kiki1976 schreef:Yonker,
Ik denk dat je mij niet helemaal snapt.
Ik zeg niet dat het slecht is de vooruit gang.
Ik vind het alleen van de zotte dat kinderen al heel jong verplicht worden om afhankelijk te zijn van internet etc.
Dat heeft niks te maken met je tijd mee gaan, maar het afhankelijke ervan.
Het moeten leven met internet omdat een leraar het makkelijker vind om het avonds nog het huiswerk voor de andere dag erop te zetten. Wat is er mis mee dat ze dat gewoon netjes in de klas doen.
Zelfs in groep 6 van de basis school moeten de toetsen van huiswerk via internet geleerd worden. Wat is er mis mee om zulke stof ook gewoon klassikaal te behandelen ipv een link via de email naar betreffende leerstof? Want er is genoeg leerstof wat niet eens meer behandeld word in de klas, zoek het maar op internet.
Wat is het nut om voor je huiswerk een saai filmpje via youtube te moeten gaan kijken (lees wat ook letterlijk anderhalf uur duurde). En dit is niet bij 1 vak zo, maar bij meerdere.....
Dus om hiermee op de vraag van PPG terug te komen, je gaat er helaas niet aan ontkomen.
Ik vraag me af of een leraar het makkelijker vindt of... dat het gewoon ook tijd bespaart??
Als de stof nou op internet staat en het veel makkelijker is voor de leerlingen om een mail te krijgen ipv het zelf op te zoeken. Ik geloof niet adt een leraar "te lui" is. En het nut van een filmpje, is dat kinderen het op hun eigen tempo kunnen doen? Even terugluisteren als hetn iet helemaal duidelijk is of iets dergelijks.
Ik denk persoonlijk dat overal een gedachte achter zit. Als je kids gaan studeren staat ook alles op internet, stof, planning enz enz en wordt het hoognodige in de les behandeld..... Enkel om tijd te besparen en zoveel mogelijk in korte tijd te behandelen.
Maar snap heel goed dat het zo voelt, afhankelijk van internet. Maar denk dat we dat stiekem allemaal zijn tegenwoordig...