Moeite met vriendin van vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:14

Jennifuur schreef:
Ze is 15, toen ik 15 was sliep ik regelmatig niet voor 12 uur, en dat is dan ook geen vrijbrief om twee meter verderop van je kind te liggen flikflooien :')

Half 2 stond er in haar bericht.
Toen ik zelf 15 was sliep ik nauwelijks lijkt wel
En ja hoorde mijn ouders regelmatig (oke niet zelfde kamer, wel dunne muur) kussen over mn hoofd, muziekje op en het werd vanzelf weer stil.

Het spijt me, maar bij sommige reacties denk ik wel van Jeetje is vrijen (wat het mogelijk nieteens was) nu echt zo erg?

*slikt verdere zin in ivm leeftijd Ts*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:17

Ik denk dat we ook op moeten passen de boel niet te veel op te blazen.

Al met al lijkt A dus gewoon een heel vriendelijke vrouw en is TS gewoon een leuke maar onzekere meid.
Dat met die kamer delen is waarschijnlijk gewoon niet goed over na gedacht.
Daar kun je een standpunt over nenem en het achter je laten.

Ik denk dat je vader misschien nog het gevoel heeft dat je zijn kleine meisje bent en kleine kinderen sleep je overal mee naartoe.
Maak hem duidelijk dat je zelf ook bijna volwassen bent en ook zelf bepaalde zaken wil kunnen bepalen.

Al met al vermoed ik gewoon een hoop miscommunicatie en misinterpretatie van alle kanten.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:21

czarina schreef:
Jennifuur schreef:
Ze is 15, toen ik 15 was sliep ik regelmatig niet voor 12 uur, en dat is dan ook geen vrijbrief om twee meter verderop van je kind te liggen flikflooien :')

En ja hoorde mijn ouders regelmatig (oke niet zelfde kamer, wel dunne muur) kussen over mn hoofd, muziekje op en het werd vanzelf weer stil.

Het spijt me, maar bij sommige reacties denk ik wel van Jeetje is vrijen (wat het mogelijk nieteens was) nu echt zo erg?

Ik sluit ook niet uit dat ik om half twee dan wel sliep.
Seks, vrijen, of andere dingen, is helemaal niet erg dat ze het doen! Maar geen enkel kind wilt erbij zijn terwijl een van haar ouders zulke dingen doet, net zo min als dat ouders er niet bij willen zijn als hun kind seks heeft. In een andere kamer vind ik al wel weer heel anders.

Ik denk dat het een slim plan is als je inderdaad met je mentor en met je moeder gaat praten TS! Met name je moeder kan je misschien helpen om te kijken hoe je hier met je vader over kan praten. Ik heb het idee dat het daarna ook wel goed komt tussen jou en zijn vriendin, geef het tijd :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:22

czarina schreef:
Jennifuur schreef:

Nee maar het hoeft ook niet in bijzijn van een minderjarige IMO. Dat is niet goed te praten. Zit je dan als 15 jarige in een vreemd huis met nieuwe mensen en moet je nog luisteren naar hoe je vader een andere vrouw dan je moeder pleziert terwijl de scheiding nog vrij vers is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:28

Dat inderdaad, het is de hele situatie er omheen.
Als het je eigen moeder is en je hoort ze achter een dichte deur, dan zullen de meesten er toch ook geen moeite mee hebben of zetten de tv wat harder of gaan ff naar buiten ofzo.
Maar ts kan er ook niet bij weglopen he, zij moet daar slapen, dat is ook het hele probleem.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 00:32

Oh even over het slapen: ik sliep toen rond 11 uur, ben meteen in slaap gevallen en werd rond half 1 wakker door hun en om half 2 waren ze klaar en vroeg ik om pijnstilling. (Onder het mom van daardoor ben ik wakker geworden.)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 00:34

anneliesdj schreef:
Dat inderdaad, het is de hele situatie er omheen.
Als het je eigen moeder is en je hoort ze achter een dichte deur, dan zullen de meesten er toch ook geen moeite mee hebben of zetten de tv wat harder of gaan ff naar buiten ofzo.
Maar ts kan er ook niet bij weglopen he, zij moet daar slapen, dat is ook het hele probleem.

Idd ik moet. Ik alleen hun hondje pakken om daar mee een flink stuk te wandelen. Dit doe ik dan ook maar mijn stief/bonus broers gaan veel makkelijker weg. En die geven er niet veel om als ze ze horen. De jongste (ook 15) is er best wel mee bezig en de oudste (16) vind het wel prima en ligt boven op zolder dus die zal niet veel horen...

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:35

Zeker, begrijp de situatie. Maar tot op heden worden vader en stiefmoeder behoorlijk kwaad afgetekend terwijl het nieteens duidelijk is dat er daadwerkelijk gevreeën word.
Toch word er hier al gesproken over psychische schade en dat er vertrouwenspersonen ingeschakeld moet worden.
Ts klinkt heel redelijk maar ook gevoelig. Maar mensen pas op dat dit niet veel groter groeit dan dat het daadwerkelijk is.

Ayasha
Blogger

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:37

Als pa beetje na dacht zou er geen probleem zijn en bovendien heeft TS al proberen te praten met vader die haar gevoelens van tafel geveegd heeft.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:38

Een vertrouwenspersoon is echt niet alleen maar voor hele ernstige situaties hoor. Denk dat TS inderdaad veel kan hebben aan een buitenstaander in deze situatie.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:41

Nou, volgens mij heb je best wat mogelijkheden:
- bij een van de broers op de kamer
- de broers samen en jij in de vrije kamer
- in de woonkamer
- thuis blijven
- bij je moeder slapen die nacht
- bij een vriendin logeren

Ook voor de zondag: zet een fiets bij de vriendin neer en ga naar je vriendinnen, je paardje, de bios, wat je anders ook op zondag zou doen. Neem je laptop mee of een goed boek. Neem je lot in eigen hand!

Je situatie is rot, ik zou ook geen stiefmoeder willen en daar mag je best over klagen, maar de enige manier om het beter te maken is om er zelf iets aan te doen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:45

Ik wil je een ding zeggen, en dat is dat dit niet normaal is. Bespreek met je vader dat je liever je eigen kamer hebt omdat je het idee hebt dat ze lang niet altijd slapen en je dat vies vind om van je vader in 1 kamer te horen.
Verder spreek je over mijn ziekte, ik kan niet inschatten wat jij hebt en wat voor een beperkingen je dat geeft maar op je 15e alleen thuis zijn is niet perse slecht, misschien juist goed om af en toe space for yourself te hebben.
Het is niet gezond als je 15 bent om met je seksende vader in 1 kamer te liggen, echt niet!

Verder klinkt het alsof jij en de vriendin elkaar niet helemaal begrijpen. Weet zij dat jou verwachting is om een kus te krijgen? Of naar je dag te vragen. Ik kan me voorstellen dat ze juist denkt jou wat ruimte te geven door het niet te doen. Spreek uit wat je wilt/denkt. Desnoods via een brief die je kan geven of voorlezen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 00:47

Sofy: ik snap je punt heel goed maar zou jij bij een jongen op de kamer willen die je maar kort kent? Als de boys samen op een kamer gaan word het oorlog.

Nogmaals ik snap je punt wel hoor :)

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:50

Nee zeker niet, Ts loopt al bij een psycholoog, daarmee kan ze deze zaken ook bespreken.
Vader voog het van tafel tijdens uit eten gaan.
Het is nu ook niet bepaald een onderwerp wat je in bijzijn van anderen uitgebreid gaat bespreken.

Nogmaals ik was er niet bij, ken Ts en haar familie niet en hoor 1 kant van het verhaal.baseer alles op de tekst van Ts en haar aannames, maar een aanname hoeft geen waarheid te zijn en begrijp ook dat haar vader door gaat met zijn nieuwe leven.

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:51

Hi TS, de situatie die je beschrijft lijkt me zeker heel lastig voor jou. Ik kan me goed voorstellen dat je er moeite mee hebt. Ik vind ook dat je vader best wat meer rekening met jou mag houden. Ik hoop heel erg dat je er met je vader en zijn vriendin en zonen er uit gaat komen. Veel sterkte en een pb mag altijd.
Heb je lieve vriendinnen waarmee je kunt praten? Dat kan ook helpen. Sterkte en een knuffel!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 00:51

Met mijn beperking lukt het goed om zelf thuis te blijven :)

Een paar maanden geleden vroeg mijn vader waarom ik A nooit een kus gaf, ik vond dit toen eng en ik kende haar niet (goed). Toen werd het van mij "verwacht".

Ik ben het denk ik gewent dat iemand naar mijn dag vraagt en hoe het op school was. A krijg mij er bij en zegt zelf dat ze van me "houd" op een manier waarop dit kan natuurlijk alleen zo komt het op mij niet over. Voor mij komt het over als ik er maar wat bij hang.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:55

Ts schrijf een brief met alles wat je dwars zit en neem de tijd om het duidelijk neer te schrijven. Laat zowel vader als vriendin lezen en probeer met die basis een gesprek aan te gaan. :) ze moeten wel weten hoe je je voelt voor ze er mee aan de slag kunnen. Of vraag of ze eens mee naar je psycholoog gaan als die dat goed vindt. Misschien wil die wel bemiddelen?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 00:59

Ayasha schreef:
Ts schrijf een brief met alles wat je dwars zit en neem de tijd om het duidelijk neer te schrijven. Laat zowel vader als vriendin lezen en probeer met die basis een gesprek aan te gaan. :) ze moeten wel weten hoe je je voelt voor ze er mee aan de slag kunnen. Of vraag of ze eens mee naar je psycholoog gaan als die dat goed vindt. Misschien wil die wel bemiddelen?

Dankje. Dit gaat zeker naar de psygoloog. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 01:08

czarina schreef:
Zeker, begrijp de situatie. Maar tot op heden worden vader en stiefmoeder behoorlijk kwaad afgetekend terwijl het nieteens duidelijk is dat er daadwerkelijk gevreeën word.
Toch word er hier al gesproken over psychische schade en dat er vertrouwenspersonen ingeschakeld moet worden.
Ts klinkt heel redelijk maar ook gevoelig. Maar mensen pas op dat dit niet veel groter groeit dan dat het daadwerkelijk is.

Nogmaals. Of er wel of geen seks is doet er helemaal niet toe.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 07:47

czarina schreef:

Voog? Die heb ik nog niet eerder gehoord :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 07:48

Het is veegde :') :o

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 07:51

czarina schreef:

Het gaat er niet om of het akelige mensen zijn, het gaat erom dat je je dochter van 15 niet structureel op je kamer legt en er ongegeneerd naast gaat liggen klooien EN dat de volgende dag weg aan het wuiven bent en waarschuwt voor de komende (oei dubbel) keer.

Ja, dat vind ik heel schokkend en absoluut ongepast, over TS (al dan niet gevoelige) welzijn heen walsend.

Dat volwassenen seks hebben in een andere kamer en je dat hoort is compleet anders.

Nogmaals ts, praten met iemand /je vader en vriendin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 08:40

Maar het is niet zeker of die mensen wel seks hebben!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 08:43

Ineke2 schreef:
Het is veegde :') :o

Sleeper schreef:
czarina schreef:

Voog? Die heb ik nog niet eerder gehoord :')

Excuus, ben Zeeuw en daar bestaat voog gewoon ;-)

Vrees dat jullie mijn punt niet goed begrijpen.
Natuurlijk ben ik het er niet mee eens als ouders daadwerkelijk sex hebben op vrije manier waar kind zicht op heeft.

Maar bedoel de hele tijd dat het een aanname van Ts omdat ze dat biologie geleerd heeft dat het mogelijk zou kunnen zijn.

En nee opmerking van pa van. Niet kijken is raar. Maar kan me ook goed voorstellen dat hij zich mogelijk ook ongemakkelijk voelde in restaurant met anderen er bij en het luchtig wou afdoen.

Ts moet gewoon duidelijk met beide volwassenen praten en haar gevoelens uiten.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 08:43

Lente schreef:
Maar het is niet zeker of die mensen wel seks hebben!

Boeiend :?. Het komt op TS over alsof ze seks hebben en de opmerking tijdens het etentje doet vermoeden dat zij inderdaad seks hebben als TS erbij ligt. Dat moet toch voldoende zijn om achter je oren te krabben als ouder :?.