Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Willemina_L schreef:Is het de bedoeling dat jij specialer bent met jouw geloof dan een ander? Dit komt allemaal vreemd op mij over. Jullie als moslims willen graag geaccepteerd worden en opgenomen in de groep. Maar waarom dan jezelf zo profileren? Ik zou jou op stal niet anders begroeten of behandelen als een ander. Maar als jij jezelf beter voelt of een bepaalde elite status toekent dan plaats je jezelf erbuiten vind ik.
Lestrange01 schreef:vibabu schreef:Maar wat voegt jouw verhaal toe aan het paardrijaspect? waarom ben jij anders? omdat je moslim bent? maar moet elke christen, jood, boeddhist ook een topic maken hoe die geloof combineert met sport?
Laten we allemaal even eerlijk zijn, moslims zijn over het algemeen nu een stuk minder geaccepteerd dan de bovenstaande geloven, zeker door de gebeurtenissen van de afgelopen tijd. Dat maakt ze niet meer bijzonder, maar dat maakt wel dat mensen er nu met een vooroordeel tegen aankijken (hoe heilig we er ook van overtuigd zijn dat het niet zo is). Ik vind het juist een goed idee van TS dat ze een video wil maken met daarin antwoorden op de vragen van mensen, met vragen beantwoorden is toch niets mis? Ik heb juist altijd geleerd dat door mensen als allemaal hetzelfde te zien je hun identiteit uitwist, wat volgens de mensen wiens identiteit uitgewist worden vaak een vorm van racisme is.
Desiree schreef:enezijds is het feit dat je moslim bent een non issue, maar verder wel leuk toch dat ik eens een moslima aantref die rijdt! Want weet je, ik heb eigenlijk nog nooit een moslim te paard aangetroffen. Weet jij hoe dat komt?
Is paardrijden niet iets van jullie cultuur?
Ik weet wel dat er iets over in de Koran beschreven moet staan over de 7 stammoeders van de Arabische volbloed, die met ik geloof dat het Mohammed was, de rivier overstaken.
Enerzijds heb je de rijke arabieren die paarden houden, meestal voor de endurance, maar tegenwoordig ook paarden voor de springsport, maar anderzijds weten mensen in islamitische landen niet veel van paarden, vandaar dat Brooke hospital in moet springen en kennis bij moet brengen bij de bevolking.
Kun jij mij het een en ander hier over vertellen? En ken jij nog veel andere moslims die rijden?
Ik heb namelijk heel veel ruiters gezien in mijn leven, maar nog nooit gevraagd wat voor godsdienst ze hebben. Jij waarschijnlijk ook niet, dus grote kans dat er 'gewoon' moslims tussen hebben gezeten. En niet iedere moslima draagt een hoofddoekje, dus dat zegt ook niet alles. ralphtdw schreef:Maar goed je hoort door heel Nederland van wij discrimineren. Want moeten iedereen als gelijken behandelen. En behandel je iemand we gelijke dan komt diegene zelf met nee wij zijn toch anders snappen jullie het nog?