Helpen we elkaar niet meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:59

Helaas twee keer zelf meegemaakt. Zat een keer doodziek in de bus met buikpijn. Niemand die een poot uitstak. Eenmaal uit de bus lag ik kreunend van de pijn bij de bushalte en iedereen liep me straal voorbij. Wel zo'n honderd mensen :') . Uiteindelijk heb ik me naar het treinstation gesleept en een taxi genomen. Andere keer ging ik vol met de fiets onderuit en had mijn voet gekneusd. Ik reed best hard en lag eerst op de grond en kon toen niet opstaan. Daar heb ik zo'n 15 minuten gelegen en iedereen reed/fietste/liep gewoon voorbij. Ik weet nog hoe verbijsterd ik was. Pas geleden zag ik zelf een vrouw onderuit gaan in een winkelcentrum en ben direct gaan helpen. En dan krijg je ineens wel hulp van anderen die ook gaan helpen.

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:41

Net ook weer kennis mogen maken met de apathie van mensen. Toen ik op het station aan kwam, bleek er iemand fikkie gestookt te hebben in de prullenbak onder het station (het station is verhoogd en er loopt een fietspad onderdoor). Veel rookontwikkeling, ook duidelijk rook op het perron. Veel mensen die stonden te kijken of er gewoon langs liepen. Ik stond nog te twijfelen of het 112 waardig was, of de lokale politie bellen misschien beter was, toen mijn trein aan kwam. Gelijk maar even de conducteur opgezocht, aangezien die wat beter weten waar ze heen moeten bellen. Trein reed weg, zag ik iemand met een helm bij de prullenbak staan. Dus ik dacht, mooi, dat is vlot. Bleek, toen ik het er met de conductrice over had, het iemand van de bouwlui daar dicht bij te zijn die ook alleen maar kwam kijken. Maar conductrice ging al bellen en vond het wel fijn dat er tenminste iemand nog wat wilde doen.

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 15:19

Mijn vriend was op zijn bmx bezig op de skatebaan in een druk bezocht park hier in almere. Ik zat aan de kant en zag een jongen vallen met een overduidelijke breuk in zijn onderarm. Ik roep mijn vriend er naartoe (bhv en ervarings deskundige ;) ) en hij heeft de jongen opgevangen en gerust gesteld tot de ambulance er was.

Maar het is zo bizar om te zien hoe mensen nog even omlopen om maar te kijken wat er aan de hand is. Jochie werd zelfs uitgelachen omdat zijn arm gebroken was.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:31

Mensen zijn soms rare wezens :+ . Nu weet je vaak pas hoe je zelf in zo'n situatie zou reageren als je het zelf meemaakt. Ik durf van mezelf zeggen dat ik in hulpsituaties in actie schiet. Ik heb namelijk al meermaals iemand die bv een flauwte kreeg terug op de been geholpen terwijl de rest van de straat gewoon doorwandelde.
Maar of ik het ook in een gevaarsituatie zou doen durf ik niet te zeggen, dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Een van de strafste dingen was toch wel toen ik op een ochtend van mijn werk naar huis reed. Ik kwam aan bij een rotonde, waar nog enkele auto's voor mij stonden. De auto die op de rotonde moest rijden, deed helemaal niets. Eerst dacht ik, die is wel heel onzeker. Maar zelfs toen hij helemaal vrij was bleef hij staan. Mijn voorgangers gaven al een mooi toeterconcert, totdat ze besloten dat het mooi genoeg was en het beste idee om hem gewoon links en dus als halve spookrijder op het verkeerde rijvak voorbij te manoeuvreren als een bende idioten. 4 auto's totdat ik recht achter hem stond, en wie weet hoeveel auto's dat al hadden gedaan voordat ik daar was.
Ik was blijkbaar de enige die dacht "oei, misschien heeft die man wel iets gekregen ofzo?"
Dus ik ben uitgestapt, heb op zijn raampje getikt, en achter het stuur zat een oudere man een beetje beduust te kijken. Hij zei dat hij de wagen van zijn zoon ergens naar toe moest brengen, maar dat was zo'n nieuwe auto met een start/stop knop en hij was stilgevallen. Hij kreeg hem niet meer aan de praat. Ondertussen was er nog een fietser gestopt. We hebben samen de auto even aan de kant geduwd, en bij nog eens een poging werkte het plots weer. Dus hij kon weer vertrekken.

Toen dacht ik ook even, was het voor die anderen echt zoveel moeite geweest om eventjes te checken of er niets ergs aan de hand kon geweest zijn? :+

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:40

Mensen die helpen zijn tegenwoordig zeldzaam!!
laats was mijn dochter ook gevallen met haar fietsje en mr liep ook door nadat die haar bestudeerd had, nou die buurman heeft het geweten en de buurt ook....manman....

Hoe gaat het nu met je na de val?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:42

Een kennis van mij bleef staan bij een groen stoplicht. Mensen achter hem toeteren en er langs rijden maar niemand is even wezen kijken wat er aan de hand was.
Hij is achter het stuur gestorven aan een hartinfarct.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:23

Kom, kom, we helpen elkaar dus wel.

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:52

Het gebeurd mij niet vaak dat ik iemand moet helpen omdat diegene gevallen is ofzo, wel dat het gebeurd en er al een groep mensen om heen staat. Dan fiets ik wel gewoon verder want dat dan heeft het geen zin er ook nog bij te gaan staan. Maar ik zal uiteraard helpen als iemand valt of iets dergelijks! Desnoods is het alleen de vraag ''gaat het?'' Kleine moeite toch lijkt mij

Wel een keer meegemaakt dat een vriendin van mij in een les helemaal niet goed werd. Helemaal wit weggetrokken, zei niks meer, had enorme buikpijn. Nou 2 andere vriendinnen en de docent zijn bij haar gebleven terwijl wij eigenlijk naar gym moesten maar wij dachten dit begrijpt die docent wel. Ze lag op een gegeven moment zelfs op de grond en kon amper lopen. Dus ik vader gebeld kom haar halen etc. Maar omdat ze het lokaal niet uitkwam haar vader buiten op staan wachten terwijl de andere 2 bij haar bleven.
Uiteindelijk bij gym gekomen (20/30 minuten te laat). Was de docent boos op ons en vond het allemaal niet nodig dat we er met zijn 3en bij zijn gebleven. Nou wij stonden ook even met een mond vol tanden.. het is toch begrijpelijk dat je vriendinnen op dat moment toch helpt?

AlwaysH

Re: Helpen we elkaar niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:54

Ik was een leidster op Hutten bouw bij ons in het park. Wij hadden een 'lillyputter' in ons groepje, van volgens mij 9 jaar oid. Samen met twee vriendinnen zorgden wij ervoor dat die kinderen niet gewond raakten enz. Toen gingen we op een begeven moment touwtrekken, en viel een nogal stevige leidster op het kleine meisje. Gillen van de pijn dat ze deed. Ik kon het niet aanhoren. Samen met mijn vriendin haar opgetild en naar de ehbo tent gebracht, waar ze vervolgens is opgehaald met de ambulance, bovenbeen gebroken en knie ontwricht. Haar hele been stond scheef toen we haar hielpen... Wij komen terug naar onze hut, flipt de moeder van de andere leider omdat we haar alleen hadden gelaten, terwijl dat arme kind door een leider van een ander groepje letterlijk was geplet. Hebben haar heel duidelijk verteld dat we gewoon onze plicht deden om even het meisje te helpen. Nee, we lieten de andere leidster alleenx) Ze heeft er ook om gehuild, sorry maar dan ga ik niet meeleven.