Hoe vaak mocht jij je schoen zetten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 01:07

Wij mochten zo vaak onze schoen zetten als we wilde. zelfs 3 schoenen tegelijk maar we kregen 1x per week een kadootje (in t weekend) Verder zat er soms een briefje in van Zwarte piet met een bedankje voor de tekening. Of hij vertelfe dat americo de wortel zo lekker had gevonden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Hoe vaak mocht jij je schoen zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 01:20

Mijn kinderen mochten elke dag hun schoen zetten. 3x een klein cadeautje en de rest van de dagen strooigoed.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 01:23

Volgens mij mochten we dat elke dag. Maar wij hadden dan altijd alleen maar snoepjes nooit een schoencadeautje ofzo :)

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 01:30

1x per week volgens mij

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 01:58

Volgens mij wij om de dag :D En dan zat er ook echt vrijwel altijd wat in en meestal ook echt een cadeautje. Best wel veel, nu ik er zo aan terug denk

Maar later werd het wel minder. Langzaam afgebouwd naar uiteindelijk 1x per week en nu helemaal niet meer (wweeeh -O- ;) )

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 02:17

Ik mocht geloof ik ook iedere dag mijn schoen zetten. Maar er zat niet altijd een cadeautje in. Ik denk 1 a 2x per week een klein cadeautje (kleurtjes, kleurboek, dat soort dingen) en de rest vd week kruidnootjes/pepernoten of een mandarijn en soms chocoladesigaretten (mag niet meer) of chocoladegeld.
Ik zette wel altijd braaf een afwasteil vol water voor het paard neer met een wortel of appel en maakte ook vaak een tekening. En zingen deed ik stiekem op bed, want dat wilde ik nooit :+ en helemaal nostalgie: iedere avond 'Dag Sinterklaas' kijken met Bart Peeters :)

Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 27-11-15 02:24, in het totaal 1 keer bewerkt

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 02:21

Hier vroeger elke dag, met een wortel voor het paard en een liedje. Tot 5 december was het elke ochtend rennen naar de schoen. Zat daar wat in of niet? Die spanning is wat het leuk maakte. Soms zat er een paar dagen niets in, soms een handje pepernoten of gevulde kikker (chocolade buitenkant en zo'n witte vulling). Een keer een chocoladeletter en als we heeeel erg mazzel hadden een klein cadeautje.

Op pakjesavond maakten mijn ouders er een feest van met een heleboel pepernoten en chocolademuntjes. Ze maakten van oude kartonnen dozen een schoorsteen of een huis of een stoomboot (dit zijn reallife voorbeelden) waar onze pakjes in zaten met gedichtjes. Daarbij was hun uitgangspunt altijd om veel kleine cadeaus te doen. Een legopoppetje of een kleurboek ofzo. Nu zal ik eerlijk zijn en zeggen dat ik uit een behoorlijk welvarend gezin kom, maar de intentie was altijd om het simpel te houden. Een hele avond snoepen en cadeautjes uitpakken (om en om natuurlijk, aandacht voor de cadeaus van anderen!).

Het gaat voor kinderen om de ervaring. Het zou me verbazen als mijn ouders ooit meer dan 40/50 gulden hebben uitgegeven aan het hele sinterklaasfeest. Dat geldt zeker ook voor het schoen zetten. Als je geen cadeaus verwacht is de blijdschap groter als ze er eens wel zijn. En mijn ouders hadden deze weken totaal geen moeite om kinderen uit bed te krijgen :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 07:27

Wij mochten ook elke dag de schoen zetten. Meestal zat er iets van snoep in, maar 1 tot 2 keer in de Sinterklaas periode zat er ook een cadeautje in :).

Met sinterklaas avond hadden wij ook de hele avond feest.

Snap niet wat er mis is met elke dag je schoen zetten :o.
Ik vind het juist vreemd dat kinderen niet elke dag de schoen mogen zetten. Als je het financieel niet breed hebt, oké... maar ik lees hier ook veel mensen die het uit principe niet doen... Waarom niet? Met een zak strooigoed kan je elke dag de schoenen vullen :).

Ik heb overigens wel erg veel geluk gehad. Ik ben tot mijn 7de enigskind geweest en daarna werd mijn broertje geboren. Ik heb toch zeker 14 jaar sinterklaas gevierd in dezelfde stijl <3

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:17

Wij mogen onze schoen zetten zo vaak we willen (ik heb 3 jongere zusjes dus daar profiteer ik nog van :+) maar ik denk dat er ongeveer 1 keer per week ook wat in komt, en dan een chocoladeletter of een klein cadeautje.
Ik denk wel dat dat vaker was toen we nog jonger waren, en dat we toen ook wel af en toe een wat groter cadeau kregen. Toen haalden mijn ouders ook nog grapjes uit met de cadeautjes, dan kregen we een brief van sinterklaas in onze schoen of werden onze schoenen verstopt ofzo, en eigenlijk hadden we daar minstens zoveel lol aan als aan de cadeaus zelf.
Één keer was ik 'stout' geweest met één van m'n zusjes, en toen hadden wij de volgende ochtend een handje pepernoten in onze schoen en m'n andere zusje, die wel lief was geweest, echt een mega cadeau :') maar dat was ook gewoon eenmalig een grapje, we werden niet afgerekend op ons gedrag qua cadeaus oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:26

Elke zaterdag en woensdag. Nu nog elke zaterdag ondanks dat er niemand meer in gelooft. Mijn moeder vindt het leuk om zulke dingen voor ons te kopen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:32

M_D_H schreef:
Wij mochten ook elke dag de schoen zetten. Meestal zat er iets van snoep in, maar 1 tot 2 keer in de Sinterklaas periode zat er ook een cadeautje in :).

Ik vind het juist vreemd dat kinderen niet elke dag de schoen mogen zetten. Als je het financieel niet breed hebt, oké... maar ik lees hier ook veel mensen die het uit principe niet doen... Waarom niet? Met een zak strooigoed kan je elke dag de schoenen vullen :).

Ik heb overigens wel erg veel geluk gehad. Ik ben tot mijn 7de enigskind geweest en daarna werd mijn broertje geboren. Ik heb toch zeker 14 jaar sinterklaas gevierd in dezelfde stijl <3

Omdat je niet je kids elke dag snoep gaat geven? Elke dag strooigoed vind ik eerlijk gezegd bizar. Doe dan een appel of mandarijn ofzo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:32

Dag sinterklaas, jaaaa!
Moest ik deze week nog aan denken, dat was fsntastisch...

Verootjoo, of je er nu 1x per week een hand in doet of dagelijks enkele nootjes en soms een mandarijn... weinig verschil toch?

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:35

Mijn kinderen mogen het zelf weten, en als ze hem leggen dan zit er altijd wel een klein kadotje in.
Ze hebben hem nu 3x gelegd in die 2 weken, heb hun uitgelegd. Hoe vaker ze hun schoen leggen hoe minder ze krijgen met pakjes avond.
Dus daarom doen ze het niet zo vaak.
Wat wel heel vervelend is dat je soms ergens ben en daar in Sinterklaas en die zegt dan dat ze vanavond hun schoentje moeten zetten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:39

Ik mocht hem wel dagelijks zetten maar er zat maar 1 of 2 keer per week wat in.

Weet nog wel dat ik een keer heel teleurgesteld was dat al mijn tekeningen weg waren maar niets in de schoen gedaan was, bleek dat de hond een goed feestje had gehouden en al het snoepgoed s ' nachts had opgegeten. :Y)

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:00

Vroeger mocht ik op woensdag en zaterdag mijn schoen zetten. Zat dan iets in als chocolade sigaretten of muntjes.

Nu mogen mijn kinderen ook elke woensdag en zaterdag hun schoen zetten vanaf de dag van aankomst van de Sint. En er gaan kleine cadeautjes van rond 1 euro in of wat sinterklaassnoep. :){

Dit bevalt ons goed en de kinderen vinden hetbprima, al geloven de oudste 2 niet meer.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:13

Ik mocht altijd van aankomst tot 4dec. Soms zater er wat pepernoten in, meestal een manderijn oid. Kwamen verder nooit extra cadeautjes in

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:38

verootjoo schreef:
M_D_H schreef:

Omdat je niet je kids elke dag snoep gaat geven? Elke dag strooigoed vind ik eerlijk gezegd bizar. Doe dan een appel of mandarijn ofzo.

Nou, wij kregen elke dag 1 snoepje als kind, daar stond tegen over dat wij dan ook een stuk fruit moesten nemen :)
En het snoepgoed in de schoen hoeft niet meteen op he ;)
bij ons thuis was het wel de regel dat we vroegen of we wat van ons sinterklaas snoepgoed mochten en als we ons sinterklaassnoepgoed namen (1 stuk, we mochten nooit meer dan 1 stuk) betekende dat wel dat we voor de rest geen ander snoepgoed kregen.

Zo had ik een trommel vol sinterklaassnoepgoed die vaak pas tegen de zomervakantie op was :')

Overigens is er niks mis met elke dag je kind snoepgoed geven, zolang het maar in het redelijke blijft :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:53

KPet schreef:
Hier vroeger elke dag, met een wortel voor het paard en een liedje. Tot 5 december was het elke ochtend rennen naar de schoen. Zat daar wat in of niet? Die spanning is wat het leuk maakte. Soms zat er een paar dagen niets in, soms een handje pepernoten of gevulde kikker (chocolade buitenkant en zo'n witte vulling). Een keer een chocoladeletter en als we heeeel erg mazzel hadden een klein cadeautje.

Op pakjesavond maakten mijn ouders er een feest van met een heleboel pepernoten en chocolademuntjes. Ze maakten van oude kartonnen dozen een schoorsteen of een huis of een stoomboot (dit zijn reallife voorbeelden) waar onze pakjes in zaten met gedichtjes. Daarbij was hun uitgangspunt altijd om veel kleine cadeaus te doen. Een legopoppetje of een kleurboek ofzo. Nu zal ik eerlijk zijn en zeggen dat ik uit een behoorlijk welvarend gezin kom, maar de intentie was altijd om het simpel te houden. Een hele avond snoepen en cadeautjes uitpakken (om en om natuurlijk, aandacht voor de cadeaus van anderen!).

Het gaat voor kinderen om de ervaring. Het zou me verbazen als mijn ouders ooit meer dan 40/50 gulden hebben uitgegeven aan het hele sinterklaasfeest. Dat geldt zeker ook voor het schoen zetten. Als je geen cadeaus verwacht is de blijdschap groter als ze er eens wel zijn. En mijn ouders hadden deze weken totaal geen moeite om kinderen uit bed te krijgen :D

Hier ook altijd rond de 50 per persoon. Of 100 denk ik misschien omdat het in guldens was.
Maar kom niet uit een extreem welvarend gezin hoor.

Verstandige ouders denk ik. Armoede heb ik in ieder geval nooit gekend. Later, na sinterklaas, mochten we nog altijd voor 50 euro cadeaus uitzoeken. Vijf jaar geleden deden gewoon iets leuks als gezin, zo hebben we een WII gekocht en dat soort dingen. Nu doen we niet echt meer iets, iets bedenken dat je wilt hebben is zo moeilijk!

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:08

Ik zette eerder altijd zaterdagavond een schoen, en zondagmorgen zat er dan een klein cadeautje bij van rond de 3 euro en een paar pepernoten, of chocolade muntjes.

edit; 3 x voor pakjes avond :Y) :+

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:17

Hier mogen de kindjes op woensdag en zaterdag hun schoen zetten :) Dan zit er wat strooigoed in, iets aan 'speciaal snoep' (een paar chocolade muntjes of een gevulde kikker of iets dergelijks) en een cadeautje van maximaal twee euro zoals een stempel setje of een zakje met een Playmobil poppetje. Normaal krijgen ze geen snoepgoed, alleen op feestjes en dergelijke, dus is het voor hen extra feest deze tijd :D

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:37

HorseTopShop schreef:
_Yasmine_ schreef:

Ik ga er dan nu vanuit dat zij op 5 december niets meer vieren? :Y)

Dat zou je denken, maar 5 december staat gewoon de zak met cadeau's voor de deur.
Wie het breed heeft, laat het breed hangen zeggen ze...

Tja of het kind was heel erg toe aan een nieuwe cap en de ouders bedachten die dan maar als schoencadeau te geven omdat tot aan 5 december het kind anders niet kon rijden want zonder goede cap mag het niet op een pony stappen.
Het is maar net hoe je iets invult

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:37

Ik vraag me stiekum altijd af of zulke aannames niet voortkomen uit afgunst.
En zelfs al zou een kind iedere dag een nieuwe pony krijgen als schoencadeau, dan is dat nog altijd mijn zaak niet :o

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:44

Eens met Sizzle, je moet doen wat je niet laten kan. Ik heb zo mijn mening over wel of niet schoen zetten.

Wat het wellicht ook anders maakt is dat ze ook beide jarig zijn in december en ik van gekkigheid niet meer wat ik moet kiezen.

Ik vertel er ook bij waarom Sint niet elke dag hier langs komt, veel te druk met alle kinderen in Nederland en kan niet altijd bij ons komen.

Misschien ook omdat ik het verwende gedrag wat er soms bij komt kijken niet prettig vindt en dat niet wil stimuleren. Maar ieder zijn eigen manier van opvoeden en doen.

Ze mogen hem iedere dag zetten, maar of er wat in komt is maar de vraag :')

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:54

Ik ben zo blij dat ik geen kids heb :') (en ze ook nooit zal krijgen)... en alleen omdat ik van Sinterklaas hou :$ ik geef nu (zonder kids) er al te veel aan uit :') Met kids zou ik serieus elke dag een cadeautje erin doen :') Gewoon omdat ik sinterklaas helemaal geweldig vind... (als echt kersthater, heb ik mezelf ook toestemming gegeven om sinterklaas uitgebreid te vieren en Kerst over te slaan ;))

Maar ik zou het heel groot aanpakken :+ En niet alleen onzinnige dingen.... Maar dit jaar waren het bijvoorbeeld jassen (leuke aanbieding van Kingsland :') en dan is "voor sinterklaas" gewoon een goed excuus), dat jaar ervoor waren het nieuwe handdoeken, wat douchezooi en alles... Hier en daar een chocoladeletter, wat strooigoed, soms gewoon wat kleine dingetjes... rituals/dove pakketjes, die dingen... Gewoon dingen die je normaal ook gewoon gebruikt... En we hadden vorig jaar ook kettinkjes/armbandjes met haren van de overleden hond enzo....en van de verzorgpony's, onze pony..

Dus denk dat ik dat bij kindjes ook zou doen:o Maar ik ben slecht met kids... Als ik naar een vriendinnetje ga vind ik ook alles schattig en komen we ook altijd met een hoop cadeautjes terug :') Gewoon omdat het leuk is om kinderen te verwennen... Want vanalles is leuk voor kindjes...

En ik daarna ook vaak blij ben dat ik weer rustig naar huis kan :o Maar toch... (Zelf hoef ik ze nooit, dus ik mag suikertante spelen :o)

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:59

Wij mochten onze schoen niet zo vaak zetten. Keer of 5 ofzo voordat het 5 december was. En toen ik eenmaal wist dat sinterklaas niet bestond(ben de jongste) werd het ook al wel snel minder, voor zo goed ik mij herinner.