niet over hebt. Een klein plekje, waar je even kunt doen alsof alles goed is, even hopen, even dromen. Waar mensen je niet anders behandelen dan anders, omdat ze je zielig vinden.

Van mij uit in ieder geval onwijs veel sterkte gewenst, want hoe deze rotsituatie zich ook ontwikkelt, je gaat het nodig hebben. Ik weet uit eigen ervaring dan weer hoe onwijs moeilijk het is om je grote, stoere papa in een zo zwakke situatie te zien, en daar mag je best boos en verdrietig om zijn. Het ís ook oneerlijk dat dit soort dingen gebeuren in zijn algemeenheid, en je daar zo rot onder voelen is niet meer dan normaal. Verder van mij alleen een hele dikke (digitale) knuffel. Soms zijn woorden niet genoeg, en drukken handelingen beter uit wat je wilt geven of nodig hebt.