Bol.com komt belofte niet na: geen levering de volgende dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:45

Allienda schreef:
Ik ben groot afnemer van boeken bij bol.com {iets met weinig boekhandels hebben fantasyboeken op voorraad :+ } Altijd een superservice gehad jarenlang!!

Toevallig wilde ik boeken bestellen en bedacht me nog dat ik wat anders nodig had, naja prima dat ook voor het gemak bij bol.com besteld. Dit was echter van een extern bedrijf, maar wat een gedoe zeg. Sinds bol.com ook zaken is gaan aanbieden van externe aanbieders erger ik me constant groen en geel. Je krijgt meerdere pakketten op verschillende dagen, je krijgt van iedere schijt 100 mails en je krijgt verschillende facturen om te betalen.

Vroeger kwam alles in 1 pakket, alles kwam tegelijk en je kon in 1 keer afrekenen. Dat was een heel stuk prettiger :j

Ja dat is wel irri vooral die meerdere pakketten of als er net iets niet bij zit waar je dan 14 dagen op moet wachten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:47

Muurp schreef:
Het gaat hier niet om Post.nl :+ staat al een paar berichten terug aangegeven.... *zucht.

Dus andere post order bedrijven lopen niet tegen dezelfde drukte en vertragingen op?

Muurp

Re: Bol.com komt belofte niet na: geen levering de volgende dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:52

Ik ga deze discussie niet langer voeren. Je leest namelijk niet...

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:59

waxmeltsenzo schreef:
Muurp schreef:
Het gaat hier niet om Post.nl :+ staat al een paar berichten terug aangegeven.... *zucht.

Dus andere post order bedrijven lopen niet tegen dezelfde drukte en vertragingen op?

Het maakt toch in dit geval niks uit of het druk is? Als ze hier om 23.00 komen lig ik op bed en doe ik de deur niet meer open hoor. Een normaal werkend mens gaat dan of ligt al in bed, of wat je dan ook doet. Ik denk iig niet aan een pakketje dat wordt bezorgd.
Snap best dat het druk is maar zij zijn niet de enige werkende mensen.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:01

Is het niet een oplossing om de pakketten bij de AH te laten komen, dan heb je die problemen namelijk niet meer van die bezorgdiensten................Bij de Appie kun je het gewoon ophalen wanneer het je zelf uitkomt :+

Ik werk fulltime en ben nooit thuis overdag en dan zat ik altijd met het gedoe dat het pakket bij buren was afgeleverd of nog een keer werd aangeboden etc. Die afhaalpunten zijn in mijn ogen echt super ideaal!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:05

Dat doe ik ook meestal. Appie is hier 10 minuutjes lopen vandaan. Maar ook die is niet meer om 23.00 open en ook dan hebben ze pech :')

Ach ik bestel nooit iets als ik het per direct nodig heb dus heb sowieso weinig om mij druk over te maken. Maar áls ik iets bestel hoef ik dat niet om 23.00 te ontvangen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:28

Is je pakje al binnen. Maar druk bij de pakketdienst van post? Eergister vrij laat vloeibare voeding besteld bij bedrijf. Gisteravond belde de bezorger me met excuus dat het zo laat was wakker om over half 10 met het pakje. Kan dus wel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:39

PostNL geeft duidelijk aan op de site dat de bezorgtijden liggen tussen 8.30 en 22.30!
Ik schrok er van gisteren, haha.

Verwachte ook een pakketje maar niet van Bol.com, waren gisteren aan de deur maar wij niet thuis (had gehoopt dat mijn lief er zou zijn).
Die heb ik dus maar even bij de Bruna laten bezorgen vandaag zodat ik die niet mis loop.

TS, al binnen inmiddels?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:43

Ik krijg al jaren bestellingen in meerdere pakketjes op één dag. Komt uit verschillende pakhuizen lijkt wel dan.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:50

Ik heb gister een bestelling geplaatst bij bol.com
gister van beide een verzendbericht gehad, maar wel apart van elkaar, dus ben benieuwd, zou beide vandaag aan moeten komen :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:43

spottedponie schreef:
Ik heb gister een bestelling geplaatst bij bol.com
gister van beide een verzendbericht gehad, maar wel apart van elkaar, dus ben benieuwd, zou beide vandaag aan moeten komen :)

Dit kan komen doordat het van verschillende magazijnen komt. Ik heb dit ook weleens gehad toen ik twee bestelde items ophaalde bij de AH. Ik merkte toen op dat ik het zonde vond dat ze apart waren verpakt terwijl het tegelijk was besteld. De medewerker legde mij toen uit dat niet alle producten uit hetzelfde magazijn komen en in dat geval dus apart verzonden worden.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 17:43

Helaas nog steeds geen boeken. Gisteren een mailtje gestuurd naar Bol.com en kreeg vrij vlot antwoord dat ze het na zouden vragen bij Post.nl. En dan kan een paar dagen duren. We wachten af.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:44

dan heeft mogelijk bol.com dus geen fout gemaakt en het op tijd verstuurd, en mogelijk de fout bij postnl of wegens drukte? is er ook geen track code of heb ik erover heen gelezen?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 17:48

Mioux schreef:
dan heeft mogelijk bol.com dus geen fout gemaakt en het op tijd verstuurd, en mogelijk de fout bij postnl of wegens drukte? is er ook geen track code of heb ik erover heen gelezen?

Track- en tracecode krijg je niet bij een brievenbuslevering. (dun boekje)
Pakketjes haal ik tegenwoordig liever af bij een afhaalpunt en dacht dat brievenpustpost geen leverprobleem zou moeten opleveren.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:55

meerdere pakketten kan er mee te maken hebben dat de dozen niet groter zijn, en bij lego pakketten is er maar 1 doos wat erbij past en maar 1 pakket in kan. dan komt er bij dat soms de orders niet compleet zijn en de overige wat er wel is alvast verstuurd word en later op de avond het overige.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:56

ja dat is ook weer zo alleen bij echt pakketten dat je de deur open moet doen. Maar denk wie weet krijg je wat zodat je het zelf ook in de gaten kan houden of iets.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:00

Mijn ene pakketje is binnen, verwacht het andere morgen nog wel

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:43

Nou dames, nog maar eens de bekende tip: doe 's avonds niet zomaar de deur voor iemand open. Ook niet wanneer je een pakketje verwacht.
Wij hadden hier net een hele verdachte situatie en ik was zo stom om de deur open te doen. Achteraf kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan. Gelukkig was hij inmiddels al weg.
Uit voorzorg hebben we een melding gedaan en de camera heeft alles netjes opgenomen. Maar het was wel even een wakeup call voor mezelf.
Ik dacht dat het weer een late pakketbezorger was, maar dat was het duidelijk niet.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 08:37

Klinkt niet bepaald fijn...

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 08:43

Jeetje Cayenne, ik ben blij dat er bij ons zelden iemand aan de deur komt savonds...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 08:46

Nou ja, in principe is er niets gebeurd, maar het gevoel klopt gewoon niet en de camerabeelden zijn ook vreemd. Een man met reflecterende jas die eerst een tijdje door het raam staat te kijken en vervolgens aan klopt (ipv de bel gebruikt). Ik zat al in badjas, dus ik riep mijn man om de deur open te doen. Terwijl ik dat deed maakte de man rechtsomkeert en ging er vandoor. Op de beelden is dat ook heel duidelijk te zien.

De politie heeft de beelden opgevraagd en gisteravond rondgekeken. Nog niets gehoord, dus ook niets gevonden denk ik. Het hoeft niets te betekenen verder, maar ik werd nu wel met mijn neus op de feiten gedrukt dat het niet altijd de pakketbezorger is die na 21:00 uur aanbelt :+

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:28

Naar aanleiding van mijn bericht op hun Facebookpagina zijn ze een onderzoek gestart, ben benieuwd of ik er nog wat van ga horen...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:35

Cayenne schreef:
Nou ja, in principe is er niets gebeurd, maar het gevoel klopt gewoon niet en de camerabeelden zijn ook vreemd. Een man met reflecterende jas die eerst een tijdje door het raam staat te kijken en vervolgens aan klopt (ipv de bel gebruikt). Ik zat al in badjas, dus ik riep mijn man om de deur open te doen. Terwijl ik dat deed maakte de man rechtsomkeert en ging er vandoor. Op de beelden is dat ook heel duidelijk te zien.

De politie heeft de beelden opgevraagd en gisteravond rondgekeken. Nog niets gehoord, dus ook niets gevonden denk ik. Het hoeft niets te betekenen verder, maar ik werd nu wel met mijn neus op de feiten gedrukt dat het niet altijd de pakketbezorger is die na 21:00 uur aanbelt :+

Dit is idd echt verdacht. Iemand gaat niet zonder reden savond,s bij iemand naar binnen gluren en bij het zien een vrouw aankloppen en als die hoort dat de man geroepen wordt er als een haas vandoor.

Dan klopt er iets niet. En het eerste gevoel wat je daarbij hebt klopt meestal. Dus goed dat je de beelden hebt laten bekijken door de politie. Je hebt wat debielen rond lopen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:39

Wow dat klinkt griezelig := hopelijk kan de politie er iets mee.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:45

Ik doe in de avond nooit mijn deur open, iedereen die ik ken komt via de achterkant of belt van te voren even of zonodig een appje. Als er wel iemand voor me deur staat roep ik vanaf de andere kant wat ze willen, eventueel brievenbus open dat ze me horen. Maar opendoen nee doe ik hier niet :P.

Wat je wel hier poosje hoorde in de buurt was savonds iemand die wilde dat je de deur opendeed, soms voor overval soms voor voorbereiding. Dan bedoel ik hij deed een broodje aap verhaal keek naar binnen of terwijl jij aan de deur stond te praten met die man, kwam achterom iemand je boel leeghalen want je was toch afgeleid. Misschien wel iets om aan te denken. Ze werkte hier ook poosje met tekens, vooral bij je voor of achterdeur, een krijt kruisje of plusje of rondje dan wisten ze of ze bij jouw moesten wezen of niet. Heb je dat al gecontroleerd?