Grenzeloos verliefd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 08:03

Hier geen lange afstand meer.
Relatie is er nog.
Gaan samenwonen sinds deze zomer :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 10:12

Ania schreef:
Wat jammer dat het topic doodgebloed is! Hoe is het met alle langeafstandsrelaties?

Afgelopen september ben ik ten huwelijk gevraagd en we hopen rond juni 2020 samen te gaan wonen in Duitsland. <3

Wat leuk gefeliciteerd! <3

Aria_zz schreef:
Hier geen lange afstand meer.
Relatie is er nog.
Gaan samenwonen sinds deze zomer :D

Goed nieuws! Wonen jullie nu in NL?

Hier ook alles goed! Maand geleden papa en mama geworden van een dochtertje genaamd Aylin :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:14

Ik mag me hier denk ik ook gaan melden :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 01:37

Boooo, nee, Oostenrijk! Ben ik helemaal oké mee.
De papierwinkel was wel iets anders, maar gelukkig allemaal in orde nu.

Maar moet zeggen, die langeafstandsrelatie is best goed geweest, veel geleerd en misschien had het zonder die tijd niet gewerkt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 02:26

Ailill schreef:
Ik mag me hier denk ik ook gaan melden :)

Oh leuk! Vertel! :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 05:22

Hier nog steeds in Australie :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 08:18

Leuk dat dit topic weer leeft. Ik was een volger, mijn lange-afstandsrelatie hield geen stand (was al een stoplichtrelatie voordat het een lange-afstandsrelatie werd). Bijna 5 jaar geleden als single naar Zweeds Lapland verhuisd en sinds 3 jaar een relatie met een local. Verschillen all over. Ik volg weer!

Geke_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 09:24

Ik lees graag mee!

Ik heb een Noorse vriend, ontmoet terwijl ik mijn minor (Erasmus) in Noorwegen heb gedaan.
We hebben een intensief eerste jaar gehad, waarvan ik 6 maanden in Australië en 3 maanden in Zuid-Afrika gezeten heb. Maar nu ben ik samen met hem in Noorwegen!

Het is nu dan ook de bedoeling om hier een tijdje te blijven, als ik in Januari afgestuurd ben van mijn bachelor wil ik graag hier mijn master gaan doen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 18:19

Aria_zz schreef:
Boooo, nee, Oostenrijk! Ben ik helemaal oké mee.
De papierwinkel was wel iets anders, maar gelukkig allemaal in orde nu.

Maar moet zeggen, die langeafstandsrelatie is best goed geweest, veel geleerd en misschien had het zonder die tijd niet gewerkt.

Ik ervaar het achteraf ook niet als vervelende tijd. Toen wel natuurlijk :+

Nagini schreef:
Hier nog steeds in Australie :)

Leuk! Lekker zomer daar nu? :D

gabyfedde schreef:
Leuk dat dit topic weer leeft. Ik was een volger, mijn lange-afstandsrelatie hield geen stand (was al een stoplichtrelatie voordat het een lange-afstandsrelatie werd). Bijna 5 jaar geleden als single naar Zweeds Lapland verhuisd en sinds 3 jaar een relatie met een local. Verschillen all over. Ik volg weer!

Ohhh gaaf zeg! Hoe ben je daar toen zo terecht gekomen ‘alleen’?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 18:20

Geke_Lizzy schreef:
Ik lees graag mee!

Ik heb een Noorse vriend, ontmoet terwijl ik mijn minor (Erasmus) in Noorwegen heb gedaan.
We hebben een intensief eerste jaar gehad, waarvan ik 6 maanden in Australië en 3 maanden in Zuid-Afrika gezeten heb. Maar nu ben ik samen met hem in Noorwegen!

Het is nu dan ook de bedoeling om hier een tijdje te blijven, als ik in Januari afgestuurd ben van mijn bachelor wil ik graag hier mijn master gaan doen.

Goed vooruitzicht! Fijn dat jullie nu samen zijn. Zuid Afrika lijkt me toch ook wel heel erg gaaf! Hebben jullie elkaar in die 9 maanden toen helemaal niet gezien?

Geke_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:36

Booooo schreef:
Goed vooruitzicht! Fijn dat jullie nu samen zijn. Zuid Afrika lijkt me toch ook wel heel erg gaaf! Hebben jullie elkaar in die 9 maanden toen helemaal niet gezien?

Toen ik vertrok van mijn Erasmus hebben we elkaar 6 maanden niet gezien omdat ik in Australië zat toen zijn we in de zomer samen geweest en daarna 3 maanden apart i.v.m. Zuid-Afrika :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:02

Booooo schreef:
gabyfedde schreef:

Ohhh gaaf zeg! Hoe ben je daar toen zo terecht gekomen ‘alleen’?

Een advertentie van een recruiter op Facebook. Mijn relatie was stukgelopen (ex verhuisde naar het zuiden van Zweden en daar was de toch al zwakke relatie niet tegen bestand) en ik zat niet 100% op mijn plek op het werk. Was wel toe aan een avontuur en dit was vrij risicoloos (had geen eigen huis en verhuizing werd betaald). Zou het een jaartje proberen. Na bijna 2 jaar leerde ik mijn partner kennen en raakte heel snel zwanger. Ondertussen woon ik hier a.s. februari al 5 jaar, heb ik een eigen huis, een geweldige dochter en dus een partner.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:57

gabyfedde schreef:
Nog steeds enorm veel respect voor de keuzes die je toen hebt gemaakt en het resultaat is natuurlijk geweldig :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:10

Ailill schreef:
gabyfedde schreef:
Nog steeds enorm veel respect voor de keuzes die je toen hebt gemaakt en het resultaat is natuurlijk geweldig :D

Thanks! De meesten dachten dat ik na een jaar wel met hangende pootjes terug zou komen. Niet dus :D

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:58

Nou ik kan me ook wel melden hier, heb genoten van de happy stories hier!

Ik ben bijna 3 jaar geleden voor een tussenjaar naar Zwitserland vertrokken. Één jaar werden er twee, en ondertussen werd ik verliefd. Op een Oostenrijker <3
Uiteindelijk hebben we bijna een jaar een lange afstand relatie gehad, maar maart dit jaar ben ik daarheen geëmigreerd. We waren dus een krap jaar samen toen we samen gingen wonen, maar aangezien ik uit Zwitserland kwam en toch ergens weer een leven moest opbouwen, besloten dan maar het diepe in te springen en alles om te gooien. Ik sprak slecht Duits, had nog nooit een relatie gehad en samen gewoond (ik woonde in NL nog bij mijn ouders..), mijn paard moest weer verhuizen. Ik moest daar een baan vinden, taal leren, papieren op orde zodat ik weer als fysiotherapeut aan de slag kan en mag...

Nou ja, uiteindelijk is alles goed gekomen, ik heb 7 maanden in een revalidatiecentrum in het restaurant gewerkt om de taal te leren, ondertussen papieren op orde en na 1.5 maand daar nogmaals verhuisd naar een ander appartement. Ik heb tot eind oktober gewerkt, toen nog een maandje terug naar m'n oude plekje in Zwitserland (liefje nog thuis in Oostenrijk), vervolgens ben ik doorgereden naar NL, waar ik nu ben. Ik heb lekker wat tijd met vrienden, familie en ik heb wat werk als fysio zodat ik wat routine terug heb voor ik 7 januari in Oostenrijk als fysiotherapeut ga beginnen.

Het mooiste is dat mijn vriend vrijdagavond hierheen komt, zodat we kerst hier met mijn familie kunnen vieren <3 heb hem dan 7 weken niet gezien en ik kan nauwelijks wachten hem weer in m'n armen te hebben, hem te knuffelen, weer samen te zijn <3

Sorry als het een wat warrig verhaal is geworden!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:07

Wat een leuk vooruitzicht, Ilsiie.

Voor mij ligt de langeafstandsrelatie ver achter me.
Mijn Turkse man woont sinds 2006 in Nederland en onze dochter wordt alweer 7 jaar.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:41

leuk dat er weer leven is in het topic :D ik woon nog met plezier in Zweden met mijn man <3

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:18

Ah heel leuk Ilsiie!
Grote stap, maar wel een goed moment om het te doen.
Hier ook na mijn studies, ideale moment omdat je leven toch volledig veranderd dus waarom niet.

Gisteren woonden we exact 6 maand samen <3 we hebben geen samenzijn datum, maar wel een samenwoon datum.

Kerstmis samen kunnen vieren is echt heerlijk ja! Kijk er ook enorm naar uit.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:14

Oh wat tof TS!! Ik lees dit topic net voor het eerst, toen je vertelde dat jullie ging trouwen was ik bang dat het niet lang zou duren. Maar wat gaaf dat jullie nu bijna 2 jaar getrouwd zijn! Nog veel geluk samen