Wie spaart er?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:54

Yv_ schreef:
Ik zag trouwens deze, denk dat ik deze ga printen en dan idd bingo-afstrepen elke week :j. Vooral de december maand met alle cadeautjes zal ik niet gaan redden, kan ik die beter in mei afstrepen na vakantiegeld bijv.

[ [url=m/5z749e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is ook leuk!!!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 00:12

Ik probeer te sparen :')

Heb tegenwoordig ook een aparte paardenrekening met pinpas. Heb meer inzicht/controle en het zorgt ervoor dat m'n uitgaven binnen de perken blijven.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 00:12

Dit idee vind ik ook leuk!

Afbeelding

Zeker in combi met de "blinde" spaarrekening.
Als je dit spel goed speelt spaar je 2600 in een jaar

Lowara

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 00:19

Ik spaar ook, maar geef toe dat ik dit altijd al heb gedaan. Kan mij van kleins af aan eigenlijk niet anderes herinneren dat ik twee rekeningen heb gehad eigenlijk? Betaal en spaar rekening :j
Ik spaar automatisch, dus begin vd maand gaat het hele jaar er een bedrag richting spaarrekening. Tussendoor heb ik een bepaald bedrag als max, kom ik daarboven op de betaal rekening, gaat die direct over op de spaar :j

Dit systeem werkt voor mij eigenlijk perfect, ik 'kan' er niet aankomen zo :j
wat niet op de rekening staat, is niet uit te geven en het motiveert erg om eind vd maand nog eens een keer over te kunnen maken natuurlijk :D

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 00:21

laraxXxemma schreef:
Dit idee vind ik ook leuk!

[ [url=m/OTxgJw.png]Afbeelding[/url] ]

Zeker in combi met de "blinde" spaarrekening.
Als je dit spel goed speelt spaar je 2600 in een jaar

Oo deze is wel heel leuk stiekem! Misschien dat ik deze gebruik om een aparte vakantiepot te maken:).

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 00:46

:wow: ik ben onder de indruk van wat sommigen hier per maand kunnen sparen :wow:

Ik spaar elke maand wel wat (begin van de maand gaat er automatisch een klein bedrag naar de spaarrekening) en als ik eens een goede maand heb en wat over houd, gaat dat ook op de spaarrekening. Helaas gebeurd dat niet heel vaak :+ extraatjes zoals vakantiegeld en belastingteruggave, gaan grotendeels op de spaarrekening.
Probeer ook zo min mogelijk aan het geld op de spaarrekening te komen en onverwachte uitgaven van de gewone rekening te betalen, want als het er eenmaal af is, duurt het best lang voor die spaarrekening weer aangevuld is.

Overigens sparen we daarnaast ook nog iedere maand voor onze zoon en gaat al het kleingeld in zijn spaarpot. Hij heeft soms meer op zijn spaarrekening staan dan wij op onze gewone rekening :')

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 00:53

Ik spaar ook.

Had ik het geld bij elkaar, voor die vreselijk mooie Mountain Horse Sovereign High Rider laars in het bruin, leek smal, hoog etc dus ik had alle moed erin. Kom ik aan, meet ze mijn kuit nog eens op is die 31. Terwijl ik serieus dacht dat het 33 is, zal het wel verkeerd opgemeten hebben.
Dus; lekker doorsparen nu, op naar maatwerk. :roll:

Maar ik weet niet of jullie dit bedoelen qua sparen, want ik hoef verder niks 'opzij' te leggen per maand voor een auto ofzo. :p

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:47

RedRoses schreef:
Ik spaar ook.

Had ik het geld bij elkaar, voor die vreselijk mooie Mountain Horse Sovereign High Rider laars in het bruin, leek smal, hoog etc dus ik had alle moed erin. Kom ik aan, meet ze mijn kuit nog eens op is die 31. Terwijl ik serieus dacht dat het 33 is, zal het wel verkeerd opgemeten hebben.
Dus; lekker doorsparen nu, op naar maatwerk. :roll:

Maar ik weet niet of jullie dit bedoelen qua sparen, want ik hoef verder niks 'opzij' te leggen per maand voor een auto ofzo. :p

Je bent nog jong dus in principe heb je het niet nodig.
Maar wat zijn je plannen over 10 jaar? Wil je een huisje kopen? Dan moet je toch een deel eigen geld er in stoppen anders krijg je geen hypotheek. Nu heb je dus rustig de tijd om beetje bij beetje wat aan de kant te leggen. En het hoeft natuurlijk niet perse zo groot als een huis te zijn, het kan ook zijn voor je eerste auto of misschien moet je je rijbewijs wel zelf betalen.
Daarnaast is een reserve van 5000 algemeen genomen bij de meeste banken voor financiële zekerheid als het even een periode wat minder gaat. Dit is dus allemaal in de toekomst, maar sparen doe je ook niet in 1 dag, anders had je niet hoeven sparen :')

Trouwens goede spaarmethode vind ik ook wel de zegels van de AH. Voor elke euro die je uitgeeft krijg (koop) je een zegel van 10 cent. Hier hebben ze speciale boekjes voor met als ik het goed zeg 500(of 520) zegel plekjes.
Als het boekje vol hebt lever je hem in en krijg je 52 euro. Ik weet alleen even niet of je nu 2 euro winst maakt of niet...
Maar goed dat terzijde, er zijn veel mensen die deze boekjes opsparen en op een bepaald moment in het jaar inleveren. Zo kan je in 1x zo 400 euro rijker zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:54

Danseresje schreef:
Ik wil het een beetje willekeurig gaan doen en dan waarschijnlijk wel zo snel mogelijk al wat hogere bedragen.
Daarnaast spaar ik ook wel bij de bank hoor, maar toch, met onverwachte uitgaven aan auto, koelkast, wasmachine, etc groeit ie soms minder dan ik zou willen.
Bovenop bovenstaande heb ik ook nog een zakcentje via Roamler, nu even niet heel actief vanwege weinig tijd, maar dat had ik in september zo'n 170 euro bij elkaar in anderhalve week!

Nog niet besloten welke bingokaart ik ga gebruiken, had er nog één gevonden:
[ [url=m/7TXSJ7.png]Afbeelding[/url] ]

Of dat ik er zelf eentje ga knutselen!

Wel net bij de zeeman een leuk spaarpotje gekocht, is blik en kan alleen open met blikopener met afbeelding van coca cola...... Heb er helemaal zin in!!!!! (En er zelfs al wat ingegooid! Denk dat ik af en toe de rode muntjes ook daarin dump!)

Ah deze is leuk, die ga ik gebruiken! Ik ga ook maar even langs bij de zeeman voor zo'n spaarpot, dan stop ik het geld daarin en die pot mag ik dan openmaken op 1 januari 2016- om op m'n bankrekening te zetten. Voor mij is dit wel echt extra: naast die pot wil ik nog minstens 150 euro per maand sparen op mijn spaarrekening.

Ik heb deze maand 91 uur gewerkt (studentenbijbaantje) en mag in de maand januari geen kleding kopen- dus ik kan zo 400 euro doorschrijven naar m'n spaarrekening. Heel fijn, want deze maand is er niet echt van sparen gekomen, haha.

Ik vind sparen wel heel leuk trouwens. Geef me altijd een heel volwassen en verstandig gevoel. Vind het ook gewoon fijn dat als mijn iPhone ermee ophoudt, ik "gewoon" een nieuwe kan aanschaffen. Lijkt me vreselijk als dat niet zou kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 01:58

Met die AH boekjes maak je inderdaad 2 euro winst op een boekje. Daarnaast merk je die 10 cent niet perse bij het afrekenen, maar een vol boekje is wel echt een luxe, want je hebt ineens geld bij elkaar gespaard. En denk maar zo: het is 4% rente die je er over krijgt, dat krijg je bij de banken niet hoor. :D Mijn moeder heeft dit jarenlang gespaard. Ik heb heel veel jeugdherinneringen met die zegels en boekjes. Ik vond het altijd vet leuk om die zegels te plakken. :')

Ik kijk nu al uit naar april trouwens, dan kan je de belastingaangifte doen. Kreeg vorig jaar best wel een leuk bedragje terug, dus ben benieuwd wat ik dit jaar terug ga krijgen.. {:}

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 06:15

Zegelboekjes zijn pas nuttig als je een groter gezin hebt...

Er gaan 490 zegels in een boekje. Maar je moet eerst 490 euro uitgeven voordat je die 490 zegels bij elkaar hebt. Hoever maanden doe je daar over? Ik zal er in mijn eentje 2 maanden over doen maar ik ben een uitzonderlijke dure eter en de mensen die echt willen besparen doen niet al hun boodschappen bij de Ah. Maargoed doe je net zoveel boodschappen als ik... Je krijgt 52 euro er voor terug dat is 3 euro per boekje winst. Haal je ze elke 2 maanden vol is dat max 18 euro winst in een jaar. Bereken ook even hoevaak je er voor jou duurder boodschappen voor moet doen of dat je er voor om moet rijden? Anders ga je er misschien nog mee achteruit ook. Het is gewoon een hele simpele marketingtruc.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 07:49

Ik spaar in principe iedere maand 300 euro, om aan het eind mijn collegegeld voor het jaar eruit te hebben. Dat is de afgelopen maanden niet goed gelukt, maar ik heb wel mijn schoolboeken van mijn lopende rekening betaald. Moet dus even kijken hoe ver ik achterloop en dat zo snel mogelijk aanvullen.
Mijn auto had een nieuwe computer nodig, anders kon ik 1000 euro op mijn spaarrekening zetten.
Dus nu maar even kijken..
Daarnaast probeer ik tussen door nog extra te sparen. Als ik een paar honderd euro extra op mijn lopende rekening heb staan, maak ik daarvan ook een deel over op mijn spaarrekening.

Ik werk overigens ongeveer 30 uur per week, studeer op de zaterdag (10 uur huiswerk per week ongeveer) en heb een paard. Betaal in principe alles zelf, inclusief auto en benzine. Krijg af en toe wat van mijn ouders toegestopt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 07:51

Ik spaar maandelijks een €200,- voor hoge dierenartsrekeningen, onverwachtse rekeningen, vervanging kapotte wasmachine/magnetron/vriezer/laptop/tv/etc, uitjes/vakantie/leuke dingen en 1-2x kleding shoppen per jaar.
Lukt prima zo, de afspraak is dat ik zorg dat er iig €500,- op m'n spaarrekening staat voor spoedconsult vd dierenarts en (een deel vd) behandeling maar liefst minimaal €1000,- zodat ik gewoon kan vervangen wat nodig is zonder te hoeven stressen als de kat eens ziek wordt ofzo.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 08:07

Mijn vriend en ik gaan trouwen in juni. We gaan over 2 maanden samenwonen. Er moet nog een klein bedrag gespaard worden voor de bruiloft. Dat lukt op het moment goed! Ik kan wel minder sparen dan mijn vriend. Maar hij verdient ook meer.
Als ik over 2 maanden mijn huur opzeg vallen die kosten ook weer weg maar ik blijf wel op mijn huidige werkplek werken en dan stijgen de benzine kosten behoorlijk (130 km enkele reis wordt het dan) ik werk onregelmatige werktijden dus als ik een lange reeks achter elkaar moet werken dan slaap ik bij mijn ouders.
Dan wordt het binnenkort even uitrekenen hoeveel ik dan weer kan gaan sparen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 08:11

Ik spaar wel om ervan te leven. Zo spaar ik voor mn auto, maar die moet in januari voor de apk en heeft vast wat reparaties nodig. Ik spaar voor het huis, maar hier word van het voorjaar aan de kozijnen getimmerd,een overkapping gemaakt en de buitenboel geschilderd. Ik begin dus als het ware wel steeds weer opnieuw met sparen. Ik wil ook heel graag trouwen daarvoor word de studie rekening die ik had voor mn vriend nu voor gebruikt want als het goed is zal hij dit jaar klaar zijn, maar daar begin ik nu dus net voor te sparen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 08:21

Stephanie_M schreef:

Er gaan 490 zegels in een boekje. Maar je moet eerst 490 euro uitgeven voordat je die 490 zegels bij elkaar hebt. Hoever maanden doe je daar over? Ik zal er in mijn eentje 2 maanden over doen maar ik ben een uitzonderlijke dure eter en de mensen die echt willen besparen doen niet al hun boodschappen bij de Ah. Maargoed doe je net zoveel boodschappen als ik... Je krijgt 52 euro er voor terug dat is 3 euro per boekje winst. Haal je ze elke 2 maanden vol is dat max 18 euro winst in een jaar. Bereken ook even hoevaak je er voor jou duurder boodschappen voor moet doen of dat je er voor om moet rijden? Anders ga je er misschien nog mee achteruit ook. Het is gewoon een hele simpele marketingtruc.

Mag dan wel een simpele marketingtruc zijn, maar een vol boekje levert je ahw wel weer wat boodschappengeld op.
Die 10ct kunnen veel mensen vaak wel missen en die €52,- op het eind is mooi meegenomen om je voorraadkasten bij te vullen enzo. :)
Ik gok trouwens dat ik zo'n 12 weken bezig ben om zo'n boekje te vullen en dan ben ik alleen.

Overigens net ook Roamler gedownload, nu nog even wachten op een invite en als ik die heb ontvangen dan kan ik daar ook mee aan de slag.
Al doe ik maar 1 opdracht per week, het levert wel weer een klein zakcentje op.
Verder Qassa weer oppakken, dat levert vaak ook 2-4 tientjes op jaarbasis op wat weer mooi is meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:47

Stephanie_M schreef:

Tja, ik kom uit een gezin met 4 kinderen en mijn ouders deden vroeger praktische alle boodschappen bij de ah. Dan heb je ze zo vol. :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:12

Deze vriend gaat mijn cash potje worden :))
Afbeelding

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:21

Zelf ben ik al een even bezig ik wil namelijk een tijdje in het buitenland op campus studeren & onderzoek doen. In Vancouver, waar ik heen wil, is het ook nogal prijzig (naast de vliegtickets :') )

Hopelijk kan ik tegen die tijd een beurs krijgen want dat zou goed helpen :j

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:47

Wij sparen ook, 200 euro in de maand. Best veel denk ik, en ook nodig omdat mijn man een variabel inkomen heeft...Gelukkig is het inkomen al twee jaar stabiel. Ik ga in januari beginnen met werken en mijn inkomen gaat ook naar de spaarrekening. Laat die hyundai ix35 maar komen!

Ook doen we week boodschappen met een budget van €70, wat over blijft gaat in een potje.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 13:52

Ik heb gespaard sinds mijn 13e en ik moet zeggen dat ik ontzettend blij was toen ik op mezelf ging dat ik geld had voor meubels verf ed :j nu spaar ik verder, om mijn ogen te laten laseren en gewoon voor later :) nu is het als student niet heel makkelijk om te sparen maar ik doe mijn best, vind het een fijn idee dat ik nooit helemaal blut ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:15

Ik vind juist dat ik als (thuiswonende) student heel veel kan sparen. Als ik straks een eigen woning heb en dergelijke, vrees ik dat dat veel minder gaat worden.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:34

Helaas kunnen we hier niet sparen...
Mijn man en ik hebben beide een flinke schuld meegekregen uit de vorige relatie. Dit wordt natuurlijk door beide partijen verdeeld, maar als de andere partij niet betaald, komen ze toch bij jou helaas. Voorlopig zijn we de komende 10 jaar nog aan het terugbetalen. Daarintegen hebben we een huis gekocht wat we volledig aflossen,dus in dat opzicht 'sparen' we wel voor 'pensioen'. Verder probeer ik wel altijd iets achter de hand te hebben, al is het maar 100 euro, maar met 3 honden en 1 pony is dat ook snel weer op.
Zodra we echt schuldenvrij zijn wordt er hier zeker wel gespaard.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:55

Wij sparen voor onze twee dochters, spaarrekening voor onze bruiloft en nog een gezamenlijke spaarrekening voor onvoorziene dingen en verbouwingen aan ons huis. Elke maand minimaal een vast bedrag en soms ook wat extra. Met kinderbijslag en vakantiegeld storten er wat extra bij de kinderen bij. Spaar sinds ik ging werken, al vanaf mijn 14e. Ben blij dat we potjes hebben want we hebben regelmatig onvoorziene grote uitgaven.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:00

Even een vraagje tussendoor, ik lees dat sommige wel eens een onverwachte rekening krijgen...wat is dat dan voor rekening? Want ik heb die dus nooit. :+

Nou, laat ik het iets anders zeggen, als mijn katten wat mankeert en ze moeten opeens naar de DA is dat natuurlijk onverwacht maar daar ben ik op voorbereid, heb een potje wat ik daarvoor kan aanspreken.

Zelfde geld voor als ik opeens toch terug moet betalen aan de BD. (gebeurd de laatste jaren niet meer)

En voor als ik mijn eigen risico moet aanspreken maar daar heb ik dus ook een potje voor...