Sint Maarten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:24

Ik wilde vroeger juist geen snoep maar fruit.. Sommige mensen waren enorm verbaasd en gingen maar kijken of ze fruit hadden liggen. _O-

Ben nog steeds niet zo gigantisch dol op snoep.. Heb wel heel af en toe enorm trek in snoep.. :')

Hier wel gewone kinderen voor de deur gehad.. Moeders mocht de deur open doen, anders deed niemand het. Ik kan beter bij halloween de deur open doen met mijn dodelijke blik.. := Als ze voor de deur komen dan.. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:26

Ach lief, er is 1 meisje in de straat die hoeft geen snoepje te pakken want ze vindt het zingen alleen al leuk genoeg :') die snapt nog niet helemaal dat Sint Maarten ook draait om snoep hihi, maar de moeder neemt het wel aan voor haar als zij al door huppelt naar de volgende bel :D

Ik moest vroeger altijd een minimaal aantal stuks fruit aannemen van mijn ouders ^)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-11-15 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:26

Ik heb nu net 2 jongens gehad, toch nog iets dus wel minder schattig (groep 7/8) maar ik vond t wel leuk

Anoniem

Re: Sint Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:28

Fruit was en is een moeilijk punt , eet het heel moeilijk en op vaste adressen waren standaard mandarijnen . Daar moest ik aanbellen , en dan verschimmelde het weer thuis

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:28

10 kids in 2 groepjes. Ik wacht op de eerste (paar) die ik kan verwelkomen, maar, zoals het er nu uit ziet is dat volgend jaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:29

Rebecca schreef:
Fruit was en is een moeilijk punt , eet het heel moeilijk en op vaste adressen waren standaard mandarijnen . Daar moest ik aanbellen , en dan verschimmelde het weer thuis

Ik nam ze ook mee voor het gezin, scheelde weer fruit kopen :')

En ja wij hadden het heel breed thuis, maar ons bin zuunig als het kan hahahaha

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:30

Het was dit jaar bij ons drukker dan normaal. Lag vast ook aan het betere weer: normaal regent het hier altijd met Sint Maarten. En een leuke liedjes! *\o/*
Zo lief net: eerst een liedje zingen, dan 'dag mevrouw' en na het uitzoeken van de snoepjes een 'dank u wel' met daar achteraan 'een fijne avond' in koor. Dat hoor je niet veel meer. :D

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:31

bij ons echt kids van net 3, ukkies die nog geen eens aan de deurklink komen of zo. AWH

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:32

vuurneon schreef:
[naam] schreef:

Ik nam ze ook mee voor het gezin, scheelde weer fruit kopen :')

En ja wij hadden het heel breed thuis, maar ons bin zuunig als het kan hahahaha

:')

Beetje zuunig is nie erg

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:33

Hoeveel hebben jullie al aan de deur gehad?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:33

Jullie boffen!

Hier wordt het niet gevierd -O- ja wapenstilstand van een of andere wazige oorlog en verder is het de start van het karnaval :roll:

Mijn kinderen kennen het feest dus niet.
Ik heb er zelf hele goede en fijne herinneringen aan, opgegroeid in een dorpje in Noord Holland.
Mijn broertje en zusje waren 5 en 7 jaar jonger dus ik heb lang meegelopen.
We maakten zelf hele mooie lampions en dat leverde mij vaak ook nog wat op.

Inderdaad met kaarsjes want electrische lampjes kwamen pas aan het eind van die tijd in zwang.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:34

Nanne schreef:
Hier is het afgelopen.. En ik zit nu met de bak snoep voor m'n neus.. :+

Och sielll. Sterkte ermee! ;)

Shenavallie schreef:
Zo lief net: eerst een liedje zingen, dan 'dag mevrouw' en na het uitzoeken van de snoepjes een 'dank u wel' met daar achteraan 'een fijne avond' in koor. Dat hoor je niet veel meer. :D

Toch fijn om te horen dat er nog ouders zijn die hun kind wel weten op te voeden. :)

karuna
Drukke kabouter

Geen enkel kind horen zingen voor of achter. Zou dan voor nop snoep in huis gehaald hebben. Meestal was dat sinterklaas schuim, mogen ook de kleinsten hebben en bederft niet,

vuurneon

Mijn pa liep vroeger nog met kaarsjes (direct na de oorlog), alleen vloog menig lampion dan wel vaak in de fik en eindigden ze met... Niets :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:41

Ik had zo'n 30 snoepies en die waren binnen een half uur op :oo

Dank U wel is in de loop der jaren wel veranderd naar Dank JE wel. :(

Maar verder vind ik het altijd wel leuk. Woon op een klein app. complex en hang altijd even ene briefje op de buitendeur dat ze welkom zijn.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:43

Ik ga met fluoriserend groen SNOEP TE HALEN op het huis schilderen, nog maar 2x de deur open gedaan pfff. IK wil kids ontvangen, niet mijn moeder steeds! hahaha.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:45

Hier nu totaal 8 gehad.
Netjes allemaal gezongen en dank u wel gezegd

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:45

xniieeenke schreef:
Ik ga met fluoriserend groen SNOEP TE HALEN op het huis schilderen, nog maar 2x de deur open gedaan pfff. IK wil kids ontvangen, niet mijn moeder steeds! hahaha.

Waar is de vind ik leuk knop :D }>

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:51

vuurneon schreef:
Mijn pa liep vroeger nog met kaarsjes (direct na de oorlog), alleen vloog menig lampion dan wel vaak in de fik en eindigden ze met... Niets :')

Ik liep ook nog met een kaarsje... :o Mijn moeder had een glazen pot voor me met een stuk ijzerdraad om de rand. De pot had ik zelf beplakt met stukjes gekleurd papier en 's avonds deed mijn moeder het kaarsje voor me aan. Later werd het een waxinelichtje en nog weer later kwamen de eerste elektrische lampjes. Of misschien waren die er al, maar waren die te duur? Hoe dan ook: ik herinner met de kaarsjes nog. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:53

xniieeenke schreef:

Het is hier ieder jaar weer een verrassing. Het ene jaar zou ik dat ook wel op het huis willen zetten, met neon-verlichting erbij, maar het andere jaar - zoals dit jaar en vorig jaar - zijn vier zakken snoep er zo doorheen. Kan volgend jaar wel weer heel stil zijn, maar dat zien we dan wel weer. Vind het wel saai als er niemand komt, dus ik snap je gevoel maar al te goed. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:54

19 en 20! , ben zeer tevreden :P

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:54

Ik heb idd ook nog wel met waxine lichtjes gelopen. Later een grote batterij met een klein lampje en daarna die lampjes aan een stokje (die altijd stuk gingen, of het bij voorbaat al niet deden.)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:55

Hier waren de snoepjes (4 zakken Moam) binnen drie kwartier leeg, daarna de kaarsjes voor het raam maar even weggehaald anders staan ze straks te zingen voor niks := Wij krijgen elk jaar een briefje in de bus dat als je mee wilt doen je een kaarsje voor het raam moet zetten en dan komen de kindjes vanaf 18.30 tot ongeveer 19.30/20.00 langs. Een jongetje zong zelfs met zijn hoofd in de snoeptrommel :(:)

Shenavallie

Dat is zeker een mooi aantal! :j

xniieeenke

Shenavallie schreef:
xniieeenke schreef:

Het is hier ieder jaar weer een verrassing. Het ene jaar zou ik dat ook wel op het huis willen zetten, met neon-verlichting erbij, maar het andere jaar - zoals dit jaar en vorig jaar - zijn vier zakken snoep er zo doorheen. Kan volgend jaar wel weer heel stil zijn, maar dat zien we dan wel weer. Vind het wel saai als er niemand komt, dus ik snap je gevoel maar al te goed. :(:)

Zit Duits te leren en elke 10 seconden bokt te refreshen, heeheheh. Niemand loopt in de straat hier, lopen allemaal in de bouw, loop je de helft van de afstand, evenveel snoep en een snackbar dichtbij. De andere kant van het kanaal is het fatsoenlijke deel maar wordt niet gelopen XD (mijn kant, zegmaar haha)