Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

en helemaal nostalgie: iedere avond 'Dag Sinterklaas' kijken met Bart Peeters 
.
.
.
) maar ik denk dat er ongeveer 1 keer per week ook wat in komt, en dan een chocoladeletter of een klein cadeautje.
maar dat was ook gewoon eenmalig een grapje, we werden niet afgerekend op ons gedrag qua cadeaus oid. M_D_H schreef:Wij mochten ook elke dag de schoen zetten. Meestal zat er iets van snoep in, maar 1 tot 2 keer in de Sinterklaas periode zat er ook een cadeautje in.
Met sinterklaas avond hadden wij ook de hele avond feest.
Snap niet wat er mis is met elke dag je schoen zetten.
Ik vind het juist vreemd dat kinderen niet elke dag de schoen mogen zetten. Als je het financieel niet breed hebt, oké... maar ik lees hier ook veel mensen die het uit principe niet doen... Waarom niet? Met een zak strooigoed kan je elke dag de schoenen vullen.
Ik heb overigens wel erg veel geluk gehad. Ik ben tot mijn 7de enigskind geweest en daarna werd mijn broertje geboren. Ik heb toch zeker 14 jaar sinterklaas gevierd in dezelfde stijl
verootjoo schreef:M_D_H schreef:Wij mochten ook elke dag de schoen zetten. Meestal zat er iets van snoep in, maar 1 tot 2 keer in de Sinterklaas periode zat er ook een cadeautje in.
Met sinterklaas avond hadden wij ook de hele avond feest.
Snap niet wat er mis is met elke dag je schoen zetten.
Ik vind het juist vreemd dat kinderen niet elke dag de schoen mogen zetten. Als je het financieel niet breed hebt, oké... maar ik lees hier ook veel mensen die het uit principe niet doen... Waarom niet? Met een zak strooigoed kan je elke dag de schoenen vullen.
Ik heb overigens wel erg veel geluk gehad. Ik ben tot mijn 7de enigskind geweest en daarna werd mijn broertje geboren. Ik heb toch zeker 14 jaar sinterklaas gevierd in dezelfde stijl
Omdat je niet je kids elke dag snoep gaat geven? Elke dag strooigoed vind ik eerlijk gezegd bizar. Doe dan een appel of mandarijn ofzo.

KPet schreef:Hier vroeger elke dag, met een wortel voor het paard en een liedje. Tot 5 december was het elke ochtend rennen naar de schoen. Zat daar wat in of niet? Die spanning is wat het leuk maakte. Soms zat er een paar dagen niets in, soms een handje pepernoten of gevulde kikker (chocolade buitenkant en zo'n witte vulling). Een keer een chocoladeletter en als we heeeel erg mazzel hadden een klein cadeautje.
Op pakjesavond maakten mijn ouders er een feest van met een heleboel pepernoten en chocolademuntjes. Ze maakten van oude kartonnen dozen een schoorsteen of een huis of een stoomboot (dit zijn reallife voorbeelden) waar onze pakjes in zaten met gedichtjes. Daarbij was hun uitgangspunt altijd om veel kleine cadeaus te doen. Een legopoppetje of een kleurboek ofzo. Nu zal ik eerlijk zijn en zeggen dat ik uit een behoorlijk welvarend gezin kom, maar de intentie was altijd om het simpel te houden. Een hele avond snoepen en cadeautjes uitpakken (om en om natuurlijk, aandacht voor de cadeaus van anderen!).
Het gaat voor kinderen om de ervaring. Het zou me verbazen als mijn ouders ooit meer dan 40/50 gulden hebben uitgegeven aan het hele sinterklaasfeest. Dat geldt zeker ook voor het schoen zetten. Als je geen cadeaus verwacht is de blijdschap groter als ze er eens wel zijn. En mijn ouders hadden deze weken totaal geen moeite om kinderen uit bed te krijgen
Dan zit er wat strooigoed in, iets aan 'speciaal snoep' (een paar chocolade muntjes of een gevulde kikker of iets dergelijks) en een cadeautje van maximaal twee euro zoals een stempel setje of een zakje met een Playmobil poppetje. Normaal krijgen ze geen snoepgoed, alleen op feestjes en dergelijke, dus is het voor hen extra feest deze tijd
HorseTopShop schreef:_Yasmine_ schreef:
Ik ga er dan nu vanuit dat zij op 5 december niets meer vieren?
Dat zou je denken, maar 5 december staat gewoon de zak met cadeau's voor de deur.
Wie het breed heeft, laat het breed hangen zeggen ze...
(en ze ook nooit zal krijgen)... en alleen omdat ik van Sinterklaas hou
ik geef nu (zonder kids) er al te veel aan uit
Met kids zou ik serieus elke dag een cadeautje erin doen
Gewoon omdat ik sinterklaas helemaal geweldig vind... (als echt kersthater, heb ik mezelf ook toestemming gegeven om sinterklaas uitgebreid te vieren en Kerst over te slaan
)
En niet alleen onzinnige dingen.... Maar dit jaar waren het bijvoorbeeld jassen (leuke aanbieding van Kingsland
en dan is "voor sinterklaas" gewoon een goed excuus), dat jaar ervoor waren het nieuwe handdoeken, wat douchezooi en alles... Hier en daar een chocoladeletter, wat strooigoed, soms gewoon wat kleine dingetjes... rituals/dove pakketjes, die dingen... Gewoon dingen die je normaal ook gewoon gebruikt... En we hadden vorig jaar ook kettinkjes/armbandjes met haren van de overleden hond enzo....en van de verzorgpony's, onze pony..
Gewoon omdat het leuk is om kinderen te verwennen... Want vanalles is leuk voor kindjes...
Maar toch... (Zelf hoef ik ze nooit, dus ik mag suikertante spelen
)