Cchanny schreef:Maaikevdk schreef:Ik loop folders en ga ook langs de deuren. Gewoon om fijne feestdagen te wensen! Een extra'tje is leuk, maar ik bedel niet. Daarbij geef ik de krant tegelijkertijd af, zodat mensen weten wat ik bezorg.
Ik had vorige week een oppas-oma aan de deur die zich helenaal verontschuldigde dat ze geen contant geld had. Was een hele lieve vrouw waar ik nog gezellig mee gekletst had.
En tja, iets geven verschilt per persoon. Ik vind het leuk om een extra'tje te krijgen, dat zeg ik eerlijk. Maar ik vind dat dat ook wel mag, als je 4 uur werkt en €5,50 per keer krijgt.
Je kiest er toch zelf voor dat je 5,50 per keer krijgt?

Wie zegt dat ik daar zelf voor kies? Misschien is het wel nodig om het gezin te onderhouden? En kan ik geen ander werk vinden? Nu is dit in mijn geval niet zo, ik doe het als zakcentje, maar er zijn genoeg mensen die het heel hard nodig hebben.
Zoe_97 schreef:Maaikevdk schreef:@Zwerte Nee, ik denk het niet. Maar ik vind het beide leuk, en dat zeg ik eerlijk. Ik doe het ook voor het geld, maar mag dat niet? Jij zou toch ook je kerstpakket/extra loon/etc niet afslaan?
Dat het niet via de werkgever gaat klopt is een verschil, maar voor de krant die ik rondbreng betalen mensen niks. Is het dan zo'n grote moeite om 50 cent te geven?
sorry maar dat laatste zinnetje.. wat een arrogantie. Omdat jou werkgever je geen bonus geeft moeten klanten dat maar doen... Nee bah, wie ben jij om te bepalen of dat moeite is?
Ik zeg niet dat ze daar verplicht tot zijn. Maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die 50 cent kunnen misschien, maar ik verplicht ze daar niet tot. Ze hebben daar vrije keuze in. En mij arrogant noemen na 1 zin, tja.... Ik ben dit jaar begonnen met lopen, en ben meerdere malen een straat vergeten. Bij die mensen heb ik dan ook mijn excuses aangeboden daarvoor. Veel konden dat waarderen 
Zwerte schreef:Maare, als mensen niks betalen voor een krant, vragen ze er ook niet om...ik krijg hier ook tig krantjes in de brievenbus en zou het heus niet missen als ze niet komen. Ik vraag er dus niet om, waarom zou ik dan wel de bezorger moeten betalen? Zou je mij een extraatje geven als ik elke week iets bij jou ongevraagd in de brievenbus stop?
Er bestaan nog altijd ja-nee / nee-nee stickers.