Mijn vriend wil een pauze in onze relatie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:35

Huertecilla schreef:
Nikki schreef:
In middels haar langere post gelezen op de vorige pagina, over haar gesprek.
Dan nog... misschien persoonlijk, en mijn eigen muur misschien... maar ik zou het echt direct afkappen.
Ik wil niet iemand die twijfelt, en waar ik voor moet vechten.
Niet meer althans.
Ik geloof sinds mijn huidige vriend dat alles vanzelf gaat, nergens voor gevochten hoeft te worden etc.
Als hij het woord pauze of twijfel in zijn mond haalt, ben ik weg. Ik gun mezelf geluk!

Pfffff.
Dat leest als egoistisch gebrek aan interesse in, respect voor de gedachtes van jouw partner.

Je weet niet wat je niet weet.
Ook emotioneel geldt dit.
De perceptie van de partner verrijkt jouw perspectief, maakt je een completer mens.
Daarvan weg stappen is jezelf tekort doen.

Precies!

anjali

Re: Mijn vriend wil een pauze in onze relatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:12

:( Je mag wel wat gevoel van eigenwaarde en zelfrespect hebben.Ik zeg altijd: graag of niet! En daarbij, er zijn 7 miljard mensen op de aarde waarvan meer dan de helft mannen, dus je kunt beter iemand zoeken die echt voor je gaat. En ja, ik weet heus wel dat dat niet meevalt als je op iemand verliefd bent, maar als die persoon zich blijvend vervelend gedraagt dan doodt hij die liefde vanzelf. -O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 04:19

anjali schreef:
:( Je mag wel wat gevoel van eigenwaarde en zelfrespect hebben.Ik zeg altijd: graag of niet! En daarbij, er zijn 7 miljard mensen op de aarde waarvan meer dan de helft mannen, dus je kunt beter iemand zoeken die echt voor je gaat. En ja, ik weet heus wel dat dat niet meevalt als je op iemand verliefd bent, maar als die persoon zich blijvend vervelend gedraagt dan doodt hij die liefde vanzelf. -O-

Geldt andersom ook.
Lekker perspectief voor.... een serie oppervlakkige relaties.

Wat is er gebeurd met VOOR de ander zijn? Of geldt dat alleen voor de man die alles voor een vrouw over moet hebben omda ze het waard is??

Pet af voor de OP die de bereidheid heeft om te luisteren, te praten, te begrijpen, haar perspectief te verdiepen voor haar lief EN ZICHZELF.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:23

Wat betekent dat dan 'iemand die echt voor je gaat'? Dat je partner zijn of haar emoties voor de ander moet verbergen? Dat er geen spraken kan zijn van groei... is wat toch vaak samen gaat met twijfels over wie je bent en wat je uit het leven wil halen. En als je wel ieder je eigen weg gaat. Ook uit die beëindigde relaties haal je veel. Die ervaring neem je weer mee naar een nieuwe relatie.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:34

BKonline schreef:
Wat betekent dat dan 'iemand die echt voor je gaat'? Dat je partner zijn of haar emoties voor de ander moet verbergen? Dat er geen spraken kan zijn van groei... is wat toch vaak samen gaat met twijfels over wie je bent en wat je uit het leven wil halen. En als je wel ieder je eigen weg gaat. Ook uit die beëindigde relaties haal je veel. Die ervaring neem je weer mee naar een nieuwe relatie.

Mee eens.

En geen van mijn vorige relaties heb ik gezien als verknoeide tijd.

In alle relaties heb ik wat geleerd en ze hebben mij gevormd tot wie ik nu ben.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:50

Ik zie het zo, dat verkering een proeftijd is. Kun je met deze persoon een heel leven door, Met goede en slechte tijden? Dat is nogal wat, En als blijkt dat iemand niet de ware is daarvoor dan moet je allebei eerlijk zijn en er een punt achter zetten. Want als je eenmaal echt getrouwd bent, en kinderen hebt, dan is het de bedoeling om door dik en dun bij elkaar te blijven. Dus, bezint eer gij begint. Ja, en je leert zeker wat van alle mislukte relaties, maar je blijft ook zitten met allerlei soort van lichamelijke ,geestelijke, en materiele schade.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:21

anjali schreef:
Ik zie het zo, dat verkering een proeftijd is. Kun je met deze persoon een heel leven door, Met goede en slechte tijden? Dat is nogal wat, En als blijkt dat iemand niet de ware is daarvoor dan moet je allebei eerlijk zijn en er een punt achter zetten. Want als je eenmaal echt getrouwd bent, en kinderen hebt, dan is het de bedoeling om door dik en dun bij elkaar te blijven. Dus, bezint eer gij begint. Ja, en je leert zeker wat van alle mislukte relaties, maar je blijft ook zitten met allerlei soort van lichamelijke ,geestelijke, en materiele schade.

Ik zie dat anders.
Het leven hoeft mijns inziens geen opoffering te zijn. Ook niet na een huwelijk.

Ik zie ook geen noodzakelijk verband tussen ouderschap en huwelijk.

Kinderen zijn volgens mij een veranwoordelijkheid voor het leven en imo is goed ouderschap een verplichting. Dat dien je op een volwassen manier samen te regelen.
Dat hoeft echter in het geheel geen 'slechte tijden' in te houden. Los eventueel uit elkaar gegroeid zijn gewoon emotioneel; volwassen op! Daar hoeven kinderen noch ouders slachtoffer van te zijn.
Communiceren is een voertuig. Flexibel zijn geeft meer wegen tot oplossingen voor geluk.

Dat is echter een aantal bruggen verder dan de OP is.
Die is goed op weg door te praten.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:25

En gelukkig bepaald iedereen zelf wat de waarde van een relatie is :)
De een vind een pauze prima, en de ander vind het niet kunnen.
Ligt aan de personen, de situatie.
De een komt daar sterker uit, de ander groeit dan juist uit elkaar.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 14:45

Nou hier gaat het redelijk! Na woensdag hoopte ik dat het contact beter zou zijn, meer. Maar dat bleef een beetje uit eigenlijk. Hij had ook wel verteld dat hij nog ruimte nodig had, maar hij vergat even dat hij mij een 'wauw' gevoel had gegeven na woensdag en er vervolgens niks meer mee doet. Dus het gevolg was een beetje dat ik weer opnieuw in de rats zat met m'n gevoelens. We zouden toch ervoor gaan, maar waarom merk ik daar niks van.

Tot vrijdag heb ik afgewacht, totaal verdrietig opnieuw: we zouden er toch voor gaan, waar blijft dat contact?
Wat bleek: hij had het niet door. Hij verzette zijn gedachten met werken en het huishouden (jaja) en ik zat ondertussen bij mijn ouders, moest me aanpassen, rekeninghouden met en ondertussen maar weer piekeren. Dat snapte hij en sinds dien hebben we regelmatig contact. Ik mis hem, hij mist mij. Dinsdag gaan we samen eten en kijken hoe het nu verder gaat. Het gevoel is goed bij ons allebei, alleen hoe we het gaan invullen nog niet.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:47

En weer een miscommunicatie. Het is in ieder geval wel duidelijk waar het mis gaat bij jullie ...

En het goede nieuws is dat het op te lossen is. You go girl!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:04

Gevoelens zijn niet plat en niet sequentieel. Ook heb je niet slechts EEN gevoel maar verschillende en die kunnen heel goed tegenstrijdig zijn.

In het geval bij samen gaan wonen komen er verschillende aspecten bij elkaar.
Ook worden mogelijk consequenties van beslisingen en dus de waardes van verschillende emoties ineens HEEL conreet.

Het leuke, fijne gevoel van verliefd op elkaar zijn, om elkaar geven krijgt ineens een concreet perspectief wanneer daar een perceptie van duurzaamheid, van 'voor altijd' aan wordt toegevoegd.
Tussen leuk verliefd van elkaar genieten wanneer dat uitkomt en 'tot de dood ons scheidt' ligt nogal wat. Het concrete van samen gaan wonen is daar een confrontatie mee, of zou dat moeten zijn.

Begint voor je begint.
Eg triest wanneer betrokkenen in de veertig, met de kinderen uit huis gaande, aan hun leven gaan herbeginnen zoals ze dat eigenlijk al twintig jaar willen. 'Zichzelf gaan ontdekken' ...

Goede zaak wanneer daar eens wat serieus over nagedacht wordt.
Het is net als een scheermes; je kan je er HEEL diep en voor decennia, mee in de vingers snijden voor je er erg in hebt.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:12

Ehm, wat voegt dit voor TS toe HC?

Fijn dat jullie gevoel goed is TS. Beetje jammer van de miscommunicatie, maar zoals Maflinger_S al aangeeft is dat wel iets waaruit blijkt waar vooral het probleem zit én is dat op te lossen. Veel plezier samen morgen en vooral rustig aan doen, jullie zien wel waar het schip strandt :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:20

Het probleem van dit gedoe met pauzes is dat de persoon die dat wil vaak gewoon een ander heeft. Of daarmee bezig is.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:24

Ik denk niet dat HC dit bericht specifiek aan TS bedoelt heeft, maar als algemene toevoeging van de eerdere 'discussie' die gaande was.

Fijn dat het beter lijkt te gaan TS, en het wordt nu inderdaad alleen maar duidelijk(er) waar het probleem zit bij jullie. Eigenlijk alleen maar mooi dat dat nu zo aan het licht komt, dan kunnen jullie er heel bewust aan werken.

Edit; Anjali, ik vind dat een erg grote uitspraak. Dit hoeft imo ook zeker niet altijd het geval te zijn.
Bij mijn ex wou ik een pauze, niet omdat ik verliefd was op een ander (dit kwam later pas :') ), maar omdat ik doodongelukkig was in de relatie en letterlijk even afstand moest nemen om de relatie van af een afstandje te kunnen bekijken. Zo ben ik mij gaan realiseren dat voor mij de koek op was, dat stond verder los van een eventuele derde persoon.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:32

anjali schreef:
Het probleem van dit gedoe met pauzes is dat de persoon die dat wil vaak gewoon een ander heeft. Of daarmee bezig is.

Subtiel hoor, tsjonge :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:37

Herkenbaar verhaal!
Wij hebben ook een pauze gehad, dat is inmiddels alweer bijna 15 jaar geleden.. Ook wij gingen direct vanuit thuis samenwonen en liepen ook vast in de communicatie. We zijn een paar keer (!) uit elkaar geweest en na veel verdriet en elkaar toch missen na een lannnggg gesprek weer bij elkaar gekomen. We hebben afgesproken altijd met elkaar te praten, sowieso elke week een avond met elkaar te gaan zitten en te praten. Wat gaat er goed, wat niet, wat zit je dwars, wat vind je leuk. Klinkt suf maar het werkt erg goed. Nu hebben we dat vaste moment niet meer nodig, hebben beide geleerd dingen uit te spreken en aan te voelen. Inmiddels getrouwd en 2 kinderen verder en kan me geen betere vent (en relatie) wensen <3

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:44

Silkaay schreef:
TS, fijn voor jullie dat je ervoor gaat gaan terug, alles komt wel terug goed! :D

Helaas voor mij is er (na al de positieve berichten die ik hier heb geplaatst) vandaag toch een eind aan gekomen. Hij heeft er geen zin meer in.

Sterkte! That always bites

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:46

Blue_Eyes schreef:
anjali schreef:

Helaas niet subtiel nee, maar helaas heel vaak wel waar.De echte waarheid is niet subtiel.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:48

Maar dit hoeft niet "de echte waarheid" te zijn. Sommigen hebben oprecht even afstand nodig om de relatie nog eens grondig te bekijken. Daar hoeft geen derde persoon aan te pas te komen.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:48

anjali schreef:

Of gewoon effectief wat tijd nodig heeft om na te denken en alleen te zijn?

Als dit in jou beleving/ervaring alleen zo is (geweest) dan vind ik dit heel jammer, maar dit is dus zeker niet op iedereen van toepassing. Ik heb zelf ook een pauze gewild in mijn relatie en dat was echt niet omdat ik vreemdging :=
Sterker in mijn beleving is het meestal zo dat de persoon géén pauze wilt of het gewoon uitmaakt en verder gaat met de side :)

@Sidera, ondertussen is er wel terug contact, een beetje dubbel allemaal maar daar ga ik in dit topic niet verder op in, dit mag verder via pb :)

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 15:52

Majabeestje schreef:
Herkenbaar verhaal!
Wij hebben ook een pauze gehad, dat is inmiddels alweer bijna 15 jaar geleden.. Ook wij gingen direct vanuit thuis samenwonen en liepen ook vast in de communicatie. We zijn een paar keer (!) uit elkaar geweest en na veel verdriet en elkaar toch missen na een lannnggg gesprek weer bij elkaar gekomen. We hebben afgesproken altijd met elkaar te praten, sowieso elke week een avond met elkaar te gaan zitten en te praten. Wat gaat er goed, wat niet, wat zit je dwars, wat vind je leuk. Klinkt suf maar het werkt erg goed. Nu hebben we dat vaste moment niet meer nodig, hebben beide geleerd dingen uit te spreken en aan te voelen. Inmiddels getrouwd en 2 kinderen verder en kan me geen betere vent (en relatie) wensen <3

Morgen spreek ik hem weer in 'real life' en wilde ik dat ook gaan voorstellen. Dan eerst maar planmatig. We weten allebei dondersgoed dat we beter moeten communiceren, maar hoe kom je daarachter dat je dat moest als je beide in je 1e echte relatie zit. Voor een volgende keer weet ik nu wel waar ik op letten moet. Dus in dat opzicht hebben we beiden veel geleerd door deze pauze in te lassen en hopen dat we vandaaruit onze basis kunnen versterken en er weer voor te kunnen gaan. (Het klinkt wel mooi haha, nu nog waarmaken)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:59

anjali schreef:
Blue_Eyes schreef:

Helaas niet subtiel nee, maar helaas heel vaak wel waar.De echte waarheid is niet subtiel.

En wie zegt dat dit de echte waarheid is? Behalve jij dan, bedoel ik?

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 16:03

Blue_Eyes schreef:

Helaas niet subtiel nee, maar helaas heel vaak wel waar.De echte waarheid is niet subtiel.[/quote]
En wie zegt dat dit de echte waarheid is? Behalve jij dan, bedoel ik?[/quote]

Het is misschien maar net wat jouw ervaring zegt. Als dat vaak zo het geval is geweest, snap ik heel goed dat je dat denkt en zo reageert. Gelukkig is mijn ervaring anders en blijft hij anders :+

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:04

Jolien_x schreef:
Majabeestje schreef:
Herkenbaar verhaal!

Morgen spreek ik hem weer in 'real life' en wilde ik dat ook gaan voorstellen. Dan eerst maar planmatig. We weten allebei dondersgoed dat we beter moeten communiceren, maar hoe kom je daarachter dat je dat moest als je beide in je 1e echte relatie zit. Voor een volgende keer weet ik nu wel waar ik op letten moet. Dus in dat opzicht hebben we beiden veel geleerd door deze pauze in te lassen en hopen dat we vandaaruit onze basis kunnen versterken en er weer voor te kunnen gaan. (Het klinkt wel mooi haha, nu nog waarmaken)

Ik denk dat dat prima kan. Mits je dat beide ook wil. Dat is het enige wat belangrijk is, beide het gevoel hebben dit aan te willen pakken. Samen. Dan komt het wel goed. Maar dat cliché klopt gewoon, je moet er aan werken. En wat bij ons ook wel een fijn besef was: dit probleem ga je gewoon weer tegenkomen in een eventuele volgende relatie. Dus je kan wel uit elkaar gaan als je wel gek op elkaar bent, je gaat het hoe dan ook weer tegenkomen. Het gaf ons een heel prettig gevoel, beseffen dat we het gewoon altijd met elkaar gaan oplossen en niet meer uit elkaar gaan, die afspraak hadden we gemaakt. Gaf zoveel rust.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 16:05

Maflinger_S schreef:
En weer een miscommunicatie. Het is in ieder geval wel duidelijk waar het mis gaat bij jullie ...

En het goede nieuws is dat het op te lossen is. You go girl!

Tis toch wat ;) Ben blij dat ik dat zeggen kan inderdaad dat het ernaar uitziet dat het op te lossen is. Had ik een week geleden niet durven zeggen...