Hebben jullie vragen over moslima's die paardrijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:25

Maar goed je hoort door heel Nederland van wij discrimineren. Want moeten iedereen als gelijken behandelen. En behandel je iemand we gelijke dan komt diegene zelf met nee wij zijn toch anders snappen jullie het nog?

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:27

Willemina_L schreef:
Is het de bedoeling dat jij specialer bent met jouw geloof dan een ander? Dit komt allemaal vreemd op mij over. Jullie als moslims willen graag geaccepteerd worden en opgenomen in de groep. Maar waarom dan jezelf zo profileren? Ik zou jou op stal niet anders begroeten of behandelen als een ander. Maar als jij jezelf beter voelt of een bepaalde elite status toekent dan plaats je jezelf erbuiten vind ik.

Ik maak helemaal nergens uit op dat TS zich beter zou voelen of zichzelf een elite-status zou toekennen.

Zelf heb ik geen vragen aan TS.

Ik denk dat haar initiatief vooral van waarde kan zijn voor andere moslima's die (nog) niet rijden, dat wel graag zouden willen, maar zich hierin beperkt voelen door hun geloof. Ik weet zelf weinig van moslim-zijn, maar ik kan me voorstellen dat het voor moslima's niet altijd vanzelfsprekend is om te mogen rijden... Dus een filmpje voor moslima's die praktische vragen hebben, in plaats van voor niet-moslims die nieuwsgierig zijn naar "hoe doe je dat nou, met zo'n hoofddoek onder je cap".

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:27

Lestrange01 schreef:
vibabu schreef:
Maar wat voegt jouw verhaal toe aan het paardrijaspect? waarom ben jij anders? omdat je moslim bent? maar moet elke christen, jood, boeddhist ook een topic maken hoe die geloof combineert met sport?

Laten we allemaal even eerlijk zijn, moslims zijn over het algemeen nu een stuk minder geaccepteerd dan de bovenstaande geloven, zeker door de gebeurtenissen van de afgelopen tijd. Dat maakt ze niet meer bijzonder, maar dat maakt wel dat mensen er nu met een vooroordeel tegen aankijken (hoe heilig we er ook van overtuigd zijn dat het niet zo is). Ik vind het juist een goed idee van TS dat ze een video wil maken met daarin antwoorden op de vragen van mensen, met vragen beantwoorden is toch niets mis? Ik heb juist altijd geleerd dat door mensen als allemaal hetzelfde te zien je hun identiteit uitwist, wat volgens de mensen wiens identiteit uitgewist worden vaak een vorm van racisme is.

Dat ben ik niet met je eens. Zoals te lezen valt plaatst ts zich ook al erg snel in een hokje. Ik ben moslim dus ik ben anders. Nou ga je lekker anders voelen en gedragen maar houd het lekker bij jezelf en ga je niet opdringen aan een ander. Ik ga toch ook niet tegen een gelovige zeggen dat god een nare man is? Dat je daar niet in moet geloven. Of om te zeggen hoe vaak ik bid, wat ik eet, hoe ik slaap, wat de gedragingen zijn? ik denk dat de meeste mensen daar niet op zitten te wachten en zo wel, dan vraag je dat.
Het feit dat je je anders voelt dan een ander is niet zo gek, want iedereen is anders. Iedereen heeft een eigen persoonlijkheid en andere opvattingen. Voor de rest is het bloed wat door mijn anderen stroomt echt niet anders dan die van een moslim of van de koningin.

Racisme wordt zo ontzettend vaak gebruikt om niks. Een getinte man mag niet in een club omdat die vol is. Racisme. Een slager vraagt aan de klanten 'wie mag ik dan helpen' en een vrouw zegt 'ik ben aan de beurt' terwijl die later binnen kwam dan een ander. Wordt ook gezien als racisme. het is zo ontzettend makkelijk om maar racisme te roepen. Mijn haren gaan er echt van overeind staan. Misschien moet je eens wat aan je eigen waardigheid doen zodat je je niet gediscrimineerd voelt. Want uiteindelijk gaat het meer over gevoel dan over een feit.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:29

Ik vin dat echt jammer ja, waarom zou je dat willen ten eerste. Waarom zou je dat combineren? Paardrijden heeft niks met geloof te maken of moet je paard de koran lezen en dingen doen wat moslims doen?
En waarom denk je namens alle moslims te spreken? Dit is imo echt reclame maken voor jezelf en niet voor je geloof of voor de paarden

Anoniem

Re: Hebben jullie vragen over moslima's die paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:37

Tjonge wat een aanvallende reacties, dat verbaast me echt! Ik heb wel eens vaker een topic van TS gezien, en dan zijn er regelmatig vragen over oa haar hoofddoek en kan ze die niet beantwoorden (want offtopic). Doet ze eens wel een poging om open te staan voor vragen, is het weer niet goed :+

CastaMickey

Wat heeft jouw geloof te maken met hoe jij paardrijdt? Paarden zijn voor veel mensen een lifestyle en het is voor hen ook meer dan een uurtje sporten. Dat heeft toch niks te maken met waar je in gelooft? Ik hou van klassieke muziek en ik zing het zelf ook, dat is voor mij ook een lifestyle maar bij de paarden ben ik geen zangeres maar een paardenmeisje. En dat ik dan toevallig ook zing heeft daar niets mee te maken. Als ik bij de paarden ben dan zit daar nog steeds een zangeres achter maar ik denk niet de hele tijd dat ik dat ben en daarom op een andere manier dan 'gewone' mensen met paarden om moet gaan. Want we zijn toch allemaal op dezelfde manier met de paarden bezig? Je paard iets leren, iets van je paard leren en samen plezier hebben. En wat je verder gelooft of doet in je dagelijks leven maakt niet uit. Een goede advocate die een uur daarvoor nog in haar mantelpakje rondliep en die nu met haar paard door het bos crosst is bezig met hele andere dingen dan die zaak van het werk.

pinto_1

Desiree schreef:
enezijds is het feit dat je moslim bent een non issue, maar verder wel leuk toch dat ik eens een moslima aantref die rijdt! Want weet je, ik heb eigenlijk nog nooit een moslim te paard aangetroffen. Weet jij hoe dat komt?
Is paardrijden niet iets van jullie cultuur?
Ik weet wel dat er iets over in de Koran beschreven moet staan over de 7 stammoeders van de Arabische volbloed, die met ik geloof dat het Mohammed was, de rivier overstaken.

Enerzijds heb je de rijke arabieren die paarden houden, meestal voor de endurance, maar tegenwoordig ook paarden voor de springsport, maar anderzijds weten mensen in islamitische landen niet veel van paarden, vandaar dat Brooke hospital in moet springen en kennis bij moet brengen bij de bevolking.

Kun jij mij het een en ander hier over vertellen? En ken jij nog veel andere moslims die rijden?

Eh, hoe weet je dit? ;) Ik heb namelijk heel veel ruiters gezien in mijn leven, maar nog nooit gevraagd wat voor godsdienst ze hebben. Jij waarschijnlijk ook niet, dus grote kans dat er 'gewoon' moslims tussen hebben gezeten. En niet iedere moslima draagt een hoofddoekje, dus dat zegt ook niet alles.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:39

ralphtdw schreef:
Maar goed je hoort door heel Nederland van wij discrimineren. Want moeten iedereen als gelijken behandelen. En behandel je iemand we gelijke dan komt diegene zelf met nee wij zijn toch anders snappen jullie het nog?

Turkse basisscholen, marrokaanse basisschool, zelfs voortgezet onderwijs, snap jij het nog?

vibabu

Re: Hebben jullie vragen over moslima's die paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:41

Maar als je dan een nederlandse basisschool wilt..... dan ben je racist :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:42

Zoals in de regels terug te lezen is, vragen we om altijd goed na te denken voor je een topic opent om te voorkomen dat bokt overspoeld word met topics. Topics die alleen nut hebben voor de TS of reclame bevatten zijn niet de bedoeling. Na overleg is dan ook besloten dit topic op slot te zetten aangezien het niet de intentie is antwoord op de vragen te gaan geven op het forum.