Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kinke schreef:NenaC schreef:Je moet een UBN nummer hebben, zelf slachten mag enkel varkens maar dan mag je die niet verhandelen. Wij hebben ook altijd 2 bonte bentheimers staan (varkens) en verkopen die dan als vleespakketten aan mensen. Beesten hebben lekker de ruimte, krijgen geen voer waar ze onnatuurlijk veel van groeien en worden dan na een jaar geslacht, waar echt alles van gebruikt wordt. Hetzelfde doen wij met kippen, maar het blijft moeilijk om een doelgroep te vinden helaas, want de portemonnee speelt altijd mee. .
NenaC, waar zit jij? Wij gaan in januari een koe slachten, maar een goed adresje voor varkensvlees en kip is altijd welkom
gaan morgen al onze vrijloop kalkoenen voor de kerst slachten. Vorige week nog een aantal soepkippen kunnen verkopen.
deels omdat ze over het algemeen wat langer moeten blijven lopen voor ze slachtrijp zijn en dan zou je met beren alweer meer kans hebben op die geur.

Nickeltje schreef:Wij hebben al ruim een jaar paketten van de koe, en sinds een half jaar van koop een varken.
De kip zou ik ook graag aan mee willen doen, maar wat me daar nu nog tegenhoudt is dat dat in verhouding wel heel veel duurder vlees is dan wanneer ik scharrel kip bij de slager haal...
Speedster schreef:Dankjewel voor je uitleg! Ik ben bang dat er dan toch bij die controles nogal eens wat door glipt, want het gebeurt echt regelmatig. Ik ben niet de enige die het proeft en het lijkt echt iets van de laatste jaren te zijn. Het vreemde is, dat het soms maar om 1 of 2 hapjes gaat van hetzelfde stukje vlees. Erg vreemd. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik inmiddels zo weinig varkensvlees meer eet, dat ik erg gevoelig ben geworden voor het minste of geringste spoortje berensmaak, of dat ik inmiddels de normale smaak van varkensvlees er al mee associeer.
droomy schreef:Nickeltje schreef:Wij hebben al ruim een jaar paketten van de koe, en sinds een half jaar van koop een varken.
De kip zou ik ook graag aan mee willen doen, maar wat me daar nu nog tegenhoudt is dat dat in verhouding wel heel veel duurder vlees is dan wanneer ik scharrel kip bij de slager haal...
De prijs (en inhoud) van een koopeenkip pakket is toch nog niet bekend? Althans, ik kan het niet vinden op de site. Had jij die al ergens gevonden dan?
Ben erg benieuwd ernaar aangezien ik eigenlijk dringend toe aan wat biologisch kippenvlees..
Je smaak en structuur is zoveel puurder
We kijken wat de slacht en slager gaat kosten (hij beent uit en pakt het ook in ) en dat delen we door het aantal kilo's wat er af komt en dan doen we er een klein beetje bij op, maar dat is echt minimaal. Kortom, wij zijn eigenlijk te goedkoop. En dan hebben we het ook nog over 1e klas vlees (Blonde d'Aquitaine)
maar wij hebben beiden nog een job. Grootschalig zit er bij ons ook niet in. Ik noem het een uit de hand gelopen hobby.
( maar niet voor de slacht, dan eten we zelf wel op
).
Maar dit is wel waar het hart van mijn man ligt, het allerliefst zou hij een melkveehouderij hebben, da's al helemaal onbetaalbaar