Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ik woon sinds afgelopen oktober samen met mijn vriend, maar helemaal officieel wordt het pas 1 april 2016 omdat ik officieel nog een eigen huurwoning heb, waar ik een huisbewaarder in heb (jaarcontract en dus nu val ik onder 'proefsamenwonen'). Het was eerst ook de bedoeling dat ik terug naar mijn studio zou gaan in Amsterdam doordeweeks en in het weekend dan bij mijn vriend zou zijn, maar ik kan dichterbij gaan afstuderen en het bevalt ons zo goed dat we het lekker zo houden.
) dus het is helemaal 'ons' huisje.
Jodie_ schreef:Wat een leuk topic! Ik meld me ook als dat magik woon sinds afgelopen oktober samen met mijn vriend, maar helemaal officieel wordt het pas 1 april 2016 omdat ik officieel nog een eigen huurwoning heb, waar ik een huisbewaarder in heb (jaarcontract en dus nu val ik onder 'proefsamenwonen'). Het was eerst ook de bedoeling dat ik terug naar mijn studio zou gaan in Amsterdam doordeweeks en in het weekend dan bij mijn vriend zou zijn, maar ik kan dichterbij gaan afstuderen en het bevalt ons zo goed dat we het lekker zo houden.
Mijn vriend was aan het kijken naar een koophuis, we hebben toen heel realistisch gezegd dat als hij een eigen huis zou hebben, het er toch wel binnen no time op aan zou komen dat we zouden samenwonen, dus dat we het dan maar gelijk samen en gelijk goed doen. Alles staat wel op zijn naam, het is zijn huis, alle grote spullen heeft hij betaald, maar we hebben wel alles samen beslist (lees: ik heb alles ingericht) dus het is helemaal 'ons' huisje.
Mijn vriend komt overigens direct vanuit het ouderlijk huis, en ik heb hiervoor op mezelf gewoond, eerst met huisgenoten en daarna alleen in een studio. Ik zou nu al niet meer anders willen dan zo lekker samen, en vergeleken met een kamer van 8m2 en een studio van 21m2 is zo'n heel koophuis met 3 verdiepingen en een tuin ineens echt mega. En we hebben het gewoon heerlijk voor elkaar, mijn vriend werkt vanaf zijn 17e (officier bij defensie) en verdient hartstikke goed, heeft heel veel gespaard voor de aankoop van het huis dus we konden zo alle meubels in één keer nieuw kopen en hebben alles gelijk zo ingericht hoe we het ook echt wilden hebben.
Hiervoor was ik altijd Ikea en tweedehands inrichtingen gewend (de hele inrichting van m'n studio heeft me destijds €500 gekost ofzo met alle meubels en inclusief keukengerei, apparatuur etc alles) dus ik ben op dit moment eigenlijk stront verwend
Zo dat is mijn hele verhaal! Lijkt me leuk om mee te kletsen!

) dus uiteindelijk met alle kleine dingetjes erbij kwam ik toch echt op een behoorlijk bedrag.
Jodie_ schreef:Ik moet zeggen dat ik me onwijs heb verkeken op hoeveel geld alles kost hoor! De grote meubels hebben we gewoon een maximumprijs voor bedacht wat we eraan wilden spenderen, en zo een lijstje en een budget gemaakt. Dat ging prima want bijv de eetkamerstoelen waren weer duurder dan gepland, maar de bank weer een stuk goedkoper dus zo konden we het uiteindelijk mooi rechttrekken en hadden we geld 'over' wat de grote meubels betrof. De kleine dingetjes zou ons de kop niet kosten dachten we, maar toen ik uiteindelijk eens ging rekenen wat ik bijvoorbeeld kwijt was aan alleen al keukenuitzet, denk ik dat ik makkelijk aan de €1000 kom.
Wellicht weer een belachelijk bedrag en het kan ook een stuk goedkoper, in mijn studiootje heb ik ook al mijn keukenuitzet en dat heeft me echt niet zoveel gekost, maar dat was echt bij elkaar gespaard over de jaren, een hele pannenset gekregen van een tante die van gas over ging op inductie etcetera. Nu wilden we echt alles graag nieuw (het boeit mij eerlijk gezegd niet zoveel maar mijn vriend is zo'n verwende anti-tweedehands vent) dus uiteindelijk met alle kleine dingetjes erbij kwam ik toch echt op een behoorlijk bedrag.
En dan nog de decoratie dingetjes, keuken- en badtextiel, elektronica zoals een stofzuiger enzo, toen hielden we toch ineens wel minder over dan verwacht.
Ik vind het altijd wel leuk om mee te denken (en ik vind het stiekem nog leuker om dingetjes tweedehands of in de aanbieding te vinden) dus als ik met je mee kan/mag denken hoor ik het wel
Maar het is inderdaad veel geld. Van mijn kamer kan ik helaas niks meenemen want dat is allemaal troep haha. Ik had wel een kast gezien van Ikea met dat PAX systeem en m'n ma zei dat je dan rond de 1000 zat maar Ikea laat er eentje zien voor 300, dus dat zou wel chill zijn
.
slaat nergens op maar daar heb ik echt bizar lang naar gezocht en uiteindelijk veel online gekocht.Jodie_ schreef:Ja precies die kleine dingen he! Glazen had ik wel zelf nog of bij elkaar gespaard voor het samenwonen (Vivo van de AH met name). Bestekset en borden heb ik dan weer heel basic en goedkoop (bestek van Ikea en borden van de Blokker) maar wel weer een hoop geld uitgegeven aan pannen en ik wilde dan weer de perfecte onderzetters en placemats enzoslaat nergens op maar daar heb ik echt bizar lang naar gezocht en uiteindelijk veel online gekocht.
Dat PAX systeem wil ik ook nog een keer! Dat zijn die kasten die je helemaal zelf kunt samenstellen toch? We hebben een kamer 'over' waar we nu een kastenkamer van hebben gemaakt, 2 grote kledingkasten en wat rekken, maar daar wil ik als projectje voor aankomend jaar een keer een echte inloopkast van maken, nu al zin in! Maar er moet nog genoeg gebeuren, de tuin is een zooitje maar die doen we van het voorjaar wel, en de zolder is ook zo'n stoffige opslagruimte die wil ik ook nog een keer mooi netjes en strak hebben zodat we de ruimte ook daadwerkelijk kunnen gebruiken.
Oh en @Selina: Welke tv hebben jullie gekocht? Wij zijn ook fanatieke gamers en hebben uiteindelijk de Samsung Curved 55inch gekocht, schandalig dat ding maar zo geweldig om op te spelen!
M'n ouders hebben er de perfecte kast van gemaakt die ik nu ook wil. Wil zelf ook een inloopkast
Wij sparen die zegels van de AH voor chique bestek. Hebben alle zegels gekregen dus nu boekjes vol dus dan hebben we voor weinig geld bestek dat jaren meegaat. (Hoop ik)
Kan nu ondertiteling lezen van games. En Netflix is zo haarscherp
Selina schreef:Ik snap dat PAX nog niet, maar je schijnt iets te kunnen makenM'n ouders hebben er de perfecte kast van gemaakt die ik nu ook wil. Wil zelf ook een inloopkast
Wij sparen die zegels van de AH voor chique bestek. Hebben alle zegels gekregen dus nu boekjes vol dus dan hebben we voor weinig geld bestek dat jaren meegaat. (Hoop ik)
Uhhhhh een samsung smart tv, 48 inch. Was in de aanbieding toen, voor 'maar' 600. De oude was iets van 22 inch dus ik vind het een giga dingKan nu ondertiteling lezen van games. En Netflix is zo haarscherp

hij is al wel eerder ingetrokken maar nu ook daadwerkelijk ingeschreven enzo 

We hebben het er al vaker over gehad, maar vonden het te vroeg en te snel. We wonen allebei weer bij onze ouders en hebben dus geen plekje voor ons zelf en daarnaast worden we erg moe van het gesleep.
)
) en naast een shetlandponyfokkerij, helemaal leuk! Het is alleen nog even afwachten of we erin mogen want er waren nog meer geinteresseerden. 

JenniferU schreef:Mag ik me ook aanmelden?
Wij willen dit jaar een huis gaan kopen samen qwa inkomen zitten we aardig gelijk qwa
Beide nu een klein huurappartement.
Nadeel is dat we geen spaargeld hebben.
We hopen volgende week het eerste oriënterende gesprek bij de bank te hebben met wat de mogelijkheden voor ons zijn.
Meer mensen die hier een huis hebben gekocht zonder spaargeld?
Selina schreef:JenniferU schreef:Mag ik me ook aanmelden?
Wij willen dit jaar een huis gaan kopen samen qwa inkomen zitten we aardig gelijk qwa
Beide nu een klein huurappartement.
Nadeel is dat we geen spaargeld hebben.
We hopen volgende week het eerste oriënterende gesprek bij de bank te hebben met wat de mogelijkheden voor ons zijn.
Meer mensen die hier een huis hebben gekocht zonder spaargeld?
Je moet wel een beetje spaargeld hebben omdat je maar zoveel % mag kopen en dan mis je een deel. En alle kosten die erbij komen taxatie etc etc. moet je ook kunnen betalen.
. Als het allemaal loopt volgens plan, dan start de bouw in mei/juni 2016. Wij hopen voor de kerst 2016 erin te kunnen, maar als het tegenzit, dan wordt het pas begin 2017. Wel echt super leuk om ons eerste eigen huis vanaf de grond opgebouwd te zien gaan worden.
echt zo spannend!