Verliefd worden op iemand met 'minder' uiterlijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 04:52

Ik val voor iemands brein. Als ik geen diepe gesprekken met iemand kan hebben, dan kan ik mij er totaal niet tot aangetrokken voelen. Al zou hij eruit zien als Channing Tatum, dan nog kan ik het niet. Iemand die er wat minder "mooi" uitziet, maar waar ik diepe gesprekken mee kan hebben die mijn mind ook triggeren, dan kan ik me ontzettend tot die persoon aangetrokken voelen. Ik val eigenlijk nooit op uiterlijk. Dat wil overigens niet zeggen dat ik geen bepaalde voorkeuren heb, lichamelijk moet er ook een aantrekkingskracht zijn. Maar 80% aantrekkingskracht voor mij is iemand zijn brein.

Poiuytrewq

Re: Verliefd worden op iemand met 'minder' uiterlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:15

Iemand die zichzelf goed verzorgd, waar ook wat inhoud in zit en die ook nog een leuke uitstraling geeft komt bij mij al een heel eind.
De knapste hoeft hij niet te zijn maar er zijn grenzen :P

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:24

Minder uiterlijk?? Wat is dan een goed uiterlijk? Iedereen heeft op zijn/haar eigen manier iets wat aantrekkelijk is voor een ander. Was dit niet het geval dan zouden veel mensen nooit een relatie krijgen omdat a) Men andere personen niet knap genoeg vind volgens de "maatstaven" of b) men niet het juiste uiterlijk bezit volgens de "maatstaven".
Dat die "maatstaven"ons worden opgedrongen door de media die ons dagelijks perfecte mensen voorschotelt (uiteraard met dank aan de visagie) vergeten we voor het gemak maar even.
We zijn/worden totaal verblind door het perfecte plaatje dat ons word voorgehouden.

Als we nu eens ophouden met ons blind te staren op de buitenkant maar eens verder kijken dan de neuzen lang zijn, en met verder bedoel ik vooral dieper! Ga eens in gesprek met iemand ie je bij voorbaat vanwege uiterlijk afwijst....Als je dat durft tenminste...
En dan een volgend, ook niet geheel onbelangrijk punt...Als jij iemand lief leuk en aardig vind, laat hem/haar dan niet schieten omdat jij denkt dat jouw vrienden deze persoon niet mooi genoeg vinden!
Over smaak valt immers niet te twisten?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:45

Babeth schreef:
Ik val voor iemands brein. Als ik geen diepe gesprekken met iemand kan hebben, dan kan ik mij er totaal niet tot aangetrokken voelen. Al zou hij eruit zien als Channing Tatum, dan nog kan ik het niet. Iemand die er wat minder "mooi" uitziet, maar waar ik diepe gesprekken mee kan hebben die mijn mind ook triggeren, dan kan ik me ontzettend tot die persoon aangetrokken voelen. Ik val eigenlijk nooit op uiterlijk. Dat wil overigens niet zeggen dat ik geen bepaalde voorkeuren heb, lichamelijk moet er ook een aantrekkingskracht zijn. Maar 80% aantrekkingskracht voor mij is iemand zijn brein.

Dat is een heel edele instelling. Ik hoop dat je het waarmaakt - veel mensen maken zich alleen maar zoiets wijs en vallen uiteindelijk toch weer voor een mooier iemand.

Wat ik vaak heb meegemaakt, en zeker van meisjes (sorry): ze vallen niet zozeer op uiterlijk maar op uitstraling. Mannen met een onverwoestbaar zelfvertrouwen schijnen onweerstaanbaar te zijn. Ik vind die mannen vaker onuitstaanbaar. Zo hadden we bij mij op de vereniging een lelijkerd met een klein postuur, een dikke neus, permanente wallen, maar die trok me toch meisjes aan! En ja, zelfvertrouwen had hij. Een regelrechte narcist, een luchtbel op pootjes: altijd zichzelf ophemelen en meestal ten koste van anderen.

Voordat iedereen boos wordt: lang niet alle meisjes vallen voor zulke types, en jongens doen natuurlijk ook domme dingen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:37

Zo'n type als jij beschrijft musiqolog, daarvoor ga ik op de vlucht :D
Doe mij maar een nuchtere, aardige, sociale en redelijk intelligente vent. Ben zwaar allergisch voor de 'zie mij eens geweldig zijn' types.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:51

woofie schreef:
Als we nu eens ophouden met ons blind te staren op de buitenkant maar eens verder kijken dan de neuzen lang zijn, en met verder bedoel ik vooral dieper! Ga eens in gesprek met iemand ie je bij voorbaat vanwege uiterlijk afwijst....Als je dat durft tenminste...

Zo iemand zou bij mij hooguit in de 'friendzone' terechtkomen.
Als ik iemand afwijs om zijn uiterlijk betekent dat dat er geen fysieke aantrekkingskracht is en als die er niet is zal ik niet op die persoon vallen. Innerlijk alleen is voor mij niet genoeg voor een relatie.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:56

Helemaal mee eens ,liever een nuchtere "normale boerenjongen" als een kijk mij iemand.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:01

Iemand persoonlijkheid bepaald voor mij een groot deel van iemand schoonheid. Zo kan iemand als ik hem of haar leer kennen dus veel mooier of juist veel lelijker worden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:08

Iedereen straalt 'iets' uit. En wat iemand aanspreekt is voor ieder mens anders.
Van die "kijk mij" types vind ik ook vreselijk. Dan krijg ik spontaan zin om een ego te deuken. Gewoon zelfverzekerd zijn is niks mis mee +:)+

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:46

Captain schreef:
Uiterlijk brengt je bij elkaar, innerlijk houdt je bij elkaar. Ook een mooie uitspraak! :)

Dit dus _/-\o_

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:52

Goof schreef:
woofie schreef:

Zo iemand zou bij mij hooguit in de 'friendzone' terechtkomen.
Als ik iemand afwijs om zijn uiterlijk betekent dat dat er geen fysieke aantrekkingskracht is en als die er niet is zal ik niet op die persoon vallen. Innerlijk alleen is voor mij niet genoeg voor een relatie.

Maar wat is mooi en wat is lelijk? beide worden in de loop der tijd door de rimpels van de ouderdom bedekt...

hertogaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:00

hm inderdaad ook het uiterlijk is belangrijk om bij elkaar te blijven.
is de combi die hem het doet. het is en, en . en niet en, of

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:16

Het is natuurlijk voor iedereen verschillend waar hij/zij op valt. Met mijn huidige vriend bijna 3 jaar een relatie in online ontmoet. Foto's gezien maar daarbij had ik niet zoiets van wow. Wat ik dus bij sommige mannen echt wel heb. Dan kan 1 blik genoeg zijn en dan maakt het niet uit wat het is.. een mooie glimlach, goed bos haar oid haha. Uiteindelijk toch maar afgesproken en een date gepland. Vond het niet een hele knappe jongen maar ook niet lelijk. Hij was wel lang (ik weet dat ik om lange mannen val :') ) Uiteindelijk echt gevallen op de binnenkant want hij was zo lekker spontaan en gezellig! En nu al bijna 3 jaar een relatie maar vind hem nu toch wel echt een knappe vent :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:20

Tja wat jij mooi vind kan ik wel lelijk vinden en andersom. Zo heb ik een zwak voor mannen met flaporen, terwijl de meeste dames dat denk ik lelijk vinden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:55

Mijn man en ik waren eerst vrienden.
Erna kregen we een relatie.
Hij is een gewone man, niet extreem knap en zeker niet lelijk. Voor mij is hij aantrekkelijk.
Hij is na het stoppen met roken wel dikker geworden.
Maar nog steeds even lief en slim.

We zijn al 19 jaar samen. Heb alle vertrouwen in onze toekomst.